Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אופל אסטרה 1.4 טורבו 2012, סקירה וסיכום ביניים-שרשור בהמשכים


yohai71
שימו לב! השרשור הזה בן 2736 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לאחרונה אני רואה שרשורי סיכומים בפורום, והגעתי למסקנה שאני יכול לתרום את שלי, בייחוד כשמדובר ברכב כמו האסטרה, שנכנס כמתחרה שווה זכויות לקטגורית ה-Hatchbacks לאחר שנים של הזנחה ע"י היבואן הקודם, ומשום מה לא מקבל מספיק חשיפה בפורום. רק קחו Disclaimer; הרכב משמש את אשתי בעיקר, ונקנה כדי לשרת אותה במהלך השבוע. עדיין, אני מעריך שיש לי מה לתרום, כי אני נוהג אותו לא-קצת ומביא אותו למקומות שאשתי לא...

 

הרכב נרכש במרץ 2012 כחדש מ"שלמה" בסניפם ברח' המסגר שבת"א. למעשה, שמתי עין על האסטרה עוד כשיצאה לשוק בחו"ל, ו"תייגתי" אותה לעצמי כאופציה טובה, אם וכאשר אשתי ואני נחליט לשדרג מהסוויפט שהייתה לנו אז (נרכשה גם כן כחדשה)- ואם המחיר יהיה מתאים. מי שזוכר, זו בדיוק הייתה התקופה שבה, לאחר שהיבואנים הצניחו את מחירי מכוניות המיני, הם עברו "לטפל" במחירי הקטגוריה הגבוהה יותר. כשהאסטרה נחתה בישראל שנה קודם לכן, ב-2011, קיבלתם אותה אמנם עם חיישני רוורס, ג'אנטים "מגנזיום", קודנית ועוד אי-אלו תוספות, אבל גם עם תג מחיר של 135,000 ש"ח. בהדרגה, המחיר החל לצנוח, והגיע באיזשהו שלב ל-124,000 ש"ח (זוכרים את מסע הפרסום "כוח לעם"?). כשאשתי קיבלה פרוספקט של מועדון צרכנות "הוט" עם הוזלה נוספת של 6,000 ש"ח, החלטנו לקפוץ על העגלה- אפילו עוד לא מכרנו את הסוויפט. הוספנו קודנית עבור הביטוח וחיישני רוורס בשביל השקט הנפשי.

 

הזמנו את הרכב בצבע "אפור גרפיט", שהיום אני חושב שמדובר בטעות. התאהבתי בצבע הזה כשראיתי אינסיגניות כאלו, אבל לדעתי הוא לא מתאים לאסטרה- היא צריכה משהו בהיר יותר (האמת, רציתי אדום אבל האישה הטילה ווטו). מלבד זה, כל צבע מטאלי הוא תוספת של 4,000 ש"ח למחיר (איך לא). זה לא שהצבע מכער את האסטרה, חלילה, אבל צבע כזה בולע את העיצוב, וחבל:

 

01.jpg

 

התמונה הנ"ל חושפת חיסרון נוסף; הטאסות. להגיד שהן מבאסות אותי, זה בלשון המעטה. כבר כתב פעם איזה חבר פורום באיזשהו שרשור, שעוד לא נולדה הטאסה שנראית נורמאלית, כמה שישקיעו בעיצוב שלה- והטאסות האלו מטריפות אותי (ולא בקטע טוב). כן, אני יודע – When you drive it you can't see it, אבל מה לעשות, מרגיז אותי. לא רק זה- במעמד הקניה, בגלל מועדון הצרכנות "הוט", מעבר להנחה הנ"ל זכינו גם ב-20% הנחה על כל האביזרים- שזה אומר גם ג'אנטים. לדעתי, היינו צריכים לוותר על צבע (לרכוש לבן) ולקחת ג'אנטים במקום. כמה שחיפשתי, לא מצאתי ג'אנטים מקוריים (שזה מה שאני רוצה- יש למישהו רעיון?)- ואין טעם בכלל לשאול כמה הם עולים אצל היבואן... מילא, זה באמת בטל בשישים לעומת שאר הרכב.

