Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

היונדאי I20 החדשה שלי שנרכשה דרך עסקת אוויס אקספרס


Nakamichi
שימו לב! השרשור הזה בן 3916 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מזה כשבוע אני בעליה הגאים של I20 בצבע חום (לטענת משרד הרישוי אפור) שנרכשה דרך עסקת אוויס אקספרס,

היו לא מעט שאלות על העסקה - אני מתכוון בת'רד הזה לעדכן ולספר את כל חוויותי מהעסקה מעכשיו ועד היום שבו היא תוחזר לאויס.

 

איך הכל התחיל –

הכל התחיל למעשה אי שם ב-2004 שרכשנו לאימי סיריון אחת סגולה. הסיריון הזאת התגלתה במרוצת הזמן כרכב מעולה שאלרגי למוסכים, לא מת על דלק ואוהב לעבוד. והרבה. החלפה נשקלה הרבה פעמים, אבל מעולם היא לא נתנה סיבה. היום 9 שנים ו-170 אלף קילומטר אחרי – עדיין אין באמת סיבה. יום אחד נתקלתי כאן בפורום בעסקת האוויס אקספרס על המזדה 2 – עסקת ליסינג מימוני בתנאים מעולים יחסית לעסקאות שהיו נפוצות בשוק עד כה. מזדה 2 לא רציתי, אבל החלטתי להתעניין עוד.

 

העסקה –

למעשה אוויס טוענים שאתה משלם רק על ירידת הערך. במציאות אתה משלם קצת יותר. אבל לא הרבה יותר. אם ניקח בחשבון שבשביל להשיג הון ראשוני של 100,000 ש"ח לרכוש רכב חדש – שכולל הלוואות ותשלומי ריבית וכו' – ושאת הרכב עוד שנתיים וחצי לא נמכור במחירון אלא מעט פחות נראה שהעסקה די יוצאת שוות ערך לרכישת רכב מהחברה והחזקתו שנתיים וחצי ואז מכירה.

אז השארתי הודעה לגיל כאן בפורום, והתקשרתי לאוויס. ואז התקשרתי שוב ושוב ושוב... :oops:

בכל מקרה, בסופו של דבר נוצר הקשר עם אויס וקיבלתי הצעות על מספר דגמים. רובן למען האמת היו יקרות מדי לטעמי ולא משתלמות יחסית למזדה 2, אבל עסקה אחת כן צדה את תשומת ליבי – I20 בגרסה המאובזרת (יחסית לגרסת הליסינג) במחיר כמעט דומה לזה של המזדה 2. אבל נאמר לי מראש – שישנה בעיית זמינות עם היונדאי ולא בטוח שיש. חשבתי יום ונתתי תשובה חיובית – וביקשתי שיעשה מאמץ רב לנסות להשיג לי אחת כחולה. נעשתה בדיקה ונמצאה יונדאי שהייתה מוזמנת אבל הרוכש הפוטנציאלי לא התקדם עם הרכישה – לכן ניתן לבטל את הזמנתו - הרכב בצבע אפור :shock: . אני שונא רכבים בצבע אפור :-( . חשבתי קצת ונתתי אישור להתקדם עם העסקה. 3 שבועות לאחר מכן הרכב הגיע. 8)

הרכב –

 

בחנייה:

הרכב שהזמנו היה I20 בגרסת האינספייר, שהיא גרסת ביניים – אבל כרגיל ביונדאי מאובזרת בנדיבות.

נהגתי ונסעתי לא מעט ב-I20 הקודמת, עם החדשה מתוחת הפנים לא היה ניסיון, אבל לא ציפיתי ליותר מדי. אני חייב לציין שהרכב הפתיע אותי מאוד לטובה בכל מה שנוגע לאיכות בתא הנוסעים – נראה שנעשתה כאן קפיצת מדרגה ושיפור לא קטן בחומרים בהם עושה היצרן הקוריאני שימוש.

