Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום 7 שנים בחברת מאזדה 2


lior2321
שימו לב! השרשור הזה בן 3498 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

 

סיפור התגלגלות המאזדה לידי היא שבמקור היא נרכשה ע"י אמא שלילאחר שנים של נסיעה על רכבים גדולים יותר היא החליטה לרדת במימדים לרכב יותר קטן.

המאזדה נרכשה כחדשה בצבע בורדו ובדגם dynamic הקצתיותר מאובזר: גלגלים 15", בקרת אקלים, שליטה על הרדיו מההגה, חיישני רוורסומרימי שמשות.

הנישואים לא היו מוצלחים וכבר אחרי שנה אמא שלי הייתה עם קוצים להחליףאותה למשהו קצת יותר גדול (בסוף קנתה סיוויק האצ'בק שמוחזקת בהנאה עד היום).

בדיוק באותה התקופה אני מכרתי את הרכב של אשתי (פונטו 2002) והעברנובעלות מאמא שלי לאשתי שמיד התאהבה באוטו.

עד היום הרכב אצלי ואני ואשתי עושים רוטציה בנהיגה עליו (תלוי מי חוסםאת מי בחניה של הבנין) שהחלוקה היא 70\30 לטובת אשתי, אני כרגע בין החלפת רכבים(שרשור רכישת רכב בקרוב).

בשנה האחרונה לקראת לידה של בתי הבכורה רציתי להחליף את המאזדה לרב יותר גדול ולעשותהפתעה לאשתי ששמעה על המזימה ושמה וטו אחד גדול!

 

בסוף מצאנו את עצמנו פותחים את תא המטען בשילב ומבקשים מהמוכרת שתציע עגלהשנכנסת לשם (לא משימה פשוטה).

כרגע שעון הרכב עומד על 94,600ק"מ.

מתחילים:

חוץ: לדעתי הרכב נראה טוב מאוד ביחד למוצע באותם השנתונים, יש פנסיערפל וחישוקים גדולים, צבע לא להיט אבל לא נורא.

אחרי כל השנים על הכביש אין מה לדווח מבחינת דפיקות ומכות מלבד כמהפתיחת דלתות מסורתיות אין כלום על הצבע שלא דהה או התקלף עם השנים.

פנים: פלסטיק הרכב מהודק היטב ואין קרקושים או רעשים, כל המתגיםמתפקדים ונראים חדשים ולא ניכר בלאי על המושבים.

עור ההגה נהיה קצת מבריק עם השנים (כנראה תוצאה של קרם ידיים שלאשתי). מקדימה היא מרווחת לנוסעים ולנהג ומאחורה אין בעיה לשני אנשים לשבתבנוחות...שלישי ישב עקום אבל בעיה שלו.

תא מטען נוח לשימוש יום יומי אבל לא מצטיין בגודל ולעיתים יש צורךלקפל את המושבים להעברת חפצים. מערכת הרכב בפורמט MP3 והשליטה מההגה היאמהנוחות שנתקלתי בהם.

 

חיסרון שלי ממש מפריע אישית הוא שמתגי פתיחת החלונות ללא תאורה וממשמעצבן בחושך וכנ"ל בחירת בורר הנסיעה על הגיר הוא מדבקה פשוטה ולא מוארבלילה...למרות שבחירת ההילוך מופיעה על שעון הרכב.

גומיות הדלתות עם השנים קצת איבדו את הנפח שלהם וכתוצאה מכך יש קצתקרקושים בחיבור הדלתות על כביש משובש.

תחזוקה: המאזדה עושה חיים קלים פעם בשנה נכנסת לטיפול לפני טסט במוסךולא שומעים ממנה כל השנה.

טיפולים במוסך מורשה יקרים בהשוואה לרכבים דומים (מצטער אבל אני לא שומרקבלות וסופר שקלים במוסך – מתכון לנשירת שיער) אך לאור האמינות שהאוטו מפגין אנימוותר לו.

דלק: לא הרכב הכי חסכוני שיש כנראה בגלל הגיר שממש ממהר להוריד הילוכיםבכל נגיעה הכי קטנה במצערת. לי ולאשתי יש רגל לא קלה על הגז אבל רוב הנסיעות שלנוהם בין עירוניות קצרות.

בממוצע הבין עירוני 1:15 והעירוני 1:11/12 לא נראה לי שזה רכב שאפשרלנהוג בו רגוע וחסכוני בגלל שיש לו אופי מאוד עצבני על הכביש.

בלת"מים: פעמיים בלבד המזדה נכנסה למוסך על עבירה

  1. כחודשלאחר רכישת הרכב איכות הנסיעה הידרדרה ובמוסך אובחן שיש תקלה באחד מבולמיםהאחוריים והוא הוחלף במסגרת האחריות.
     
