Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דו"ח משומשת: פג'ו 206, מודל 2004, 1.4, ידנית


MiKa_P
שימו לב! השרשור הזה בן 2531 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תודה רבה על הסיכום,סך הכול אמינות טובה עם בלאי הגיוהי.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 219
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תיקון טעות של עצמי: זו לא נורת חיישן *חום מנוע*, אלא נורת check engine, לא קשורה כלל לחום מנוע, שטפו טפו טפו, עובר מ0 ל90 מעלות בדייקנות של מד זוית.

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרגיל כל הכבוד ל- MiKa_P על הסקירה המקיפה כפי שעשתה זאת בעבר.

ממתין לקרוא כבר את הסקירה השנתית לפיג'ו לאחר הטיפול ומבחן הרישוי העתידי.

תמשיכי להנות מהרכב הנפלא שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה סיכום. רק דבר אחד. תנסי לרכוש חלפים לבד זה יוזיל לך המון. משולשים אני קניתי ב220 שקל לאחד טורקיים ולא זוכר שהיו תלונות, אצלי היה 1600 ולא 1400.

בשלב זה של חיי, אצהיר ללא התחייבות שלעולם לא אעבור לאוטומט כל עוד גופי מתפקד וגפיי נעות כמתוכנן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי את הסקירה הראשונית שלך ועכשיו את זו (ולא עברתי על התגובות כי אין לי כוח, מניח שכתבו לך את מה שכתבתי גם) כתיבה יפה מאד.

אני קצת בשוק על כך שהחלפים לא זולים בכלל, על אחת כמה וכמה שמדובר בפיז'ו ישנה ועוד עם המנוע הבסיסי. אני מניח שזה מוסך מורשה של היבואן. בכל אופן, כל הכבוד לך על המסירות כלפי הרכב ועל כך שאת לא מזניחה ומשקיעה את מה שצריך. אני מניח שלא מעט אנשים היו מזניחים רכב כזה ו/או מחפשים קומבינות.

קצת עצבן אותי שאת מתלוננת על הרעשים/נקישות ובמקום להעלות מייד את הרכב על ליפט ולבצע בדיקה דקדקנית, הבודק חושב שהכול בסדר ולא מבין מה את רוצה. זה חלק מהתרבות החובבנית והפחות מקצועית פה במדינת חלם, שזולגת לכל תחום אפשרי.

תיהני מהרכב ויופי של סקירה.

עריכה אחרונה על ידי BRAVO30
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העובדה שהמנוע בסיסי וותיק לא קשורה לעלות שאר החלפים... אין לי כ"כ למה להשוות, אבל בסה"כ נראה לי שבכל רכב יש את החלפים שהם "תיק" להחליף ואת אלה שעולים גרושים. בסה"כ, בהתחשב בעובדה שאני מטפלת במוסך, ולא עם חלקים תחליפיים, ההוצאה בסה"כ לא כזו נוראית. ומכיוון שמדובר ברכב ש"עובד", ומוחזק לאורך תקופה ארוכה, השקט הנפשי שווה לי את זה, גם אם יש שיטענו שזה פסיכולוגי בלבד. תמיד החזקתי רכבים ישנים יחסית, ואני לא בנאדם שמעגל פינות כי האוטו ישן. מוסך שהתייחס ככה לרכב שלי לא ראה אותי יותר.

 

לגבי הנקישות- חשוב להבין שא'- אני סופר רגישה לכל רעש חריג באוטו, ולכן תופסת דברים הרבה לפני שרוב האנשים היו מודעים בכלל שיש בעיה (ניצן תמיד אומר שאנשים מגיעים אליו עם תקלות כאלה כשהאוטו כבר צולע ומקרטע).

וב'- כשמדובר ברעשים שמופיעים רק בנסיעה, אין מה להעלות אוטו על ליפט לפני שמקשיבים ומנסים לאבחן לפחות את האיזור הבעייתי שצריך לבדוק, וכשבעל המקצוע מספיק מנוסה זה חוסך זמן ועבודה מיותרים.

מנסיון קודם עם רעשים מיקרוסקופיים, דודי עשה איתי סיבוב ארוך ברכב עד שהצליח לשמוע את מה שאני חשבתי שמגיע מכיוון הבלמים, ואיבחן מייד שמדובר בבעיית גיר, אבחון שהתברר מדוייק להפליא ברגע שהרכב עלה על הליפט.

