Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום שנה ו-30.000 ק"מ עם ניסאן קשקאי 1.6 ידני


RomanGLX10
שימו לב! השרשור הזה בן 3520 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חברים,

 

מדובר ברכב אשר רכשתי כחדש מסוכנות ניסאן נתניה בדיוק לפני כשנה, קרי ביולי 2013.

רכב נרכש ברמת גימור ויזיה, זאת אומרת ברמה בסיסית.

 

אבזור:

רמת גימור ויזיה כוללת: 4 ח"ח, מחשב דרך, שליטה מגלגל ההגה על מערכת שמע ודבורית בלוטוט' מקורית, מערכת מגיע עם 4 רמקולים בדלתות, מזגן מכאני וזהו בעיקרון.

קשקאי החליף את סוזוקי אלטו ידנית דגם 2010 שהייתה ברשותי. הייתי מאוד מרוצה מרמת החיסכון של האלטו (הרכב עשה בממוצע כ-18 קילומטר לליטר) אבל שבר לי את הגב. בשל נסיעות רבות חיפשתי רכב נוח ומרווח יותר.

תמיד אהבתי את הקשקאי וכשהגיע דגם ידני במחיר אטקטיבי, אז לא חשבתי פעמיים.

הרכב נרכש במבצע של "חבר", ועלה על הכביש (כולל אגרת רישוי+ קודן + ג'אנים מגנזיום 16" + דלק) כ-121.000 ש"ח.

 

מנוע:

מדובר במנוע בנפח 1.6 ליטר, 117 כ"ס עם 16.1 קג"מ ב-4400 סל"ד.

אותו מנוע קיים גם בניסאן ג'וק, בדגם שלי משודך לתיבת הילוכים ידנית בעלת 5 יחסי העברה + רוורס. לפי נתוני מעבדה הרכב מאיץ ב-11.9 שניות למאה, בפועל זה מרגיש יותר.

הרכב לא מרגיש מהיר באף מצב, אבל לא יכול להגיד שחסר כוח במנוע, הוא עובד שקט וחלק.

 

צריכת דלק:

כ-95% מנסיעות שלי כללו כביש מהיר, לכן צריכת דלק לפי מחשב רכב הייתה מאוד שפויה, כ-7 ליטר ל-100 ק"מ בממוצע. זאת אומרת כ-14 קילומטר לליטר בנסיעה שרובה בכביש מהיר. בתוך העיר הרכב עושה כ-12 קילומטר לכל ליטר דלק. חייב לציין שאני נוהג רגוע, זאת אומרת ללא משיכות הילוכים מעל 4000 סל"ד.

 

נוחות:

אחרי סוזוקי אלטו כל רכב מרגיש נוח יותר, אבל הנוחות של קשקאי מאוד הרשימה אותי. אין כאבי גב, כתפיים, צוואר ורגליים גם אחרי נהיגה רצופה של 3 שעות. בהחלט שיפור ניכר לעומת רכב הקודם.

 

טיפולים:

לפי הוראות יצרן הטיפול מבוצע פעם בשנה או כל 30.000 ק"מ. את הטיפול הראשון עשיתי אחרי 8 חודשים ב-21.000 ק"מ. עלות טיפול ראשון במוסך מורשה הייתה כ-860 ש"ח (כולל תוסף לדלק). טיפול נעשה מאוד נקי ולשביעות רצוני.

 

סיכום:

מדובר בקרוס-אובר משפחתי, מרווח, נוח ובטיחותי, עם תא מטען גדול יחסית (410 ליטר), כמו כן חסכוני (ביחס לגרסאות אוטומטיות עם מנוע 2.0 ליטר) ומחיר שפוי. בהחלט רכב מעניין יותר ממשפחתית 1.6 ידנית ממוצעת.

 

רומן

עריכה אחרונה על ידי RomanGLX10

Renault Captur 2018 1.5 dCi

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה, חשבתי גם לכוון שקודה יטי 1.2 טורבו ידנית, אבל ירדתי ממנה בגלל יבואן בעייתי. שמעתי וקראתי יותר מדי על חוויות שליליות מבחינת השירות, אזי ירדתי מיטי די מהר. למען גילוי נעות זו כבר ניסאן שלישית במשפחה ( הייתה נוט 2008 ואלמרה 1998 ) - והיינו מרוצים מהשירות של קרסו, אז החלטנו להישאר.

