Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ZX וולקן - סיכום 100K ק"מ


חיים_k
שימו לב! השרשור הזה בן 7723 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ממש בימים אלה השלמתי 100 אלף ק"מ על הוולקן שלי. זמן לסיכומי ביניים.

 

ביוני 99, היא נקנתה עם 48 אלף ק"מ, ב 42.5 אלף ש"ח. 8.5 מתחת למחירון.

לא היה ביקוש לוולקנים אז, ובנוסף היא היתה יד רביעית (מודל 95).

בוחן אינטליגנט כלשהו במכון הבדיקה החליט שהמנוע "גמור" בגלל "לחץ עוקה גבוה", מה שהנחית עוד את המחיר (קשקוש מוחלט כמובן, המנוע ממשיך להיות "גמור" לשביעות רצוני כבר 100 אלף ק"מ מאז).

 

בימים אלה הגענו ל 149K ק"מ. מרביתם יש לציין בנסיעות בין עירוניות, חיפה-ת"א בעיקר. היתר בעיר, ביחס של שליש/שני שליש בערך. כל כמה שבועות/חודשים חילוץ עצמות בכביש נהיגה כלשהו.

 

לרגל המאורע החגיגי ריכזתי סיכום של התיקונים והטיפולים שבוצעו באוטו בתקופה הזאת, לטובת אלפי בעלי הוולקנים, והצרפתיות בכלל, פה בפורום (מצורף בקובץ אקסל).

פירטתי את מהות התיקונים בגדול, לא את העלויות. סכום העלויות זה מסוג החשבונות שלא עושים...

 

זוהי כמובן גם הזדמנות מצויינת לבחון כמה נקודות כמו:

- צרפתיות לא אמינות.

- צרפתיות סובלות מבעיות חשמל.

- עולה יותר להחזיק מכונית ספורטיבית.

- גם צרפתיה לא יכולה לתת יותר ממה שיש לה (אלא אם כן...)

 

הסתכלות ראשונה בטבלה עלולה להיות מבהילה משהו. הרבה שורות, הרבה כתוב. מבט בוחן יותר מגלה שסך הכל המצב לא רע. מרבית התקלות הן בלאי סביר לחלוטין, מיעוטן בגדר המוגזם.

 

סעיף אחד בולט לרעה הוא הבלמים – אכילה אובססיבית של רפידות בלם ודיסקים.

המצב הזה הוא תוצאה ישירה של שימוש ברכב גם לנהיגה ספורטיבית. הבלמים של הוולקן פשוט חלשים מדי למכונית בסדר הגודל הזה ובעבודה קשה מתחממים מאד ונשחקים מהר.

אני באופן אישי אובססיבי לגבי מצב מערכת הבלמים שלי וחלק מהרפידות והדיסקים הוחלפו פשוט בגלל שהרגשתי ש "זה לא זה", גם כשמצבם עוד היה סביר. הרפידות של OMP היו מצויינות אגב, הזמנתי עוד סט.

 

סעיף נוסף בולט לרעה הוא הצמיגים. גם האשמה כאן היא הנהיגה הספורטיבית, ובראש וראשונה הג'ימקאנות והמנחתים שפשוט חירבו לי שני סטים של קדמיים. הצמיגים המקוריים (מישלין MXV) היו מעולים, האחוריים החזיקו 85K ק"מ (!). הפירלי P6000 נותנים ביצועים סבירים כיום, הם נפלאים במיוחד ברטוב.

 

דווקא מערכת החשמל בולטת מאד לטובה. כל התקלות היו שטויות וזולות לתיקון, כשהתקלה היחידה שהשביתה את האוטו (שריפת כבל ראשי למצבר) תוקנה בחינם ע"י "שגריר".

 

את מדחס המזגן דפקתי בעצמי כשנכנסתי לשלולית עמוקה מדי. אזהרה לכל בעלי הוולקנים.

 

המנוע מראה רמת אמינות מושלמת. לא צורך שמן (חצי ליטר ל 10K ק"מ). לא צורך מים, תמיד מניע במכה ראשונה, לעולם לא מגמגם, רועד או מתחמם. הסחיבה עדיין מצויינת, אם כי יכול להיות שחסר לי רפרנס להשוואה. הוחלפו לא מעט חלקים, כולם בגדר בלאי סביר:

תרמוסטט אחד, תושבות מנוע (אחת מכל סוג), טיימינג פעמיים, רצועת אלטרנטור, קצת כיולים, נזילה אחת.

 

הקלאץ' הוחלף רק ממש כעת (148K לקלאץ' מקורי !) והציריות עדיין מקוריות ובמצב טוב, כך גם הגיר.

 

טיפולים – כל 10K ק"מ בערך. אחד גדול, אחד קטן לסרוגין. שמן 10W40 חצי סינטטי (בהתחלה מוטול, אח"כ סונול).

