Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מתח סיגנל


EyalR
שימו לב! השרשור הזה בן 7760 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בגלל שכל כמה זמן אני קורא פה על הנפלאות של מתח סיגנל גבוה, עשיתי חיפושון קטן של דברים שהיו לריצ'ארד קלארק להגיד בנושא (תודו שהתגעגעתם :wink: ) כדי אולי להפריח כל מיני טענות על הנפלאות של מתח סיגנל גבוה וLINE DRIVERS למינהם.

 

guys------the amp gets hot according to the power it puts out------

the power it outputs is directily related to how loud the speakers are and THE VOLTAGE OF THE DRIVING SOURCE HAS NOTHING TO DO WITH THE TEMP OF THE AMP--------if it seems so its just in your head...........RC

 

with a line driver the amp does run hotter-----lets do the math-------the voltage input to the amp with a 8 volt signal and a typical input pot of 20Kohm will produce .0032 watts of disipation across the pot------and with a 2 volt signal it will produce only .0002 watts------thats an increase of nearly thirty thousanths of a watt!!!!!!-----and if we are talking about a two channel amp the increase would be doubled!!!!!!and if it was a four channel amp the dissipation would be increased to nearly a hundredth of a watt---------imagine how much hotter a typical thousand watt amp is gonna get with an increased dissipation of an additional 1/100 of a watt--------see why i wear thin with this-----and the worst part is that i have to prove everything because idiots disagree with me.............RC

 

 

full volume can be reached with most any amp with as little as a half volt but it might require a gain increase on the amp to do it-----as long as this increase doesn't bring noise there is no need for a line driver.........RC

 

 

it is simply amazing how much confusion the elementary subject of signal voltage seems to create---------it ONLY changes TWO things and NOTHING else-------the gains on the amp probably need to be turned lower and there MIGHT be a reduction in noise PICKED up in the interconnect--------nothing else changes------the volume does not change-------the power produced does not change--------the electrical requirements do not change------the amp temperature does not change-------the sound quality does not change unless the extra voltage helps with noise immunity------nothing is different-------it is a very simple issue and is given way too much attention...........RC

 

 

בקיצור מסקנה, אם המערכת שלך מורכבת כמו שצריך ואתה משתמש ברכיבים נורמלים אין שום סיבה שמתח סיגנל גבוה יותר יעזור לך. אם המערכת שלך לא מורכבת כמו שצריך, עדיף להשקיע את הכסף בהרכבה טובה יותר מאשר בLINE DRIVER שממש לא בטוח שיפתור לך את הבעיה.

 

דבר נוסף שקראתי עליו פעם ואני לא מצליח למצוא את הדברים זה שאם מקור הרעש מגיע לפני הLINE DRIVER הוא לא יעזור בגלל שכשהוא מגביר את מתח הסיגנל הוא מגביר באותו יחס גם את הרעש.

 

כמובן שאפשר לא להסכים עם הדברים (אבל זה לא מומלץ כי זה יאלץ אותי להציף בהוכחות נוספות :twisted::wink: )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אייל , בעיקרון סיגנל גבוה יותר נועד לשני דברים עיקריים (ועם זה גם RC החולה רוח מסכים) :

1) להמנע מ Clipping ורעשים הנובעים מ Gain גבוה מדי במגבר (תלוי במגבר כמובן)

2) מניעה חלקית של הוספת רעשים בשלב מעבר הצליל ב RCA לאורך הרכב.

 

וזהו

Leon Cupra 2009

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא פוקו אתה טועה, אין שום קשר בין סיגנל גבוה לCLIPPING ההפך, אם הסיגנל גבוה מדי והוא גבוה מהמתח המקסימלי שהמגבר יכול לקבל, יכול להיות מצב של CLIPPING תמידי ולא תוכל לעשות דבר בנושא.

אם הסיגנל הרועש מגיע משום מה לפני הLINE DRIVER הרעש יוגבר בדיוק באותה מידה כמו שאר הסיגנל וישאר באותו היחס ולכן זה לא יתן שום דבר.