להבדיל ממוסך ש"מנפנף", או גרוע מזה- ממציא אבחון רנדומלי ומחליף חלקים שלא לצורך, ב"שאפט" יעשו איתך 50 סיבובים סביב הבלוק עד שישמעו את מה שאתה שומע ויתקנו בדיוק את מה שצריך. לא הייתי צריכה בכלל לשכנע או להתחנן, אם כך הובן אז זו טעות שלי. אני למודת נסיון רע ונושאת כוויות לא נעימות ממוסכים פחות טובים, ולא הייתי נצמדת למוסך שגורם לי להרגיש שיצאתי מולו למלחמה.

אבל זה לא דיון על מוסכים, אז נסיים בזה, ובתודה לכל מי שמשקיע מזמנו לקרוא ובטח להגיב :)

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והנזק הסופי יצא 3,772 ש"ח כולל מע"מ, חצי מזה רק על המשולשים :| .

.

 

אחלה סיכום. רק דבר אחד. תנסי לרכוש חלפים לבד זה יוזיל לך המון. משולשים אני קניתי ב220 שקל לאחד טורקיים ולא זוכר שהיו תלונות, אצלי היה 1600 ולא 1400.

 

אני קצת בשוק על כך שהחלפים לא זולים בכלל, על אחת כמה וכמה שמדובר בפיז'ו ישנה ועוד עם המנוע הבסיסי.

 

העובדה שהמנוע בסיסי וותיק לא קשורה לעלות שאר החלפים... אין לי כ"כ למה להשוות, אבל בסה"כ נראה לי שבכל רכב יש את החלפים שהם "תיק" להחליף ואת אלה שעולים גרושים. בסה"כ, בהתחשב בעובדה שאני מטפלת במוסך, ולא עם חלקים תחליפיים, ההוצאה בסה"כ לא כזו נוראית.

הממשלה דופקת אותנו ולא פועלת בענין קרטל החלפים הזה. מכרה הזהב של היבואנים הם החלקים המקורים, אלה שאין להם תחרות. לפעמים קמה תחרות של חלקים חליפים טובים, ואז היבואן מפחית את מחירי החלפים הרלבנטים ובגדול.

מנסיוני, מוסך טוב יודע איזה חלקים תחליפים הם טובים ומציע אותם ללקוח. לפי שביעות הרצון פה ממוסך שאפט, יש להניח שהמוסך אכן פועל כך.

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 11 חודשים מאוחר יותר...

העדכון השנתי: 5 שנים ביחד



או יותר נכון 5+ שנים... אבל מאז העדכון הקודם עברה שנה, אז מותר לי.

מה היה לנו השנה?

אנחנו על כמעט 180 אלף ק"מ, שזה 16 אלף ק"מ מאז העדכון האחרון. זו נסועה שנתית פחותה מהשנים הקודמות, בעיקר עקב מעבר מאורח חיים של סטודנטית עם 2 עבודות לאורח חיים של שכירה בעבודה יחסית קרובה לבית.

התקלה הרצינית היחידה השנה היתה נזילה של נוזל קירור לתוך פנים הרכב, לצד הנהג. הנזילה התגלתה כשפתחתי את הדלת בשישי בצהריים וזיהיתי לפתע שלולית ירוקה על השטיחון. מתחת לשטיחון היתה חגיגה ירוקה גם כן. בדיקה של נוזל מיכל הקירור גילתה שהוא ריק לגמרי, אבל הייתי בטוחה לחלוטין שהרכב לא התחמם לי לפני כן, אפילו לא מילימטר מעל לגובה המחוג הרגיל. מכיוון שהייתי רחוק מהבית והתכוונתי לחזור, היה לי ברור שביום שישי אני ב"ברוך" אמיתי. לא מוסך ולא גרירה.

הרמתי טלפון נסער לניצן מ"שאפט", ולאחר אלף התנצלויות סיפרתי לו במה מדובר. לעצתו, נסעתי הביתה עם עין אחת על מד החום, והגעתי אליו למוסך ביום ראשון בבוקר עם בקבוק מים מוכן לשעת חירום. הרכב שרד בגבורה את הנסיעות ללא התחממות, ובבדיקה במוסך התגלה שהנזילה נובעת מסדק בצינור החימום שנכנס לתא הנוסעים. אמנם לא חלק שהגישה אליו נוחה במיוחד, אבל לפחות לא נזילה מהרדיאטור :|

התיקון גם לא יקר, עלות צינור היא 150 ש"ח, ורק העבודה קצת קשה (אם כי לא דורשת פירוק שום דבר בדשבורד או זוועה כזו). צריך גם למלא נוזל קירור כמובן.

