Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גיבוב ראשוני - 3 חודשים עם פיאט בראבו 2011


itaysamurai
שימו לב! השרשור הזה בן 3636 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • אחראי פורום

כבר לפני כשנה זממתי להחליף את הרכב של אשתי, הלאנטיס ששימשה אותה ואותנו במשך 4 שנים.

המחליפה היתה צריכה להיות לאנטיס בהווייתה: מכונית שעושה הכל,לא הכי זולה בהיצע,

ששומרת על ערכה בצורה סבירה, שמחזירה על ניהוג בסיסי באמינות ועלויות תחזוקה נמוכות.

בקיצור, יונדאי i30. אז חפרתי ובדקתי, פורומים, בעלים של, מוסכים, טרייד-אינים, גיבשתי דעה

וגיבשתי את דעתה של אשתי ומצאתי את הכלה המיועדת. פיאט בראבו כמובן.

מכונית שעומדת בסתירה לנאמר למעלה, הכי לא "לאנטיס" וגם לא i30, כבודה במקומה מונח.

בחישוב המכריע של עלות/תועלת, פשוט לא נמצאה הצדקה ללכת עם העדר פעם נוספת.

הדינאמיות של שוק היד2 כבר לימד אותי על בשרי שגם יפנית מבוקשת חוטפת פגז לערך שלה,

רק כי כמה יבואנים עשו לנו מערוף ושיחררו כמה עגלות לשוק במחיר תחרותי וגרמו לאפקט דומינו

שחירב שנתונים שלמים. אז אם כבר לחטוף, למה לא לעשות את זה בסטייל?

בכללי

2011, שחורה כמו הלילה, נקנתה מאלדן, כמעט 27 אלף ק"מ, דגם סנסיישן (המכונה סאנשיין ע"י סוכני המכירות

בכזאת עקשנות עד שגרמו לי לחשוב שאני טועה), TJet1.4 120 כ"ס, רובוטית 6 הילוכים.

מבחוצה

5-6 שנים על הכביש ולא רואים שום קמט. מעט בולבוסית ובטטה שגם על חישוקי 16"

הפרופורציות קצת לא מדוייקות, עם סרח עודף גדול מדי מקדימה, אבל כל השאר ממש לטעמי.

פנסים גדולים (מדי) אך עם גוף כהה שמשתלב יופי עם הצבע השחור, קווים נקיים ועגלגלים,

גריל צר שמחולק לשניים, פנסים אחוריים גם גדולים אך פה הם משתלבים בצורה טובה יותר על הישבן.

חלונות הצד צרים יותר מהמקובל והאחוריים עוד כהים במקור, כך שמתקבלת תחושה

צפופה יותר מבפנים, אבל בסה"כ דרך החלון האחורי יש שדה ראייה מתקבל על הדעת.

התעקשות מבורכת שלא ליפול להצטעצעות הזולה שמאפיינת לא מעט יצרנים ועם זאת

שומרת על לוק מכובד עם ניחוח ספורטיבי. חישוקים יפהפיים משלימים את החבילה.

פנימה

כאמור, דגם סנסיישן המאובזר. בקרת אקלים מפוצלת עם יציאת מיזוג אחורה,

שבאמצע גם עושה טובה ומקררת בצורה מצויינת תא גדול שנמצא מתחת למשענת היד;

תפעול מההגה של רוב המערכות; קרוז קונטרול; מערכת blue&me הידועה – הרעיון נחמד אך

הביצוע מסורבל. אם אני דוחף DOK ל-USB אני רוצה בסה"כ לשמוע ממנו מוזיקה, לא להיכנס למו"מ

עם הפריג'ידית שמדובבת אותה תוך כדי נהיגה, על כמה אופציות לא רלוונטיות.

מה help? מה את יכולה כבר לעזור לי?

