Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אז מה, הוצאת רישיון על אוטומט ויש 10 אלף לאוטו ראשון? יונדאי גטס VS דייהטסו סיריון


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 1996 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זו שאלה שחוזרת על עצמה בפורום מאות פעמים.

 

איזה רכב אוטומטי-קטן-אמין-חסכוני-עם תחזוקה זולה-שיכול לנסוע לאילת קונים ב 10 אלף שקל פלוס מינוס.

 

 

להלן מבחן השוואתי בין שתי המתמודדות הבולטות לתואר הנ"ל: יונדאי גטס ודייהטסו סיריון, מודלים 2006 ומעלה עד סיום השיווק של שני הדגמים בארץ.

 

Getz.jpgSirion.jpg

 

 

הסיריון בתצורה המדוברת הוצגה בעולם ב 2005 והגיעה לארץ ב 2006. מדובר בדגם כל חדש, לא עידכון של הדור הקדם שנמכר בארץ מ 1999 עד 2005. ייצור ביפן. אורך האוטו 3.6 מטר, רוחב 1.66, בסיס גלגלים 2.43. בארץ הוצע מנוע אחד בלבד, 1.3 ליטר 87 כ"ס וגיר אחד בלבד - אוטומטי 4 הילוכים. באמצע 2008 מתיחת פנים קטנה, הבדל בולט - שעון סל"ד שהיה מחוץ ללוח שעונים, במתיחת פנים שולב בתוך לוח השעונים.

 

 

גטס הוצגה ב 2002 והגיעה לארץ ב 2003, ב 2006 מתיחת פנים מקיפה כולל שינוי המנועים. במודל 2006 נמכרו בארץ גטסים לפני ואחרי מתיחת פנים. יוצרה בדרום קוריאה.

 

אורך 3.83 מטר, רוחב 1.66, בסיס גלגלים 2.46, כפי שניתן לראות, מכונית יותר ארוכה מהסיריון אבל מידות רוחב ובסיס הגלגלים כמעט זהות.

 

מבחר מנועים ותיבות ההילוכים אחרי מתיחת פנים של 2006 כלל מנוע 1.4 עם 97 כ"ס, מנוע 1.6 עם 106 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית ואטומטית 4 הילוכים.

 

בארץ הרוב המוחלט של הגטסים נמכרו עם מנוע 1.4 וגיר אוטומטי, אחוז הגירסאות האחרות מאוד קטן.

 

 

 

 

 

מבחינה טכנולוגית, הסיריון מתקדמת יותר:

תגבור הגה חשמלי (בגטס הידראוולי), סלילי הצתה על כל פלג (בגטס חוטי הצתה), שרשרת תזמון (בגטס רצועה), מערכת קול מובנית (בגטס רדיו רגיל), מערכת חשמל עם sleep mode ועוד.

 

גודל תא הנוסעים מאוד דומה בשתיהן. הבדל בארוך בא לידי ביטוי בתא המנטע יותר קצר בסיריון ותא מטען יותר קטן.

 

מרווח במושבים הקידמיים לדעתי אפילו עדיף במעט בסיריון, באחוריים דומה.

 

בשתי המכוניות אני צריך להזיז את כסא הנהג אחורה עד סוף המסילה (הגובה שלי 180), בגטס זה עדיין לא מספיק. אם אפשר היה, הייתי מזיז עוד כמה קליקים. בגטס היה לי קשה לנהוג יותר משעה, משהו בתנוחה הישיבה לא התאים לי. בסיריון המצב יותר טוב.

 

 

סיריון היא בגדול מכונית מיני, לא סופר מיני. אורך הסיריון הוא רק 1 ס"מ יותר משל קיה פיקנטו. אבל הרחב גדול יותר ב 6-7 ס"מ וזה מורגש, הרבה יותר נוח לשבת.

 

 

 

מבחינת תאי מטען - לגטס תא מטעון גדול יחסית, 288 ליטר. בנוסף, אפשר לקבע את משנענת הגב של המושב האחורי ב 4 מצבים שונים, הגדלת נפת תא המטעון על חשבון ישיבה זקופה יותר. גם מנגנון קיפול המושבים האחוריים מושקע יותר - אפשר לקפל את המשענת בלבד או את המשענת ואת כרית המושב, בחלוקה 40/60

בסיריון תא מטען קטן הרבה יותר - 225 ליטר ללא שום פיצ'רים נוספים. רק המשענת מתקפלת, גם בחלוקה 40/60.

 

לגטס גלגל ספייר בגודל מלא, לסיריון גלגל ספייר קטן חוסך מקום.