 

צריכת דלק – בתחילת הדרך 1:10, כיום התדרדר ל 1:9 – 1:8.5. אולי ניקוי מזרקים יעזור ? לא בטוח, כנראה פשוט עניין של בלאי.

 

אבזור פלסטיקים וכד' – הכל שלם, הכל קיים, הכל במקום. מומלץ לחזק מדי פעם. יש קרקושים כצפוי, אבל סביר.

מנגנוני חלונות אחוריים (מכאניים) נהרסו שניהם – פשוט נתקעו והחלידו, והנעילה המרכזית קצת קפריזית לפעמים. מד לחץ שמן/גובה שמן לא עובד.

 

איך האוטו לנהיגה ובכלל ? רבות כבר נכתב על הוולקן, אין לי הרבה מה לחדש. פשרה מעולה בין שימושיות של משפחתית קומפקטית 5 דלתות, לבין הוט האץ' (טוב נו, Warm לא Hot).

היגוי שלא יכול להיות טוב ממנו, התנהגות פרוגרסיבית, נשלטת, מדוייקת. רוצה לנהוג עם ההגה ? תנהג. רוצה לנהוג עם הדוושה ? גם אין שום בעיה. אחיזת הכביש מעולה, עד שאתה רוצה שהיא תפסיק להיות כזאת.

ביצועי המנוע, והגיר הארוך היו ונשארו נקודת התורפה. אני חי עם זה בשלום. הבלמים מחורבנים וזה כבר פחות נסלח, אם כי פתיר (מי אמר ברלינגו ?).

 

סיכום:

המכונית הזאת היא ללא ספק הקניה הכי טובה שעשיתי. המחירון כיום הוא 31,000 ואני מאמין שאין בעיה לקבל אותו או קצת פחות. מה שאומר איבוד ערך של בערך 12-14 K ¤ בכמעט 4 שנים !

המכונית שרתה אותי וממשיכה לשרת אותי ברמת אמינות ושימושיות גבוהה מאד, ואני לא מאמין שעלויות האחזקה היו זולות יותר באיזושהי מכונית אחרת עם אוריינטציה ספורטיבית.

 

בקיצור, לא למכירה...

אחזקת וולקן.zip

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האנשים הקרובים אלי פה יודעים שהמועמדת העיקרית להחליף את הקטנוע מבחינתי היא הוולקן (עדיין לא רלבנטי, כנראה בעוד שנה).

החשש העיקרי שלי מהמכונית הזו הם עלויות התיקונים וצריכת הדלק הגבוהה, בעלי וולקן אחרים בפורום דיווחו על החלפת צינור מים ב-800 ש"ח ועוד כל מיני "יציאות" מפחידות.

נחמד לדעת שיש וולקנים שלא קורעות את בעליהן יותר ממכונית סטנדרטית אבל לדעתי במיוחד במקרה של הוולקן זה עניין של מזל גדול.

אז חיים תודה על המידע....ומה אתה אומר על למכור אותה עוד שנה? :D

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה סקירה, והלוואי עלי שאני אוכל להגיד אותו הדבר על הסקסו עוד כמה שנים...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה מעולה, שבטח תעזור למי שמעוניין לרכוש וולקן בעתיד...

 

רק על דבר אחד אני חולק:

 

היגוי שלא יכול להיות טוב ממנו

 

ההיגוי בוולקן רחוק מלהיות כזה שניתן להצהיר עליו שלא יכול להיות טוב ממנו.

הוא קל מדי ולא נותן מספיק פידבק לטעמי, לפחות בוולקן עליה אני נהגתי.

רחוק מאוד מלהיות מושלם, או אפילו טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הודעה מעניינת מאוד, כל הכבוד על ההשקעה בקובץ האקסל.

 

אני עשיתי אם האימפרזה משהו דומה, אבל היה שם ב 8 חודשים שהיא אצלי רק דלק

וטיפול אחד (ונורה!) אבל כ-מ-ה דלק....

 

האמת שירידת הערך נמוכה מאוד!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה מעולה, שבטח תעזור למי שמעוניין לרכוש וולקן בעתיד...

 

רק על דבר אחד אני חולק:

 

היגוי שלא יכול להיות טוב ממנו

 

ההיגוי בוולקן רחוק מלהיות כזה שניתן להצהיר עליו שלא יכול להיות טוב ממנו.

הוא קל מדי ולא נותן מספיק פידבק לטעמי, לפחות בוולקן עליה אני נהגתי.

רחוק מאוד מלהיות מושלם, או אפילו טוב.

 

עושה דווקא אה? :p

 

:wink:

 

לטעמי ההיגוי בוולקן טוב בהחלט, אם כי עדיין נופל מזה של ה-306. בעיקר במשקל ופידבק. היגוי ה-ZX16V אפילו מעט יותר טוב... יש לי מעין ויכוח קטן בנוגע לאיזה היגוי עדיף - 306 או ZX16V, עם בעל 16V מסוים... :wink:

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה מעולה, שבטח תעזור למי שמעוניין לרכוש וולקן בעתיד...