ה-BT המובנה, לעומת זאת, מעולה. הסנכרון פשוט, אפשר להעביר את כל הזכרונות לתצוגה

(והם מופיעים בצורה נוחה במסך המרכזי בין השעונים), שיחה יוצאת ונכנסת משתיקה את

המערכת לגמרי ובן השיחה נשמע חד וברור ברמקולים והמפוזרים בתא הנוסעים.

גם אשתי שיושבת לרוב מאחור בניסיון נואש לשעשע את דור 2.0, מדברת בקול רגיל לחלל הרכב

ונשמעת סבבה לגמרי, כך מעידים החברים הטלפוניים שלנו.

המיזוג יעיל מאוד וקל לשליטה, יש פנסי ערפל עוקבי פנייה (ביטלתי ביום הראשון, זה נראה אידיוטי),

מחשב דרך מפורט ונוח ותאי אחסון טובים (אם כי תא הכפפות קצת רחוק ועמוק מעמדת הנהג).

העיצוב מושקע ונעים מאוד לעין. שעונים ברורים עם גרפיקה שפוזלת לאלפא, לא יותר מדי מתגים

ומה שיש מסודר טוב, פתחי איוורור טובים. משטח אפור עם טקסטורה עדינה שובר את הכל-שחור

ששולט בתא הנוסעים, בסיס תיבת הילוכים שתחום בפס תאורה היקפי שנראה מעולה בלילה.

איכות הביצוע עם זאת, לא אחידה. אותו בסיס תיבת הילוכים יושב על חומר גמיש משום מה,

בהתחלה זה היה נראה כמו חיבור לא טוב אך מהר התברר שזה פשוט ככה; מתגי השליטה מההגה

רועשים ופלסטיקים מדי בלחיצה ראשונה אך משתתקים בהמשך, בזמן שמתגי הקונסולה

הרבה יותר איכותיים וכך גם הפאנלים - חלק טוב מאוד, חלק פחות. החומרים טובים ונעימים.

המרווח מקדימה מצויין ומאחור סביר לגמרי. המושבים מקדימה טעוני שיפור. הם על הסקאלה

הקשה יותר כמו שאני אוהב אבל חסרה תמיכה צידית. הכיוונון נוח ואופטימלי ע"י גלגלת

ובעזרת האפשרות לגובה וההגה שזז לעומק ולגובה יוצרים תנוחה טובה.

תא המטען מרובע בגלל בתי הגלגלים אבל עמוק ובעל גישה טובה.

איך זה נוסע

ללא ספק, נקודת החוזקה היא המנוע. סה"כ 120 כ"ס, כ-21 קג"מ שבאים נמוך מאוד

ואלה יוצרים מנוע בשרני שמושך היטב החל מ-1500 סל"ד. גם אם התיבה (אנחנו עוד

נשוב אליה) מהססת בהורדת הילוך או שסתם לא בא ללחוץ חזק מדי ונתקעתם על רביעי

ב-60 קמ"ש, האוטו יתקדם ויצבור מהירות בצורה מכובדת ועגולה, כך שאפשר לסגל נסיעה

חסכונית ורגועה גם מבלי לעבוד על קיקים שפשוט מיותרים לה בחלק גדול מהתנאים.

סרק והעברת הילוכים מתקבלים תוך גירגור חביב.

ההיגוי טוב מאחיו החשמליים אך עדיין, מה לעשות, מרגיש סינטטי מדי. אמנם יש משקל טוב והיזון חוזר

עם מרכוז חזק, אבל אין פה התנגדות של ממש ומידע מהנעשה בחוץ.

גלגל ההגה מצויין. קטן, עבה, עטוי עור נעים ולא חלק ויש לו שני קטעים ישרים

בדיוק ב-3 ו-9 שממש מזמין את הידיים לאחוז שם. כמה פשוט, ככה חכם ובטיחותי.

הנאה מנהיגה? ניצוצות. לא משהו מוגדר ומתוכנן מדי, אבל שילוב של מנוע עירני,

יחסי העברה קצרים, היגוי סביר, תגובות שלדה טובות ואחיזה גבוהה,

מאפשרים קצב מהיר ומהנה יחסית, גם אם בחלקו מלאכותי.

