Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם הג׳יפונים יכולים להתחרות באיכות ברכבי מנהלים?


lolmit
שימו לב! השרשור הזה בן 2472 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בגדול מרכז כובד גבוה יותר = יותר סיכוי לאיבוד שליטה והתהפכות

 

אני מניח שהסבירות לכך שנהג יצליח לגבור על כל האלקטרוניקה ויהפוך רכב מודרני הינה נמוכה מאוד.

סביר יותר שזה יקרה מכוח האינרציה, כגון כניסה מהירה וחדה מאוד לפניה, "שבירה" קריטית של ההגה או כמובן תאונה עם רכב גבוהה עוד יותר.

(סליחה, אפשר לחזור לנושא השרשור :-D)

קרדיט ל- misterb על התמונה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 49
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בתור בעלים של רכב מנהלים לא מהמפוארים שיש אתן את חוות דעתי:

לפני 7 שנים כשהוא עלה לכביש, הדגם עלה בין 160 ל170 אש"ח

הג'יפון הנמכר של אותה יצרנית - ספורטאג', עולה אומנם עשרות בודדים מתחת, אבל מרגיש כמה רמות נחות יותר.

אם זה מבחינת אבזור, מבחינת איכות חומרים, בידוד, כח במנוע, והכי חשוב - מרווח!!

לשבת במושב האחורי של הספורטאג', או רוב הג'יפונים, מרגיש לגמרי כמו רכב סופר מיני גבוה עם בגאז' גדול יותר.

הפלסטיק קשיח כמו של רכב זול, לא יודע אם זה ככה בג'יפונים מתחרים כי לא נסעתי בכולם, אבל בחיים לא אבין את הרצון לוותר על משפחתית מאובזרת \ מנהלים לטובת רכב גבוה יותר, חלש, ששותה דלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון. אין שום הכרח שהמרווח הפנימי בג'יפון יהיה גדול מזה של משפחתית "קטנה".

 

אני גם כן בדעה שרכב גבוהה בטוח יותר לכל יושביו.

באיזה סיטואציה או עבור מי רכב גבוה יהיה מסוכן יותר / פחות בטוח? (מלבד הולכי הרגל)

 

בפגיעה מהצד ובירידה מהכביש - הרכב הגבוה עשוי להתגלגל. רכב גדול יותר עשוי לפרוץ או לפסוח מעל גדר בטיחות שתחזיק רכב קטן. רכב גדול יותר עשוי לגרום להתנגשות "שרשרת" ארוכה יותר.

 

מעבר לכך, היתרון הבטיחותי של רכב גדול וכבד יותר מתבטא רק כאשר ההתנגשות היא ברכב אחר - לא בעצם דומם (עץ, עמוד, סלע) - וכאשר הרכב בו מתנגשים שוקל משמעותית פחות. אחרת - ליתרון המשקל אין ביטוי.

 

יתרה מזאת, גם כאשר מתקיימים שני התנאים, השיפור בבטיחות יהיה על חשבון הרכב השני: חלק גדול יותר מעוצמת ההתנגשות יעבור אליו. אתה אולי תיפצע קל, אבל רק בגלל שהנהג השני ייפצע קשה.

 

להבדיל, כשאתה נוהג ברכב קטן אבל בעל תכנון בטיחותי עדיף, חומרת הפגיעה בך וגם ביושבי הרכב האחר - תקטן.

 

ויש את החסרונות האקטיביים:

 

בגדול מרכז כובד גבוה יותר = יותר סיכוי לאיבוד שליטה והתהפכות

 

היום רכבים גבוהים מצוידים בבקרות יציבות שיכולות למנוע גלגול, אבל עדיין הרכב הגדול יהיה כבד יותר ובעל מרכז כובד גבוה יותר ולכן ביצועיו יהיו נחותים ויהיה קשה יותר לעצור ו/או לחמוק ממכשול. גם גודל הרכב מקשה על תמרוני חמיקה.

 

יתרה מזאת, חסרון בבטיחות אקטיבית הוא גם חסרון בבטיחות פסיבית, כי להתנגשות שנהג הרכב הפרטי יספיק להוריד מהירות לפניה, נהג ברכב כבד יותר יגיע מעט יותר מהר. גם היגוי, שיכול להפחית את חומרת ההתנגשות, פחות יעיל ברכב כבד יותר.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא אקנה גיפון,אני תמיד יעדיף רכב סלון/מנהלים,לא אוהב את הישיבה הגבוהה והמנותקת,למעשה גם חוץ מהפורד קוגה,3008,וX3,אף אחד מהגיפונים לא מהנה לנהיגה,לא מתנהג בשיט,ורובם כמו.ספורטאז,טוסון,אאוטלנדר,מרגישים גמלוניים ומגושמים בנהיגה,מה שאצלי פוסל אותם אוטומטית.