 

 

 

02.jpg

 

התחת נראה שמן כאן... אני אוהב את העיצוב של הפנסים, וגם קצה האגזוז האובאלי מוסיף טאץ' נחמד.

 

 

 

03.jpg

 

שימו לב שהפנסים הקדמיים מזכירים בעיצוב את האחוריים. האיתות משולב עם פנסי הערפל.

 

 

04.jpg

 

אותה תמונה עם DRL- מרגע שהרכב מותנע, נדלקות ה"גבות" האלו- הן נראות יותר חזק במציאות- הנה עוד תמונה שלהן:

 

05.jpg

 

 

 

בואו נעבור פנימה:

 

06.jpg

 

הייתי שמח אם העסק היה פחות קודר בפנים, מבחינת הצבעים. צריך לזכור שהיבואן מאפשר לך לבחור כל צבע שתרצה, בתנאי שהוא שחור... אז זה מה שיש. בכל זאת, ה"עיטורים" בצבע אלומיניום במקומות שונים, קצת מחיים את הפנים. יש גם אור אדום שדולק קבוע מתחת לבסיס מוט ההילוכים- אם תתאמצו, תוכלו לראות אותו אפילו שצילמתי באור יום. עוד מעט ניכנס לפרטים, רק אציין שהמושבים נוחים מאד- יצא לי לנהוג בקורולה 2010 בזמן האחרון, ואין מה להשוות (לא יודע איך זה בגולף, שזו המתחרה הטבעית של האסטרה).

 

 

 

 

07.jpg

 

הגה. שליטה במערכת אודיו בצד ימין, וקרוז קונטרול בצד שמאל. צופר באמצע...

 

 

 

08.jpg

 

לוח שעונים. אני אוהב את העיצוב של ארבעה שעונים נפרדים, במקום משטח אחד שעליו פזורים כולם. כמו אלפא. תיכף כל האלפיסטים יתנפלו עלי... באמצע לוח מידע (לא כל המכוניות בנויות ככה היום, בעצם?).

 

 

 

 

09.jpg

 

מערכת האודיו והמזגן, עם עוד צג מידע. הנה אחד החלקים השליליים באסטרה; זו יופי של מערכת, סאונד טוב, בטח בשביל העובדה שסה"כ זה לא טופ אוף דה ליין, אבל למה למען השם כל כך הרבה כפתורים? במקרה הטוב זה מציק, ובמקרה הרע זה מסוכן, כשאתה מנסה לברר על מה ללחוץ תוך כדי נהיגה. הרכב אצלנו כבר מעל שנה ועדיין לא התרגלתי להכל. הם פשוט ערבבו בין הכפתורים של האודיו לכפתורים של מערכת הבקרה (הכפתור העגול הגדול משמש בורר בין פונקציות שונות, בדומה לעכבר מחשב).

 

המזגן הוא לא מזגן, אלא בקרת אקלים, ועובד מצוין. הרכב מתקרר יפה בקיץ, ושומר על איזו טמפרטורה שתגדיר לו. גם כאן, יכלו לחשוב על דרך נוחה יותר לתפעול, למשל של עוצמת המאווררים.

 

בצג למעלה אתם מקבלים חיווי של תחנת הרדיו או שם השיר (אם מתנגן דיסק). יש אגב כניסת אודיו PL אבל לא USB. אם אתם משחקים בפונקציות של הרכב, שם תקבלו את התצוגה של מה שאתם עושים.

 

 

 

 

10.jpg

 

בין המושבים יש תא אחסון, שבמקרה זה גדול בגלל שאין Hand Brake – יש לחצן. לפני הקנייה, נאמר לנו בסוכנות שזו אופציה של 2,000 ש"ח, וכמובן שלא הזמנו אותה. הופתעתי לקבל את הרכב עם הלחצן הנ"ל... כנראה שקיבלו משלוח אסטרות עם הלחצנים האלו- לא יודע. שימו לב למשענת היד; היא נעה קדימה ואחורה על מסילה, כך שתהיה נוחה לכל אחד. כמובן שמתחתיה יש עוד תא אחסון.

