Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קצת יותר משנה, קצת יותר מ20K ק"מ - פיאט פונטו איבו 2010


GhostBuster
שימו לב! השרשור הזה בן 3241 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מאז הרכישה עברו כמעט שנה וחודשיים ו21 אלף ק"מ, כבר חודש שלם שאני מסתובב עם מחשבה בראש שהגיע הזמן לכתוב סיכום שנה אבל לא מצליח להוציא את זה על כתב. אם כבר נשאלתי בשרשור אחר (השרשור בו הצגתי את הרכב לראשונה כשרכשתי אותו), אז החלטתי לשבת לכתוב את הסיכום.

 

מיד לאחר שהרכב נקנה, הוא קיבל סט צמיגים איכותי - קונטיננטל פרמיום קונטקט 2, וסט חישוקי מגנזיום. זה היישור קו היחיד שהרכב היה צריך, אם לא מחשיבים את הפן הקוסמטי שקיבל תשומת לב יתרה במהלך הזמן שהרכב אצלי.

 

אתחיל מהדבר שהכי מעניין את כולם: הגיר.

מדובר בגיר רובוטי בעל 5 הילוכים ומצמד בודד ברכב שעבר כמעט 81 אלף ק"מ. להגיד שהוא מרגיש כמו גיר אוטומטי פלנטרי סטנדרטי אני לא אגיד, כי הוא לא, אבל לעומת גירים אחרים מהסוג הנ"ל, ואחרי שנהגתי על קורולה ו-C1, מדובר בגיר הכי מוצלח מבחינת התנהגות וחווית הנסיעה, לדעתי. הוא לא דרש ממני ומבת הזוג שלי (שנהגה כל חייה ברכבים אוטומטיים בלבד) לשום הסתגלות מיוחדת או שינויים בהרגלי הנהיגה.

לגבי העמידות שלו, ההיסטוריה של הרכב מראה 0 תקלות הקשורות בגיר. אומרים שהקלאץ' דורש החלפה בטווח שבין 70-100 אלף ק"מ. אני יכול להגיד שברכב שלי הבלאי בשנה האחרונה כן מורגש, אבל הוא עדיין עם הקלאץ' המקורי ונראה שהוא באמת יגרד את הגבול העליון של 100 אלף לפני ההחלפה.

 

עלויות אחזקה ואמינות:

מבחינה מכאנית הרכב מפגין אמינות מופתית, מקבל טיפולים תקופתיים בלבד. למרות הוראות היצרן לטיפול פעם בשנתיים או 30 אלף ק"מ, הרכב עבר גם טיפולי ביניים בדמות של החלפת שמן ופילטר שמן כל 15 אלף ק"מ כל חייו ואני ממשיך להקפיד על שגרה זו. ככה שב71 אלף ק"מ (הטיפול הקודם בוצע ב56 אלף, טרם הרכישה) החלפתי שמן ופילטר שמן. עלויות: פילטר שמן נקנה במוסך מורשה ב59 ש"ח כולל מע"מ ושמן סינטטי מלא של קסטרול שעומד בתקן הנדרש ע"י היצרן ב130 ש"ח (המחיר האמיתי גבוה יותר, קיבלתי הנחת חבר).

 

אכזבה אחת הייתה לי בשנה האחרונה מהרכב, מדובר בסדק שנוצר באיזור של כרית אוויר נוסע בדשבורד. מדובר בפגם יצור די שכיח. אני לא מעוניין לפתוח מחדש את הנושא בשרשור הזה מכיוון שהוא נטחן עד דק כבר בשרשור נפרד. מי שלא קרא, מוזמן להיכנס ולקרוא.

 

**זהירות - 24 עמודים!**

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?543278-%D7%A1%D7%93%D7%A7-%D7%91%D7%93%D7%A9%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%93-%D7%A4%D7%95%D7%A0%D7%98%D7%95-%D7%90%D7%99%D7%91%D7%95-2010-%D7%94%D7%AA%D7%A0%D7%94%D7%9C%D7%95%D7%AA-%D7%9E%D7%95%D7%9C-%D7%94%D7%99%D7%91%D7%95%D7%90%D7%9F

 

בשורה התחתונה היבואן טיפל בבעיה ללא עלות מצידי, אך חלק מבעלי הרכבים שכבר אינם באחריות שילמו סכומים שונים שנעים בין 0 ל2000 ש"ח.

רק אומר שלמרות החששות שהחלפת הדשבורד תגרור תקלות וקרקושים מוזרים, חודשיים אחרי ההחלפה שום דבר לא קרה, הכל עובד ונשמע תקין כמו שהיה לפני, ללא קרקושים כלל, גם על כבישים ממש משובשים כמו שמדינת ישראל יודעת לספק.