הדש בורד והאיזורים העליונים בדלתות הינם מפלסטיק קשיח, אך החומר נעים למגע ובעל הרגשה שאני יכול לתאר אותה כמעט "קטיפתית". ההרגשה הזולה שאפיינה דגמים ישנים יותר אינה נמצאת כאן. עם הירידה לכיוון הרגליים גם הפלסטיק נהיה יותר קשיח ופשוט – אבל זהו דבר נורמלי בכל יצרן רכב. ההגה וידית ההלוכים מצופים בעור וכאמור התחושה הכללית בתא הנוסעים – טובה מאוד. למרות שבדלתות יש הרבה מאוד פלסטיק האיזור של החלונות חשמל ומסעד היד – מצופים בבד וסה"כ העסק מרגיש טוב ופחות קודר ממה שזכרתי.

מרבית הרכבים שלי בעשור הארון היו מבית VAG – בין אם פולקסווגן, אודי או סקודה – אני חייב להרגיש שהיונדאי לא מרגישה נחיתות יוצאת דופן. שלא תהיה אי-הבנה. זה לא פולו. אבל זה גם לא רחוק.

את ההבדל עושה האיבזור, בעוד ביצרניות הגרמניות תמיד הרכב הרגיש "ערום", מה גם שהקפדתי בד"כ לא לרכוש את רמת הגימור הנמוכה, כאן זה עולם אחר, את מה שחסר לה מבחינת ה"פאסון" שמאחורי הסמל, היא משלימה באיבזור...

בצד הבטיחותי מציע הרכב 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במחבני ריסוק, ABS ו-ESP. מבחינת אבזור הנוחות הרכב כולל חלון גג, בקרת אקלים,חישוקי מגנזיום, בקרת שיוט, הגבלת מהירות, כניסות USB + AUX, הגה וידית הילוכים עם ציפוי עור, שליטה מההגה על מערכת השמע ועל בקרת השיוט ועוד כל מיני פיצ'פקסים קטנים שעושים הבדל גדול.

מתחת לאינספייר ישנה גרסת האינסטייל, שהיא הגרסה שתמצאו בד"כ בציי הרכב – ומעליה הפרימיום שתציע בעיקר פנסי ערפל קדמיים, חיישן לחץ אוויר בתציגים וערכת ריפודים בצבע אדום.

ולא, אין מפתח נשלף... :twisted:

 

על הכביש –

לרכב עדיין אין 1000 ק"מ, כלומר הוא עדיין לא סיים "הרצה" (ד"א, על פי ספר הרכב של יונדאי כן מומלץ לבצע הרצה – נושא שעלה כאן בדיונים מספר פעמים וכל יצרן רכב ממליץ אחרת) לכן אין טעם לספר יותר מדיי על הביצועים או צריכת הדלק. אני רק אומר בקצרה שהרכב מצוייד במנוע 1.4 עם 100 כ"ס וגיר אוטומטי פשוט עם 4 הילוכים. הרכב לא מרגיש זריז, הסיריון אותה הוא מחליף מרגישה זריזה באופן ניכר למרות 170K הק"מ שעברה.

מבחינת צריכת הדלק – טרם יצא לי לבצע מדידות – מחשב הרכב מספר לנו על צריכה ממוצעת של 7.2 ליטר ל-100 ק"מ – כלומר כ-13.8 ק"מ לליטר.

מבחינת הנאה מנהיגה – שכחו מזה, ההגה הזה יותר קל מבחורה שיכורה במועדון. הסיכוי לקבל ממנו מידע על מה שקורא בגלגלים שווה לסיכוי שלכם להוציא ממישהי מעל גיל 30 את הגיל האמיתי שלה וסה"כ עדיף לעשות הכל במשנה זהירות.

נוחות הנסיעה – הממ.. בינונית. הרכב מרגיש מאוד קשיח. וזה אומר לכם אחד שנוהג בעיקר ברכבים שידועים בנסיעה הקשיחה שלהם. זה לא אימפרזה WRX – אבל שיכוך מהמורות בעיר הוא לא הצד החזק שלה – יחד עם מושבים נוקשים נותן שילוב שלא מזמין אותך לקפץ מעל פסי האטה.