 

 

 

 

9.jpg10.jpg

 

סביבת הנהג בסיריון יותר מודרנית, יש תא אחסנון גדול מתחת למערכת קול, אישית אני לא אוהב את לוח השעונים בסיריון שנראה כמו רדיו ישן.

 

מעדיף את הלוח הפשוט והסטנדרטי כמו בגטס.

4.jpg5.jpg

 

 

איך זה נוסע...לא משהו מיוחד, בכלל. אין הבדל של ממש ברמת הביצועים, יחידות כוח (1.3 ו 1.4 בהתאם) בשתיהן מספיקה לנסיעה סבריה בעיר ובינעירוני, בסיריון סל"ד בשיוט על 100 קמ"ש מעט יותר נמוך - 2500 לעומת 2700 בגטס.

 

 

לשתיהן גיר אוטומטי ללא תפעול ידני אלא עם מצבים D,2,L ולחצן ביטול הילוך רביעי O/D OFF על ידית ההילוכים.

 

 

קשה להשוות את רמת הנוחות כשמדובר במכוניות משומשות, לך תדע אין הן נסעו כשהיו חדשות, לתחושתי מערכת המתלים בסיריון עובדת יותר טוב עם ריסון טוב יותר ופחות תנודות.

 

שדה הראיה החוצה טוב מאוד בשתיהן.

מידת הצמיגים זהה - 175/65R14 בשתי המכוניות.

 

 

בגדול, סיריון היא מכונית טובה יותר אבל גם עולה יותר יקר בכמה אלפים לשנתון מקביל. היתרונות, ספק אם מצדיקים את ההפרש.

 

מבחינת צריכת דלק, כל הסיפורים על צריכת דלק גבוהה בגטס, מוגזמים. אין בעיה להגיע ל 1 ל 11- 12 משולב. בסיריון, אולי 1 ל 13.

 

 

 

איבזור ומכאני - בהמשך.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על גטס מעולם לא נסעתי אבל הייתה לנו במשפחה סיריון כזו מס' שנים (2007) מלפני מתיחת הפנים.

דווקא חבבתי את הרכב הזה וזכור לי שהוא היה יחסית זריז ונמרץ עם צריכת דלק סבירה 1/12-13, אבל אני זוכר שהמנוע שלו היה מעט רועש לפחות בהאצות.

בכל מקרה מבחינת נוחות עדיף עשרות מונים על הפג'ו 107.

לגבי השרשרת טיימינג בהנחה והיא באמת מחזיקה, מבחינתי זה יתרון שכן טיפול טיימינג הוא יחסית יקר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצריכה המשולבת הושגה עם מנוע 1.4 או 1.35?

 

מה צריכת דלק בין עירונית?

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1.4.

 

בבינעירוני רגוע על 100 קמ"ש היה 6.7 ליטר ל 100 ק"מ לפי מחשב דרך, שזה 1 ל 15. נניח שמחשב דרך קצת מייפה, אז 1 ל 14 או 14.5.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה מעולה, תודה.

 

לגבי נוחות, כשהן היו חדשות הסיריון הייתה משמעותית נוחה יותר מהגץ. למעשה כמעט כל מכונית הייתה משמעותית יותר נוחה מהגץ. כמובן שבמשומשות בנות עשור + מצב המתלים הנוכחי קובע הכל.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה האמיתית היא למצוא גטס שאינה GLF - כלומר שיש לה יותר מכרית אוויר אחת ןABS.

now: Honda Jazz 2011 1339 i-vtec 99 HP CVT

 

past: Honda Jazz 2009 1339 i-vtec 100 HP manual

opel corsa C 2001 EcoTec 75HP manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בבעלותי סיריון 08 בשנתיים האחרונות.

נסעה אצלי 35 אלף ק"מ בשנתיים האלה, כמעט כולם בבין עירוני ללא פקקים.

צריכת דלק מדודה במשאבה 1 ל-15, נוסע רגוע על 100-105 בנתיב הימני לרוב עם מזגן.

בתוך העיר היא ממש לא חסכונית.

הסיריון מרגישה מאוד מרווחת וסביבת הנהג באמת לא מרגישה קלסטרופובית. גם שדה הראייה מצויין.

 

כאחד שעבר מגרמניה נוחה, הסיריון ההפך הגמור.

המושבים לא תומכים, לא נוח לבצע בה נסיעות ארוכות מבלי לעצור להתרעננות,

בידוד הרעשים לוקה בחסר וגם ב-100 קמ"ש קיימים רעשי מנוע חזקים בתא הנוסעים.

מעבר על פסי האטה ושיבושים בכביש מורגשים היטב בתא הנוסעים.

 

עלות האחזקה שלה מאוד נמוכה והאמינות שלה גבוהה מאוד.