והנה הנה היא – התיבה. מה לא נכתב עליה. כמה ירדו עליה. אז מה? חלק נכון.

הילוכים 1,2 מטלטלים את הרכב ואם אין טלטול בגלל שטרחנו והורדנו את הרגל מהגז,

מתקבלת תחושה שמישהו לחץ לנו על הקלאץ' בלי שהיינו מוכנים לזה. החזיר אותי לשנת 96'

עת למדתי נהיגה על קורולה, לפעמים כשהמורה מפתיע אותך.

אממה, המצב משתפר מאוד בהילוכים הבאים. עדיין תידרשו להרפות מעט מהגז בעת ההעברה,

אבל הרכינה קדימה לא מורגשת. הורדת הילוכים חלקה לגמרי ובשימוש ידני

קבלו ביטול על התופעות הרובוטיות הנ"ל – ההעברה מהירה, חלקה ונוחה. חסר לי תפעול מההגה.

יתרון נוסף הוא היכולת להתערב תמיד בבחירת ההילוך. הידית, גם במצב אוטומטי, נמצאת על

מסילת ה-± וניתן לעבוד איתה ידנית מבלי להעביר במיוחד למצב ידני ועדיין להישאר על מצב אוט'.

תפקוד התיבה ובחירת ההילוכים במצב אוטו' טובה מאוד. התיבה יודעת להרים להילוך נמוך

אם מאיטים לפני רמזור ופניה ומחזיקה אותו עד שמאיצים חזרה.

מצב E כנראה חסכוני יותר, עוד לא נבדק לאורך זמן, ההעברות ההילוכים נעשות מוקדם מאוד

והכל פועל בצורה רדומה למדי.

אם כבר לגבי החיסכון בדלק – תנאי הנהיגה שלנו לא פשוטים, הדרך הררית עם עליות תלולות

וארוכות ואחרי 4500 ק"מ מתקבלת תוצאה ממוצעת של 1:11. פחות טוב ממה שחשבתי שיהיה,

עם זאת עד עכשיו אלו היו תנאי הנהיגה היחידים, כמעט ללא שיוט פתוח. החל מהשבוע אשתי

תחזור לנהוג יותר בינעירוני נינוח ומישורי ונוכל לקבל תמונה מדוייקת וכנראה גם טובה יותר.

השוואה הוגנת: שכן עם i30 באותם תנאי נהיגה עושה 1:9, חבר עם אוקטביה 1.2 TSI

גם בתוואי דומה עשה 1:11.

במוסך - שבוע אחרי הקנייה הכנסתי אותה לטיפול 30 מוקדם. 1270 ₪ כולל שמן מנוע,

פילטרי אוויר, שמן ומזגן, פלאגים, נוזל קירור ועוד כמה.

אלדן – לזכותם: בהחלט מקפידים להחזיק רכבים טובים ומתועדים. מכוניות פצועות למיניהן

לא נכנסות לשם. השירות מהיר ויעיל. אימתתי את הטיפולים מול סמל"ת– זהה.

לגנותם: קמצנים. חברים בקרסו קיבלו ביטוח מלא חינם, חבר בחברה אחרת קיבל טיפול ראשון.

פה – GPS. לא טרחנו אפילו לאסוף אותו. ההנחה במחיר היתה סטנדרטית (התחיל ב-12%, הסתיים ב-15%).

טיפול? "רחוק מדי". חיישני רוורס כבר מותקנים.

מודה שאני לא מתמקח באגרסיביות וגם הייתי במלכוד קטן שכן ממש רציתי את הרכב הספציפי

הזה, בעל הנתונים הטובים. לא חושב שהם זיהו את זה, כי את המשחק של לתת לנציג לרדוף אחריי

כמה ימים בכל זאת שיחקתי ופסלתי רכבים טובים אחרים.