Renault Captur 2018 1.5 dCi

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הייתי במצב שלך גם כן.

התלבטתי לגבי הקשקאי 1.6 ידני.

 

הלכתי בסוף על השקודה יטי 1.2 טורבו ידנית.

 

עשיתי נסיעת מבחן על הקשקאי, הוא הרגיש לי בסדר אבל באופן אישי, הרגשתי קצת עצלות\כבדות ביציאה מין המקום.

כמובן שזה לא רכב ספורט.

הרכב שאני הסתכלתי היה רכב יד 2, בטרייד אין של קרסו.

בסוף ירדתי מזה, כפי שניתן להבין.

פרנקופיל מושבע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשבתי לכתוב ביקורת כזאת אז חשבתי.

רומן קניתי רכב זהה בהפרש של חודש ממך ואני מסכים עם מה שכתבת. הוא מאד נוח, אפשר לעשות איתו רגוע חיפה-דימונה ובחזרה, להתמתח ולא להרגיש עייפות. הקשקאי חלק במהירויות גבוהות, יש לו בלמים מעולים והיגוי בסדר, אבל בעיה רצינית עם תאוצה. לנסוע לעבודה בבוקר הוא לא מתאים. אתה מנסה לעקוף משאית, להחליף נתיב לפני שחלון העקיפה נסגר ע"י רכב איטי בנתיב השמאלי, והרכב לא זז. המנוע הזה נורא נורא חלש בשביל המשקל. הרכב פשוט, בטיחותי מאד ורגוע.

בקשקאי יש הרבה נפח מבוזבז, במיוחד בתא המטען.

הגיר נוח לתפעול, העברת ההילוכים היא פשוט תענוג, במיוחד לעומת גולף 2010 (על זה בפוסט נפרד).

למערכת תושבת המנוע חלקים גדולים מגומי. זה כנראה יעיל אבל ידרוש החלפה בעוד כמה שנים. כשנותנים גז, אם אתה מטה טיפה את ידית ההילוכים עד הסוף (למשל מצב 3 > דחיפה קלה עד קצה מצב 3), ידית ההילוכים נמשכת לך טיפה מהיד מכוח המנוע. אפקט ייחודי שלא הרגשתי באף ידנית אחרת. פשוט מגניב, כאילו אתה יושב בסלון ומחזיק את המנוע במושכות (ואם לא תחזיק חזק אז המנוע יברח לך). כנראה שהתיבה גם היא יושבת על סוג של suspension ולא מקובעת לשלדה.

הצבע (לבן) בקשקאי עשוי בצורה גרועה. מאד דק ופגיע, כל דבר קטן גורם לקילוף. אני נמנע מפתיחת דלתות על הרכב שלי בכל מחיר. אין מה להשוות לצבע המטאלי של פולו קלאסיק או גולף.

הדיבורית המקורית של הקשקאי מצוינת. נוחה וזריזה בתפעול, אין מה להשוות לParrot יקר ואיטי שביחס לדיבורית בקשקאי נותן הרגשה של נכות.

 

השמשה הקדמית: על הפנים. אחידות הזכוכית מבחינת פגמים (אחידות מקדם השבירה האופטי) מקוממת באיכות שלה. התמונה מתעוותת בצורה גלית כשאתה פונה למשל ומסתכל על אותו אובייקט. זה אמנם חלש והרוב לא שמים לב אבל לא אמור לקרות. גם ברכבים אחרים יש את האפקט אבל לא מול הפרצוף של הנהג ולא במידה כ"כ גבוהה. היצרנים יודעים למדוד את הדברים האלה וכשמדובר בשמשה עם שטח גדול נכנסים שיקולי yield וכשחוסכים אז חוסכים.

