Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאזדה 3 VS טויוטה קורולה בשנתונים 04-06


Vast_27
שימו לב! השרשור הזה בן 3352 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שבוע טוב,

 

יתרונות וחסרונות של הרכבים הנ"ל , אשמח לדעת על מחלות ( בעיקר בקורולה ) את המאזדה אני מכיר היטב.

צריכת דלק , סחיבה , עלות טיפולים.

 

מחפש אחת מהן בתקציב של 25K.

הרכב רק עבורי אבל מעוניין ברכב משפחתי בלבד. גר בחיפה ונסיעות לרוב עליות / ירידות כך שהסחיבה חשובה.

 

תודה

Alpine 9855R / Amp - Alpine Mrp-f600

Comp -Hertz Hi Energy / Sub - Image Dynamics IDQ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שכבר ענית לעצמך, אבל שיהיה לך חיזוק -

הקורולה בשנתונים האלו סובלת מאוד מתחזוקה לקויה, בעיקר אי החלפת שמן במועד או נסיעה עם מעט שמן. המאזדה פחות.

אבל המאזדה צפופה, לא נוחה וכיום גם לא מבוקשת במיוחד בשוק. הקורולה מבוקשת יותר.

בדוק גם את ניסאן אלמרה פרקפקט 1,800 סמ״ק ואת סוזוקי ליאנה.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שתיהן מכוניות משפחתיות טובות למדי. הדגמים הבעיתיים של הקורולה הם משנתונים 2003-2004, משנת 2005 רוב מחלות הילדות טופלו והן מציגות אמינות טובה. אגב, לקרוב משפחה שלי יש קורולה 2003 עם לא מעט קילומטרים ואחזקה ישראלית טיפוסית כבר יותר מ-7 שנים והיא מציגה אמינות מוחלטת. דגם ה-SUN די קמצני באבזור, ודגם ה-GLI מאובזר לא רע יחסית לשנתון, אך נמכר במחירים גבוהים יותר. האקטיב של ה-3 מאותן שנים נחשבה ליחסית מאובזרת (בקרת אקלים, 4 חלונות חשמל אוטומטיים, כיוון חשמלי למראות, מערכת מקורית, איזופיקס, מד טמפרטורה חיצוני), אך מצד שני היא מצויידת ב-2 כריות אוויר בלבד ואין שליטה מההגה על המערכת. תעדיף לחפש אחת מרמת גימור "קומפורט" שמאובזרת לא רע יחסית למשפחתית בת זמנה (וגם יהיה לך קצת יותר קל למכור אותה בהמשך). או לחילופין, תחפש אחת משנתון 2007 מהדגם שלאחר מתיחת הפנים.

 

מבחינת נוחות נסיעה, שתיהן לא מצטיינות. הקורולה אמנם רכה יותר וסופגת יותר טוב שיבושים גדולים, אבל המושבים של המאזדה עדיפים משמעותית ופעולת המתלים שלה אמנם נוקשה יותר, אך מרגישה איכותית ושקטה יותר (כל עוד הם במצב טוב). בידוד הרעשים לא יותר מסביר. במאזדה הוא קצת טוב יותר, אך המנוע שלה רועש יותר ונוכח כמעט תמיד בתא הנוסעים. גם המרווח לא טוב במיוחד באף אחת מהן. המאזדה מעט יותר מרווחת, אך הגישה למושב האחורי צרה ונמוכה יחסית. אם יש לך צורך בהתקנת מושבי בטיחות לילדים, הקורולה תהיה עדיפה מהבחינה הזאת. אם גם אחיזה והתנהגות חשובים לך - ה-3 תהיה עדיפה משמעותית (ולא שהקורולה רעה כשלעצמה).

צריכת דלק תהיה עדיפה בקורולה, אך לא באופן משמעותי (ק"מ לליטר אחד יותר לפה, לשם...).

לקורולה יש יתרון בביצועים, אבל זה לא משהו שתרגיש בנסיעה יומיומית. המאזדה מפצה על זה בזכות תיבת הילוכים זריזה וחלקה יחסית, תגובת דוושה חדה וקצת יותר כוח זמין בסל"ד ביניים. הקורולה מרגישה קלילה יותר, לטוב ולרע.

עלויות טיפולים כמעט זהות. הן פשוטות מכאנית וכמעט כל מוסך יודע לטפל בהן. חלפים יש בשפע גם כן.

 

גם הקורולה, וגם ה-3 הן בחירות לא רעות והן נותנות תמורה טובה לכסף, אם אתה מחפש יותר ביצועים, צריכת דלק עדיפה ונוחות נסיעה לא נוקשה - תלך על הקורולה. אם אתה רוצה יותר הנאה מנהיגה, תחושה קצת יותר מודרנית בתא הנוסעים ואיכות נסיעה כללית טובה יותר - תלך על ה-3. אישית אני אוהב יותר את ה-3, במיוחד בגלל היגוי עדיף, תחושה כללית והתנהגות כביש מהנה.

 

ניסאן אלמרה אופציה נחמדה. היא אמינה, חזקה יחסית, שימושית ונעימה. אבל היא לא מספיק נוחה לדעתי (מושבים קדמיים לא מוצלחים בכלל), לא מרווחת ומרגישה מיושנת בתא הנוסעים. לדעתי היא לא ברמה של הקורולה או ה-3. מצד שני היא תרגיש טוב יותר משתיהן בעיר כמו חיפה בזכות מנוע יחסית גמיש וגדול יותר (1.8 סמ"ק) וגם קל יותר למצוא אחת כזאת שמורה מאשר מאזדה 3 במצב טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התשובה המפורטת. מצאתי קורולה יד ראשונה מודל 04, דגם gli, בעל הרכב מתחייב שהכל מקורי ברכב ואין מכה ולו הקטנה ביותר. הבעיה - 180 אלף ק"מ. שמעתי שהמנוע הזה לא הכי אמין בהשוואה למאזדה, מה עוד שהיא שנתיים זקנה יותר.

