Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טי-רקס, או יומיים ו-325 ק"מ עם שברולט ספארק


RK
שימו לב! השרשור הזה בן 3416 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כמה הקדמות:

 

[ספוילר]

 

אין מד חום מנוע!:shock: אין גם נורה, אגב, וזה די מביך.

 

למר Mjko:

כל הנאמר הנו על דעתי בלבד. לא נעזרתי בבוחנים חיצוניים (כולם הציעו לי לילך ולבצע מעשה תשמיש), לא הלכתי לקרוא שוב מבחני דרכים ישנים, לא חיפשתי בגוגל Chris Harris + Spark 1.0 וכיו"ב.

 

ולגופו של עניין:

 

אחד היתרונות בלהיות בעלים של אלפא מזדקנת הוא ההזדמנויות הנקרות בדרכך מדי כמה זמן לבחון מכוניות אחרות, בד"כ מהשכרה, שלאו דווקא היית מגיע אליהן או נוהג בהן באם היית בעלים של, נגיד, סיוויק 2008 :wink:. כך, באדיבותו של חיישן קראנק שהחזיר נשמתו לבורא, מצאתי את עצמי שם פעמיי לחברת ההשכרה הקרובה אל המקום בו הוריד אותי הגרריסט ויוצא משם עם ספארק ידנית כסופה. כמו שלי, רק מקווצת משהו ועם חצי מנוע. יומיים ו-325 ק"מ לאחר מכן הספארק הוחזרה והנה רשמיי.

 

קודם כל, הדגם הוא דגם הבסיס של הספארק, מנוע 1.0 (באופן נדיר בקרב מתחרותיה יש לו 4 ציל') ורמת האבזור הכי, אפעס, בסיסית. 2 חלונות חשמל (לא אוטומטיים), מראות חשמל (זה שזורם בכפות ידיך), BT ו-USB/AUX מקוריים. יש גלגל חלופי מלא (הגלגלים קטנים, ללא ספק זה עוזר). ההגה לא מתכוונן וזה די נוסטלגי – מזמן לא יצא לי לנהוג על רכב כזה.

 

בחוץ:

 

העיצוב הוא, איך לומר, לא לטעמי. מוגזם, כאילו מנסה בכוח. אני מבין היטב שזה אינדיווידואלי ויהיו לא מעטים שהדבר יקסום להם. הגלגלים הקטנים (155/80R13) נראים, מן הסתם, קטנים מאד, אך לטעמי זה לא חסרון אלא יתרון – עלויות הצמיגים קטנות בשיעור ניכר, והיציבות ממילא מספקת בהתחשב בייעוד הרכב.

 

בפנים:

 

עיצוב הפנים ממשיך את הקו החיצוני, עם קוים חדים ובולטים, ולוח מחוונים דמוי אופנוע. לטעמי – מגוחך אך שוב – יהיו כאלה שיחלקו עלי, אני בטוח. בניגוד לאופנועים, הצג האנלוגי מציג מהירות והדיגיטלי סל"ד ונתונים אחרים, בעיקר נסועה ודלק (Mindfuck קטן בתפיסה, באמת משום מה ציפיתי למד סל"ד בחלק העגול. אני הדפוק כאן, אני יודע). אין מד חום מנוע, אין נורת מנוע קר. אני מקווה שיש נורת מנוע חם, לא ניתקתי צינור מים לבדוק.

 

בנסיעה:

 

התנהגות הרכב צפויה, וגם בכביש מפותל הוא התנהג באופן בטוח בסך הכל. פעם אחת אפילו הגעתי ל-ESP, שהתערב באופן לא גס אלא סביר למדי. גם ה-ABS פעולתו נעימה ביחס. הבלמים סבירים, לא הגעתי אתם לשום שימוש אגרסיבי שכן הרכב לא מסוגל לפתח מספיק מהירות לשם כך (לפחות לא בכביש בו הייתי). יש זוויות גלגול, אבל בחייתכום – זו לא 911 ובסך הכל אין תלונות להתנהגות הכביש שלה.

אגב ESP – יש כפתור ניתוק! אין לי מושג למה, כנראה כדי להקל על העברת הכוח בשטח טכני, אשר ברוב עוונותיי לא בחנתי :oops:

הנוחות סבירה, לא מעבר לכך. מה שלא סביר בעליל זה המושב, שהוא פשוט גרוע ודופק את העבודה הסבירה למדי שעושים המתלים, שחוץ מפסי האטה אגרסיביים מסתדרים עם רוב מה שיש לכביש להציע.

בשיוט בינעירוני הספארק מושפעת מאד מרוחות ולוקח לה המון זמן לפתח מהירות, אבל זה לא משהו ייחודי לה אלא מאפיין של הקטגוריה, לכן אני לא רואה בזה חיסרון. מה שמעצבן זה בור, מעין Flat Spot, באזור שבין (למיטב זכרוני) 2800 ל-3200-3300 סל"ד, שעוצר את שטף התאוצה (הכל יחסי, שוב).

