Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2996 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אולי השאלה שלי נשמעת לכם קצת כמו שאלת טירון, אבל באמת מסקרן אותי.

אקח את רכבי המותג מאזדה על מנת להמחיש את השאלה שלי.

ה- CX3 במרחב הפנים שלו הוא מאזדה 2? מרווח יותר/ מרווח פחות?

CX5 במחיר שלו שווה ערך למאזדה 6, אבל במרחב הפנים שלו האם הוא שווה ערך למאזדה 6 או מאזדה 3?

לגבי נפח תא מטען זה קצת יותר ברור כי יש מספר בליטרים, אבל מה עם סלון הרכב?

פורסם

לגבי נפח תא מטען זה קצת יותר ברור כי יש מספר בליטרים, אבל מה עם סלון הרכב?

 

לא בהכרח.

ברכב סדאן בהחלט הליטרים מייצגים את הנפח (כעת שם בצד היבטים של גישה, דלת, פרופרציות ונוחות. רק נפח).

אבל בתצורות אחרות (האצ'בק, סטיישן וקרוסאובר) המדידה היא עד מדף הכיסוי של תא המטען ולא של כל הנפח הפוטנציאלי, כך שזה מדד בעייתי. בעיקר בסטיישן הפער אדיר.

פורסם

ה- CX3 במרחב הפנים שלו הוא מאזדה 2? מרווח יותר/ מרווח פחות?

CX5 במחיר שלו שווה ערך למאזדה 6, אבל במרחב הפנים שלו האם הוא שווה ערך למאזדה 6 או מאזדה 3?

 

כן, ולא.

מה הכוונה?

בסיס הגלגלים בדרך כלל דומה עד זהה, וכך גם המרחק בין ההגה/דאשבורד למושב הנהג/נוסע ובין גב המושב הקדמי לגב המושב האחורי.

אבל, בגלל שהקרוסאובר גבוה יותר (מהרצפה לגג, לא מהכביש לרצפה) אז המושבים עצמם יושבים יותר גבוה בתוך הרכב עצמו.

מה שקורה בגלל זה הוא שאתה יושב עם הרגליים יותר קרובות אליך (יותר מקופלות) ופחות פרושות קדימה. לכן, למרות שהמידות חוץ מהגובה דומות, בפועל הקרוסאובר ירגיש​ יותר מרווח.

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם

דווקא בנושא הישיבה הזקופה לא מדוייק. במיני המקורית למשל אתה יושב כמעט על הרצפה והמושב האחורי הוא אלכסוני כך שאתה יושב מקופל וזה נותן לך תחושה של מרחב.

 

בגלל גובה הקרוסאוברים אתה יכול לנצל את החלל יותר טוב כי בליטות הגלגלים פחות מפריעות.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

למכוניות שנמכרות גם בארה"ב יש במפרטים הרבה מאוד נתונים על מרווח הפנים.

הנתון החשוב ביותר הוא Passenger Volume שמעיד על הנפח של המקום שיש לנוסעים - כלומר מגלם בתוכו את הרוחב הגובה והאורך). הוא נמדד עד לקו ישר שעולה מגב המושב האחורי.

גם נתון המטען שלהם לרכבים שאינם סדאן כולל את כל המקום האפשרי עד לקו העולה לתקרה מגב המושב האחורי.

בנוסף מפורטים שם גם אינסור מידות. ממרווח רגליים, ירכיים, כתפיים וראש מלפנים ומאחור, ועד לרוחב תא המטען בין הגלגלים.

תראה בתמונה של האימפרזה למשל, כמה נתונים יש רק על המטען.

קישור לאתר שמכיל את כל המידות האלה לרוב הדגמים שנמכרים בארה"ב:

http://www.cars101.com/subaru/impreza/impreza2017.html#dimensions

 

impreza17-cargo9.jpg

פורסם

בכל זאת, ספציפית קרוסאובר בינוני כמו CX5 הוא יותר שווה ערך בגודל חלל הפנים למשפחתית קטנה (מאזדה 3) או למשפחתית גדולה (מאזדה 6) ?

פורסם

לא בטוח שניתן לגזור חוק שווה לכולם. מאזדה CX5 גדול משמעותית ממאזדה 6 ולא רק ממאזדה 3. CX3 קטן ממאזדה 2 מ-2014.

 

CX5 - 103.6 רגל מעוקב

6 - 99.7 רגל מעוקב

3 - 96.3 רגל מעוקב

2 (2014) - 87.1 רגל מעוקב

CX3 - 86.3 רגל מעוקב

 

יצרן אחר לדוגמא, הונדה, הקרוסאוברים מרווחים יותר:

CRV - 105.9

אקורד - 102.7

סיויק -91

HRV - 100.1

ג'אז - 95.7 (יותר מהסיויק)

 

בסובארו, גם לאימרפזה וגם ל-XV יש 100.9 - כי הם זהים לחלוטין מלבד ההגבה והדיפונים החיצוניים (אבל זו מכונית מרווחת מאוד כפי שניתן לראות מהמספר). הפורסטר, שעדיין מבוסס על השילדה הישנה והמרווחת פחות, עדיין גדול יותר עם 103.3

 

כל רגל מעוקבת היא 28.3 ליטר.

 

אגב' כל הסטטיסטיקה הזו היא לגביי הנפח הטוטאלי, יכול להיות שבציר ספציפי עדיין המכונית הקטנה יותר תהיה מרווחת יותר ממכונית גדולה יותר.

 

קטגוריות הרכבים האמריקאיות מוגדרות ע"י מה שהם קוראים "נפח פנים" שכולל את נפח הנוסעים ואת נפח המטען.

×
×
  • תוכן חדש...