Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום שנתיים וחצי עם סוזוקי גראנד ויטארה 2011, הסוף..מר.


~VIPER~
שימו לב! השרשור הזה בן 3846 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם

לנוכח גל הסיכומים שפוקד את הפורום לאחרונה אמרתי למה לא- אתרום את חלקי:-P

הרכב המדובר- סוזוקי גראנד ויטארה 2400 סמ"ק,אוטומטי 4X4,קצר, נקנה כחדש בשנת 2011, נהגתי בו מהמטר הראשון שלו ועד לאחרון.

אני אגע בכמה נקודות קריטיות שלדעתי חשוב לכל מי שמתעניין/יתעניין ברכב בעתיד.

 

כללי:

הגראנד ויטארה החל בשנת 2009 (בארץ) את הדור השלישי שלו למעשה.

הדור הזה אינו אבולוציה לקודם אלא דגם חדש לגמרי.

הרכב עושה שימוש במנוע 2400 סמ"ק, 4 צילינדרים עם 4 שסתומים לצילינדר, מפיק כ168 כ"ס, שמועברים דרך תיבת הילוכים בעלת 4 מהירויות, להנעה כפולה-קבועה, למעשה מדובר בשילוב מנוע-גיר היחיד בארץ. בחו"ל ישנה אופציה לגיר רגיל.

 

פנים הרכב:

כשנכנסים מגלים איכות חומרים טובה ברובה, כנ"ל לגבי איכות ההרכבה. הדלתות גדולות על מנת לאפשר כניסה למושב האחורי.

מלבד לחצני תפעול מערכת השמע, החומרים עושים רושם טוב, והם גם שרדו תקופה של שנתיים בקלות.

מבחינת אבזור- אין משהו מיוחד, לדעתי תמורת המחיר(168 אש"ח) התמורה צריכה להיות טובה יותר. מקבלים מערכת סבירה, בלי חיבור AUX /USB/בלוטות', בקרת אקלים דיגיטלית, חיישני אור יום ו..זהו. לא מצליח לחשוב על עוד איבזור חריג. לעומת המתחרים, הרגשה קצת "ערומה".

 

התנהגות-ביצועים:

לדעתי הנקודת חוזק של הרכב. בסיס גלגלים קצר, ושלדה שמשדרת חוסן יחסי- מאוד כיפי לנהיגה. גם ההגה יחסית מתקשר ובסה"כ מקבלים רכב מהנה לנהיגה.

המנוע- חזק מאוד מהטורים הבינונים ומעלה, אך מה שמקלקל כאן זה הגיר בעל 4 ההילוכים ארוכים.

ההנעה הכפולה הקבועה מאפשרת אחיזה מצויינת גם בנהיגה מהירה, לרכב יחסית לגובהו אין תנודות מרכב גדולות ובאמת שהוא מסוגל להעלות חיוכים על פני הנהג.

צריכת דלק: הנקודה הכי חלשה של הרכב לדעתי. בבין עירוני, בנסיעה סופר עדינה, ניתן לחלץ 1:10-1:10.5. בעיר- 1:6-:1:7

ממליץ למי ששוקל לרכוש כזה רכב להתקין גז, המיכל בעל 45 ליטרים מספיק ל400 קילומטר בערך.

 

שטח:

יתרון נוסף ובלעדי שיש לויטארה הקטנה מתבטא בהילוך כח(LOW) - הרכב מצוייד בטרנספר, שמפצל את היחסי העברה כמו ברכבי שטח אמיתיים. הLOW אמנם לא כמו בסופה או דיפנדר, אבל הוא בהחלט מעלה את הויטארה רמה אחת מעל כולם בקטגוריה.

יש לציין, שבשטח טכני מתקבלת הצלבת גלגלים בקלות, מבלי להתאמץ אחד הגלגלים מונף באוויר בגלל מהלכי מתלה קצרצרים.

בנוסף הגראנד ויטארה פגיע בעיקר ביחידת האגזוז מאחור שהוא בולט מאוד , חובה למגן לפני ירידה לשטח.

