Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דו"ח משומשת: פג'ו 206, מודל 2004, 1.4, ידנית


MiKa_P
שימו לב! השרשור הזה בן 2530 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אוקיי, מקובל, וגם מאוד הגיוני כשמחשבים את זה בעיקר למול אחזקת רכב פרטי חדש.

אצלי החישוב טיפה אחר, כי אני נוסעת רק 15-20 אלף ק"מ בשנה, ובכל מקרה אין לי כרגע אופציה לליסינג מהעבודה (וכשהיתה, אז זה היה בשלב שבו כבר ידעתי שאני מתכוונת לעזוב תוך כשנה, והליסינג היה בהתחייבות עם קנס אז העדפתי לא לקחת). אם היתה לי אפשרות של ליסינג, אולי הייתי שוקלת משהו מהמיני, פיקנטו או 107, ואז המשוואה קצת יותר מתאזנת לטובת הליסינג. למרות שמהיכרותי את עצמי, יותר סביר שהייתי הולכת על פיאט 500 :)

 

ה306 אגב, מהנסיון שלי לפחות, "עדינה" הרבה יותר מה206. אוטו נוח ומרווח ומפנק שבאמת נותן מלא תמורה לכסף, רק לא ביטחון וראש שקט... דברים נוטים להתקלקל בו בתדירות גבוהה ובלתי צפויה בעליל גם כשמתחזקים כמו יקה, וזה ממש לא כיף ולא מתגמל. ה206 מזכירה לי יותר את החוויות שלי עם ה205, שהיא הרכב הראשון שלי ששירתה אותי 3 שנים נאמנות כרכב עיקרי (ואז עברה לשמש כרכב שלישי במשפחה המורחבת). מאז לא נקשרתי לאף רכב אחר שנהגתי בו, עד ה206 הנוכחית.

 

מקווה שלא יהיו עוד עדכוני פתע עד אוקטובר הבא :)

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 8 חודשים מאוחר יותר...
  • תגובות 219
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

קראתי עכשיו את כל השרשור מפתיחתו ועד סופו, פשוט תענוג, שיהיה הרבה בהצלחה בהמשך עם ה-206 ואחכה לעדכון 4 שנים (בתקווה שלא יצוץ שום דבר:)) עשית לי חשק לקנות 206...(עם העדפה לידני 1.6 3 דלתות)..

עריכה אחרונה על ידי Eliboy
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

העדכון השנתי: 3 שנים ביחד

 

אז ממש השבוע עברנו את הטסט השנתי, במכה ראשונה ללא שום תקלה, ממש כמו בשנה שעברה.

לרגל המאורע, ישבתי והכנתי סיכום הוצאות מסודר לכל 3 השנים שלנו ביחד, סיכום הכולל טיפולים בלבד, ללא חישובי עלות דלק וביטוח, שכן אלה ייחודיים לכל אדם.

לפני שאגיע למספרים, אספר קצת על השנה החולפת:

 

השנה נסענו יחד כ-18 אלף ק"מ, המונה עומד כרגע על קצת מעל 143 אלף ק"מ.

במהלך השנה היה לנו בלת"ם רציני בדמות גיר דפוק, שהתברר להיות בעצמו גיר חלופי מפירוק, וגרר איתו גם החלפת קלאצ' (שדוקא היתה צפויה). זו דוגמא מצערת לתקלות שעלולות לקרות כאשר קונים רכב ללא היסטוריית טיפולים קודמת, ולא משנה בכלל עד כמה הבדיקה לפני קנייה שלו טובה.

הקלאצ' החדש עשה נפלאות לאיכות הנהיגה ברכב.

הגיר שהותקן הוא גיר של 206 מפירוק, גיר שמתפקד הרבה יותר טוב מקודמו (שלא היה של 206 במקור), מספק מהלכי הילוכים נכונים ו"עגולים" יותר, עם הרבה יותר כוח בהילוך שני, במחיר של צריכת דלק מעט פחות טובה (הפרש של חצי ק"מ לליטר). הנסועה שלי השנה התאפיינה בנסיעות בתנועה עירונית ובין-עירונית פרברית יחסית צפופה, צריכת הדלק בנסועה כזו היא בממוצע 1:13 ליטר לק"מ. בנסועה בינעירונית זורמת (כביש 6 וכבישי הצפון כשהם זורמים) היא משתפרת לכ 1:14.5. נסיעה במהירויות גבוהות (110 קמ"ש והלאה) משפיעה לרעה על הצריכה, אבל אני לא ממש נמנעת מזה כשאפשר... מניחה שבנסיעה בינעירונית זורמת במהירות של 90-100 קמ"ש אפשר להגיע לממוצע צריכה אפילו יפה יותר, אבל not in my lifetime.

