Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חוות דעת קצרה - קיה פיקנטו


Smiro
שימו לב! השרשור הזה בן 3799 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לאחרונה קיבלתי מהעבודה רכב מסוג קיה פיקנטו. הרכב הגיע אליי עם כ10 אלף ק"מ - מה שאומר שהוא חדש יחסית.

המטרה היא להעביר את מה שאני, האדם הרגיל, חושב על הרכב להועיל לכל אלו שחושבים על לרכוש רכב בסגמנט הנ"ל.

יצא לי להתנייד בו הרבה (אני נוסע מספר פעמים בשבוע 160 ק"מ לצפון ובחזרה ולעתים גם כ80 ק"מ לירושלים ובחזרה) כמו כן, גם נסיעות יותר קצרות בעיר ולמרכז.

אז ככה - דבר ראשון, רשימת האבזור לא רעה בכלל יחסית לרכב שעולה כחדש כ75 אלף ש"ח. הרכב מגיע עם 6 כריות אוויר, חיבור לAUX וUSB, תומך גם בIPHONE, פנסי ערפל ואורות יום. זה פחות או יותר הדברים המשמעותיים שיצא לי לראות. כמובן גם חלונות חשמליים ומראות חשמליות. (בסוזוקי ספלאש בגרסה הפשוטה, אין חלונות חשמליים מאחורה לדוגמא)

 

אז איכות הבנייה - מרכב בסגמנט הזה לא מצפים ליותר מדי, ולכן גם לא מתאכזבים. סך הכל, הכל מרגיש בסדר גמור ומוצק. הפלסטיקה לא נעימה וזה לא הפתיע אותי בכלל. חבל רק שהפלסטיקה בידית דלת הנהג ועל יד החלון לא נעימה בצורה מוגזמת, כי להניח שם את היד ממש לא נכון. את המקומות הספציפיים האלו היו יכולים קצת לרפד במשהו רך יותר.

ההימצאות של כניסות הUSB והAUX נותנות לי מנוח בנסיעות הארוכות. לנסוע את כל זה בלי מוזיקה משלי, נראה לי כמו אחלה דרך להשתגע.

 

מנוע - אתחיל ואציין שהרכב מגיע עם גיר אוטומט (בגרסה שאני קיבלתי). המנוע בנפח 1.25 ודעותיי לגביו חלוקות. מצד אחד, בהאצות מהמקום או האצות מהירות - הרכב לא זז. אבל שוב, הוא לא אמור לתת תוצאה אחרת. מצד שני, במהירויות שיוט בכביש המהיר (ואני מדבר גם על 130-140) הרכב מאיץ לא רע בכלל (שוב, בשיוט, לא האצה מהירה). האמת שהרכב הפתיע אותי והגיע גם ל170 קמ"ש(כמובן שהמחוג מזייף וזה פחות. אבל אני ציפיתי שהרכב ייחנק כבר ב130)

נקודה לשלילה - כאשר הרכב נאלץ להתאמץ חזק (למשל בעליות בהרים וכו') המזגן מוציא אוויר חם יותר מהרגיל. רק לאחר שהמנוע "נרגע", המזגן חוזר לקרר.

צריכת הדלק - מיכל הדלק קטן מאוד (אני מעריך כ30 ל') ולכן, אני כאדם שגומע מרחקים ארוכים, נאלץ לתדלק כל יום. אבל כרכב עירוני למי שנוסע רק בעיר, זה לא יקרה. לגבי צריכת הדלק אני לא יכול להועיד היות ואני גומע מרחקים במהירות ממוצעת בכביש 6 והיות והרכב לא תוכנן לכך, צריכת הדלק במצב כזה היא מוגזמת.

 

מזגן - המזגן בכלליות, פועל לא רע בכלל. מקרר כשצריך ללא שום בעיה, מלבד המקרים שציינתי - כשהמנוע מתאמץ. במצב רגיל, המזגן עובד ללא דופי ומקפיא. (גם בימים חמים לא יצא לי להדליק אותו על מצב גבוה מ2).

דבר שלי חשוב וחסר ברכב זה הימצאות של משענת יד ליד מושב הנהג. לדעתי הדבר מכריע מאוד בכל הקשור לנוחות (גם לנוסעים בעיר) ואם יוסיפו, זה ישפר את רמת הנוחות של הרכב.

 

תא המטען - פצפון. יותר מתאים לומר - בדיחה. אני גם לא חושב שיתאים לקניות של משפחה ממוצעת בעלת יותר מ-2 נפשות.

 

עיצוב - לדעתי, מבין הרכבים הקומפקטיים העירוניים שמוצעים למכירה, הפיקנטו היא המנצחת בעיצוב. אין לה את מראה הקופסה שיש לI10, את המראה הנשי שיש ל106 או את מראה הצפרדע המעוות שיש לIGO של טויטה. על הסיאט MII והסקודה אין מה לדבר בכלל, שתיהן נראות כמו קופסאות בצורה מוגזמת.

