Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סקירה קצרה על אופל קורסה OPC


Smiro
שימו לב! השרשור הזה בן 2887 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא מאמין שכל השרשור הזה ואין תמונה אחת של הרכב, בושה וחרפה.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 79
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אפשר לקבל פרטים של "משה חלפים" ?

השם נשמע דיי גנרי ואני אשמח לברר זמינות רפידות/דיסקים לקראת שדרוג.

פרויקט חדש, מאור יוצא להתחרות - עקבו כאן

Toyota MR2, 1985 - Sold | Renault-Sport Clio RS (203), 2011 - Black – Sold | Subaru Impreza STI, 2003 -Java Black- Sold

Alfa-Romeo Mito QV, 2011 - Tornado blue - Sold |BMW E30 Coupe, 1989 - Alpine white - Sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סטס, תתחדש ותהנה מהבלמים הטריים. שמחתי לעזור ולתת לך המלצה על שני בעלי מקצוע מקצוענים והגונים.

 

הרעשי החריקות יעלמו (או לפחות יופחתו דרסטית) בימים הקרובים, עם צבירת הק"מ - אל תתרגש מזה. אצלי הימים הראשונים היו כואבים לאוזניים - המון חריקות ושריקות מצד השילוב ברמבו מחורר ורפידות פרודו / ברמבו.

 

מאור, אתה מוזמנת לפנות אל ליאב: 03-913-0997. הם יושבים ברחוב האלוף דוד מרכוס 28, פתח תקווה.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לזרוק גלגל חלופי בתא המטען? תלוי באיזה רכב אתה נוסע. בשלי למשל לא ייכנס גלגל חלופי בגודל שאני צריך. מה גם, גם אם היה נכנס, סתם משקל מיותר.

 

לקורסה OPC אין גלגל רזרבי? ומה עושים אם בגלל החתך הנמוך עולים על בור וצמיג מתפוצץ?

אגב, קרה לי... אצלי חתך 45. היה גשם והבור היה מלא מים.

 

לדעתי תוסיף - יש לך אמבטיה למטה, לא? לא חבל על שום משקל, תאמין לי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ספק שגלגל חלופי היה נוח יותר, אבל אין. אין לי איפה לתקוע בבגאז' גלגל חלופי ומה גם שאני משתמש בתא האחסון שמתחת לדברים שהם קבוע באוטו.

בכל אופן בלי קשר, החלפתי בלמים, כעת בהרצה, הרכב נשמע כמו אופניים שבורות. פאדיחה האמת, אבל יעבור :lol: (הרכב לא מרעיש בבלימה, מרעיש בפניות)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 11 חודשים מאוחר יותר...

עברו שנתיים ואחווה קצת דעתי מזווית יותר מנוסה -

קודם כל, נהנה מהרכב מאוד. יותר ממה שהיה קודם. למדתי להכיר את הרכב , את הדקויות, התנהגות בהעברות משקל וכו'.

הרכב עבר מספר שדרוגים בדמוי קפיצי הנמכה של EIBACH SPORTLINE, צנרת מלאה בבניה אישית ע"י ארגונטיקס, תוכנה של EDS, ושורט שיפטר להילוכים. צמיגים וכו' אני לא מחשיב כשיפור,הרכב נועל אסיטמריק 2 F1.

מבחינת עלויות שוטפות - הרכב זול לתחזוקה. אני משלם כ-4900 ש"ח לביטוח מקיף כולל חובה. טיפולים נעים בין 500 ל-800 ש"ח לטיפול וזה כולל שמן גיר של מוטול, שמן מנוע קסטרול אדג' 5-40 פילטרים וכו'. הרכב מטופל במוסך של חבר בעל רכב זהה (מורשה שלמה סיקסט). הסיבה שהפסקתי לטפל במרכזי בתל - אביב הייתה שהרגשתי דעיכה ביכולת בלימה, ניגשתי למוסך ע"מ להחליף בלמים והציעו לי (בעלות מופרזת יש לציין) לשייף את הדיסקים ולהחליף רפידות. לשייף דיסק ברכב כמו שלי, שלעתים אני בטיולים בכבישים הרריים במהירויות גבוהות, זה רעיון מפגר לאללה ומכאן הבנתי שאין לי מה להתעסק עם אנשים שמוכנים לסכן בטיחותית ע"מ להרוויח, ולא ניגשתי לשם יותר.

 

צליל - אחד הדברים הכי חסרים ברכב בסטוק לדעתי זה הרעש. אתה ניגש לרכב שנראה ספורטיבי, מתיישב במושבי הבאקט הקשים, מתניע ו... כלום. וזה מבאס. לכן בניתי צנרת אצל ארגונטיקס. כעת הרעש נהדר. פיצוצים בהעברות הילוכים, בקפיירים, כל מיני פצפצים בעזיבת גז, הורדת הילוך וכו'. עושה כל נסיעה לכיפית הרבה יותר.

