Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום ביניים - 18 חודשים - קליאו ספורט דור 2


Fitch
שימו לב! השרשור הזה בן 3948 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

יצא לי פה ושם לראות הודעות בפורום שלצערי גורסות כי הרכב יקר לאחזקה, לא כזה טוב כמו שעושים ממנו, לא אמין, שתיין ועוד שלל סטיגמות מפי אנשים שהרכב לא היה בבעלותם.

 

הרכב חוגג, בעוד 10 ימים, שנה וחצי בבעלותי - שלפחות אצלי, זה משמעותי.

עד כה החזקתי רכב (שלא אספנות) כשנה ורבע לכל היותר.

 

עד היום, נתנו פה דווקא סקירות יפות על הרכב,

סקרוניקס מספר על חודשיים(!) בעלות על קליאו ספורט דור ראשון

דני G(!), מסכם שנה עם קליאו ספורט דור ראשון

סקרוניקס מסכם 3 שנים עם קליאו, כולל עלויות(!)

דניס מסכם 3.5 שנים עם קליאו דור ראשון, כולל קרקושים(!)

Yony S(!), מסכם 14 חודשים עם לימון-ספורט דור שני

 

רקע:

לאחר בעלות על פיאט פנדה ופונטו, חיפשתי משהו עם קצת פלפל. הקליאו-ספורט נראתה לי הארד-קור מדי (לאחד שנוהג רגוע במיוחד, כמוני) ולכן חיפשתי יאריס ספורט.

המעטות שהיו למכירה 2003 היו עם קרוב ל-200K ק"מ. המעטות שהיו עם ק"מ נורמלי היו 2005-2006, אך הן עלו בין 45K-60K.

ואז ראיתי מודעה, לקליאו ספורט, יד 2, 117K ק"מ, עם הסטורית טיפולים מלאה, 7 שנים אצל אותה יד.

לאחר דין ודברים היא הייתה אצלי.

 

עלויות יבשות:

הרכב קבוצה 3 - אגרת רישוי של כ-1250 ש"ח.

ביטוח חובה (תלוי בנהג) - כ-1600 ש"ח.

ביטוח מקיף (כולל גרירה, שמשות ועניינים) - כ-2000 ש"ח נוספים.

 

עלויות טיפולים:

קניתי את הרכב לפני טיפול, ולכן ניגשתי למוסך מורשה הוד אל-רום לביצוע הטיפול:

על החלפת שמן, מסנן שמן, מסנן אוויר, מסנן מזגן ותפוח פרונט - שילמתי 827 ש"ח.

 

לאחר כחודשיים, הזמנתי חלקים לטיימינג וקיט אביזרים מאנגליה, וביצעתי את העבודה כעבור חודשיים באותו מוסך מורשה, כולל החלפת תושבת מנוע עליונה ותושבת אגזוז אחורית שהבאתי איתי - שילמתי כ-3050 ש"ח (כולל מיסים וכד') + 223 ש"ח שעלו לי התושבות בחנות לפני כן.

 

בפסח האחרון, ביצעתי בעצמי טיפול נוסף עם חלפים שקניתי גם כן באנגליה:

פילטר שמן כולל טבעת - 6 פאונד (כ-35 ש"ח), פילטר אוויר - 11 פאונד (כ-65 ש"ח), 4 מצתים מקוריים - 300 ש"ח מיבואן NGK בארץ. כמו כן, החלפתי חיישן חום מנוע בעלות של 20 פאונד (כ-120 ש"ח) וטרמוסטט (35 ש"ח). נוזלים קניתי מטלרון - יבואן elf בארץ, במחירים מגוחכים.

 

עלויות דלק:

מומלץ לתדלק 98, וכך נוהגים גם רוב בעלי הקליאו.

הקליאו שלי אצל היד הקודמת הייתה מתודלקת 95, ולכן לא ראיתי סיבה לשנות משהו אחרי 7 שנים שבהן הכל היה בסדר.

בנסיעה עירונית בלבד, הרכב גומע כ-9-10 ק"מ לליטר.

בנסיעה בין עירונית בלבד, במהירות דו-ספרתית, הרכב גומע כ-17 ק"מ לליטר.

בנסיעה מעורבת - 1:14 +-

 

חוו"ד:

לא אשקר, בהתחלה פחדתי מהרכב. גם מהברוטליות, וגם מהעלויות (דלק במיוחד). הייתם צריכים לראות אותי בנסיעה הראשונה מהכרמל לקריות, נסעתי על ניוטרל רוב הדרך...:oops:

כשקניתי אותו, עוד עבדתי 5 ק"מ מהבית, לכן הרכב לא היה מספיק אפילו להתחמם עד שהייתי מגיע, זה הגיע למצב שאני משאיר את הרכב בבית ונוסע בהסעות של העבודה.