נראה שזו המדיניות וחבל בשבילם. קונה פשוט שירצה רכב נפוץ, ילך אחרי המתנות.

שורה תחתונה

אני מאוד מרוצה מהקנייה. רכב מוצלח, במחיר שהקצבנו.

 

 

 

 

(אה כן, גם אשתי אוהבת אותה).

 

i1as.jpg

 

a0oy.jpg

 

cv23.jpg

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חתיכת סקירה הרבצת פה :)

 

התייחסות קטנה לעניין ההגה:

לדעתי התגובה היחסית פושרת שלך אליו נובעת מהעובדה שהדיילי רייד שלך היא אלפא 147, שההגה שלה הוא אות ומופת לאיך הגה אמור להיות (בניכוי רדיוס הסיבוב המזעזע, כמובן).

מעטים מאוד הם ההגאים שיכולים לצאת טוב מהשוואה להגה של 147. לכן, אם נשים לרגע את ה-147 בצד ונתרכז אך ורק בבראבו, אני מניח שתסכים איתי שההגה שלה הוא טוב מאוד ביחס למה שמצופה מהגה חשמלי: המשקל שלו נכון, הוא בהחלט מעביר תחושות ובהתחשב ביתרונות שלו מול החסרונות של ההגה ההידראולי (מערכת יותר פשוטה, קלה, חסכונית ואמינה), אני חושב שהמחיר הוא בהחלט מתקבל על הדעת.

 

לעניין המושבים הקדמיים: אכן, הם לא מן המשובחים שנתקלתי בהם. טוב, לא הכל יכול להיות מושלם...

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה בחירה,טוב שלא נפלת לעדר המשפחתומטיות האטמוספריות הרגילות והמשעממות,לא הבנתי את הקטע בו כתבת5,6שנים על הכביש,הרכב 2011 לא??מחיר הטיפול הוגן יחסית למה שהוחלף ברכב,הגיר באמת לא גרוע כמו שעושים ממנו,מתרגלים מהר מאד,למרות שאני מחסידי הידני.

בכל מקרה תתחדש ותהנה.

סעו בצד ימין!!

306XT,307XS,Mito155 HP בעבר

,Giulietta QV. היום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטער חולק עליך, אבל ההגה ב 147 רחוק להיות אות ומופת, ונהגתי הרבה על 147 (גיסי קיבל כזו בליסינג, אי שם בתחילת שנות ה 2000, כשעלתה 99,000 ש"ח).מלבד העובדה שהוא מהיר מאד, הוא רחוק מלהתקרב להגה של הפוקוס או ה 306, בייחוד בתחום הרגישות.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההגה בבראבו באמת לא משהו, מירכוז מוגזם ותחושה אלסטית ומלאכותית מאפיינים אותו. ועדיין הוא עדיף לטעמי על התחושה הקלילה מדי הלא מוגדרת של מרבית ההגאים החשמליים האחרים שאני מכיר. גם הכיסאות הקדמיים די מחורבנים, מושב קצר וחסר תמיכה, גב כיסא מעוצב עבור מין אחר של חיות, לא עבור בני אדם, כן וגם החלון האחורי קטן מדי. וכל אלו די מעצבנים, במיוחד אם משווים אותם להגה והמושבים המצויינים שיש בג'ולייטה, שכידוע חולקת עם הבראבו מנועים ומערכות מכניות אחרות, ודווקא בענינים החשובים האלו "עושה ברוגז". אבל השילדה של הבראבו מצוינת, הגימור שלה מאוד מוצלח, המנוע שלה נהדר והגיר הידני עשר ( לא מכיר מספיק את הרובוטי למעט נסיעות מזדמנות ), היא גם מצוידת ומעוצבת למשעי, בקיצור יופי של אוטו וחשוב מכל אלו, המחיר לא פחות ממעליב וזה מצוין.