המאזדה מאובזרת, ג'אנטים, נראית צעירה יותר, אבל כמו שכתבתם, קשה למצוא יד שלא קרועה. גם צריכת הדלק מטרידה, המון קוטלים.

Alpine 9855R / Amp - Alpine Mrp-f600

Comp -Hertz Hi Energy / Sub - Image Dynamics IDQ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוב האנשים אומרים שעדיף להתרחק מהשנתונים הראשונים של הקורולה מהדור הזה. אני אישית לא נתקלתי בבעיה איתן, לדעתי רובן טופלו כבר אז. מהניסיון של קרוב משפחה שלי, הקורולה שלו (2003) מציגה אמינות גבוהה. אני לא יודע אם הייתי לוקח את ה"סיכון" (אולי רק אם מצאתי אקזמפלר שמור ומתוחזק היטב).

 

לגבי צריכת הדלק במאזדה - היא אמנם לא מהחסכוניות שבקטגוריה, אבל גם היא לא מתבלטת לרעה. אני מוציא ממנה בנסיעה משולבת בסביבות 1:10.5-1:11. בעיר כמו שלך אני מאמין שהצריכה תהיה פחות טובה, אבל אל תחשוב שהקורולה תהיה חסכונית משמעותית. כל ה"משפחתיות-1.6-אוטומט-4-הילוכים" מאותה תקופה שותות בערך אותו הדבר. הכי פחות חסכוניות יוציאו לך 1:9, הכי חסכוניות יוציאו לך 1:12. המאזדה די ממוצעת לקטגוריה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישנה התפתחות מסוימת ורצה הגורל והתפרסמה היום בבוקר עוד מאזדה. אפילו 5 דקות נסיעה מהבית שלי..

יד ראשונה , מודל 2004 , 150,000 ק"מ דגם קומפורט. בתמונה ובסיפורים תמיד האוטו "נקי" ולא עבר בחיים תאונה...

חחח , לא יצא לי כמעט לראות בלוחות רכב שעבר תאונה.. מדהים ! אין עבודה לפחחים בלוחות..

בכל מקרה, לאחר שיחה עם בעל הרכב ( למעשה בעלת הרכב היא חמתו והוא מטפל במכירה ) כבר גרם לי להרהר על אמינות..

 

כרגע נשארתי עם שלושה רכבים - טווח מחיר דומה -

מאזדה מודל 2006 קומפורט - 125K קמ , יד שלישית.

מאזדה מודל 2004 קומפורט - 150K ק"מ , יד ראשונה.

טויוטה קורולה 2004 - GLI , 180K ק"מ , יד ראשונה.

 

כל הרכבים בין 27-29K שח.

עכשיו מתחילה העבודה - איך הולכים על הרכב הנכון מבלי לזרוק 1500 שח על בדיקות )-:

Alpine 9855R / Amp - Alpine Mrp-f600

Comp -Hertz Hi Energy / Sub - Image Dynamics IDQ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי דעתי האישי בלבד:

המאזדה סובלת מבעיות בגירים מכות בשילוב הילוכים וכו. והישיבה בה היא ממש נמוכה . תבדוק את זה.

מעבר לעובדה שיש בה גם רצועת טיימינג ולא שרשרת...

בקורולה מנגד אתה לא נוגע לא בטיימינג ולא בגיר.... שילוב מעולה בין הגיר למנוע.... תבדוק.

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי דעתי האישי בלבד:

המאזדה סובלת מבעיות בגירים מכות בשילוב הילוכים וכו. והישיבה בה היא ממש נמוכה . תבדוק את זה.

מעבר לעובדה שיש בה גם רצועת טיימינג ולא שרשרת...

בקורולה מנגד אתה לא נוגע לא בטיימינג ולא בגיר.... שילוב מעולה בין הגיר למנוע.... תבדוק.

 

למאזדה כמו לטויוטה יש שרשרת טיימינג, לא רצועה. כמו כל שרשרת, גם היא לא צריכה החלפה והתעסקות מיותרת ויקרה. רק במקרים נדירים (שוב, כמו כל שרשרת טיימינג שקיימת)...

גם בנוגע לגיר, לא שמעתי יותר מדי על בעיות גיר ב-3. שלי גם כן עובד נהדר וחלק למרות שמדי פעם יוצא לי להעביד אותו קשה עם קיקים ומחיצת הדוושה עד הרצפה. הגיר שלה אמין לא פחות מהגיר של הקורולה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתרונות של הקורולה על המאזדה הם שילוב טוב יותר של מנוע/גיר, יותר נוחה ומרווחת, תא מטען גדול יותר.

 

היתה לי כזאת 2004. אם מקפידים על החלפת שמן בזמן ומסננים מקוריים - אין בעיות עם המנוע.

 

הבעיות הן במכוניות שטופלו בשיטה חסכנית תוך שימוש בשמן ומסננים באיכות ירודה - דבר שגרם להצטברות בוצה במנוע. אם הרכב המדובר טופל בחברה - לא צריכה להיות בעיה.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3352 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...