מאוד קל למצוא תנוחת ישיבה נכונה ברכב, כיסא הנהג מתכוון גם לגובה וההגה מתכוון פנימה החוצה/למעלה למטה. מה שקצת חסר הוא יכולת לכוון את תמיכת הגב התחתון, לי אישית זה פחות מפריע, אבל אני מניח שיש מי שהדבר ייחסר לו.

סה"כ הרכב מרגיש די מרווח. גם שהכסא הקדמי אחורה עד הסוף ניתן להכניס עוד נוסע מאחורי הנהג. ממרומי ה-1.7 מטר שלי - לא חסר מקום לראש – למרות שהרכב שלי הוא עם גג שמש שגונב כמה סנטים. אבל גם אנשים גבוהים יותר שישבו ברכב לא התלוננו.

הנסיעה שקטה מאוד, אין קרקושים והכל מרגיש מאוד מוצק. ישנה גם משענת יד לכיסא הנהג שלטעמי היא פשוט גאונית.

התפעול נוח ואינטואיטיבי, מערכת הקול טובה ועובדת מעול עם ה-DOK. במסגרת מתיחת הפנים שונתה התאורה לצבע כחול והרגשה כעת מעט יוקרתית יותר.

גם המזגן מקבל צל"ש – הוא עובד מעולה, גם שהרכב התבשל כל היום בשמש.

דבר מעצבן הוא הידית איתות שפשוט רחוקה מדי מגלגל ההגה. מצד שני יש את האופציה שבא לחיצה קטנה נותנת 3 איתותים.

ברכב הותקנו על ידי אוויס חיישני רוורס, קודנית ודיבורית.

ההתקנות המקומיות סבירות. החיישני רוורס בעלי צבע תואם לזה של הרכב אז את הצג שמו מעל המראה המרכזית – יש לזה כמה חסרונות, הראשונה היא שזה לא מי יודע מה אסתטי, השנייה היא שאני בטוח שזה ייפול לא עוד הרבה זמן והכי נורא זה הרעש שהחיישנים האלו עושים. אם היה לי שקל על כל פעם שמישהו אמר לי: "מה זה הרעש הזה?!?! האוטו שלך הולך להתפוצץ!!" כבר הייתי יכול לתרום ח"י שקלים לפתחון לב ואולי הם היו עוזבים אותי עם הסמס המעצבן הזה כל שבוע.

הקודנית, בסדר (קצת עקומה אבל לא נהיה קטנוניים) וגם הדיבורית של BURY מתפקדת נפלא ומותקנת בצורה סבירה (אני לא הייתי מסכים שיעשו התקנה כזאת ברכב שלי).

 

אמשיך לעדכן ולהוסיף את עלילותי עם הרכב.

אני חייב לציין את השירות שקיבלתי מגיל מאוויס שלקח כל בקשה שלי לתשומת ליבו ובדק וטרח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצבע באמת נראה יותר טוב מאשר ציפיתי - בקשר לגוון - צריך לראות במציאות בשביל להבין.

 

העיסקה היא מקדמה ותשלומים חודשיים שמשתנים לפי הרכב -

עבור המזדה 2 (העסקה המשתלמת ביותר) העסקה היא מקדמה של 15000 ש"ח ותשלומים של כ-650 ש"ח - ככה שסך הכל אתה משלם באיזור ה-35 אלף לשנתיים וחצי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב נראה יפהייפה, הרכב באמת נראה אפור למה קוראים לזה חום?

 

יצא לי לנהוג על הרכבים האלו מהשכרה, תמלא בגלגלים 38 PSI ולך תתקוף כמה פניות על מצב O/D הנאה מובטחת.

