Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ביואיק לה סייבר 2003 או שברולט מאליבו 2005. הכותרת נערכה


anagor
שימו לב! השרשור הזה בן 3956 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חברים,

מבקש את עזרת הקהל, כמו ששם הנושא מרמז, אני מתלבט בין שני המכוניות הנ"ל.

מצד אחד, רכב יותר יוקרתי טיפה אבל יותר ישן, מצד שני שנתון יותר נמוך אבל המראה לא הכי יפה וגם פנים הרכב יותר פשוט.

מה אומרים בעלי המכוניות הנ"ל ואנשים יותר מנוסים.

המחיר נראה פחות או יותר אותו דבר וגם הטיפולים יעלו בטח דיי אותו מחיר.

מה לגבי חלקי חילוף לשניהם, יש איזה קושי מיוחד להשיג אותם?

 

תודה מראש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הביואיק היא יותר ״אוניה״ מהמאליבו. היא רחבה הרבה יותר וגם כבדה יותר. מבחינת ההפינוק היא תהיה יותר מפנקת מהמאליבו בגלל ריפודי העור המושב הרחב מקדימה ושוב ,הרוחב.

 

לדעתי גם קצת יותר יקר לתחזק אותה ובדלק היא תהיה יותר זללנית מהמאליבו

 

לי יש מאליבו 2005 , רכב מדהים מפנק ונוח מאוד לנסיעה, אין לי ריפודי עור וסאנרוף אבל יש עוצמה מטורפת במנוע.

לדעתי היא יותר קלילה ומהנה מהביואיק. אם הנסיעות שלך הן גם בתוך העיר יהיה קל יותר להתנייד במאליבו.

 

לסיכום. 2 אופציות מעולות. גם לי בזמנו עלתה המחשבה הזאת בסוף בחרתי במאליבו. בגלל חדשנות וקלילות( הרכב לאשתי לא רציתי להכביד עליה להסתובב במיניבוס עם שלושה ילדים)

בו בטח ליבי ונעזרתי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על המענה,

עיקר הנסיעות הן באמת בתוך העיר ואני הוא זה שינהג, אך אם אנחנו יוצאים בסוף שבוע לטיול עם המשפחה הייתי רוצה שיהיה מרווח ונוח לכולם. אני מניח ששני המכוניות יספקו מספיק מרחב ל4 נפשות. ולכן נראה לי שבסופו של דבר אני ילך על מאליבו, כי גם יש יותר מהן למכירה.

התחזוקה השוטפת גם משחקת עניין, אבל לא נראה לי שיהיה הבדל ממש גדול.

שאלה נוספת, האם מישהו מכיר מוסך או איש מקצוע טוב באזור חדרה והסביבה שידע לטפל במכוניות כאלה?

האם כדי לבדוק גם בסוכנות של umi להמצאות של מכוניות כאלה או שהם לא מתעסקים עם שנתונים ישנים כל כך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטרייד אין מחזיקים מכוניות גם יותר ישנות. הם הציעו לי לפני כחודש (חיפשתי לאבא שלי) היתה להם אחת משנת 2005 ואחת משנת 2006. אני מניח שאצלם תוכל למצוא במחירים סבירים כי ביד 2 יש הרבה שחיים בסרט.

 

רק תבדוק אצלם טוב טוב טוב ( ועוד פעם טוב) אני כמעט לקחתי מהם אחת שנת 2005 ושילמתי מקדמה ובנסיעת מבחן פתאום מתברר שהכפתור בקרת שיוט על ההגה לא מגיב בכלל והטיפטרוניק לא מגיב. הם כמובן לא היו מוכנים לסדר את התקלות אז השארתי את הרכב אצלם

בו בטח ליבי ונעזרתי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום חברים,

מבקש את עזרת הקהל, כמו ששם הנושא מרמז, אני מתלבט בין שני המכוניות הנ"ל.

מצד אחד, רכב יותר יוקרתי טיפה אבל יותר ישן, מצד שני שנתון יותר נמוך אבל המראה לא הכי יפה וגם פנים הרכב יותר פשוט.

מה אומרים בעלי המכוניות הנ"ל ואנשים יותר מנוסים.

המחיר נראה פחות או יותר אותו דבר וגם הטיפולים יעלו בטח דיי אותו מחיר.

מה לגבי חלקי חילוף לשניהם, יש איזה קושי מיוחד להשיג אותם?

 

תודה מראש.