אם זאת- עם מיגון,צמיגים והגבהה- מתקבל רכב טיולים לא רע בכלל.

דיונות-בוץ- פצצה! המנוע החזק והמשקל הקל יחסית(קצת פחות מ2 טון) גורמים לרכב לשייט בקלות, בוץ כמובן עדין- בבוץ קשה כמו כל רכב שטח הוא יתקשה ללא צמיגים מתאימים.

חשוב לציין שהבקרת אחיזה עושה עבודה מרשימה ועובדת כמעין נעילת דפרנציאל- העסק עובד!

 

נוחות /שימושיות:

מבחינת נוחות, הוא לא הרכב הנוח בקטגוריה. כיול המתלים מעט קשה והרכב מעט קופצני, עם קצת משקל עליו התחושה הזאת מתבטלת. ליושבים מלפנים יש מרווח מצויין, מאחור שני מבוגרים יסתדרו אמנם לא בנוחות מושלמת.

תא המטען לא גדול, מספיק לקניות של סופ"ש וכו' אבל לא מעבר. במידת הצורך ניתן לקפל את המושבים כך שיצמדו למושבים הקדמיים ומקבלים נפח הטענה כפול אם לא משולש.

 

לסיכום:

שנתיים וחצי עברתי עם הרכב, אני ואמא שלי יותר נכון. שנתיים וחצי ו70 אלף קילומטר, שכללו המון מצבי נהיגה, כולל שטח.

היתה לנו שביעות רצון גדולה מאוד מהרכב, יחד עם זאת, הצריכת דלק היתה בלתי נסבלת.

לדעתי, גיר בעל 6 הילוכים ומנוע מעט מתון יותר , בתוספת לאבזור הכרחי כמו מערכת שמע נורמאלית, מראות חשמליות, קרוז קונטרול היו הופכות את הרכב ממעולה למצויין, אבל שכל אחד יעשה את שיקוליו.

לצערנו , עברתי עם הרכב תאונה כאשר עמדתי ברמזור אדום ונכנסה בי קורולה ב80 קמ"ש+ מאחורה, אני יצאתי בלי שריטה מהרכב ולמרות מימדיו הקטנים הוא בהחלט ספג את הפגיעה בצורה מרשימה, כמובן שהרכב הוכרז כטוטאלס לוסט.

אני מצרף כמה תמונות שלי מהשנתיים וחצי האלה ושל התאונה, לשימושכם.

המחליף,ד"א , מאזדה CX5 שעושה רושם מעולה עד כאן.

אשמח לענות לשאלות, אלון.

 

72qz.jpg

 

knsu.jpg

 

b4kp.jpg

והתמונות מהתאונה..

 

9z5d.jpg

 

57jg.jpg

 

qsm6.jpg

מנהל תחום אופנועי שטח בחברת HM-MOTO, יבואנית אופנועי SHERCO, AJP וRIEJU

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

סקירה יפה מאוד.

שמח לשמוע שיצאת ללא פגע מהתאונה, בהחלט נראה כמו תאונה רעה.

חבל שהסוף של הרכב נגמר בזה, בן אדם צריך להיות בהזיה כדי לפגוע ברכב שלא בתנועה במהירות שכזו ועוד לפני רמזור.

רק בריאות והצלחה :)

Opel Adam S 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבת יפה ובעיקר נכון , בתור אחד שהחזיק ג.ויטרה כזו מ2009 עד לפני שבועיים, מאוד הזדהתי עם מה שכתבת.

4 שנים הרכב היה אצלי ומאוד נהנתי ממנו בכביש ומחוצה לו, ציינת בדיוק את ההתנהגות הטובה שלו בכביש , והחסרונות בשטח (גובה ומהלך מתלים קצר).

כמוך כמוני גם המחליף שלי זה הCX5 .