בעשרה החודשים הראשונים, אלו היו רוב נסיעותיי עם הרכב, לכן אני מניח גם שלא ידעתי להעריך אותו כמו שצריך.

 

צריך להבין, לרכב הזה יש מבחינתי 2 מצבים:

מצב סבתא - לחיצה עדינה על הדוושה, המנוע מת!, עד 3500 סל"ד שמשם הרעש (כן, הרכב הוא "ספורט" - עידון אין פה) פשוט מכריח אותך להעלות הילוך. הרכב יותר איטי מקליאו 1.2 מקבילה, אך גם חסכוני ושקט כמוה.

ומצב ":evil:" - לחיצה נדיבה גוררת ישר זינוק קדימה, המנוע כאילו התעורר שעה אחרי השעון-מעורר ומתחיל לצרוח, האגזוז נותן בשרנות, והרכב פשוט "משנה צורה".

 

אחרי הפיאטים עם ההגה החשמלי, וה-I20 של העבודה. ההגה פה חי, מעביר מידע ומדויק במהירויות גבוהות, אם כי לא חד מאוד. כך שגם בנסיעה הכי פשוטה, עדיין זה הרבה יותר נחמד מהמון רכבים אחרים.

 

כמו שכבר אמרו בסיכומים הנ"ל, הרכב נהיה טוב יותר, ככל שהמהירות עולה. ועל כן די דורש לנהוג בו חזק, אלא אם רוצים להרגיש בקליאו 1.2 עם צילינדר אחד פחות.

 

מי שרוצה להבין יותר על תחושות הניהוג/התנהגות וכד' - שיקרא את הסיכומים של רוני ודני ג', הם היטיבו לספר.

 

לרכב יש כמה צעצועים נחמדים כמו בקרת אקלים, קסנון, חיישני אורות וגשם, סלון עור - והוא מגיע עם 4 כוכבי בטיחות. די מקביל לרכב "מאובזר" של ימינו אנו.

 

סיכום:

קליאו דור ראשון טובה ניתן לקנות בכ-25K.

קליאו דור שני טובה ניתן לקנות בכ-35K.

במחיר שלו, אין לרכב מתחרים מבחינת "חבילה", גם ספורטיבית, גם חסכונית, גם זולה לאחזקה.

 

פירסמתי את שלי למכירה, כי קיבלתי הצעת עבודה במרחק 100 ק"מ מהבית, ורציתי לעבור לדיזל. בנתיים זה מתעכב, אז אני נהנה כל עוד אפשר. :-D

 

אם יש שאלות, אשמח לחשוף מה שאוכל.

 

מצ"ב תמונה בסביבה הטבעית.

1049173_536077196456846_1997316675_o.jpg

משכנתא זה קל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אחלה סיכום. נשמע שאתה נהנה :)

 

 

גם אצלי הקליאו קצת יותר משנה וחצי, והתענוג גדול.

 

כשהרכב נכנס למצב קראטה (ככה כינה במדוייק איזה חבר כאן), מעל 4K סל"ד, זו חויה מדהימה. השלדה, ההיגוי המאוד נשלט (לאחר למידה של הרכב), הזנב השובב, פשוט מורח לך חיוך ענקי בכל פניה.

 

רק תרשה לי לציין שלא תמצא דור 2 במצב טוב מאוד ב-35K. בשביל מצב טוב (ק"מ נמוך, מודל 2003, מקורית, יד סבירה, לאחר טיימינג, ללא קצה שלדה, מתודלקת 98, כל החשמל עובד), תצטרך לשלם "קצת" יותר.

 

לפעמים אני שוקל לא למכור לעולם ולהשאיר את הרכב אצלי לתמיד...

172

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאוד נהנתי לקרוא, אני עדיין מחכה להחזיק בקליאו ספורט,

אבל כל עוד אני נהג חדש אין טעם, המעבר מקליאו רגילה לספורט תהיה מושלמת עבורי,

כמה עולה הביטוח לדור השני ?

Renault Clio MK2 ph1 1.4RT

Renault Clio Sport 172RS 2.0

 

FRANCE

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה עולה הביטוח לדור השני ?

 

 

עלויות יבשות:

הרכב קבוצה 3 - אגרת רישוי של כ-1250 ש"ח.

ביטוח חובה (תלוי בנהג) - כ-1600 ש"ח.