 

כבעל מאליבו 2005 מזה 3 וחצי שנים הרכב אמין ברמות מטורפות 0 תקלות

צריכת דלק סבירה של 1 ל 8 בתוך העיר ויכול להגיע ל 1 ל 14 מחוץ

טיפולים לא יקרים ואני מדבר על מוסך מורשה יבואן

ממליץ בחום !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובות.

 

עכשיו מתחיל השלב של החיפושים :?

מקווה למצוא משהו טוב שהיה מתוחזק ומטופל כמו שצריך.

אני ינסה לעדכן ולתת את דעתי לאחר הקנייה וניסיון עם הרכב עד כמה שדעתי חשובה למישהו :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום פותח שרשור,

לא מזמן הבעתי התענינות בדגמי הביואיק,אני יכול לומר לך רק דבר

אחד כבעלים נוכחיים של אמריקאית כבדה-

תשאף לשנתון היותר גבוה תמיד.

בהקשר של הביואיק שמתי לב שניתן לרכוש את

דגם הלה קרוס מודל 2006 סביב ה35 אל"ש.

זה דגם שגם אני מתעניין בו אישית.

Gn'f'R

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום פותח שרשור,

לא מזמן הבעתי התענינות בדגמי הביואיק,אני יכול לומר לך רק דבר

אחד כבעלים נוכחיים של אמריקאית כבדה-

תשאף לשנתון היותר גבוה תמיד.

בהקשר של הביואיק שמתי לב שניתן לרכוש את

דגם הלה קרוס מודל 2006 סביב ה35 אל"ש.

זה דגם שגם אני מתעניין בו אישית.

 

זה בהחלט חומר למחשבה, למרות שלפי החישובים שעשיתי נראה לי ש35 יכביד עלי.

הרי גם אם אני קונה רכב שמור ביותר משנת 2006 סביר להניח שבכל זאת יקרו תקלות ולא הייתי רוצה שהדבר ישפיעה על התקציב המשפחתי.

הביואיק 2006 נראה סוף הדרך, ואני מניח שגם הנסיעה בו היא בהתאם.

דרך הגב, וטיפה off topic, היום עשיתי נסיעה קצרה על מאליבו 2005, תוך 2 דקות התאהבתי בהרגשה המאוד קשה להסבר, משהו מיוחד שעוד לא יצא לי לחוות. אוי עד כמה קשה היה אחר-כך לחזור הביתה בדהיטסו :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז בוא תציין תקציב ונראה מה אפשר למצוא לך.

זו אחת הבעיות באמריקאיות-קשה לחזור לרכבים אחרים אח"כ.

 

דרך אגב, באופן אישי מאוד לא התחברתי לפרונט של המאליבו בין

השנים 2005-2007, ב2008 ההיגיון חזר.

Gn'f'R

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בראש שלי המספרים הם משהו כזה:

25-28K לקנייה עצמה ועוד 5-6K למה שנקרא יישור קו.

יכול להיות שאני טועה בחישובים, אין לי הרבה נסיון ברכבים משומשים, במיוחד לא באמריקאיות.

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לביואיק יש את היוקרה שאין למאליבו וגם לא לאימפלה לצורך העיניין.

לגבי יישור קו, 5 או 6 אלף לעיתים הם רק ההתחלה.

אמריקאית בת 10 תתחיל לתת אותותיה ותשדר תקלות או צורך בהחלפת רכיבים יקרים

אשר מן הסתם בביואיק הם יהיו יותר יקרים.

Gn'f'R

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצורך הענין, המאליבו היא האמריקאית הכי פחות אמריקאית מכל האמריקאיות הגדולות, ואני מדבר בעיקר על הנסיעה האמריקאית ה"מסורתית". מרגישים את ההבדלים, אניי שרגיל לנסיעה המאוד מסורתית של האימפלה, עשיתי נסיעה קצרה על מאליבו 2005 ואני יכול לומר שהיא קצת שונה, המתלים קצת יותר נוקשים (פחות מחלת ים אם תרצו, שאני אישית מת עליה), והיא גם קצת פחות נוחה (מושבים), אבל חוץ מזה זה וכמובן הגודל, זה דיי דומה. הנסיעה של הלה-קרוס יותר דומה לאימפלה מאשר למאליבו, ז"א יותר מסורתית. לגבי המאליבו החדשה לא יודע ממש (לא נהגתי) אבל ממה שאמרו לי היא גם קצת פחות מסורתית ועם יותר "קריצה" לאירופה.