  2. לפניכשנה בגלל כניסה לבור בכביש היה צריך להחליף מסרק הגה ואת אחד התפוחי היגוי לאחרשנשמעו חריקות.

גניבות: האוטו היה יעד חביב על טרוריסטים עם השנים...מגבים, אנטנה,סמלים, טאסות ואפילו ניסיון גניבת גלגלים לאחר החלפת צמיגים חדשים שלא הצליח!

כל תחלואות החברה הישראלית הללו נפתרו בעיקר ע"י איביי

נסיעה: מנוע 1.6 ובמשקל של 990 ק"ג הם מתכון להרבה כיף והמאזדהלא מאכזבת! תאוצות ביניים מהירות עם הורדה מרובה של הילוכים והאוטו מתפקד כמו טילקטן ורעוע.

כמה שנוסעים יותר מהר איכות הנסיעה נפגמת עם חישוקי פלדה 15",צמיגיםבלי הרבה בשר ומתלים שעשויים מגרניט כל בור וסדק בכביש הוא אתגר פוטנציאלי.

במהירות תלת ספרתית בין עירונית כל העסק מרגיש מנותק מהקרקע וההיגויהרגיש והמשקל הנמוך בוחנים מאוד את האומץ בנסיעה מעל 120 קמ"ש.

רעש הנסיעה מורגש היטב ברכב בכל המובנים: מנוע בהאצות, רעשי צמיגיםורעשי רוח...לא ברמה שצריך לצעוק באוטו אבל בהחלט מורגש מחסור בבידוד כמעט לאקיים.

בנהיגה עירונית הנוחות יותר טובה והיכולת של הרכב טובה ביותר בסיבוביםופניות חדות. חניה מתבצעת בקלות וכל הריאות מהרכב טובה מאוד תודות למראות הצדהענקיות.

מכירה: למרות שהרכב לא נמכר בסוף קיבלתי מושג לעתיד. בטריידים קיבלתיהצעות מעליבות ביותר ופרסמתי את האוטו ביד2 במחירון עם מטרה להתגמש קצת עם הלקוחרציני.

יצא פרסמתי את המודע בחודש צוק איתן אז טלפון אחד לא קיבלתי ואפילו לאטרחתי להקפיץ את המודעה. חודש אחרי קיבלתי כמות יפה של טלפונים והאשונה שבאה לראותאת הרכב

קבעה שניפגש יום שישי בבוקר במכון בדיקה אך זה כבר השלב שאשתי שמהברקס ולא הייתה מוכנה להחליף את הרכב.

בקיצור ישראלים אוהבים מאזדה ולמרות שהשוק מוצף לא היה בעיה למצואקונה לרכב למרות הצבע הבעייתי.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה.

 

הבנתי שלא שמרת קבלות על הטיפולים אבל אשמח אם בכל זאת תוכל לתת לנו איזה שהוא קנה מידה לגבי עלות הטיפולים במוסכים המורשים של מאזדה, שלא נחשבים לזולים.

כמה עולה טיפול קטן לרכב הזה? 800-900-1000 ש"ח או 1500 פלוס?

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למזדה 2 מנוע 1.5 ולא 1.6.

אני לא חושב שנסיעה ברכב הזה אפשר לקרוא כיפית, במיוחד עם גיר גרוע מאוד (איטי ולא מגיב, לא חלק, המצבים בגיר בזה לא בשביל הקישוט, זה לא כמו ברכבים עם גיר חכם שם D ונוסע) והתנהגות עצבנית ביצאה מהמקום (בעיה רצינית בפקק), אבל מבחינת הניהוג היא חדה, נשלטת ואינטואיטיבית - קל לחזות התנהגות ולתקן במידת הצורך. לא יודע איך עם צמיגים של הדגם המאובזר, אבל בדגם הליסינג על רטוב אין אחיזה בכלל והרכב הופך להיות מאוד מאתגר לנהיגה.

 

דווקא רכב הזה לא מרגיש מנותק מהקרקע בשום מצב ובשום מהירות - המתלים מזכירים איפה אתה נמצא כל הזמן על ידי ספירה קפדנית של כל מה שקורה בכביש.

 

לגבי הבידוד - מסכים ב100%, חוץ ממנוע שקט יחסית, הרכב זוועה מבחינת הרעש אחרי 60קמ"ש.

 

מה שמענין לגבי רכב הזה כיד שניה, המחיר גבוה להחריד כמו משפחתית אירופאית טובה מאוד.