ביטוח מקיף (כולל גרירה, שמשות ועניינים) - כ-2000 ש"ח נוספים.

 

 

ניר - כל הכבוד על הסקירה.

משקף בצורה טובה ואובייקטיבית את פני הדברים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה יפה למרות שקצת מגזימה בתיאור הרכב (זה לא רכב ברוטלי בכלל, זה רכב מאוד מהנה שכדי למצות אותו כמו שצריך צריך להשאר בחלק העליון של סקאלת הסל״ד).

 

אחלה רכב שנחשב למעבר הטבעי מרמת הכניסה לרכבים ספורטיביים (אחרי שסיימנו עם ה-106\סקסו וכו׳).

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גרמת לי לרצות אחת... (לא באמת, רציתי מזמן אבל פחדתי מעלויות וקניתי 206XS)

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה יפה למרות שקצת מגזימה בתיאור הרכב (זה לא רכב ברוטלי בכלל, זה רכב מאוד מהנה שכדי למצות אותו כמו שצריך צריך להשאר בחלק העליון של סקאלת הסל״ד).

 

אחלה רכב שנחשב למעבר הטבעי מרמת הכניסה לרכבים ספורטיביים (אחרי שסיימנו עם ה-106\סקסו וכו׳).

 

ומסכים ומחזק.

Porsche 944 turbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאוד נהנתי לקרוא, אני עדיין מחכה להחזיק בקליאו ספורט,

אבל כל עוד אני נהג חדש אין טעם, המעבר מקליאו רגילה לספורט תהיה מושלמת עבורי,

כמה עולה הביטוח לדור השני ?

 

תכניס את הפרטים שלך ל wobi.co.il ותוכל לקבל הצעת מחיר. אתה נהג חדש אז המחיר יהיה משמעותית יותר גבוה.

 

אחלה סיכום ניר, בקרוב אעלה סיכום לרגל חגיגת 4 שנים ביחד עם הקליאו שלי.

מגאן 265

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת הגזמתם -מצב קאראטה?

כשחיפשתי רכב לא הייתי נעול על משהו מסויים ככה שיצא לי לבדוק אאודי סטנדרטית ולאחר מכן קליאו דור ראשון.

הייתי בטוח שעל הנייר הרנו תיהיה יותר חזקה, 172 כ"ס נשמע מבטיח.

נסעתי קודם על האאודי בעלת 150 כ"ס ואמרתי אוקי-נוסעת חמוד, עליתי אח"כ על רנו יצאתי לכביש ישר ונתתי גז-אין מה להשוות

אפילו ה150 כ"ס מרגישים יותר בריאים מ ה172.

וסה"כ התאכזבתי, למנוע יש פאנץ' חמוד אחרי 4K אבל אתם יכולים להשוואות אותו למנוע טורבו?

 

בכל מקרה ממש התאכזבתי מהכח של האוטו. זה הדבר היחיד שמנע ממני לקנות את הרכב.

😈Seat Leon Cupra 280😈

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עפ"י הכתוב, נראה שהעלויות דומות.

 

Too late...

 

משה, לא מכרת אותה? אני זוכר שדיברת על מכירה לפני שנה+

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמנם עברו הרבה שנים מאז שנהגתי בה.

זה היה כששקלתי לרכוש אחת חדשה.

לאור זיקוקי הדינור בתקשורת לגביה התאכזבתי מאוד.

אני הייתי אשם, כמובן. לא קראתי טוב או את המקורות הלא נכונים.

חוסר הכוח בסל"ד נמוך פשוט המם אותי ; עד כמה המציאות רחוקה מהחלום.

כמובן שבמעלה העקומה הסיפור היה שונה, אבל אופי הנהיגה שלי כל כך שונה שפשוט וויתרתי מיד.

בדיעבד אולי טעיתי. נתתי לציפיות להכשיל את זה... אולי לא. לא יודע.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסה״כ יש לקליאו מנוע בריא והרכב זריז בהחלט.

 

אודי עם 150 כ״ס תרגיש חזקה יותר בסל״ד נמוך הודות לטורבו, הקליאו דורשת ממך להשאר בסל״ד גבוה כדי לקבל ביצועים, הבדל מהותי של מימוש הכח.

 

ויחד עם זאת, זו לא מכונית ברוטלית או מצב קארטה וכו׳ זו מכונית שיש לה מנוע שיושב ״בול״ על השילדה, לעומת הדורות המוקדמים יותר של הצרפתיות ששם הרגיש תמיד שעוד 30-40 כ״ס לא היו מזיקים (למשל דגמי ה-106 הספורטיביים).

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3948 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...