Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה תפקיד המדחס בעת הפעלת חימום ברכב?


Nakamichi
שימו לב! השרשור הזה בן 1953 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם.

שאלה שעלתה בעקבות ויכוח.

 

חלק מהאנשים מפעילים בחורף את החימום ברכב עם כפתור AC דולק וחלק ללא.

האם בכלל בעת העברת בורר הטמ"פ למצב של חום המדחס יופעל במצב כזה? או שישנו ניתוק אוטומטי שלו?

האם ישנה השפעה להפעלת המדחס ואם כן מהי?

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם הכפתור АС דלוק, המדחס פועל. אם לא - אז לא.

מערכת חימום ברכב ניפרדת. אם שתי המערכות פועלות, אוויר קר וחם מתערבב ונכנס לסלון הרכב בהתאם לכיוון הטמפרטורה.

חימום ללא AC גורם הרבה פעמים להופעת האדים, ואין ברירה אלא להדליק גם את המזגן כדי להפשיר .

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפעלת המדחס יחד עם אויר חם מוציאה אויר יבש שבתורו מייבש את האדים על השמשה ביעילות ובמהירות, לכן, מומלץ להפעיל את המדחס גם בחימום

 

מה אתה ממליץ כשמבשירים שמשות עם סירקולציה חיצונית או עם פנימית ?

<Kia Rio LX 1.4 4DR automatic 2014 <SOLD

 

TOYOTA COROLLA SUN 2011 automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם הכפתור АС דלוק, המדחס פועל. אם לא - אז לא.

מערכת חימום ברכב ניפרדת. אם שתי המערכות פועלות, אוויר קר וחם מתערבב ונכנס לסלון הרכב בהתאם לכיוון הטמפרטורה.

חימום ללא AC גורם הרבה פעמים להופעת האדים, ואין ברירה אלא להדליק גם את המזגן כדי להפשיר .

 

יש הרבה רכבים,[דוגמת, סיאט איביזה, אימפרזה, ועוד], שכאשר אתה מפעיל חימום יחד עם מצב העברת האוויר לשמשה הקדמית, נורת ה-AC, כלומר המדחס נדלק אוטומטית, ללא לחיצה על הכפתור.

כמובן שניתן לכבות אותו ידנית, ואוויר חם יגיע לכיוון השמשה, ללא הפעלת המדחס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לי בטויוטה ורסו יש כפתור ייעודי להפשרת שמשה קדמית, וכאשר לוחצים על הכפתור הזה, אוטומטית המדחס נכנס לפעולה. לא כתבתי שצריך ללחוץ על כפתור АС, כתבתי שבמקרה והוא דלוק , המדחס פועל, בלי קשר לחימום - זאת היתה השאלה של פותח השרשור ( לפי הבנתי ).

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם.

שאלה שעלתה בעקבות ויכוח.

 

חלק מהאנשים מפעילים בחורף את החימום ברכב עם כפתור AC דולק וחלק ללא.

האם בכלל בעת העברת בורר הטמ"פ למצב של חום המדחס יופעל במצב כזה? או שישנו ניתוק אוטומטי שלו?

האם ישנה השפעה להפעלת המדחס ואם כן מהי?

 

תודה.

זה הולך ככה.

 

אוייר נכנס. עובר דרך הרדיאטור של המזגן. תמיד. לא משנה באיזה מצב נמצא בורר טמפרטורה או בורר כיווני זרימה.

 

אם המדחס פועל, האוויר מתקרר ומתייבש. אם המדחס לא פועל, האוויר יוצא כמו שנכנס.

 

 

אחרי זה האוויר עובר דרך מערכת החימום.

 

פה יש שליטה של הבורר. הבורר על קור - כל האוויר עוקף את מערכת החימום, מוזרם לתא נוסעים ישירות.

 

אם הבורר באמצע, חצי מהאוויר עוקף וחצי עובר חימום, אחרי זה מתערבב, מקבלים טמפ' בינונית.

 

אם הבורר על חום, כל האוויר עובר במערכת.

 

 

כשהמדחס פועל - האוויר שיגיע לחימום יהיה יבש וקר יותר.

 

ובסופו של דבר אחרי שעבר חימום עדיין יהיה יותר קר במעט ויותר יבש, נעים יותר וטוב להפשרת אדים.

 

 

אם המדחס לא פועל - מקבלים אוויר לח יותר וחם יותר. שזה אומר חימום יעיל יותר, נעים פחות והפשרת אדים פחות טובה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקי, מה שאתה אומר לא כלכך מסתדר לי.

דווקא כשמחממים בית - תוספת לחות היא דבר נדרש, אחרת האןןיר מאד יבש ולא נעים.

 

אוויר חם יכול לשאת יותר אדי מים מאוויר קר. כשאוויר חם ולח ברכב יפגוש את השמשה הקרה הוא יתקרר ויתעבו טיפות מים על השמשה. האוויר היבש והחם יוכל לשאת יותר מים (אדי מים) מהשמשה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שכדי להפשיר את האדים על השמשה עדיף אוויר יבש יותר, מעבר לכך אני לא חושב שיש יתרון באוויר יבש בחורף כמו הרגשה יותר נעימה.

אולי האוויר פחות חם וזה נעים יותר, אבל אפשר להגיע לאוויר פחות חם גם על ידי עוצמת חימום נמוכה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
בוקי, מה שאתה אומר לא כלכך מסתדר לי.

דווקא כשמחממים בית - תוספת לחות היא דבר נדרש, אחרת האןןיר מאד יבש ולא נעים.

החימום במזגן בבית עובד אחרת מהחימום ברכב.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שכדי להפשיר את האדים על השמשה עדיף אוויר יבש יותר, מעבר לכך אני לא חושב שיש יתרון באוויר יבש בחורף כמו הרגשה יותר נעימה.

אולי האוויר פחות חם וזה נעים יותר, אבל אפשר להגיע לאוויר פחות חם גם על ידי עוצמת חימום נמוכה יותר.

זנ תלוי במזג אוויר. יש ימים שאני מפעיל את החימום בלבד ויש ימים שעם חימום בלבד האוויר באוטו לח מידי ואז אני מפעיל גם מדחס.

 

 

בכלל איכשהו רוב הזמן אני עם מדחס עובד גם בחורף.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במזדה 3 ו 6 דור שני, יש לחצן יעודי להפשרה שמשה קדמית, שבליחצה עליו מפעיל את המדחס ומוציא את האויר לשמשה הקדמית ולחלונות צד. אני מוצא את זה מאוד שימושי. אבל מפעיל את זה לסרוגין כל 10-15 דקות כי לא צריך את זה כל הזמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1953 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...