Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3605 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

היי,



לפני פחות מחודש הרכב נכבה לי בעמידה. כמה פעמים.


הלכתי עם הרכב למוסף וכבר העברתי אותו טיפול 90000.


 


החליפו (טיימינג, חגורות, שמן מנוע, שמן ברקס, שמן הילוכים, פלגים, רפידות ברקס קדמיות, מים לרדיאטור, גומיות לציריות, הוסיפו תוסף לדלק, מסנן דלק,פילטר אוויר, פילטר שמן, ניקוי מצערת)


במהלך הבדיקה החליפו גם צינור גומי מהסעפת יניקה לבוסטר (בלם מנוע) שהיה בו סדק/קרע.


 


בתחילה הבעיה הייתה קוראת כאשר הרכב נעמד ברמזור... מידי פעם רצה להכבות, מגמגם, נחנק או נכבה.


לחיצה על הגז בזמן והרכב מתנהג טוב.


 


מנורת ה check engine לא נדלקת.


הרכב נבדק עם סורק ולא נמצא קוד תקלה.


 


במוסך הציעו לי להחליף מנוע צעדים...ב 600 ש"ח ואם זאת לא הבעיה הכסף לא חוזר... ממשיכים לחפש...


 


הציעו לי בפורום פה לבצע ניקוי מצערת ע"י פירוק מלא של המצערת ומנוע צעדים


(ולא על ידי התזה ספריי כמו שעשו במוסך כשהתיזו למצערת כשהמנוע מונע)


ואת זה עשיתי.


אפשר לראות פה
את ההתכתבות.


 


בקיצור הבעיה לא נפתרה (אבל המרחק של הבעיה עלה בזמן )


אבל עכשיו יש גם משהו אחר...


 


היום בבוקר כשנסתי ברכב שעה ו 10 דקות, הרכב התנהג יפה.


האיץ , עצר, לא עשה בעיות. (ללא מזגן עשיתי לו הרצה והורדתי עומס)


בשלב מסויים במהירות של 90 קמ"ש היה חנק של המנוע כאילו הוא לא סוחב ל 2 שניות.


בסוף הנסיעה גם שמתי אותו בניוטרל ונתתי סל"ד גבוה כ 5000 - 6000 כ 10 דקות.


 


בצהריים שוב בנסיעה עירונית מנוע נחנק.


נותן גז מסתדר אבל לפעמים גם קשה לו לצאת בתאוצה מהרמזור.


או תוך כדי נסיעה נחנק.


 


אם זה עוזר


1. המנוע לפעמים נכבה ברמזור או רוצה להתכבות


2. מנוע צעדים נוקה באופן יסודי ויש גם התנגדות בסליל שלו


3. האוטו יכול לעמוד לפעמים בחניה 40 דקות על סל"ד נמוך ויציב בניוטרל (750) ולא להתכבות מצד שני בפעם אחרת הוא יכול להתכבות אחרי 10 דקות...


4. כשאני לוחץ על הבלם כשהמנוע בניוטרל וסל"ד נמוך אין שינוי בסל"ד נשאר על 750


5. לא יודע אם יש קשר או יכול להעיד על בעיה (בכל זאת נורה לא נדלקת) ב 4 שנים האחרונות בבדיקה בטסט המכשיר שבודק גזים בטסט לא קורא את הממיר הקטליטי והיו צריכים לחבר את המחברים במנוע ולא מהמצית גם לא זוכר שהוציאו לי פלט בבדיקה בצורה הזאת.


6. עכשיו נוספה בעיה שמנוע נחנק לשניה שתיים בנסיעה במהירות גבוהה


7. המנוע נחנק גם ביציאה מהרמזור כשאני נותן גז ומסתדר


 


8. עכשיו נסעתי 20 דקות ברכב ולא הייתה בעיה...


 


מחפש כיוון איך לצאת מהבעיה הזאת בלי לקרוע את הכיס על האין אחריות של המוסכים בהחלפת חלקים...נראה להם שזה מפה...


לפני שאני הולך למוסך מורשה סוזוקי... ומי יודע מה יספרו לי שם...


 


 


 


 


 


 


 


 


 






 



עריכה אחרונה על ידי b2k2
פורסם (נערך)

האם עודף שמן מנוע יכול לגרום לבעיות של חנק מנוע בנסיעה בהאצה?

בבוקר אני אעלה צילום של כמה עודף שמן יש במדיד של המנוע.

 

אגב מישהו מזהה את השמן הזה והכמות?

הוא שפך את כל הכמות של הגלון הזה למנוע.

 

https://drive.google.com/open?id=0B2pEPiWLqVECS0dnVjhCaEtsM1k

 

וצריך למלא 3.3 ליטר.