 

ב-35 אלף ק"מ שהיא אצלי ביצעתי שני טיפולים, בעלות כוללת של 1600 שקל שכללה גם רפידות וצלחות קדמיות בנוסף לפילטרים ושמנים.

(טיפול ראשון במוסך מורשה, השני (והשאר יבוצעו) בשאפט.

 

ביטוח מקיף וחובה לכל נהג מעל 27 ללא עבר תאונות כ-3500₪ בשנה. אגרת רישוי כ-1050₪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגטס ש"מככבת" פה היא GLS. בזמנו, זה היה לפני כ 3 שנים, חיפשתי רק GLS - ים ונסעתי לבדוק כמה. אם רוצים, לא בעיה למצוא.

 

שמע, או שלך היה מזל טוב או שלי היה מזל נאחס,

כי אני בזמנו אפילו לא מצאתי GLI ראויה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתא המנוע.

 

 

20171001_091710.jpegScreenshot_2018-11-08-16-49-37-1.jpeg

 

בשתי המכוניות צריך לעשות טיפול כל 15.000 ק"מ או שנה בתנאי שימוש רגילים וכל 7500 ק"מ או חצי שנה בתנאי שימוש קשים. תנאי שימוש קשים כוללים נסיעה למרחקים קצרים, נסיעה באיזור מאובק, אקלים קר או חם במיוחד, גרירת נגרר ועוד. חלק מהתנאים מתקיימים בארץ ועם זאת אני לא מכיר רכב כזה שטופל כל 7500 ק"מ. זאת אומרת לרוב לא עשו טיפולים לפי הוראות היצרן, מה שגרם לבעיות בוצה.

 

 

סיריון צריכה שמן מנוע 5W-20 או 5W-30 בלבד. בגטס אפשר להשתמש ב 5W-30 ב 5W-40, 10W-40 ואפילו ב 15W-40, האחרון לא מומלץ לדעתי.

 

 

 

 

מסנן שמן בגטס הוא חיצוני רגיל. בסיריון מדובר במסנן שמן "פנימי", מה שמוחלף זה קרב המסנן מנייר בלבד.

 

קיבלות מערכת השמן כ 3.5 ליטר בשתיהן.

 

החלפת מצתים (מצתי ניקל רגילים, לא אירידיום) בשתיהן מאוד פשוטה. בגטס צריך לפרק את החיפוי הכסוף שמעל המנוע, בסיריון צריך לפרק את תיבת האוויר. כל העיניין לוקח לא יותר מכמה דקות.

 

החלפת פילטר אוויר גם פשוטה מאוד בשתיהן, בגטס יש קליפס אחד שקשה לסגור. בסיריון זה סופר נגיש.

 

 

בגטס יש מסנן תא נוסעים (פילטר מזגן) מאחרי תא הכפפות, בסיריון בדגם שנמכר בארץ אין פילטר מזגן.

 

בלמים קידמיים בשתיהן - דיסק מאוורר, אחוריים תוף, למעט גטס GLS לה יש בלמי דיסק (כמובן סוליד, לא מאוורר) גם מאחורה.

 

 

מערכות עזר:

בסיריון יש ABS בכל הדגמים.

 

בגטס בכל הדגמים למעט GLF שנמכר עד 2009 והוא הנפוץ ביותר.

 

החל משנת 2008-2009 בחלק מהגטסים יש ESP. מ 2010 בכולן, אז זה הפך לחובה.

 

בסיריון ESP מ 2010, לא ידוע לי אם היה לפני.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פרט שאולי לא כולם יודעים.

 

בסיריון "הישראליות" יש כונס אוויר בפגוש בצד שמאל.

 

אם תסתכלו על תמונות של סיריון מחו"ל, תראו שאין כזה כונס.

 

 

למה? כשבדקו את הסיריון בארץ לפני תחילת היבוא, גילו שבעומס קיצוני טמפ' המנוע עולה. הפתרון היה לפתוח פתח נוסף לשיפור הקירור והוא הותקן בכל המכוניות שנמכרו, אצל היבואן לפני מסירה ללקוח.

 

 

אבל יש כמה סיריונים בארץ ללא הכונס הזה. לא מדובר בייבוא אישי. במכוניות האלו החליפו פגוש לפגוש מיובא ולא דאגו להתקין כונס.

 

שימו לב לזה, הכונס צריך להיות שם.

 

 

 

 

Screenshot_2018-11-08-19-03-05-1.jpegScreenshot_2018-11-08-19-04-26-1-1.jpeg

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקי, יש סיבה למיקום הפתח בצד השמאלי של הפגוש? הרדיאטור נוטה לשם או שסתם זה מקום פנוי (או שיש תעלה שמובילה את האוויר לכיוון האמצע)?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1996 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...