ותוספת שנשכחה, האוטו משום מה מגלה התנגדות מובהקת למוניטין של היצרן ומסרב לעשות בעיות, כבר שלוש שנים. אז נכון שמדובר באוטו ספציפי, אבל מתעורר הרושם שגם שאר האקסמפלרים הבודדים שמסתובבים כאן לא אוהבים מוסכים באופן מיוחד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

לגבי ההיגוי, נכון שאמת המידה שלי לא הוגנת (ועוד יש גם סוד בחניה) אבל אני יודע לעשות את ההפרדה.

הוא בהחלט יותר טוב מכל החשמליים שיצא לי לבדוק עד עכשיו מבחינת משקל והיזון חוזר, אבל חסרה תקשורת אמיתית, כצפוי.

בסוגריים לגבי ה-147, לדעתי הוא יותר טוב משל הפוקוס, עם ה-306 לא יצא לי להתנסות.

יניב - הכוונה היתה שהבראבו בכלליות כבר בת 6 ועדיין עיצובה רענן ויפה.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי העיצוב שנראה רענן אחרי 6שנים,זה לא חוכמה אצל איטלקיות,דוגמאות על קצה המזלג,159,gt,147,פיאט קופה ועוד ועוד ועוד...:lol:

סעו בצד ימין!!

306XT,307XS,Mito155 HP בעבר

,Giulietta QV. היום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסוגריים לגבי ה-147, לדעתי הוא יותר טוב משל הפוקוס, עם ה-306 לא יצא לי להתנסות.

1+

נהגתי לא מעט בפוקוס דור ראשון. ההגה שלה בהחלט לא רע, אבל להשוות אותו להגה של 147 זה קצת מעליב עבור האחרון.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה המקיפה. הפונטו והבראבו שתיהן מכוניות שלא נופלות מהעדר, ועדיין בשל התדמית שיש לקונה המצוי הן סובלות מביקוש נמוך. חבל.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 9 חודשים מאוחר יותר...
  • אחראי פורום

עברה שנה. נחמד מאוד בכביש, משעמם במוסך.

עומדת על בדיוק 50,000 ק"מ, כלומר עשינו כ-23 אלף בתקופה זו.

למעט אותו טיפול יומיים אחרי קבלת האוטו, עשינו עוד טיפול אחרי כ-13K (על דעת עצמי. לא מקבל 30K מרווח בין טיפולים) ובנוסף בלמים מקדימה.

זה הכל.

הבראבו מתגלה כרכב משפחתי טוב מאוד, נוח, עומד על 1:12 למרות הדרכים ההרריות איתן הוא מתמודד כל יום, עלות תחזוקה ממוצעת.

גם אם רוצים ללחוץ קצת, מגלים בת זוג זורמת עם מנוע ואחיזה מצויינים. בקיצור, מרוצה מאוד מהקנייה וממליץ עליה בפה מלא.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

מניח שאתה מתכוון לטיפול השני?

המחיר לא מלא כי השמן ופילטר השמן היו במסגרת השובר מהדואר (שהגיע באיחור אז את הטיפול הראשון שילמתי בעצמי ואת השני עשיתי איתו).

אליהם הוספתי פילטר אוויר, הוחלפו רפידות מקדימה, הדיסקים או הוחלפו או נחרטו (אשתי לקחה אותו לטיפול והניירת אצלה), עלה כמה מאות ש"ח, בוצע אצל הכוכב בחיפה.

מהשוואות של הטיפול הראשון, הם מעט יקרים יותר ממוסכי יבואן במרכז. השירות שם טוב מאוד.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני שובר את הראש כבר די הרבה זמן בניסיון להבין איך קשורות פונקציות וטבלאות HASH לרכבים ???

מישהו יכול להסביר ?

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A4%D7%95%D7%A0%D7%A7%D7%A6%D7%99%D7%99%D7%AA_%D7%92%D7%99%D7%91%D7%95%D7%91

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3636 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...