בנוסף, לדעתי הרכב נראה לא רע בכלליות. יש לו אלמנטים של עיצוב ספורטיבי (עד כמה שניתן להבחין בהם ברכב מהסגמנט הזה) ולכן הוא נראה בסדר גמור. (לדעתי)

 

בגדול, זה כל מה שהיה לי לומר על הרכב. טיפולים וכו' הם מעבר לבינתי, היות והרכב לא שייך לי אלא לחברת השכרה.

אשמח לענות על שאלות ספציפיות כלשהן.

דבר נוסף ומצחיק - אמנם סקודה ייטי היא לא איזה רכב שעושה אסוציאציות לפושעים וכו', אבל עדיין מקדם הנשיות/גייז שיש לפיקנטו די מעצבן. הצופר כמובן חלש ונשמע כמו צופר של אופניים. אנשים בכלליות, לעתים, מרשים לעצמם להתנהג בצורה שלא היו מתנהגים כאשר הייתי בייטי. אבל זה שטויות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ציינת את הפרט הכי חשוב לדעתי והוא צריכת הדלק, כמה הרכב עושה? בקשר למשענת זו אכן בעיה לא נעימה שקיימת גם באיי 20. אך ניתן לפתור זאת על ידי משענת יפה במאות בודדים של שקלים. לא היתי לוקח סיכון ולתת 170 קמש ברכב כזה. אבל יפה על האומץ גם מבחינה חוקית. אני חושב שזה הרכב המושלם כרכב שני במשפחה ועוד יותר מושלם לרווקים. 7 שנים אחריות זה משקל מכריע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי כזו שנתיים.מיכל הדלק הוא בעל קיבולת של 35 ליטר.בדוק.טווח הנסיעה נע בין 350-450 למיכל.ממוצע צריכה של 12.5-13 קמ לליטר.מודד מידי תדלוק.המחשב דרך בד"כ מציג נתון יותר טוב של 14 קמ לליטר

Volvo 960 3.0 24V 1996

Volvo 940 GLE 2.0 Turbo 1997

Volvo 940 GLE 2.3 1995

Oldsmobile Cutlass Supreme Brougham 5.0L V8 1982

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באשר לטווח הנסיעה - מסכים, זהו הטווח. בנוגע לצריכה לא בדקתי בגלל שתי סיבות: א. אני גומע מרחקים גדולים במהירויות גבוהות, שזו צורת נהיגה שונה ממה שהרכב מתוכנן, ולכן אין טעם לבדוק.

ב. הדלק אצלי הוא בחינם אז זה לא כל כך מעניין אותי.

 

פרט ששכחתי לציין - הכפתורים של הרדיו מרגישים מעולה.

 

לגבי אחריות וכו' - שוב, לא מדבר אליי. כרכב לרווקים אני גם לא כל כך מסכים. אני אישית לא הייתי מוציא 75K על הרכב הזה ומחפש לעצמי רכב עם פלפל.

לגבי המהירות - זה היה חד פעמי כשמיהרתי. בדרך כלל אני משייט במהירות של 130-140 והרכב מרגיש בסדר. אחרי 140 הוא מתחיל להלחיץ קצת. גם בגלל הרעידות וגם בגלל שזה מחברת השכרה ואני לא כל כך בוטח בצמיגים שלהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

8):lol: :lol: :lol:

 

הצחקת אותי :-D

 

בכל אופן, אני האמת מתייחס אליו כאילו זה הרכב הפרטי שלי. לא מסוגל להתייחס אחרת. גם נמנע מבורות וכו', מאט בפסי האטה, נוהג בעדינות עם הגז והבלמים, משתדל להחנות בצורה מבוקרת וכו' וכו'.

 

בכל מקרה, לשטח עוד לא ירדנו. אולי נצטרף לראלי גרוטאות הזה שהיה פה פעם :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת גם לי נורא קשה להתעלל ברכב שנוא מהשכרה או ליסינג. אני מאוד מסור לדבר הזה שנקרא מכונה, באופי אני לא חזיר, והכי הרבה אני חושב על האדם שאמור לקנות את הרכב הזה בעתיד ואני מרחם עליו כי זה יכול להיות גם אדם שיתן את הגרוש האחרון שלו בשביל לרכוש לעצמו את הרכב, ונקרע לי הלב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא הדגם האוטומטי של הפיקנטו אטרקטיבי יותר, לדעתי.

המנוע חזק בהרבה, ולמעט הגודל הפיזי, היא מרגישה סופר מיני לכל דבר.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי איך אתה כותב שאתה מתייחס אליו בעדינות אבל באותו עמוד דיווחת שהוא דוקא נוסע סבבה במהירות של 170 קמ"ש

נדמה לי אתה יכול להביא אותו עם 172 כ"ס, וזה יותר ממה שאתה מבקש ב 22 כ"ס, אז אל תלחץ עד הסוף.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3799 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...