 

צריכת דלק - ציינתי שהרכבה עומד על כ-14 ק"מ לליטר בנסיעה בין עירונית, ו-11.5 בעירונית. כאשר הנסיעה היא משולבת, לרוב רגועה מאוד, לעתים עקיפות. מחוץ לעיר מדובר בשיוט על 100-120.

 

התנהגות - הרכב נותן תחושה מעולה דרך ההגה, אתה מבין בדיוק מה מתרחש בגלגלים ואם גלגל מאבד אחיזה, אתה מרגיש זאת מיד. בקרת היציבות מתנתקת באופן מלא. מה שאומר שלעתים כשיש כיכר רחבה מספיק, אני אוהב לצאת ממנה בהחלקה קלילה.

 

יום יום - איך הרכב כDAILY? בשביל מי שמחפש לשייט ברוגע לסופר או לחברים, יציאה, למשפחה או לגן החיות, בלי דרמות בנוחות - זה לא הרכב בשבילו. הרכב קשיח מאוד, מרגישים כל דבר קטן על הכביש, הצליל (אצלי) והתחושות לא נותנים לך לשכוח באיזה רכב אתה נמצא. ברכב הזה אתה מרגיש למה הרכב מיועד, גם בנסיעה היום יומית. לי אישית זה GREAT FUN ולא מצאתי רכב בתקציב שלי שעומד בקריטריון הזה. היחיד שחשבתי עליו זה הפוקוס RS אבל כולנו יודעים מה קורה איתה. המגאן RS לצערנו כבר לא נמכרת בארץ כחדשה. אני אישית מתחבר ל"הארדקור" הזה. בעוד החבר'ה בפולו GTI או באיביזה קופרה ילחצו על SETTINGS ויבחרו במתלים רכים יותר, אני אסע ואשבור את הגב (בהגזמה). אבל ברגע שתתקרב פנייה - אותם החבר'ה יישארו מאחור. כל המערכות XDS , דיפרנציאל כאילו וכו' הכול נחמד על הנייר, אבל התחושה האמיתית והכיף והידיעה שאתה נוהג טוב כי אתה נוהג טוב או נוהג חרא כי אתה נהג חרא, זה הכל בידיים שלך וזה אפשרי רק ברכב שהוא מה שנקרא מופשט ליסודות. אין כל מיני FANCY בקרות וכלום. אם נכנסת לא טוב לפנייה, אם יצאת לא טוב מפנייה - אתה לא עובד נכון עם ההגה והדוושות. אין שום מערכת שתציל אותך או תתקן לך או תשפר אותך. זו גם אחת הסיבות שהרבה רכבים כאלו מתרסקים. יצא לי לשמוע על לא מעט קורסות OPC שריסקו אותן בפניות. הרכב לא בנוי לנהגים שלא יודעים לנהוג. נקודה.

 

רוב האנשים יעדיפו איזו ואגיט כגון הלאון 1.8, לשנות מיפוי מנוע ולהיות ראשון בלחיצות בקו ישר ולחשוב שיש לך רכב ספורט. או לחלופין פולו GTI או איביזה קופרה וכו'. אנשים בד"כ לא רוצים את מכונת הנהיגה, פשוט כמשמעו. לא הכי מהיר בקו ישר, לא הכי מפואר ונוח, אלא פשוט מכונה שמתלבשת ככפפה על היד ומה שתעשה בה זה מה שיתבטא על הכביש.

 

לדעתי לאחר כל השינויים שעשיתי ברכב, בשבילי אישית, בניתי מכונת נהיגה שאני נהנה ממנה ממש.

DOWN SIDES - אבזור. הרכב מגיע עם בקרת שיוט, בקרת אקלים ו.. זהו? מערכת מולטימדיה, חיישנים שקועים ומצלמת רוורס נסתרת - בהתקנה מקומית. נראה טוב ועושה את העבודה, אבל בניגוד לשלל וואגיוט שנמכרות כיום, אין אפשרות למקור. אולי בדור החדש יש, אינני יודע.

איכות חומרים - העטיפה של ההגה בעור, החלק הקטום הכסוף עם לוגו OPC נחמד מאוד. אך מרכז ההגה נלקח מהקורסה הרגילה ששם איכות החומרים לא כל כך נעימה. כנ"ל לגבי כל פנים הרכב. הפלסטיקה לא הכי נעימה למגע, דמוי העור בדלתות חמוד אך לא מרגיש משהו. אבל שוב, זה לא רכב שנועד לכך ולכן לי זה לא מפריע. מי שמחפש איכות - לא ימצא אותה פה.