בנסיעה עירונית כושר התמרון טוב והנוחות סבירה.

 

יתרונות:

 

מרווח – יחסית לקוטנה החיצוני היא די מרווחת, מלפנים בעיקר, אך סביר גם מאחור (כל עוד הנוסעים מלפנים לא גבוהים).

BT ו-USB/AUX מקוריים – אמנם די הופך לסטנדרט, אבל נחמד לראות את זה בגרסת בסיס ברכב השכרה.

צריכת דלק – בהתחשב בכך שאני רגיל לקצב תאוצה אחר, הספארק לא נהנתה ממנת רחמים ולכן, שומו שמיים, ביקרה תדירות בסל"ד גבוה. באוטובאן שמ-Jokneheim דרומה אפילו נרשמו מהירויות שלא מביישות את קצב התנועה בכביש זה. לאורך 325 ק"מ (כביש 6, מרכז הארץ, כביש מפותל אחד וקצת חיפה) צריכת הדלק שנרשמה הייתה 16 ק"מ/ל', שזה מכובד מאד לדעתי בהתחשב באופי השימוש.

תצוגת מולטימדיה – תצוגת השירים ברורה, ותומכת אפילו ברוסית. בכלל, הכחול הזה הפתיע – הצבע לא הפריע ולא צרם בעיניים.

פנסי חזית – מאירים נהדר, גם באור נמוך וגם באור גבוה. ממש נהניתי בנהיגת לילה.

 

חסרונות:

 

אין מד חום מנוע, נו זה ברור! :wink:

לוח מחוונים – המסך הקטן לא נראה טוב ביום ודורש ריכוז בכדי לקרוא נתונים. השיפט לייט חסר כל שימוש אלא אם נכנסים למוד סבתא וממילא נמוך מדי לקריאה שוטפת. התפעול שלו מסורבל, הכפתורים קטנים וממוקמים גרוע.

תפעול מערכת המולטימדיה/דיבורית מסורבל ולא אינטואיטיבי.

תפעול המגבים ואורות הערפל דפוק לחלוטין – ידית המגבים עולה במקום לרדת, סיבוב קצה הידית במקום להפעיל את המגב האחורי מדליק את פנס הערפל האחורי.

תנוחת הישיבה גבוהה מדי ולא טבעית. הרגליים מקבלות פיסוק וזוויות מוזרות. הכסא לא נוח בטירוף. נ' רציני.

מיקום גרוע של ידית ההילוכים (אחורה מדי) ושל כפתורי החלונות החשמליים (גם כן אחורה מדי). בכל פתיחה וסגירת חלון נזכרתי בכל הממים עם הידיים של הטי-רקס (ומכאן הכותרת), בחיי.

T-rex-Love_o_91567.jpg

 

אין הרבה מקומות אחסון – יש כיס פצפון משמאל ללוח המחוונים שעליו הונח, בזווית, כרטיס החניה, ויש מגרעת לפני מחזיקי הכוסות, שיכולה לשמש להנחת סלולארי וזה בערך הכל חוץ מהתאים שבדלתות. תא הכפפות לא גדול במיוחד.

תא המטען קטן מאד.

כפי שאפשר לראות, הנדסת האנוש של הספארק ממש לוקה בחסר.

הקלאץ' היה גבוה ונקודתי מאד, אם-כי זה יכול להיות קשור למצב הרכב. אמנם רק 18000 ק"מ, אבל כבר הוחלפו צמיגים קדמיים וכנראה שחייו היו קשים מאד.

 

השוואה למתחרות שיצא לי לנהוג עליהן:

 

הפיקנטו הרגישה עדיפה בכל היבט – נוחה יותר, הנדסת אנוש עדיפה, תא מטען גדול יותר (הפרש של 30 ל' על הנייר, אך נראה נוח יותר). פעולת מנוע עגולה יותר. לחיוב – צריכת הדלק של הספארק בשימוש אגרסיבי היא כצריכת הדלק של הפיקאנטו בשימוש נורמטיבי.

 

פיז'ו 107 – עדיפה בכל מה שקשור לנהיגה עצמה – נוחה יותר, כסא נוח מאד, התנהגות עדיפה, מנוע עובד טוב יותר, צריכת דלק לא נופלת מהספארק. לחיוב – תא מטען קטן אף יותר ורעש נוראי (אפס בידוד).