 

צריכת דלק:

הרכב מציג צריכת דלק לא רעה בכלל, בעיקר בעיר. מחוץ לעיר, בגלל היעדר הילוך שישי וגיר בעל יחסי העברה יחסית קצרים, נוצר מצב שהשיוט במהירויות בין-עירוניות מתבצע בסל"ד יחסית גבוה, וזה בתמורה מחזיר צריכת דלק טובה אבל לא מצטיינת.

למען הסדר הטוב, אלה הנתונים:

עירוני (חיפה, המון עליות) - כ-1/11.5 קמ"ל.

בין עירוני - כ-16 קמ"ל, למרות שכבר קיבלתי גם צריכה של 1/17.

חשוב לציין שסגנון הנהיגה שלי בתוך העיר, לא כל כך מכוון לחיסכון ואני בטוח שנהג יותר רגוע ממני יצליח להוציא אפילו עוד קצת מהרכב מבחינת צריכת דלק.

 

עלויות ביטוח:

שני נהגים נקובים בשם מעל גיל 24, כאשר ברקורד של הנהג העיקרי יש תאונה (עם אשמה) בשנה האחרונה, חובה+מקיף כ4500 ש"ח, כולל גרירה, שמשות, פנצ'רים, דלק וכו'.

 

שונות:

במהלך הזמן הרכב קיבל גם כמה תוספות כמו שקע AUX, חיבור מתח קבוע למצלמת רכב וחיבור קבוע למטען לפלאפון.

 

התרשמות כללית מהרכב וסיכום:

מדובר ברכב סופר מיני מרווח (בצורה מפתיעה) ונוח, מבודד היטב ונעים לנסיעה. מצליח להתמודד יפה עם שיבושים בכבישים ולא לתרגם כל דבר כבעיטה ישירה לישבן הנוסעים תוך כדי קפיצות שובבות שמשרות חוסר ביטחון אצל הנהג. למרות שהוא משייט בטווח גבוה של סל"ד (100 קמ"ש ב3100 סל"ד, 110 ב3500, 130 כבר מגיע ל4000 סל"ד) הבידוד עושה את העבודה בצורה נהדרת ועדיין נעים לשהות ברכב. כמובן שלא מדובר בספינת שיוט יוקרתית, אלא הכל נכתב פרופורציונאלית לקטגוריה המדוברת (סופר מיני עממית).

שוב ביחס לקטגוריה המדוברת, אני יכול לציין שהרכב מתנהג בצורה נפלאה גם כשרוצים לקבל ממנו קצת פאן בכבישים טכניים, השלדה מצליחה לפצות על ההגה המנותק, ברמה כזאת שבשני טיולי נהיגה שבוצעו במהלך החודש האחרון, פשוט לא הפסקתי להתלהב מהשלדה, ולהתאכזב מההגה. כאמור, מדובר על נהיגה אגרסיבית ובקצב גבוה, נתון שאינו רלוונטי למי שלא מתכוון לנהוג כך ברכב.

העיצוב החיצוני שלו מעלה לי חיוך כל פעם שאני רואה את האוטו מחכה לי בחניה, החיוך נשמר גם אחרי שאני מתיישב בתוכו ומתחיל נסיעה, כי מבפנים הרכב מעוצב בצורה נעימה ונוחה, במיוחד רמת הגימור שברכב הנ"ל (דיינמיק) שמגיעה עם בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת לנהג ולנוסע ועיצוב שמשלב גוונים של כחול וגימור קצת יותר איכותי.

אני חושב שזה הרכב הכי טוב שהיה לי עד היום, תעיד על זה התקופה הארוכה (יחסית, בשבילי) שבה אני מחזיק את הרכב (לצורך פרופורציה, החלפתי 4 רכבים בשלוש שנים, לפני הרכישה האחרונה). אבל כמובן שאין אוטו מושלם, לכל אחד יש את החסרונות, כאשר מבחינתי לרכב הזה יש חסרון אחד בולט והוא המחסור בכוח ובהילוך נוסף. מרגישים בכל רגע שהמנוע הזה פשוט חלש מידי עבורו, וזאת הסיבה היחידה שבשבוע האחרון אני בודק אפשרות של החלפה למשהו קצת יותר חזק. זאת גם הפעם הראשונה שאני לא אתבאס אם ההחלפה לא תצא לפועל ואשאר בשמחה עם הרכב הזה.

 

שורה תחתונה - רכב מעולה, תמורה מעולה למחיר למרות החסרונות.

 

אם יש למישהו שאלות, אשמח לענות.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסיכום,אכן רכב מוצלח ותודות למחיר נמוך יכול להיות עיסקה טובה.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך לשמור את השרשור הזה עבור אלה שבאים להתייעץ בקניית רכב ומפחדים לקנות פונטו (מהשנים האלה) רובוטית.

שמח שאתה מבסוט משה,אתה מתכוון להישתדרג לעקרב כשאתה אומר משהו חזק יותר?