 

הנושא עלה כי קראתי פה על בעיות שיכול לעשות עודף שמן

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?608154-%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%A1%D7%9A-%D7%9E%D7%99%D7%9C%D7%90-%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%99%D7%AA%D7%A8-%D7%A2%D7%9C-%D7%94%D7%9E%D7%99%D7%93%D7%94-%D7%A2%D7%93-%D7%9B%D7%9E%D7%94-%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%9F-(%D7%A1%D7%A7%D7%95%D7%93%D7%94-%D7%A4%D7%90%D7%91%D7%99%D7%94-TDI)

 

הרכב נסע במצב זה כ 200 ק"מ.

עריכה אחרונה על ידי b2k2
פורסם (נערך)
האם הוחלף פילטר דלק? האם ניבדק לחץ דלק?

 

הוחלף פילטר דלק.

כמו כן שכחתי לציין שהוחלף גם גומיית מכסה שסתומים עקב נזילת שמן שהייתה משם.

 

לא נבדק לחץ שמן במנוע.

 

כעת עשיתי בדיקת שמנים במנוע (במצב ישר ומנוע כבוי) ובדיקת שמן הילוכים (במצב מונע ובטמפרטורת עבודה).

הכמות שמן שמראה המדיד של שמן מנוע היא כחצי סנטימטר מעל הקו העליון.

כמות השמן של הילוכים - קו עליון במדיד.

 

כמו כן צילמתי את המנוע עובד . התחלתי את הבדיקה ללא מזגן... אח"כ העלתי למזגן ברמה 2 ואח"כ לברמה full.

ב 5 דקות הראשונות מכסה המנוע היה סגור , אח"כ 12 דקות המכסה מנוע היה פתוח,

מדקה 6 ועד דקה 12 אפשר לראות את המנוע עובד ואיך הוא נשמע.

בדקה 9 ו 20 שניות לערך המנוע גם נראה לי שהוריד סל"ד והמשיך לעבוד

 

בדקה ה 17 סגרתי את המכסה מנוע ואז החלו הבעיות של ירידת סל"ד ועליית סל"ד אבל המנוע לא נכבה , תראו את זה כמה פעמים עד שעצרתי את הבדיקה בדקה ה 22 וסגרתי את הסוויץ.

כשהנעתי מייד אח"כ המנוע הניע מיד אבל גמגם כמה שניות (לא נתתי גז) ואח"כ התייצב על 750 סל"ד.

 

סרטון של המנוע עובד... (היו רעידות כנמו שציינתי אבל המנוע לא נכבה. ולא נתתי בגז בשום שלב בסרטון)

 

עריכה אחרונה על ידי b2k2
פורסם

אצלך קיים גם חיישן maf וגם שסתום egr אם אני זוכר נכון. הוצא אותם ונקה גם אותם. אם תצטרך ספריי יעודי לחיישן הmaf דבר איתי יש לי! האם בדקת שמנוע הצעדים מיתאפס ברגע שאתה שם חצי סוויץ?

פורסם (נערך)
אצלך קיים גם חיישן maf וגם שסתום egr אם אני זוכר נכון. הוצא אותם ונקה גם אותם. אם תצטרך ספריי יעודי לחיישן הmaf דבר איתי יש לי! האם בדקת שמנוע הצעדים מיתאפס ברגע שאתה שם חצי סוויץ?

 

לא בדקתי אם מנוע הצעדים מיתאפס ברגע שאני שם חצי סוויץ.

בדקתי התנגדות על הרגליים עם DVM היה שם התנגדות של 50 אוהם בערך (רגליים 2 ו 3 ).

האם אי אפשר לראות מפעילות המנוע שהמנוע צעדים מגיב כי אחרת להבנתי היו קפיצות בטורים או המנוע בכלל לא היה מחזיק מעמד הרבה זמן עובד? אם צריך והכרחי כדי להבין זאת אני אפרק את המנוע צעדים שוב כדי לבדוק.

 

האם העיגול הצהוב זה השסתום egr בסוזוקי? ואני צריך לפרק אותו רק מהחלק התחתון שיש שם 2 ברגים בגודל 12 מילימטר לערך, ולנקות אותו עם ספריי קרבורטורים מהפיח? ולא לנתק את החלק העליון שלו?

 

egr.jpg

היכן נמצא חיישן maf בבלאנו 2000?

אין לי ספריי ייעודי לחיישן. מהיכן אתה בארץ?

ראיתי גם שהספריי לא יקר 49 שקל ככה שאין לי בעיה גם לקנות (אם אתה רחוק...) אם זה גם הכיוון לבעיה.

 

http://www.autostore.co.il/%D7%AA%D7%A8%D7%A1%D7%99%D7%A1-%D7%A0%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%99-%D7%97%D7%99%D7%99%D7%A9%D7%9F-%D7%9B%D7%9E%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%95%D7%95%D7%99%D7%A8-BG.html

 

אציין גם שלפני התקלה של החנק/כיבויי הייתה לי בעיה בצריכת הדלק. האוטו אכל הרבה דלק.