כל מילה בסלע (חוץ מ״יעדיף״... [emoji6] )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עושה רושם שבעתיד הקרוב לא נראה מכוניות מנהלים, והקרוסאוברים יהיו נחלת הכלל....

 

לקרסאובר יש פוזה, עבירות בעיר ובשביל, שימושיות: כניסה ויציאה קלים ובגאז' גדול, ותחושת בטיחות על הכביש.

מקווה מאוד שהם לא יהיו נחלת הכלל, ואם כשאתה אומר ״מכוניות מנהלים״ אתה מתכוון לכל רכב משפחתי, זה לא הולך לקרות ב״עתיד הקרוב״.

לגבי השאר...

פוזה? איזה פוזה יש לרכב שיש גם לשכן מימין ומשמאל? יש לי חדשות בשבילך, אין! עברו הימים שג׳יפון זה פוזה, ולא משנה כמה תנסה לשכנע את עצמך, צר לי אבל לאאוטלנדר שלך שרואים בערך עשרה כאלה בדקה אין שום פוזה. אם לג׳יפון מסוים יש פוזה, זה רק בזכות המותג ולא בגלל הDefult כי הוא ג׳יפון.

עבירות בעיר ובשביל - על איזו עבירות בעיר אתה מדבר בדיוק? אתה חונה על מדרכות?

שימושיות - מסכים, אם כי ג׳יפון לא אומר אוטומטית בגאז׳ גדול.

תחושת בטיחות - סובייקטיבי, אבל אני יכול להבין למה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק, אחת הסיבות שחשקה נפשי בסקודה קודיאק, זה הכמויות של האאוטלנדר שיש על הכביש. מבאס לגמרי. אבל בכל זאת, אני שם לב שאנשים משתחווים כשאני עובר בכביש. אני מצידי משתדל לנופף להם לשלום, בנימוס של אבירים.

 

וגם לי יש חדשות בשבילך, הנה 5 סיבות טובות לקנות קרוסאובר (ספוילר: כל מה שכתבתי בקיצור)

עריכה אחרונה על ידי outlander

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנה 5 סיבות טובות לקנות קרוסאובר (ספוילר: כל מה שכתבתי בקיצור)

 

הא? נוחות נסיעה? פעם אחרונה שבדקתי, רכב כבד יותר פירושו מתלים קשיחים יותר (כדי לעמוד בעומס מלמעלה) פירושו נסיעה פחות נוחה.

 

וכמו שכבר ציינתי, אין לרכבים הללו בהכרח מרווח פנימי גדול יותר.

 

ועוד דבר: בעיר אני רוצה רכב כמה שיותר קטן. יותר קטן - יכול להיכנס לחניות קטנות יותר או להשתחל במקומות צרים יותר.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יכול לרצות רכב קטן, אבל כשיש לך משפחה ברוכה אין לך הרבה ברירות. מה תעשה, תשכיר רכב 7 מקומות בכל גיחה משפחתית? הפיתרון הוא קרוסאובר קומפקטי, אאוטלנדר / סנטה פה / אקסטרייל / קודיאק וכדומה.

 

ואם אין לך משפחה ברוכה, אז יש שפע של קרוסאוברים קטנים שלא תופסים הרבה מקום.

 

לגבי נוחות נסיעה, לא כולם עם מתלים קשים. באאוטלנדר המתלים רכים מאוד וזה מתבטא בנוחות, כל אחד שעולה לרכב שלי שם לב לזה. מצד שני, זה גם סחרחורת לפעמים. המזל שזה רק לפעמים.

 

נ.ב. עכשיו אני נזכר שגם בקודיאק בגירסה הבכירה יש שלדה גמישה שתורמת לנוחות בעיר וכמובן מחוץ לעיר.

עריכה אחרונה על ידי outlander

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים עם אאוטלנדר (כנראה לראשונה בהיסטוריה), לפחות לגבי המשפט הראשון: בהחלט ייתכן שבעוד עשור לא נדבר יותר על קרוסאוברים מכיוון שזה יהיה סוג המרכב הדיפולטי למכוניות עממיות, ומרכב "רגיל" כפי שאנחנו מכירים אותו כיום ישרוד אולי במכוניות סלון ומכוניות ספורטיביות (או בעלות יומרות ספורטיביות).

 

יש סיבות אובייקטיביות לקנות קרוסאובר: כן, הגובה עוזר מאוד לנוחות וכל מי שעבר גיל 40 ו/או יש לו ילדים קטנים קרוב לוודאי יסכים. שנית, כשמסה קריטית של מכוניות על הכביש מורכבת מקרוסאוברים שמנים שחוסמים את שדה הראיה לרכב נמוך מהם, זה גם שיקול מסויים מהפן הבטיחותי (אם כי אכן שיקול די מינורי). דבר נוסף, עם חישוקים גדולים וצמיגים שמנים הרבה יותר נוח לצלוח כבישים מלאי בורות, מהמורות וחריצים - חיזיון נפוץ אצלנו. וכמובן עבירות בשטח קל שבד"כ הרבה יותר טובה מאשר רכב סטנדרטי.