בנוסף, המצבר סיים את תפקידו (היה צפוי, חזיתי את זה בסיכום השנה הקודמת) והוחלף בחדש, גדול יותר בנפחו ובגודלו (המצבר הקודם לא מילא את כל התא שהוקדש למצבר בתא המנוע, המצבר הנוכחי מתאים יותר מהבחינה הזו).

כמו כן, לקראת הקיץ, המזגן דרש מילוי גז, ובאותה ההזדמנות כבר הוחלף גם פילטר המזגן, והקיץ עבר עלינו בקרירות ובנעימות.

סיימנו בטיפול 15 אלף שוטף, "קטן", ללא תקלות נוספות.

 

בסעיפים הקוסמטיים:

  • הנורה האמצעית (מתוך 3) בפאנל המזגן הלכה לעולמה. זאת לאחר שעמלתי רבות וקשות לפני כשנתיים וחצי על פתיחת הפאנל הזה והחלפת כל הנורות בו לחדשות. המזל הוא שמכיוון שמדובר בנורה אמצעית, היא מקבלת פיצוי מהנורות שלצידה, כך שלמעט 2 כפתורים מוחשכים הפאנל עצמו דולק יפה, אז זה לא כואב בעיניים (ובלב).
  • במראת הצד בצד הנוסע, שהיא בעלת כיוונון ידני, נקרע אחד הגידים שמשמשים לכיוונון, ואבדה היכולת לכיוון אופקי (ימינה ושמאלה). במקום להחליף מראה, ומכיוון שאני הנהגת היחידה ברכב, הודקה המראה למיקומה האופקי הרצוי בעזרת הברגה קבועה.
  • שפריצר מגבים בצד הנהג נסתם השנה פעמיים, בשתי הפעמים עבר ניקוי ופתיחה במוסך הבית, ללא עלות, וחייו ניצלו לבינתיים.
  • פאנל התאורה מעל לוחית הרישוי האחורית- שבמודלים האלה והלאה הוא כבר לא פלסטיק שחור אלא צבוע בצבע הרכב- פיתח קילופים וצבע שרוף ומתסכל במיוחד. כנראה מכיוון שמדובר בחלק פלסטי אורך החיים שלו קצר יותר בשמש הישראלית, מכיוון שבשאר הרכב אין שריפת צבע. לבינתיים, עד שחלקים אחרים ברכב יצטרכו חידוש צבע, החלטתי לנסות להסוות אותו עם כיסוי דמוי ניקל, כמו ב206+. הוזמן חלק כזה מאיביי, בעלות של כ120 ש"ח, והתוצאה מצאה חן בעיניי מאוד.
    אפשר לראות אותה כאן, וחדי העין יבחינו בוודאי במדבקת הפורום, שגם היא הודבקה לאחר כבוד במהלך השנה החולפת:

 

IMG_20141006_110051118.jpg

 

פנים הרכב עצמו שמור ומהודק למשעי, שום זכר לפלסטיקה פריכה, ידיות איתות משוגעות, כפתורים נופלים, ריפוד מתקלף, קרקושים למיניהם וכדומה. אני מאמינה שחלק גדול מזה נובע מכך שהגרסה הזו של ה206 מגיעה "ערומה" למדיי (בלי מחשב דרך, מראות עם כיוון ידני, 2 חלונות חשמליים בלבד, בלי מערכת מקורית). בסה"כ אין הרבה שיתקלקל. יחסית לאוטו צרפתי בן 11 הוא מתבגר יפה.

 

הביטוח לשנה הקרובה חודש, ויתרתי על ביטוח מקיף ונשארתי עם חובה+צד ג', העלות השנתית היא כ 2300 ש"ח.

אגרת הרישוי עלתה השנה 1,056 ש"ח (שעקב הבלאגן בדואר, שולמה לראשונה בעמדת השירות העצמי בסניף הסופר-פארם הקרוב- חוויה נעימה ומהירה עד מאוד) . עלות הטסט: 96 ש"ח. מדבקת רישוי + חיוך ענק של הקלה: בחינם.

 

הכנתי באקסל טבלאות של סיכום הוצאות לכל שנה מ-3 השנים האחרונות + טבלת הוצאות על "פינוקים" שנאספו לאורך השנים (כדי להבדיל אותם מהוצאות שוטפות מחוייבות המציאות). כמצופה, השנה הראשונה עם הרכב היא בעלת ההוצאות הגבוהות ביותר, עקב יישורי קו הכרחיים. אלמלא הבלת"ם עם הגיר, שהיא לחלוטין לא הוצאה צפויה, השנה הנוכחית היתה נגמרת ב2500 ש"ח פחות בהוצאה, ובסה"כ היינו רואים ירידה הדרגתית בהוצאות ככל שמשך האחזקה ברכב מתארך. אבל אלה החיים.