 

סיכום:

 

כשאני חשוב על מכוניות מהסגמנט הזה, כל מה שאני חושב שהן צריכות להיות זה כלי תחבורה בסיסי, בלי התחכמויות ושיביאו אותי למחוז חפצי בלי לשגע אותי או לשבור לי את הגב. כאן הספארק נכשלת. היא בהחלט שוברת את הגב בשל מושב הנהג הנוראי שלה ותנוחת הנהיגה המעצבנת. כדי להוסיף חטא על פשע הנדסת האנוש גרועה ונראה כאילו המהנדס האחראי קיבל פרץ יצירתיות והבוס שלו בדיוק היה ביום חופש. אמנם לזכותה עיצוב צעיר וצריכת דלק טובה, אך זה בערך הכל. מתחרותיה שיצא לי לנהוג בהן פשוט טובות יותר - ה-107 ותאומותיה די מהנות והפיקנטו פשוט הרבה יותר מכונית. סורי שברולט, אנלייק.

 

נ"ב

חיישן הקראנק הוחלף.

 

ננ"ב

הערה לשברולט ישראל – כשאתם עושים טבלת השוואה למתחרות ומשווים דגם 1.2 לדגמי 1.0 של המתחרות, זה נראה מגוחך.

עריכה אחרונה על ידי RK

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מקווה שזה רק נקודתי, אבל זה הניסיון שהיה לנו במשפחה עם ספארק חדשה מהסוכנות:

יש לציין שאת התופעות הללו {זיופי מנוע קשים בסר"ק, מנורת מנוע דלוקה ועוד...}קרו רק בימי קיץ חמים במיוחד.

כמובן שבמוסך לא ידעו איך לאכול את זה והרכב לא תוקן מעולם. {מנוע 1200- לשעבר}.

תהנו:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידית המגבים עולה במקום לרדת

 

:brickwall: אתה בא להגיד לי שהיא אמורה לרדת?

אני כל הזמן מסביר לאבא שלי שאצלי היא עולה כמו שצריך ואצלו באוטו זה דפוק כי היא יורדת.

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פעם הבאה נסה לקחת ספייס,מעניין לשמוע דעתך.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע פח אשפה. כשהייתי בסוכנות של שברולט, נכנסתי לאחד הדגמים (סוניק נדמה לי) והיה בו פגם בסגירת הדלת, כנראה מריבוי הפתיחות והסגירות. העצוב הוא שניסו לשים שם איזה דבק או מסקנטייפ (לא צחוק!) כדי לשכך את זה.

 

יותר משזה מעיד על איכות הרכבים, זה מעיד על יבואן שלא לוקח את עצמו ברצינות רבה מידי, כשהוא מאפשר לרכב המסוים ההוא בכלל לאייש את אולם התצוגה.

:idea:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שבכל זאת יש משהו טוב ברכב מחורבן; הוא הצליח להוציא ממך סקירה משובחת ומהנה לקריאה.

1+

הרכב כל כך לא מעניין אותי, אבל היה ממש כיף לקרוא :)

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש גלגל חלופי מלא (הגלגלים קטנים, ללא ספק זה עוזר).

 

תיקון קטן:

הגלגל חלופי אינו בגודל מלא ואינו קטן.

הגלגל החלופי הוא גדול: 165/65-14

http://www.chevrolet.co.il/Spark/Features-and-specs.aspx

 

נראה דבילי אבל זה המציאות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה ציינת מתחרות שעדיפות, אבל אל תשכח שרוב הבוחרים בספארק או האלטו עושים זאת משיקולי מחיר.

 

הפיקנטו וה-107 הידניות ייאלצו תוספת של עשיריה.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה גאונית!:king:

נהגתי על הפיקנטו 1000 ידנית (השכרה) משהו כמו 200 ק"מ ו24 שעות, הרכב הכי שקט בקטגוריה אבל גם הוא רגיש מאד לרוחות צד (כביש החוף, צפונה מזכרון), אגב דלק אני הוצאתי 1 ל17 ממנה, ואנסתי את אם-אמו (כלומר את סבתו) של האוטו.

*דווקא המושב זכור לי לטובה מנתק ההצתה לעומת זאת היה חוויה טראומטית ומפתיעה בכל פעם...

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להתלונן שכיוון הפעלת ידית המגבים הפוך זה מגוחך כמו אותו מבקר טכנולוגיה שהתלונן שב-HTC ONE שקע הטעינה הפוך (כיוון הכנסת מחבר ה-USB). הפוך למה? למה שאתה רגיל מהרכב שלך?

ברור שלמשתמש האינבידואלי של המכונית זה לא משנה. כשבעל הרכב נוסע בו זה לא משנה לו מה קורה ברכבים אחרים, אחרי 2-3 פעמים של שימוש מתרגלים לכיוון ובזה נגמר העניין.

 

 

גילוי נאות.

כותב התגובה הוא הבעלים, בפעם החמישית, של רכב מקונצרן PSA וגם שם הפעלת המגבים היא כלפי מעלה. לחיצה למטה מפעילה ניגוב יחיד או הפעלה אוטומטית (חיישן גשם), תלוי ברכב.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3416 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...