 

 

 

 

11.jpg

 

החלק האחורי. בדומה לרבים מכם, אני לא בדיוק מבלה שם, אבל נמסר לי מחברים שאכלסו את המושב הזה שהוא נוח מאד, תודה. שימו לב שמעל לפחון באמצע ישנו שקע טעינה בתוך מסתור (פתחתי לשם הצילום).

 

 

 

 

12.jpg

 

תא המטען. גדול ומרווח, מעולם לא יצא לי למלא אותו לחלוטין, ואל תשאלו אותי לגבי עגלות ילדים- אני עוד לא שם. ומתחתיו מסתתר:

 

13.jpg

 

הגלגל הרזרבי (קטן כמובן- לא בגודל מלא).

 

מילה לגבי ריצפת תא המטען, שאני מרים אותה בתמונה. קצת התאכזבתי לגלות שכל האסטרות בישראל משווקות ללא ה- FLEX-FLOOR הגאוני שלהם. זו מעין

, וכך מתאפשר עוד מקום אחסון- אבל מוסתר. לארץ מגיע תא מטען פשוט, וחבל.

 

 

 

 

14.jpg

 

היה מנוע?

לא יודע מה איתכם, אבל אני שמח לראות מנוע ולא חיפוי פלסטיק ענק שמסתיר הכול (אפילו שזה סה"כ מנוע סטנדרטי ולא איזו מפלצת V12). אני לא יודע כמה זה עובר בתמונה, אבל יש הרבה מקום בתא מנוע הזה, ואם מישהו משתעשע ברעיון של השתלת V6, אז תדע שיש מקום.

 

עוד תמונה מהצד:

 

15.jpg

 

שימו לב לבית המצבר- הוא גדול יותר מהמצבר בלפחות שליש, מה שאומר מנוע גדול יותר בחו"ל? לא יודע.

 

אם כבר דיברנו על המנוע, אז מדובר כאמור ב-1.4 טורבו, 140 כ"ס, שמשודך (בישראל) אך ורק לתיבה אוטומטית פלנארית (רגילה, לא רובוטית ולא DSG). התיבה הזו היא עוד חסרון, בכך שלטעמי, היא מסרסת את המנוע. לא מדובר על מכשול רציני, כן? זה לא שהרכב הוא עגלה ואני מבטיח שהוא מתקדם יפה במהלך תאוצות וגם זינוקים. אל תשאלו אותי על אפס למאה, גם כי זה לא מעניין אותי וגם כי זה לא העניין. זוהי מכונית משפחתית\ האצ'באק שלא נועדה לשרוף צמיגים. מצד שנני, בלי לעורר עלי את חסידי VAG בפורום, אני מעריך שהיא תשרוד יפה יותר מהתיבות המתוחכמות.

בכל אופן, האוטומט היה דרישת סף של אשתי ואני מקבל את זה, בייחוד בגלל שהיא זו שעומדת במהלך השבוע בפקקים. צריכת הדלק סובלת, כשממוצע הוא באזור ה-10 ק"מ/ ליטר. אם צרכתי מיכל רוב הזמן מחוץ לעיר, אפשר להגיע גם ל-12. הצרה היא שזה לא קורה מספיק.

לגבי התנהגות כביש, אני חייב לציין שבסיבובים רחבים (נגיד, גשר בר-אילן, למי שמכיר), הרכב מפתיע באחיזת הכביש שלו. לא ציפיתי לזה ממכונית ששוקלת כמעט שני טון.