עריכה אחרונה על ידי tzvipper

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשאלתך הרכב טופל עם השנים רק במוסך מורשה של מאזדה בב"ש ואניבאמת לא זוכר מחירים של פעם בשנה.

בטיפול קטן הייתי מכניס ישר למוסך החביב עליי וגומר את הסיפור בין 600ל 800 שקל

והיו לי 2 טיפולים יותר גדולים שבהם השקעתי יותר (החלפת ברקסים)שעשיתי סקר מחירים ב 3 מוסכי מאזדה ובחרתי את הזול בחיסכון של בערך 250 ₪ לטיפול

פעם אחת יצא שהמועדף שלי ניצח ופעם אחרת אחד אחר נתן הצעה יותר זולה.

הרכב טופל לפי הספר ולא היה צריך להחליף חלפים או חלקים אחרים שהתגלובטיפול עצמו.

הרכב הקודם של אמא שלי היה מאזדה 3 2.0 ושלי היה פיאסטה 2003 אזמכירים אותי טוב במוסך ועשו הנחות בטיפולים (מנהל המוסך הוא לקוח שלי בעסק אז היולי הרבה הנחות)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למזדה 2 מנוע 1.5 ולא 1.6.

אני לא חושב שנסיעה ברכב הזה אפשר לקרוא כיפית, במיוחד עם גיר גרוע מאוד (איטי ולא מגיב, לא חלק, המצבים בגיר בזה לא בשביל הקישוט, זה לא כמו ברכבים עם גיר חכם שם D ונוסע) והתנהגות עצבנית ביצאה מהמקום (בעיה רצינית בפקק), אבל מבחינת הניהוג היא חדה, נשלטת ואינטואיטיבית - קל לחזות התנהגות ולתקן במידת הצורך. לא יודע איך עם צמיגים של הדגם המאובזר, אבל בדגם הליסינג על רטוב אין אחיזה בכלל והרכב הופך להיות מאוד מאתגר לנהיגה.

 

דווקא רכב הזה לא מרגיש מנותק מהקרקע בשום מצב ובשום מהירות - המתלים מזכירים איפה אתה נמצא כל הזמן על ידי ספירה קפדנית של כל מה שקורה בכביש.

 

לגבי הבידוד - מסכים ב100%, חוץ ממנוע שקט יחסית, הרכב זוועה מבחינת הרעש אחרי 60קמ"ש.

 

מה שמענין לגבי רכב הזה כיד שניה, המחיר גבוה להחריד כמו משפחתית אירופאית טובה מאוד.

 

צדק, נלחץ לי בטעות 6...נפח מנוע 1.5ל'.

למרות שאיטי ולא מגיב לא הייתי קורא לגיר והוא לא מורגש בפקקים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגיר בפקקים בעיני זה סיוט: צריך להפעיל אותו במצב ידני ולהגביל הילוכים (לראשון שזה L+HOLD או שני שזה L תלוי ממהירות בפקק), אחרת אין בלימת מנוע והוא מעלה הילוכים ליותר מידי גבוהים והנסיעה הופכת לגז-ברקס (ברגע שאתה עוזב את הגז הרכב ממשיך באותה מהירות כמו קודם ולא מאיט). ברגע שאתה רוצה לתמרן ואתה על 40קמ"ש, אתה בפתאום מגלה שהגיר בהילוך שלישי והרכב לא זז: מוסיף גז, עוד גז, עוד גז, הסיטואציה בכביש כבר השתנתה,עוברות 2 שניות, הרכב בולם (אתה עדיין לוחץ גז ולא ברקס) ואז מוריד להילוך שני.

בגלל שלגיר הזה יש מבנה פרימיטיבי ואין גלים שמשווים מהירויות של גלגלי שיניים, יש בעיה להוריד הילוכים משלישי לשני.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נקמיצ'י, בוודאי! בפקק שמגיע ל40קמ"ש ברכב עם גיר ידני תסע על הילוך שני, ברגע שרכב לפניך בולם (כמובן צריך לשמור מרחק שיכול לפצות על בלימות כאלה), אתה עוזב רגל מהגז והרכב מאיט. ואז בפקק אתה מוריד מעצמך עומס ובמקום גז-ברקס, עובד רק עם הגז. מרצדס עם גיר אוטוטומטי עושה בדיוק את זה בשבילך וכך גם רכבים אחרים עם גיר חכם.

אם פקק יותר איטי שמגיע ל25קמ"ש, צריך לנסוע על הילוך ראשון, אז לא צריך לבלום כל פעם שהגיר עובר לשני, אתה מוריד רגל מהגז והרכב יורד ל10קמ"ש.