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלוואי. עקרב זה בהחלט ברשימת המטרות, אבל כרגע זה פשוט יקר מידי.

 

אם וכאשר ההחלפה תצא לפועל, אני כמובן אעדכן.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רק אוסיף מהנסיון שלי עם הרכבים האלה.

לאבא שלי הייתה איבו ידנית שנקנתה חדשה ועברה 130K ק"מ אצלנו. 0 תקלות.

אבא שלי החליף את האיבו שלו באיבו 150TH רובוטית מיד 2, נקנתה עם 10K ועברה כבר 50K שוב בלי תקלות.

לאמא שלי גם יש איבו רובוטית שנקנתה מיד 2 עם 5000 ק"מ, ועברה כבר 59K ק"מ. אצלה הייתה תקלה, שמענו רעשים מאזור ההגה והסתבר שהלך המסרק, הוחלף באחריות. פרט לכך שום דבר.

 

סך הכל מדובר ברכבים שכדאי מאוד לקנות כיד 2 עקב מחירון נמוך ותמורה מעולה.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יופי של סיקור!!

רק אפשר לקבל פרטים לגבי מודל הרכב והדגם המדוייק?

הכל רשום בכותרת.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסיקור.

רכב מצויין,נראה מצויין,עלויות אחזקה נמוכות.

אחותי מחזיקה ידנית,מרוצה מכל רגע.

לגבי המחסור בכוח,אני מסכים,הרכב מרגיש מעט חלש,חבל שהיבואן תמחר את גרסאות המולטיאייר105ו135כס בצורה חזירית,אחרת אלו היו יכולים להיות אחלה רכבים לנהג הממהר.

אוסיף לגבי האמינות,אחותי עם האיבו החזיקה לפני ספייס 06 רכב מצויין ואמין,ובמשפחה ספייס01 שמשמשת היום בתור רכב שני עם מינימום לקלותלמעט הבעייה הידועה עם ההגה החשמלי בדגמים ההם.

עריכה אחרונה על ידי יניב alfa

סעו בצד ימין!!

306XT,307XS,Mito155 HP בעבר

,Giulietta QV. היום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על החוו"ד :)

עוד אחת מההתלבטויות שלי לפני שקניתי את ה 500, מאוד רציתי, התבאסתי בגלל מנוע חלש, אבל הרכב עצמו מעולה שווה את הכסף ביחס לתמורה, חסכוני וכיפי, לרוב מגיע עם כל מיני תוספות כמו חלון גג וכו', ראיתי המון כאלו במחירים מאוד נמוכים.

חבל שאין הרבה עם המנועים החזקים כאופציה ליד 2 כאן, אפילו פונטו אברת' כמעט ולא ניתן למצוא.

 

אגב לגבי ביטוח שילמת קצת יקר לדעתי, אני שילמתי 4100 ומצאתי עסקאות זולות יותר ב 3600/700 פשוט העדפתי לבטח אצל בן משפחה (כל נהג מעל 24 ואני 27).

לגבי סדק בדשבורד - גילוי נאות אני עוד "אחד" מבין עשרות הרוכשים שקיבלו כרית נפוחה בדשבורד, קרה אצלי ב 500 והחלפתי במוסך שמשון ביהוד (עשו עבודה מעולה ללא קרקושים או רעשים).

 

עריכה: שמתי לב שאתה בעצם זה פתחת את שרשור הדשבורד, אוקי :)

 

לגבי אמינות לא קראתי משהו מיוחד ברשת, על פניו עושה רושם של אמינות טובה מאוד, במיוחד עם הגיר. מקווה שאיני טועה (גם שלי רובוטית :p )

Opel Adam S 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני שילמתי גבוה כי אין לי היעדר תביעות ב3 שנים האחרונות. ביוני 2013 עשיתי תאונה ונכנסתי במישהו מאחורה כך שאין לי הנחת היעדר תביעות.

ללא התאונה, הייתי משלם כ1000 שקל פחות ממה ששילמתי.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוסיף קצת נתונים משלי - ברשותי פונטו איבו "ספיריט" 2010 (77 כ"ס). נקנתה במאי ועברתי איתה כ-8 אלף ק"מ.

צריכת דלת ממוצעת עד עכשיו - 12 ק"מ לליטר (כל תדלוק נרשם באקסל). רוב הנסיעות התבצעו במסלול של ר"ג - הרצליה בשעות הבוקר והערב.

ביטוח חובה: 1689 ש"ח , מקיף: 2829 ש"ח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה סיכום, שלהבדיל מלא מעט סיכומים אחרים מציג גם את הצדדים הפחות מחמיאים של הרכב (שהם לא הרבה בכלל).

"אם לא מחשיבים את הפן הקוסמטי שקיבל תשומת לב יתרה במהלך הזמן שהרכב אצלי." מונח יפה ללא עובר בשלוליות יום אחרי שהרכב נשטף.

:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3241 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...