 

לדעתי 5-6K זה לא מעט ליישור קו. האימפלה שלי עוד מעט אצלי 3 שנים (מתוכן כמעט שנתיים עם מערכת גז), ועקרונית חוץ מהחלפה של וסת לחץ שמן בגיר עוד כשקניתי את הרכב (מחלה של כל הגירים האלו, 4t65e שמשותף לכל הגדולות, לא כולל המאליבו, שלה גיר דומה אבל יותר קטן שכנראה לא סובל מהמחלה הנ"ל) בעלות של 1700 ש"ח (ובדיעבד יכולתי לצאת יותר זול אם הייתי מזמין את החלק מ Ebay עצמאית, 220 ש"ח כולל משלוח לארץ), לא היה שום תיקון משמעותי אחר חוץ מחלקים שמתבלים (מצבר, צמיגים, רפידות בלם, מתיחה של בלם יד). היה קרע קטן בצינור מים "ר" שתוקן ונזילת שמן קלה שהצריכה הידוק קל של המשאבה. מבחינת אחזקה אין ממש הבדל בין להחזיק אימפלה, מאליבו, או את אחד הביואיקים, המנוע והגירים זהים\דומים. יכול להיות שבמוסכים מורשים רואים ביואיק ומיד דוחפים מחיר אחר, אבל זה שטויות, אני אישית מטפל אצל חבר באופן פרטי, עלות טיפול 10K (ואני מעדיף לעשות כל 10K) של שמן, ופילטרים מקוריים ללא עבודה היא כ 220 ש"ח. פלאגים עושים פעם ב 100K (וגם כן אפשר להשיג ב Ebay ב 130 ש"ח בערך), שמן ופילטר גיר פעם ב 90K.

 

כשקניתי את הרכב ועשיתי יישור קו, על השעון היה 102K ולפי מה שהבנתי פלאגים לא הוחלפו וגם לא הוחלף שמן גיר, אז קניתי את החלקים הבאים:

שמן מנוע 5W30 של Motorcraft

פילטר שמן מונע מקורי

פילטר אויר מקורי

פלאגים (לא הכרתי אז את הקטע של Ebay אז קניתי כאן ב 420 ש"ח...)

פילטר דלק

פילטר גיר (זה נקרא ערכת גיר)

2 גלונים שמן גיר (זה מה שנכנס בגיר הזה בערך, קצת פחות)

רפידות בלם קדמיים מקוריים

 

הכל יחד עלה לי בזמנו 1150 ש"ח, אם אתה הולך עם זה למוסך אז בטח על העבודה ייקחו לך עוד איזה 1000 ש"ח נניח. רפידות קדמיות למשל החזיקו לי ממש עד עכשיו, כמעט 3 שנים ובערך 50K ק"מ, אתמול החלפתי לפני טסט.

 

בקיצור מה שאני אומר זה שלמרות שאלו רכבים גדולים יחסית, האחזקה שלהם לא יקרה, וגם במקרה הכי גרוע שהולך חלק "גדול", מחליפים וזהו וזה יחזיק הרבה זמן. תסתכל מסביב על כל הלומינות והמאליבו מלפני שנת 2000 עדיין נוסעות כמו שצריך, אלו רכבים שאם מטפילם בהן יפה הם יזדקנו לא רע בכלל. וכמובן שמבחינת איכות נסיעה אין מה להשוות לתחליפים במחירים דומים, אני אישית כבר לעולם לא אחזור אחורה, מכאן והלאה רק אמריקאיות.

 

לדעתי אתה יכול למצוא פשרה בין המאליבו ללה-סייבר או לה-קרוס ולקחת אימפלה 2005, המחירים אפילו יותר ברצפה (אפשר להשיג היום בפועל 2005 באזור ה 22-25K), ואם זה ה 3800 אתה מרוויח גם את רוב הפינוקים כמו שיש בביואיקים עם מחיר של מאליבו, ונסיעה אפילו יותר אמריקאית. מצד שני קח בחשבון צריכת דלק קצת יותר גבוהה, בכל זאת המנוע של המאליבו קצת יותר מודרני משל האחרות והיא גם קצת יותר קלה אז במקום 1/6.5 בעיר היא עושה 1/7.5 בערך.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר שהשקעתי מחשבה בנושא ומהתרשמות כללית מפותח השרשור

אני בדעה של לבדוק את המאליבו.

רכב עם נוכחות אך עדיין עממי משהו,אחרי הכל הוא ציין

שרוב הנסיעה היא עירונית.

Gn'f'R

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3956 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...