מחסור בגלגל חלופי - אין גלגל חלופי. הרכב מגיע עם קומפרסור BUILD IN וחומר שאמור לאפשר נסיעה עד 80 קמ"ש, סוג של RANFLAT ידני. כל זה שווה לתחת. לא מאחל לאף אחד להיתקע עם פאנצ'ר. בניגוד להחלפה לגלגל רזרבי רגילה שלוקחת דקות בודדות ואתה חוזר לדרכך, פה אתה יכול למצוא עצמך מתעסק עם ההוראות, מנסה ולא מצליח וזה פשוט מתסכל. בקיצור - מחסור חמור. אמנם Weight reudction bro אבל גם functionality reduction as well.

מידת הגלגלים - המידה היא 18/225/35. חתך נמוך בג'נאט לא כל כך גדול אבל גם לא קטן, ברוחב לא רחב מאוד מכניס את המידה לסוג של נישה מבחינת צמיגים. מצד אחד זה טוב, כי אין צמיגים סיניים במידות האלו ואנשים לא יכולים לקנות סתם משהו זול. מצד שני זה מייקר את הצמיגים מאוד. עלות צמיג אחד נאה בין 900 לאלף ש"ח. זה לא זול.

תשומת לב - זה מצד אחד חיובי ומצד שני שלילי. נעים כשמישהו שמבין ברכב מזהה ועושה thumbs up, פחות נעים שפאקינג כל טמבל שחושב שיש לו רכב ספורט או סתם אחד עם משפחתית פשוט מתחרפן ומתחיל לנסוע מהר, לעקוף ולחתוך אנשים. אדוני, גם אם יש לך לאון 1.8 עם צ'יפ, מאזדה 3, איביזה, מרצדס CLA 45, במוו סדרה 3 או לא יודע מה, לא אתחרה איתך. אנשים לא מבינים את זה. או סתם שואלים שאלות מפגרות ברמזורים, בחניות ולא יודע איפה. היה לי מקרה שהגעתי לחניון, החניתי את הרכב, כיביתי את המנוע (כאמור, יש צליל בשרני מהאגזוז). באותו רגע הגיע בחור לרכבו (מאזדה לנטיס ישנה "משוברת") התניע ופשוט לחץ פול גז בחניון. למה? סתם. כי כנראה הרכב שלי גרם לו לחשוב שזה יהיה מעשה נבון לעשות.

עוד דבר שלילי זה חניות - אני תמיד מחנה רחוק במקומות אסטרטגיים (מסכנה זוגתי שגם ברוחות ובקור ובגשם אחנה רחוק מכולם ורחוק מהסופר/חנות כלשהי). הבעיה היא שב-80 אחוז מהפעמים כשאני חוזר לרכב, יש מישהו לידי. לא מבין למה, הרכב מושך שאנשים יחנו לידו. זה מחרפן אותי. לא סתם הלכתי עכשיו דרך כל החניון מהצד השני בשביל להגיע לסופר כשיכולתי להחנות ליד הכניסה.

עריכה אחרונה על ידי Smiro
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאפו. הרכב באמת נשמע.

מה עושה התוכנה של EDS?

היית על דיינו?

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה כתיבה וסיקור, אהבתי מאוד.

רכב יפהפה בעיניי בהחלט מושך לי את העין בכל פעם נדירה שאני רואה כזו על הכבישים, אני גם יודע שהיא נמכרת יחסית במחיר לא רע וחשבתי לא מעט בכיוון בשנה שנתיים הקרובות. תודה על הבלטת היתרונות חסרונות בנושא.

 

מבחינת הצמיגים - זו האופציה היחידה? ג'אנט 18?

Opel Adam S 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, זהו המידה היחידה שיש בארץ. עכשיו עם הגעת החדשה ניתן לקבל 17". לא יודע אם זה משפיע על אפשרות להקטין קוטר בדור קודם.

 

דניאל1983 - יש חומר כזה. כל ההתעסקות עם כל העניין של הזרמת החומר וניפוח הצמיג וקריאת הוראות וכו', לדעתי לפחות שווה לתחת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניכר שאתה נהנה!

סע רק בדרכים טובות.

 

בנוגע לליטוש - אין שום דבר רע בליטוש דיסקים, אפילו אם אתה נוסע מהר ובירידות.

ירידה בעוצמת הבלימה יכולה להיגרם לעתים בגלל שטח מגע לא אחיד עם הדיסק, וכשזה קורה יש לבצע יישור לשטח המגע (הדיסק).

לכל יצרן יש עובי מינימלי לדיסק, שמתחתיו יש להחליף את הדיסק.

זה דבר מקובל, לא משנה עבור איזה רכב. טיפול כזה לא אמור לעלות הרבה, כנראה ניסו לחסוך לך כסף.

לא צריך לזעוק "חוסר מקצועיות" ישר.

 

זיו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2887 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...