באותה הזדמנות התלוננתי גם על רעידות בהגה בהאצה במהירות גבוהה. לאחר בדיקה הוחלף קרדן ציריה ימנית וגם הבעיה הזו נפתרה.

לאחר חישובי עבודה והנחת לקוחה חמודה, שולמו 830 ש"ח.

 

עברו 5 חודשים, הגיע הזמן לטיפול השנתי. בסה"כ מדובר היה בטיפול קטן, אבל מכיוון שעברו כבר 5 שנים מהפעם הקודמת, הכנסתי לתוכו החלפה של הטיימינג (רצועה+מותחן). את משאבת המים לא החלפנו כי היא הוחלפה לפני 4 שנים ונראתה בסה"כ במצב מצויין.

בנוסף, ביררתי עלות של מראות צד חדשות מכיוון שבשתיהן כבר נקרעו הגידים מרוב בלאי והן היו מוחזקות בברגים (מראות צד מתכווננות ידנית). אחת מהן כבר התחילה לזוז עצמונית תוך כדי נסיעה וזה כבר הגיע למצב מסכן חיים. מצאנו מראות חדשות ב198 ש"ח לאחת, והן הורכבו לאחר כבוד (עם חיפוי הצבע המקורי, האדום).

אז טיפול שנתי + טיימינג + זוג מראות עליז לאישה שתעיז = 1760 ש"ח כולל מע"מ.

 

אבל זה לא נגמר כאן, בגלל שגם זמנם של הצמיגים הגיע. לא רק לכבוד הטסט שהתקרב, ולא רק לכבוד החורף שכבר חיכה מעבר לפינה, פשוט כי צריך. הצמיגים כבר נראו בלויים מדי, והרגישו בלויים מדי, ו-5 שנים זה זמן מאוד מכובד לצמיגים (הוחלפו בעבר מייד לאחר קניית הרכב).

אז מייד לאחר המוסך קפצתי ל"טייר סנטר" (לשעבר צמיג ישיר) בפ"ת, ושם החלפתי לרביעיית צמיגים של Kleber מדגם HP3, בדיוק כמו שננעלו לפני כן. בוצע גם כיוון פרונט (עקב שחיקה לא זהה בצמיגים, אבל באופן כללי כנראה שבכל החלפה של רביעיה כדאי לבצע כזה), והארנק התרוקן מעוד 1300 ש"ח (יום שמח מאוד עבר על העו"ש שלי, כמו שאפשר לדמיין).

 

חודש וחצי לאחר מכן, והטסט עבר לו בלי מאורעות מיוחדים. אגרת הרישוי עומדת על 1046 ש"ח. אני עדיין מבטחת בחובה (1360 ש"ח)+צד ג' (808 ש"ח עם גרירה ושמשות והשתתפות עצמית של כ1500 ש"ח). צריכת הדלק עומדת על 1:13.5 בממוצע, מחיר הדלק לצערי הרבה פחות קבוע...

בסה"כ אין תלונות. סוס עבודה קטן ויפה, מניע כשצריך, נוסע לאן שצריך, יש חימום, יש מזגן, יש נוחות ויש אפילו כיף.

 

בצד המכוער (כי בכל זאת, כבר בן 13 הילד, וכולם יודעים איך נראים ילדים בגיל הזה) :

הרמקולים הקדמיים התחילו לצרצר לי שוב, בעיקר הימני. לא באופן תמידי, לא מספיק בשביל לבאס אותי לגמרי, מה גם שאני כבר לא מבלה הרבה באוטו כמו פעם, אז בינתיים אני חיה עם זה בשלום.

יש ריח של דלק בתוך האוטו כאשר ממלאים את המיכל עד הסוף. כשהוא מגיע ל2/3 הריח נעלם. נבדקה נזילה מהמשאבה- אין כזו. כנראה שמדובר בסדק באטם או משהו כזה, אז כרגע אני ממלאה את המיכל רק עד ה2/3 שלו (כמו המתחכמים האלה בתגובות בYNET שממלאים רק ב100 שקל, אבל אני לארג'ית אז זה 200). יטופל מתישהו בעתיד, ביום שמש יפה כשיתחשק לי להשתזף בחצר של "שאפט".