 

זה הרבה יותר בטיחותי מאשר נהג צמוד לרכב שלפניו שכל פעם לוחץ גז-ברקס בליסינג סטייל.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה סיקור, לעשות עם האוטו הזה 1-15 נראה לי קצת לא הגיוני, יכול להיות שאתה קצת מאוהב ברכב, בכל מקרה אוטו מאוד כיפי בתור חובב רכבי מאזדה,המאזדה 2 ספציפית רכב מאוד קליל וכיפי לנהיגה גם לטעמי!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגיר בפקקים בעיני זה סיוט: צריך להפעיל אותו במצב ידני ולהגביל הילוכים (לראשון שזה L+HOLD או שני שזה L תלוי ממהירות בפקק), אחרת אין בלימת מנוע והוא מעלה הילוכים ליותר מידי גבוהים והנסיעה הופכת לגז-ברקס (ברגע שאתה עוזב את הגז הרכב ממשיך באותה מהירות כמו קודם ולא מאיט). ברגע שאתה רוצה לתמרן ואתה על 40קמ"ש, אתה בפתאום מגלה שהגיר בהילוך שלישי והרכב לא זז: מוסיף גז, עוד גז, עוד גז, הסיטואציה בכביש כבר השתנתה,עוברות 2 שניות, הרכב בולם (אתה עדיין לוחץ גז ולא ברקס) ואז מוריד להילוך שני.

בגלל שלגיר הזה יש מבנה פרימיטיבי ואין גלים שמשווים מהירויות של גלגלי שיניים, יש בעיה להוריד הילוכים משלישי לשני.

 

מצטער אחי אני לא מבין את ההתעסקות שלך עם הגיר ברכב. זה גיר 4 הילוכים רגיל שמים D ונוסעים. אין מצב ידני באוטו בכלל או שיש לך דגם אחרי מתיחת הפנים ועשו שינוי שאני לא מודע אליו או שיש לך תקלה מופלאה באוטו או שאתה מתבלבל בדגם אוטו. בכל מקרה ההתעסקות שלי מעולם לא הייה ותר מרכבת מD או רוורס ומדי פעם לחיצה על מתג O\D בירדות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתג O/D במזדה2, אתה בטוח ? יש מתג HOLD שנועל הילוך אחד מתחת להילוך שבחרת עם הידית, בD הוא נועל ל3 וכן הלאה. גם לפני מתיחת פנים הגיר היה בדיוק אותו הדבר.

 

אין שום תקלה מופלאה, ככה הגיר עובד במזדה. פשוט יצא לי לנהוג לא רק במזדה ואני יודע איך גיר 4 הילוכים צריך לעבוד, לדוגמא גיר AL4 שעוזר לנהג במקום להפריע כפי שעושה הגיר במזדה 2. גם גיר ללא מחשב במרצדס בעל 4 הילוכים שהוא למעשה 3 הילוכים עובד יותר טוב: לא עוצר את הרכב בהורדת הילוך ובולם מעולה עם המנוע. שלא לדבר על גיר ZF מסוף שנות ה80 שידע לשמור הילוך נמוך יותר בעליה. הגיר של מזדה זה כמו הגירים של תחילת שנות ה80 שהיו בלי מחשב, רק פחות חלק. הגיר של פולקסווגן 4 הילוכים מסוג 01 גם רחוק יותר טוב מזה שמותקן במזדה גם בחלקות וגם באופן חכם שהוא עובד (גיר מאמצע שנות ה90).

 

ממליץ לך לנהוג ברכב אירופאי עם גיר אוטומטי בשביל ההשוואה. או אפילו במזדה 3, בגירסא עם טיפטרוניק הגיר כבר יותר חכם.

עריכה אחרונה על ידי tzvipper
שגיאות כתיב

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אוהב מאזדות אבל איכות הפלסיקה וחוסר בבידוד די מוריד מהאוטו וזה חבל. סך הכל הם מצויינים.

 

המאזדה מתאימה מאוד לנשים, וגם יש לו יתרון שהוא זריז, אני מהמר גם על שהוא יחזיק המון ק"מ כי זה 1500 ולא איזה מנוע 1000-1200 וזה כבר טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה נפלאה וכיף לקרוא.

המאזדה 2 יושבת בראש שלי מעל 3 שנים, וכסטודנט אני לא יכול להרשות לעצמי רכב עם מחירון כזה (שלא יורד לעזאזל:wink:)

התפרשתי על פיג'ו 307 שלא מאכזבת (טפו טפו טפו) אבל בכל אופן אני מאמין שיום אחד אני אגשים את החלום הרטוב הזה.

"almost everything — all external expectations, all pride, all fear of embarrassment or failure - these things just fall away in the face of death, leaving only what is truly important"

Steve Jobs

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3498 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...