קצת הרבה יותר עירוני מהויטרה

hu: eclipse cd5030

spk: hertz hi-enrgy hsk165

amp: audison lrx 4.1k

sub: hertz es200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אגע בכמה נקודות קריטיות שלדעתי חשוב לכל מי שמתעניין/יתעניין ברכב בעתיד.

 

התנהגות-ביצועים:

לדעתי הנקודת חוזק של הרכב. בסיס גלגלים קצר,

 

 

דעתך לא נכונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה יפה מאוד, ויפה מאוד שציינת בשקיפות גם את החסרונות של הרכב!

נשמע כמו עיסקה לא רעה למי שמחפש את הכביש-שביל והדלק לא בעייתי בשבילו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דעתך לא נכונה.

 

דעתי היא דעתי ולכן בעיני היא נכונה.

אולי בסיס הגלגלים גדול יחסית לסמארט, אבל אם תשווה אותו בקטגוריית הג'יפונים (ובפרט את לג'יפונים שאני החזקתי אישית) אתה תיווכח לדעת שלגראנד ויטארה בסיס גלגלים מהקצרים בקטגוריה מה שמקנה לו התנהגות כיפית מאוד.

הרכבים שהיו לי לפני ;

 

ראב 4 2009 ,בסיס גלגלים 2600 מ"מ

פורד אדג' 2008 : 2824

 

גראנד ויטארה; 2440 מ"מ.

 

מקווה שהשכלת, אלון.

מנהל תחום אופנועי שטח בחברת HM-MOTO, יבואנית אופנועי SHERCO, AJP וRIEJU

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לי להיתקל ברכב כזה עומד, די התלהבתי מהצורה (קצר ורחב). אם לא צריכת הדלק הנוראית אולי היה גם הרכב הבא.

 

דרך אגב, 139,000 ש"ח לגרנד ויטרה 2013 עם 0 ק"מ בקופונים של וואלה שופס.

Just daily

07' Škoda Octavia 1.9 TDI DSG6 09' Toyota Avensis

HU: Alpine CDE-126BT AMP: Mac Audio ZX 4000 SUB: Hifonics HFI12D4

מצלמות תיעוד לרכב - המון מידע והמלצות מחברי הפורום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיקון קטן, מחיר הרכב בזמן הרכישה היה 160 אלף.

בקשר למבצע בוואלה- מחיר מעולה לדעתי, בתוספת מערכת הסבה לגז בכמה אלפי שקלים הופך את הרכב לאטרקטיבי.

בקשר לקורולה- כל הכריות אוויר נפתחו, לא צילמתי את הרכב אבל הוא רוסק לגמרי מלפנים, הנהג היה באשפוז יומיים וחצי, לא סגור מה היו הפציעות שלו ועדיין לא ברור לי איך ולמה הוא נכנס בי..:?:

אלון.

מנהל תחום אופנועי שטח בחברת HM-MOTO, יבואנית אופנועי SHERCO, AJP וRIEJU

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוכדה על הסיקור,מזל שלא היו אנשים אצלךמאחור.

מה לגבי מחיר טיפולים?

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקשר לקורולה- כל הכריות אוויר נפתחו, לא צילמתי את הרכב אבל הוא רוסק לגמרי מלפנים, הנהג היה באשפוז יומיים וחצי, לא סגור מה היו הפציעות שלו ועדיין לא ברור לי איך ולמה הוא נכנס בי..:?:

אלון.

 

** סתם מתוך סקרנות, זאת הייתה במקרה קורולה של חברת היי-טק גדולה הידועה בנהגים הזויים במיוחד ?

 

אחלה סקרה- נהניתי לקרוא ! :-D

בקשר לתאונה בהחלט חבל על רכב :-(, אבל הכי חשוב שיצאת מזה ללא פגע, רכבים עוד יהיו... 8)

זמין 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה,

שאלה קלילה-האם כיסא הנהג נשאר יציב ובאותה זווית ברגע ההתנגשות או שהוא קרס אחורה והגעת למצב "שכיבה"?

 

תומר

"היום הוא המחר שאתמול דאגתם בגללו כל כך"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3846 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...