 

בקשר למניעת רעש, כמו שראית, הוא כתב שיכול להיות וזה יעזור, ממש לא בטוח. והנקודה היא שלא אמורים להיות לך רעשים בהתקנה נורמלית, ואם כן אז אתה יכול לפתור את הבעיה מהשורש ולאתר מי מהרכיבים מוסיף רעש, במקום לעקוף אותה ולהגביר את מתח הסיגנל שלא בטוח ויעזור כלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אייל , אתה הולך הפוך ... ההגנה נגד Clipping היא במקרה שיש לך מתח סיגנל נמוך מדי ואתה צריך לעבוד עם Gain קרוב לסוף במגבר , מה שיוסיף Clipping. כמובן שיכול להיות מצב הפוך כמו שתיארת, וגם הוא לא ממש בריא.

 

כמו כן יכולה כן להיות השפעה על העוצמה דווקא כן ע"י הכנסת Clipping למערכת באמצעות סיגנל גבוה מדי. מתחרים שונים ב SPL הרוויחו DB או שניים ע"י כך. תראה מה Robin מ rwaudio.com מוכר להם ותקרא את הסיפורים שם (ומדובר על מתחרים של 170DB).

 

לגבי עניין הרעשים , נכון שיש דרכים אחרות לפתור בעיות , אבל במקרה של Line Driver הוא מסייע גם בכך , לא אלמנט חשוב במיוחד , אבל עוזר.

Leon Cupra 2009

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא הולך הפוך, אני הולך בכל הכיוונים :D

 

הטענה שלך היא לא נכונה.

הGAIN יכול להיות גם עד הסוף למעלה ולא יהיה CLIPPING. הכל תלוי במתח הסיגנל. אם מתח הסיגנל נמוך מהתחום התחתון של רגישות הכניסה (דבר לא אפשרי בגלל שכל רגישות כניסה של מגבר מתחילה ממתח נמוך מאוד שכל HU יכול לספק) אין סיכוי לעולם שיהיה CLIPPING מכיוון שגם אם הGAIN יהיה מכוון עד הסוף למעלה (מצב שבו רגישות הכניסה מקסימלית) עדיין המגבר לא יהיה "רגיש" מספיק בשביל לגרום לכך שהסיגנל הנמוך שמתקבל יושווה 1:1 לרגישות הכניסה אלא אף יהיה ביחס נמוך מכך, כלומר לא רק שלא יהיה CLIPPING זה גם לא יהיה מכוון ל0דציבל (המצב הכביכול אידיאלי כאשר רגישת הכניסה מותאמת בדיוק לסיגנל)

 

ברור שבCLIPPING מרוויחים כמה דציבלים, כמעט כל בן אדם שלא מכוון את הGAIN ע"י TESTTONES או סקופ עושה CLIPPING. משום כשמכוונים לפי האוזן עם רוב סוגי המוסיקה עד יחס של 3:1 (רגישות המגבר גדולה פי 3 ממתח הסיגנל) לא ניתן לשמוע דיסטורשיין בגלל שכידוע מוסיקה מוקלטת נמוך מ0 דציבל (מצב של 0 דציבל בחומר המוקלט הוא מצב שמתח הסיגנל הוא מקסימלי, תלוי כמובן גם בתדרים ולכן מצב זה קורה לעיתים רחוקות וגם שהוא קורה זה לשברירי שניה בגלל הדינמיות של המוסיקה)

אפשר לעשות CLIPPING גם עם מתח סיגנל של 1V ולהגיע למצב שתוכל לשמוע את הדיסטורשיין לכן שימוש בLINE DRIVER ממש מיותר.

 

LINE DRIVER יכול לסייע, לא בטוח שהוא יסייע. בדיוק כמו שמשתיק רעשי GROUND LOOP יכול לעזור, אבל שנינו נסכים שעדיף לפתור את הבעיה מהשורש ולמצוא הארקה טובה יותר מאשר לנסות ולהשתיק את הרעשים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7760 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...