 

סיכום הוצאות 206 - 3.jpg

 

בשורה התחתונה, כסטודנטית (בפעם השניה בחיי) שעובדת ב-2 עבודות וחייבת ניידות נוחה ואמינה, ה206 הזו היא רכב מעולה לצרכיי, שמשלב גם מראה נאה, גם הנאה בנהיגה, וגם אמינות מצויינת. קל לחנייה, זריז ונעים גם מחוץ לעיר, עם מזגן מצויין, תא מטען נוח ומספק ובכלל שימושיות גבוהה. למעשה אף תקלה ב-3 השנים האחרונות לא היתה כזו שהשביתה את הרכב (למעט המצבר שנגמר, ופנצ'ר אחד, שיכולים לקרות בכל רכב), ועלויות האחזקה נוחות וסבירות לחלוטין, גם עבור יקית כמוני. הרכב מטופל כל השנים באופן קבוע במוסך "שאפט", עליו יש לי רק מילים טובות להגיד (שחלקן גם נכתבו בשרשור המתאים), וללא ספק הטיפול במוסך קבוע, שהוא גם מקצועי ואמין, נותנת את אותותיה לאורך השנים מבחינת אמינות כללית ושקט נפשי עם הרכב.

אני מתכוונת להחזיק אותו לפחות עוד שנה, ואז אולי לחשוב מה הלאה, בהתאם ליכולת הכלכלית ולצרכים. כרגע הוא נותן לי הרבה יותר תועלת מהערך הכספי שלו במחירון.

 

מקווה שהמידע בשרשור הזה עוזר לכל המעוניין. אשמח לשאלות, הערות והארות.

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוריד בפניך את הכובע! כל הכבוד על הסקירה. פשוט תענוג. שלחתי לך הודעה פרטית. מאחל לך עוד שנה של שקט!

כעת: יונדאי i10 שנת 2015, 1.0, ידנית.

בעבר: יונדאי אקסנט שנת 2005, 1.5, אוטומט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאוד אוהב את הסקירות שלך,מפורטות עם מחירים כמו שצריך!

לגבי הרכב,תקלות הגיוניות בהחלט.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו תמיד, אלו מספר דקות בין היותר מהנות בקריאה בפורום.

הבא שיקנה את האדמונית יזכה בלא פחות מהפרס הגדול בלוטו.

המשיכי כך!:-)

"almost everything — all external expectations, all pride, all fear of embarrassment or failure - these things just fall away in the face of death, leaving only what is truly important"

Steve Jobs

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

תודה רבה על הסקירה!

האמת שכבר ראיתי את הסקירה מספר פעמים, אבל נכנסתי עכשיו להתעדכן כי היא נהייתה רלוונטית עבורי (התחלתי לחפש רכב).

 

אם את מתכננת למכור... אני כאן :wave2:

חלחליק לשעבר (או חיליק, תלוי את מי שואלים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף לחבר'ה מעליי, אכן סקירה מעניין, עניינית וממצה.

מעיון בקובץ המצורף אני חושב שהטיפולים ברכב מאוד מאוד יקרים וסביר להניח שברכב יפני או קוריאני היית משלמת הרבה פחות וייתכן שאף חצי מחיר לטיפולים כמו 15 אלף, ברקסים וכדומה אבל זו בחירה שלך.

סה"כ הכי חשוב לשמוע שאת מרוצה מהרכב ונראה שהיחסים ביניכם מצוינים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מיקה - כל הכבוד על הכתיבה הרהוטה.

 

הסיקורים שלך מאפשרים לי לחזור ולהתענג

מחדש בפעם המי יודע כמה על השרשור.

 

בברכה

איל - בעל רכבים:

פיג'ו 207 1.6 אוט' שנת 2012,

פיג'ו 206 1.4 XT אוט' שנת 2006.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רונלדו, אני מנהלת קובץ כזה גם ללנטיס שבחתימה, שנמצאת אצלנו שנתיים+ ומטופלת באותו מוסך. תתפלא כמה אין הבדל בעלות בין השתיים... רק בשביל הקטע אולי באמת אפתח שרשור השוואה בין העלויות של ה-2. האמונות הפלאיות לגבי אמינות של יפניות, בעיקר זקנות, מחזיקות הרבה פחות מים ממה שנדמה לך.

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2530 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...