 

תאורה קדמית: לא טוב. המיקום הגבוה של פנסי הדרך מאלץ אותי להיות תמיד במצב כיוון תאורה הכי נמוך, אחרת בבינ"ע רכבים מולי מתלוננים על סנוור ומצקצקים באור גבוה. במצב הכי נמוך, הפנסים לא מאירים רחוק מספיק כמו במשפחתית.

עריכה אחרונה על ידי wwave

si vis pacem, para bellum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהבתי את הביקרות , יש פה התיחסות לפרטים הקטנים שבחיים לא תקרא אליהם במבחני דרכים ורוב האנשים גם לא ישימו לב לדברים האלה, אבל הם בהחלט יכולים להרגיז בשימוש יומויומי

...Our necessities are few but our wants are endless

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטיפול הראשון בוצעו החלפות פילטרים, שמן מנוע, בדיקת בלמים, ניקוי מנוע חיצוני וכמובן תוסף לדלק. אכן לא זול, אבל רכב נמצא בתקופת אחריות לכן רציתי לטפל במוסך מורשה יבואן. כפי שציינתם קשקאי אינו רכב מהיר וזריז, שקודה יטי חזקה ממנו גם על הנייר וגם במציאות, זמינות כוח טובה יותר בגלל הטורבו בסל"ד הרבה יותר נמוך מאשר בקשקאי. אני לא חיפשתי ביצועים, אלא רכב נעים ונוח לנסיעות ארוכות וגם עבר טוב עם קרסו תרם רבות להחלטה המהירה.

Renault Captur 2018 1.5 dCi

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השמשה הקדמית: על הפנים. אחידות הזכוכית מבחינת פגמים (אחידות מקדם השבירה האופטי) מקוממת באיכות שלה. התמונה מתעוותת בצורה גלית כשאתה פונה למשל ומסתכל על אותו אובייקט. זה אמנם חלש והרוב לא שמים לב אבל לא אמור לקרות. גם ברכבים אחרים יש את האפקט אבל לא מול הפרצוף של הנהג ולא במידה כ"כ גבוהה. היצרנים יודעים למדוד את הדברים האלה וכשמדובר בשמשה עם שטח גדול נכנסים שיקולי yield וכשחוסכים אז חוסכים.

 

תאורה קדמית: לא טוב. המיקום הגבוה של פנסי הדרך מאלץ אותי להיות תמיד במצב כיוון תאורה הכי נמוך, אחרת בבינ"ע רכבים מולי מתלוננים על סנוור ומצקצקים באור גבוה. במצב הכי נמוך, הפנסים לא מאירים רחוק מספיק כמו במשפחתית.

 

בקשר לשמשה הקדמית, איני מבין בזה, סה"כ נראית כמו שמשה רגילה, אישית לא שמתי לב אף פעם לפגמים או עיוותים. מבחינת פנסי הדרך אצלי הם על מצב ביניים, גם לא משהו שמפריע ביומיום, אבל כמובן שכל אחד שם לב לדברים שונים, ככה שעבורך יכול להיות שזה באמת קריטי יותר מאשר עבורי. סה"כ מאוד מרוצה מהרכב, אין כאן הפתעות לטוב ולרע, רכב נחמד עם מנוע אמין ורגיל.

Renault Captur 2018 1.5 dCi

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה המשקל של הרכב?

מהו הסלד בהילוך אחרון במהירות 100 קמש?

There's not much you could do or say to phase me

People think I'm a little bit crazy

I get it from all angles, even occasionally Doc Dre-zie'll

Have to step in every once in a while to save me

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

מעניין לקרוא, בתור אחד שנוסע על קשקאים בעבודה, אני יכול להעיד שהרכב פשוט לא נוח, אין לו את זה..לא מצליח למצוא תנוחת ישיבה נורמלית שהכל ״מסתדר״ במקום.

בכח מקרה, אני בתור מכונאי ממליץ להקטין את טווח הטיפולים ל20-15 אלף קילומטר, וזה על מנת לשמור על חיי המנוע, הברקסים, ושאר מכלולי הרכב שמצריכים בדיקה. המנוע נוטה לפתח בוצה בגלל החלפת שמנים ארוכת טווח, ניסאן. למדו מרנו איך להרוס מכוניות בקיצור.

רון

 

החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3520 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...