ממיכל מלא שהייתי נוסע בעבר 440 ק"מ בתקופה האחרונה היה נגמר אחרי 280 - 320 ק"מ.

 

אחרי הטיפול 90000 שעשיתי צריכת הדלק השתפרה מאוד וכל רבע מיכל הוא עושה לי 100 ק"מ , כמו שהיה בעבר.

 

תודה.

עריכה אחרונה על ידי b2k2
פורסם

אני מחדרה.

לגבי מנוע הצעדים נתק אותו מהמצערת וחבר אותו לקונקטור שלו ותן חצי סוויץ תראה שהוא מבצע איפוס.

מה שמסומן בצהוב זה אכן ה egr. נתק אותו מהברגי 12 לא מחלקו העליון ופרק עליו בנדיבות ספריי קרבורטור..זהירות שלא ייגע במגעי החשמל.

חיישן maf אם אני זוכר נכון ממוקם בצנרת האויר או על בית פילטר האויר.

פורסם

מאור,

פרקתי וניקיתי את ה egr . היה פיח . כמו כן היה מן בורג כזה בפנים בחור הראשון.

ככה שלא יכולתי להכניס טסטר עד הסוף לגרד פיח בחור השני גרדתי עד הסוף.

שמתי הרבה ספריי קרבורטור על 2 הפתחים. יצא הרבה פיח.

חיברתי חזרה, הנעתי על הרכב שמתי מזגן על full הרכב עבד 20 דקות ללא בעיות נתתי סל"ד ל 3000 והורדתי רגל מהגז אחרי דקה המנוע החל לגמגם אבל לא נכבה.

 

SAM_0598.jpg

 

 

בקשר ל maf בבלנו

הדבר היחיד שיש על הצינור של האוויר או בבית הפילטר זה את החיישן הבא, האם זה חיישן ה maf ?

 

SAM_0602.jpg

 

ומבפנים זה נראה ככה

SAM_0601.jpg

 

1. עכשיו אם זה חיישן ה maf האם הסוג הזה ניתן לניקוי? (פה החיישן עטוף במבנה יצוק ולא חוט)

כי ראיתי ביוטיוב שיש כאלה עם חוט ששם אומרים שהניקוי יעזור. ופה אין חוט אלא מין כדור בראש.

 

2. האם לחיישן הזה חשוב הכיוון בתוך הצינור, כי אני רואה שהוא לא מקובע והקונטור שלו מסתובב... ככה שהוא יכול להיות לא במצב הנכון שלו. מה המצב הנכון שלו מבחינת זווית הקונטור בצד החיצוני של הצינור? יש לזה חשיבות?

 

את המצערת אני אפרק שוב אחרי שאראה שאין התקדמות עם ניקוי ה maf.

תודה.

 

(חדרה זה רחוק...מתל אביב. תודה בכל זאת.)

פורסם (נערך)
לרוב התקלה נגרמת מחיישן גל הזיזים .

ואין אצלך חיישן maf ,מע ניהול המנוע מבוססת על map בדגם זה.

חיים יוד.

 

חיים, אולי יש התקדמות...

לפני 4 שנים החלפתי את חיישן גל זיזים עליון

וכבר היה דיון פה על זה:

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?435092-%D7%91%D7%A2%D7%99%D7%AA-%D7%A8%D7%A2%D7%99%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%A1%D7%95%D7%96%D7%95%D7%A7%D7%99-%D7%91%D7%9C%D7%90%D7%A0%D7%95-%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%A8%D7%AA-check-engine

 

אבל אז נדלקה של מנורת check engine וקוד תקלה 47.

והרכב גם רעד וגם נחנק.

בדקו את הרכב במוסך מורשה והחליפו את החיישן גל זיזים עליון וניקו את המצערת.

 

הפעם אין קוד תקלה במחשב, אבל נראה אותם סימפטומים.

יש מצב שהחיישן שהוחלף נדפק שוב וגורם לבעיה אבל לא מציין תקלה במחשב?

 

תודה.

עריכה אחרונה על ידי b2k2
פורסם

היות והתקלה היא רנדומלית ולא קבועה לא היה רשום מיידת קוד תקלה משויך לחיישן זה .

אני לא קובע חד משמעית שזה החיישן אך מניסיוני ואיך שאתה מתאר את התקלה - כיבויים והשתנקויות כשהמנוע חם( אין פיקוד מזרקים והצתה) אני מנחש ניחוש מושכל שהחיישן מפסיק למתג את הסיגנאל כאשר הוא מתחמם מה גם שהתקלה הזו היא די אפידמית בדגם זה.

חיים יוד.

פורסם

סוף הסיפור,

הייתי במוסך מורשה, בדקו את הרכב עם מחשב, נסעו איתו לאבחנה, ראו את הבעיה.

 

החלפתי 2 קויילים + 2 חוטי הצתה.

בנתיים הבעיה נעלמה.

×
×
  • תוכן חדש...