אבל הכי מכוער, באמת על גבול כאב הלב, זה קילוף הצבע, או יותר נכון קילוף הציפוי המטאלי, שהתחיל בגג, פשוט פרץ עליו יום אחד כמו צרעת. אז אני משתדלת לא להסתכל על הגג הרבה, ומנחמת את עצמי שרוב הישראלים נמוכים ומסתכלים בטלפון שלהם כשהם הולכים ולא על גגות של רכבים, ומחכה לראות מתי מכסה המנוע יתחיל להשיל את עורו (בינתיים אין סימנים), ואז אשקול צביעה, או מכירה, מה שיבוא קודם.

 

בינתיים כיף לנו. אחד הרכבים המוצלחים, באמת. לא יודעת אם למי שיקנה אותם היום, הצרכים מרכב כזה היום הם שונים לחלוטין, אבל נכון לזמן הקניה שלו הוא היה בחירה מוצלחת מאוד מבחינתי. להוריד את הטיפשות של לקנות רכב בלי היסטוריית טיפולים, כן? אבל גם על זה התגברנו. מה לעשות, לאהבת אמת לא מפשפשים במסמכים... את הרכב הבא כנראה אקנה קצת יותר עם הראש :)

עריכה אחרונה על ידי MiKa_P

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה כיף לקרוא את הסיכומים שלך.

האמינות בהחלט טובה וסך הכול מה שהיה לך זה בלאי טבעי.

יש תיכנונים לגבי החלפה?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשמחה.

תכנונים להחלפה יש כל הזמן, אבל לא כאלה שיוצאים לפועל. עשיתי הסבת מקצוע קטנה באמצע החיים וזה קצת החזיר אותי אחורה מבחינה כלכלית, אז עד שאתאזן שוב החלפת רכב היא בעדיפות נמוכה כרגע.

ה206 שווה פיסטוקים במכירה, אבל הון כל עוד היא משרתת אותי, אז בינתיים אין כוונות קונקרטיות להחליף.

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חייב לציין שאני לא מתגעגע לפיג'ו 206 שלי... כאילו, אוטו ראשון יפה והכל, אבל המתח הזה שכל פעם משהו עלול להתקלקל והבעיות שהחלו לצוץ, פשוט התישו אותי. אני מניח שאם היא הייתה יותר אמינה (XS) הייתי מבסוט יותר. ההשקעה אקסטרא הכספית הזאת שווה שקט נפשי שטפו טפו, כרגע אני נהנה ממנה המון ואני חייב לציין שחווית הנהיגה ב-208 לא מרגישה שונה בהרבה... חוץ מזה שהאוטו אוטומט וזה מבאס את הרגל שמאל ברמות אחרות.

 

יופי של יומן אבל, כיף לראות כתיבה ותחזוקה כזו.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כיף לקרוא ולראות שאת מטפלת ברכב עדיין כאילו קנית אותו כרגע ויש עוד רצון להשקיע בדרך כלל אנשים מתיאשים מתישהו ופחות מטפלים כמו פעם, הרדיאטור חימום זה מחלה בפיג'ו האלה כנל אצלי כמה עלה החלק והעבודה ביחד?

 

מזמין אותך לקרוא את הסיקור שלי על הפיג'ו חפשי אצלי בנושאים אחרונים

PEUGEOT 206XS

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מיקה - כתמיד כיף לקרוא את הסקירה שלך.

 

לגבי קילוף הציפוי המיטל,

ברשותי פיג'ו 206 בצבע אדום כהה כשלך,

הרכב כבר בין 11 שנים.

אצלי הקילוף כבר החל לאחר השנה השביעית של הרכב,

קיימת סביררות שזה מאחר והרכב חנה בקביעות במרבית היום

בחניה הסמוכה לחוף הים.

בלבד זאת הרכב לא נשתף במכונות שבתחנות הדלק.

כל זאת נראה שזרז את הליך הקילוף.

כמו כן, קילופים בלכה נגרמים מצואת ציפורים שלא הוסרה.

 

ממליץ לך לנסות אולי את יישום RestorFX - ראי כתבה:

 

http://www.gear.co.il/%D7%9B%D7%AA%D7%91%D7%95%D7%AA_%D7%A8%D7%9B%D7%91/2016-12-22-N02-restorfx-%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מיקה - מקווה שברכב שלך הוכנס נוזל קירור

המותאם לשימוש ברכבי פיגו/סיטרואן

והעומד בין השאר בתקן -

PSA PEUGEOT-CITRÖEN B71-5110

 

את נוזל הקירור ניתן להשיג בצבעים: צהוב, כחול או אדום.

עלות מיכל 5 ליטר מוכן לשימוש 80 עד 95 ש"ח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2531 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...