 

חן: מה שקובע את מידת השיכוך הוא לא קשיחות המתלים לבדה, אלא היחס בין הקשיחות למסה (שקובע בתורו את התדרים העצמיים). אפשר לייצר רכב קטן קל וקופצני, ואפשר לייצר רכב כבד ורך מאוד.

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קשה לי להאמין שהם יוכלו להשתוות לרכבי סדאן\האצ'בק מבחינה דינמית ומבחינת צריכת דלק פשוט בגלל פיזיקה פשוטה. מרכז כובד גבוה יותר (זו הפואנטה של הג'יפון), יותר משקל, יותר שטח פנים (מקדם חיכוך גבוה יותר).

 

מצד שני רכבי סדאן האצ'בק לא יכולים להתחרות בעבירות ובתחושה של "לשבת גבוה".

 

ככל הנראה רוב הקונים מצביעים שהיתרונות של הג'יפונים חשובים להם יותר מהיתרונות של השאר ולכן הרבה מהמשאבים של היצרניות ילכו לשם.

 

אני באופן אישי מעדיף תמיד רכבים מהנים לנהיגה על פני כל פרמטר אחר אז ג'יפונים בכלל לא על הרדאר שלי, אבל כנראה שאני מיעוט.

מהנים לנהיגת כביש התכוונת.

יש רכבי שטח שהם סופר מהנים לנהיגה בדרכם שלהם.

האמת שיש רכבי שטח שגם כיף לנסוע אתם על הכביש.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פעם הטנדרים היו רכבי עבודה נטו, מנועי דיזל חלשים, ללא איבזור, 0 נוחות ומרווח. היום המצב שונה לחלוטין והם יישרו קו עם הפרייבטים בכל הקשור לאיבזור, מנועים ועידון.

כך גם המצב של הג׳יפונים, מי שהשווה את המצב לפני 6-7 שנים זה ממש לא חוכמה כי מאז המצב השתנה וימשיך להשתנות, כיום הג׳יפונים יישרו קו עם פרייבטים מקבילים מבחינת איבזור, איכות חומרים ומנועים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרגע לפחות, המכונית הקומפקטית היא עדיין הסגמנט הנמכר ביותר באירופה, ואחריו הסופר מיני, ועל פניו לא נראה שזה עומד להשתנות בשנים הקרובות.

כחבילה כוללת, אף אחד מהג'יפונים האלו, למעט אולי הפיג'ו 3008, לא מתקרב לאיכויות הגולף או ה 308, בטח לא המיזרחיים שבהם.

אבל מצד שני, מי שקונה אותם לא מפסיד כלום בשום היבט, כך שיתכן בהחלט שזו תהיה תצורת המרכב הנפוצה בעשור הבא.

ימים יגידו.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יכול לרצות רכב קטן, אבל כשיש לך משפחה ברוכה אין לך הרבה ברירות. מה תעשה, תשכיר רכב 7 מקומות בכל גיחה משפחתית? הפיתרון הוא קרוסאובר קומפקטי, אאוטלנדר / סנטה פה / אקסטרייל / קודיאק וכדומה.

 

 

הפתרון הוא מיניוואן. כלי שמתוכנן מן היסוד כדי לשרת משפחה ולהיות כמה שיותר שימושי.

 

ביחס למיניוואנים כל קרוסאובר מקביל בגודל פחות שימושי, פחות מרווח ובדרך כלל גם יעלה קצת יותר (או ודרוש וויתור במנוע/אבזור).

 

וכן, משלמים בדרך כלל מחיר בנוחות נסיעה. או שהם קשיחים מדי כדי לפצות על מרכז הכובד הגבוה (קח סיבוב על ספורטאז' 1.6 טורבו), או שהם רכים ונוחים אבל רכרוכיים בכבישים מפותלים ומעוררי בחילה בכבישים גליים (אאוטלנדר).

 

לקרוסאובר הולכים כי זה נראה טוב (לגיטימי) או באמת כי רוצים קצת יותר יכולת לטיולים של ימי שבת (אחוז די זניח מהלקוחות...)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא דיבר על מצוקת חניה... על זה אמרתי שהפיתרון למשפחה ברוכה הוא קרוסאובר קומפקטי.

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל בכל זאת, אני שם לב שאנשים משתחווים כשאני עובר בכביש. אני מצידי משתדל לנופף להם לשלום, בנימוס של אבירים.

הרגת אותי עכשיו [emoji23]

 

אתה חי בסוג של הזיה אם אתה חושב שמישהו משתחווה לאאוטלנדר. ההשתחוויות הם לכבודך אאוטלנדר - אתה סוג של אגדה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2472 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...