 

לאחר כארבעה חודשים מהקנייה, חל הקלקול הראשון והיחיד עד עתה. כמובן שהתקלקל אחד הדברים היחידים שהותקנו בישראל... הקודנית שבקה חיים, ולאחר ששירות הגרירה ביצע מעקף וביטל אותה, הגענו למוסך CMI מורשה היבואן, אותו מנהל אסף כהן, שעבד בעבר אצל UMI. הבחור עשה רושם טוב (התקלה תוקנה ללא שום חיוב, הקודנית הוחלפה), ואפילו ניסה להשיג לי ג'אנטים כנ"ל. אז חזרנו לשם עם הגיע הזמן לטיפול 15,000 ק"מ, והנה החשבונית:

 

16.jpg

 

יקר? לא חושב. בסוויפט זה עלה יותר, בסביבות ה-600 ש"ח. ותחשבו שזה היה ארבע שנים קודם לכן.

 

 

סה"כ, בהתחשב במה שאתה מקבל לעומת מה שאתה משלם, לדעתי מדובר בקנייה טובה. אגב, הנה אסטרה חדשה-דנדשה של אחת השכנות, הרכב אולי בן חודש ושייך לדגמים שעברו מתיחת פנים:

 

17.jpg

 

משיחה שהייתה לי איתה מסתבר ש"הכול כולל הכול" (חיישני רוורס, קודנית, על הכביש) עולה 120,000 ש"ח, שזה אומר אפילו ירידה קלה לעומת הרכב שלנו. יש הבדלים בחזית ובירכתיים והטאסות שונות (אוי, הטאסות...). בפנים אין שינוי.

 

 

לבסוף, אני חייב לציין את העובדה הבאה; יש דרך לשפר את האסטרה, והרבה. לפני כחצי שנה, נסענו לאיטליה לחופש, שם קיבלנו מההשכרה אסטרה דיזל... ידנית. פשוט לא ייאמן כמה שכיף היה לנהוג בה (שאני אגיד את זה על מנוע דיזל...). ויש ששה מההילוכים האלו. הרכב מעניק יופי של מומנט, ומחזיר כל לירטה (יורו) בתחנת הדלק. את הקילומטרז' שאני עושה עם חצי מיכל באסטרה שלי, עשיתי עם רבע מיכל באסטרה האיטלקית. הנה תמונה:

 

18.jpg

 

אפילו הצבע שלה מצא חן בעיני יותר...

 

 

זהו, נראה לי שמספיק. אם יש לכם שאלות נוספות, לכו על זה.

01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

05.jpg

06.jpg

07.jpg

08.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 201
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תודה רבה,סיכום מצוין,

הטיפול לא יקר,כמה עולה ביטוח על הרכב?

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה, נהנתי לקרוא!

 

לי היה את האסטרה הקודמת שמאוד אהבתי אותה אבל סבלה מהרבה קרקושים שלמשל נעדרים מהגולפים (גם דור 4 וגם 5), איך המצב בשלך? כמה ק"מ היא עברה?

 

יש הבדל מבחינת האבזור מבין האסטרה שלכם לאסטרה המושכרת ?

 

ודווקא לפי דעתי הצבע מאוד יפה (לפחות בתמונות), אבל הטסות נוראיות!

VW Golf GTI 2006 Manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה מצולמת ויפה. אני גם חושב שאתה קצת מגזים לגבי הצבע והטאסות, שניהם לא כאלה נוראיים...

האמת שחשבתי על הדגם כאופציה לקנייה מיד ראשונה בעתיד הלא רחוק.

האם יוחאי או מישהו אחר יודע להעריך מה מצב השוק שלה, או כמה נמכר - נניח מודל 2011 - ביחס למחירון?

-----------------------------

אם נוהגים לא מסמסים. אל תצאו בלי מסמס תורן :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובות.

תודה רבה,סיכום מצוין,

הטיפול לא יקר,כמה עולה ביטוח על הרכב?

לא יודע, העבודה של אשתי מכסה את העניין הזה... ותודה רבה להם.

תודה על הסקירה, נהנתי לקרוא!

 

לי היה את האסטרה הקודמת שמאוד אהבתי אותה אבל סבלה מהרבה קרקושים שלמשל נעדרים מהגולפים (גם דור 4 וגם 5), איך המצב בשלך? כמה ק"מ היא עברה?