טויוטה קורולה 95 גיר ידני 0-100, 10.55 שניות. מקום 1 בקטגוריית ג'ימקאנה ג'וניורס(עד גיל 21), מהאירוע לקידום הספורט המוטורי 4 בלטרון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם התעניינתי בעיסקה הזאת בשרשור על המאזדה 2, קיבלתי הודעה פרטית מגיל מאויס ולאחר שהבעתי התעניינות קיבלתי יום למחרת שיחת טלפון מבחור מאוד נחמד בשם רן, הוא הסביר לי על עיסקאות הליסינג המימוני הרגילות וגם על אוויס קוויקי, יש לציין שהוא פירט מאוד בכנות את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהעיסקאות ואף שלח אליי במייל הצעות מחיר מפורטות מאוד, מה שלא נהוג אצל שאר חברות הליסינג.

השיחה עם רן השאירה טעם טוב בהחלט ושקלתי את העיסקה בכובד ראש אך לבסוף החלטתי על רכישה של רכב משומש בתקציב מעט יותר גבוה.

 

תתחדש על הרכב וסע בדרכים טובות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

עדכון ראשון:

 

הרכב עבר כבר כ-3000 ק"מ.

 

נתחיל מהרכב -

סה"כ הרושם די טוב. אני לא רוצה לומר מצויין כי משהו שקצת פוגם בחבילה, אבל נתחיל מהדברים הטובים -

הרכב מאובזר לעייפה - וזה מאוד משנה את כל החוויה. בקרת שיוט, בקרת אלקים, USB, שליטה מההגה, סאנרוף - מתרגלים לזה מהר מאוד :lol:

 

איכות הבנייה נותנת רושם טוב מאוד, איכות החומרים טובה גם כן ומרגישה נעימה למגע.

איכות הנסיעה על הצד הנוקשה - אבל זה לא מפריע לי, 3 VAGיות בעשור האחרון - אני מרגיש בבית.

 

הדבר היחידי שהורס את כל המסיבה הזאת זה המנוע.

מצד אחד הוא קצת זללן. נכון, שב-5000 ק"מ הראשונים המנוע אמור לצרוך יותר דלק. אבל אנחנו בערך עומדים על ממוצע של 1-11 משולב. שזה לא מספיק טוב. הסקודה 1.4TSI שלי עושה 1-15.

 

פרט לצריכת הדלק - ישנו גם סעיף הביצועים - הרכב פשוט עצלן. הסיריון שהייתה לפני הרגישה הרבה יותר זריזה (והייתה גם חסכונית יותר) - למרות שצברה כבר 170K ק"מ.

 

בנוגע לאויס -

כל פעם שהייתי זקוק למשהו מהם - קיבלתי מענה מיידי וטוב.

 

אז עד כה אני מאוד מרוצה. בתקווה שימשיך ככה :oops:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יצרתי קשר עם אוויס. לא צורך כבר באיזה אמצעים. המחירים שהוצעו היו טובים אם כי אני לא זוכר את שם העסקה. בסה"כ רעיון די מגניב. הם רוכשים עבורך איזה רכב שתרצה ובתנאי שהוא מהרכבים המיינסטרימיים יחסית על מנת שיהיה להם קל למכור אותו בהמשך.

מה התנאים אגב בתום תקופת הליסינג?

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמח לשמוע שאתה מרוצה. היתה לי I20 לשבוע כרכב חליפי, וזה עולם אחר (לרעה) אחרי שאתה רגיל לצרפתיה. המתלה האחורי פשוט בועט והמנוע מרגיש חי רק מעל 4000 סל"ד.

בסה"כ הכללי, אם יונדאי היו משפרים מעט את המתלה האחורי ואולי מכוונים קצת את מערכת ההזרקה ומנסים לחלץ מהמנוע עוד קצת כח בסל"ד נמוך, או לחילופין הילוכים קצרים יותר (ראשון ושני) - הכל היה נראה אחרת. אלו לא רג'קטים שקשה "לסדר", אבל מישהו שם צריך להבין את זה שאכן יש מה לשפר :-)

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3916 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...