 

רק על דבר אחד אני חולק:

 

היגוי שלא יכול להיות טוב ממנו

 

ההיגוי בוולקן רחוק מלהיות כזה שניתן להצהיר עליו שלא יכול להיות טוב ממנו.

הוא קל מדי ולא נותן מספיק פידבק לטעמי, לפחות בוולקן עליה אני נהגתי.

רחוק מאוד מלהיות מושלם, או אפילו טוב.

 

רחוק מאד מלהיות אפילו טוב ?? הפכת לי את האוטו ללאנטיס ?

 

קצת נסחפנו, לא צוקרמן ? ההיגוי של הוולקן הוא כנראה הדבר הכי טוב בה. יצא לי לנהוג גם קצת ב 306 (של רוני ושל שיר בזמנו) לטעמי דווקא לוולקן הגה טוב יותר. נכון שהוא קל יותר, זה לא מוריד שום דבר מהדיוק שלו. עניין של טעם כנראה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנהיגה על 3 וולקנים שונות, ויחסית ל 309, 306 1.4, 306 GTI לוולקן יש את ההגה הכי חסר תקשורת (באופן יחסי). הקלות שלו מוגזמת בעליל והיא חורגת מגבולות של טעם. צריך לעשות סיבוב יסודי ב GTI 6, או בסתם 306 1.4 כדי להבין במה מדובר.

zx וולקן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנהיגה על 3 וולקנים שונות, ויחסית ל 309, 306 1.4, 306 GTI לוולקן יש את ההגה הכי חסר תקשורת (באופן יחסי). הקלות שלו מוגזמת בעליל והיא חורגת מגבולות של טעם. צריך לעשות סיבוב יסודי ב GTI 6, או בסתם 306 1.4 כדי להבין במה מדובר.

 

לא יודע על מה אתם מדברים.

 

נהגתי לפחות ב4 דגמים שונים של 306 (1.8, דיזל, XSI, S16) ובהרבה צרפתיות אחרות. לטעמי האישי לוולקן יש את ההגה הכי טוב. לא שאני משוחד או משהו, אין לי שום נקודה להוכיח. דיעה אישית.

 

 

חיים, חבר במסדר עפיצות ההגה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שזה בעיקר עניין אישי. יש המעדיפים את זה ויש המעדיפים את זה. אם כי יש גם לציין כי למיטב הבנתי הדעה הרווחת היא כי סיטרואן לוקים במידת מה לעומת פז'ו בתכנון ההגאים. עכשיו אני צריך לקחת סיבוב על 106GTI בשביל לבדוק את העניין (עדיין לא החלטתי מה אני חושב על ההגה של הסקסו)

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שזה בעיקר עניין אישי. יש המעדיפים את זה ויש המעדיפים את זה. אם כי יש גם לציין כי למיטב הבנתי הדעה הרווחת היא כי סיטרואן לוקים במידת מה לעומת פז'ו בתכנון ההגאים. עכשיו אני צריך לקחת סיבוב על 106GTI בשביל לבדוק את העניין (עדיין לא החלטתי מה אני חושב על ההגה של הסקסו)

 

רוני

 

זה לא שבאמת יש שתי חברות. אותו ז'אן פייר שתכנן את ההגה ל ZX הוא בדיוק אותו ז'אן פייר שתכנן את ההגה ל 306. יכול להיות שאחר כך היה גם איזה ז'אן פול ששיחק קצת עם הכיולים, כדי ליצור איזושהי הבדלה בין המכוניות, שגם ככה הן זהות באיזה 80 אחוז מהחלקים.

 

 

אני זוכר שפעם סיפרת על איזה חלק מתבלה במערכת המתלים שההחלפה שלו שיפרה משמעותית אצלך את ההיגוי. מה זה היה?

 

זה הבוקסות של המשולשים. הגומיות היו קרועות, זה הפך את ההיגוי למעורפל, היה קשה לשמור על קו ישר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיים - אני לא כל כך בטוח...

 

עובדה היא כי התחושה בהגאים האלו שונה ביותר. ב-ZX ובקסארה מול ה-306 זה נוכח מאוד. ההיגוי פשוט שונה, אפילו אם המכוניות דומות מאוד.

 

הנה דוגמא (ואולי אני טועה)- הסקסו דומה מאוד מאוד ל-106. זה בעצם אותו האוטו עם צורה טיפה שונה חיצונית ופנימית. אבל אם אינני טועה מערכת ההיגוי שונה בין שתיהן! (שוב - אני כותב את זה בהסתייגות, כי אני לא בטוח, זה נאמר לי בידי מישהו ולא בדקתי את זה עד הסוף). מחר על הבוקר אני אשתדל לברר לעומק את העניין.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7723 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...