 

יש הבדל מבחינת האבזור מבין האסטרה שלכם לאסטרה המושכרת ?

 

ודווקא לפי דעתי הצבע מאוד יפה (לפחות בתמונות), אבל הטסות נוראיות!

הכל יציב ושקט, שום קרקושים. הם באמת עלו בכמה דרגות עם הדגם הזה- אגב, שם קוד הוא Astra J.

קילומטרז' כבתמונה למעלה (צולם היום): 20,027.

אני לא יודע מה מקבלים באסטרה מושכרת, אבל מהסוכנות נמסר לנו אז שהאסטרה מגיעה ברמת אבזור אחת ויחידה, לה הם קוראים Enjoy. כל השאר זה תוספות שאתה מעניק לרכב מכספך.

סקירה מצולמת ויפה. אני גם חושב שאתה קצת מגזים לגבי הצבע והטאסות, שניהם לא כאלה נוראיים...

האמת שחשבתי על הדגם כאופציה לקנייה מיד ראשונה בעתיד הלא רחוק.

האם יוחאי או מישהו אחר יודע להעריך מה מצב השוק שלה, או כמה נמכר - נניח מודל 2011 - ביחס למחירון?

אתה צודק לגבי הצבע והטאסות, זה רק בראש שלי. אבל ככה זה...

לא יודע לגבי מחירון, אבל כמו עם כל יבואן שעושה מבצעים, מי שבראש השרשרת נפגע הכי הרבה. קח לדוגמא את אלו שקנו אסטרות במחיר המלא, 135,000 ש"ח. כמה הם הפסידו? :shock:

09.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע לגבי מחירון, אבל כמו עם כל יבואן שעושה מבצעים, מי שבראש השרשרת נפגע הכי הרבה. קח לדוגמא את אלו שקנו אסטרות במחיר המלא, 135,000 ש"ח. כמה הם הפסידו? :shock:

 

ברור, שאלתי לא כדי לבדוק כדאיות/שמירת ערך, אלא כדי לדעת כמה אני קרוב או רחוק מהמחיר שדורשים.

 

אגב - עשית לה פוטושופ שלילי, התחת שלה במציאות לא עד כדי כך שמן :?

 

ידועה לך מידת הצמיגים?

-----------------------------

אם נוהגים לא מסמסים. אל תצאו בלי מסמס תורן :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל יציב ושקט, שום קרקושים. הם באמת עלו בכמה דרגות עם הדגם הזה- אגב, שם קוד הוא Astra J.

קילומטרז' כבתמונה למעלה (צולם היום): 20,027.

אני לא יודע מה מקבלים באסטרה מושכרת, אבל מהסוכנות נמסר לנו אז שהאסטרה מגיעה ברמת אבזור אחת ויחידה, לה הם קוראים Enjoy. כל השאר זה תוספות שאתה מעניק לרכב מכספך.

 

 

הכוונה שלי הייתה האם האסטרה ששכרתם בחו"ל הייתה נחותה\עדיפה מהאסטרה הפרטית שלכם בארץ מבחינת אבזור.

VW Golf GTI 2006 Manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אחלה סקירה, נהניתי לקרוא.

אני ממש מסכים אתך על עניין הדיזל הידני, זה פשוט עוול לצרכן שהיבואנים שלא מביאים דגמי דיזל (ידניים ואוטומטיים)! חוץ מרנו פלואנס ואולי כמה אוקטביות איזה עוד משפחתיות דיזל יש שמגיעות לארץ? נאדה!

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסה"כ אוטו חמוד. קצת מבאס שעם נתונים של 140 סוסים היא לא מהירה כל כך אבל בכל אופן היא מספיקה לאדם הממוצע.

לגבי ג'אנטים - לדעתי תשקיע בג'אנטים איכותיים, יפים. זה ייתן לרכב מראה מהמם! בסה"כ הרכב נראה טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2736 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...