Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נסיעת מבחן של הדיוט ב GT86


hissi
שימו לב! השרשור הזה בן 4060 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ראשית ובכדי להכניס דברים לפרופורציה - קצת עליי.

אין לי נסיון רב ברכבים ספורטיביים - בעבר היו בבעלותי בעיקר ג'יפים, רכבים מסחריים ומשפחתומטיות.

רכב הנעה האחורית האחרון עליו נסעתי היה מיצובישי מגנום.

 

הבוקר ביצעתי 'נסיעת מבחן' על GT86 אוטומטית.

מדובר היה בנסיעה קצרה ולא ממצה אך אולי דווקא בגלל חוסר הניסיון יהיה מי שיפיק מכך עניין.

ברור לי שדריפטינג ומשחקי אחיזה הם העיקר ברכב שכזה אך היום ביקורת פונקציונלית גרידא.

 

למרות שזו לא הפעם הראשונה שאני רואה GT, מפתיע אותי כל פעם מחדש עד כמה הרכב נמוך.

הכניסה למושב לעומת זאת קלה וטבעית לי באופן מפתיע.

המושב עצמו נוח לי מאוד אם כי אני רזה ולא בטוח איך אנשים רחבים יותר יתמודדו עם תמיכה צדית אינטימית שכזו.

 

הכניסה למרכב הקופה מוזרה לי.

תנוחת הישיבה נמוכה, הרגליים מופנות לפנים, לוח המחוונים גבוה ומאונך ובפנים כהה וחשוך.

הסלון שחור, החלונות הצידיים צרים וקטנים וכך גם החלון הקידמי שמאפשר מבט צר יחסית.

המבט נח בין שתי הכנפיים של המכונית שכמו מעניקות לכביש מסגרת ומכניסות לאווירה קרבית.

 

מסביב תחושה של פלסטיקה זולה, ממש זולה - כזו לא ראיתי אף ביונדאי I35 הנוכחית וגם לא בשתי המאזדות 3 שקדמו לה.

הפלסטיק של השעון מביך ומתגים שנראו טוב בתמונות מרגישים זולים ביד. הסטראו נשמע בינוני אם להיות אדיב ומסכי מגע מרשימים יותר נראו גם במוצרים סיניים זולים.

מהצד השני, לצד הפלסטיקים יש נגיעות עור (הגה, מושבים, מוט הילוכים) ונגיעות עיצוביות אשר מעלות חיוך ומרחיבות נפשו של אדם.

את פרק ההתרשמות אני מסיים בדיסוננס קוגניטיבי - ציפיתי ליותר ביחס למחיר ומאידך לא זו מטרת הרכב.

הרי מצד אחד המתכננים ניסו להוזיל את הרכב ככל שניתן באזורים לא חשובים אלה ועל כך תודתי והסכמתי נתונות להם, אלא שאז נחת הרכב בארצנו, פגש את היבואנים ואת מיסי הקנייה ומהכוונה ליצור רכב זול ונגיש נותרה בעיקר הכוונה.

 

עם תחילת הנסיעה באזור התעשייה הרכב מרגיש מתורבת משציפיתי.

עד 4,000 סל"ד המנוע שקט יחסית, המתלים רכים בהרבה משציפיתי, לא מתרסקים גם על שברי כביש עירוניים ובסה"כ תנאי המחיה כלל לא רעים. ההגה מרגיש נוקשה יחסית ככל שההפניה מעמיקה אך חופשי מדי במרכזו.

 

עם היציאה מהעיר, עדיין נסיעה מנהלתית, הרעש גובר.

לא מדובר ברעש מנוע - שכן בעזרת ששת ההילוכים ניתן להשאיר את המנוע על סל"ד נמוך ושקט - אלא ברעשים סביבתיים ובעיקר מכוון הצמיגים. החל מ 60-70 קמ"ש הצמיגים מכניסים שאון נכבד לתוך תא הנוסעים והלה גובר ככל שעולה המהירות.

ככל שעולה המהירות גם נתון נוסף מתחוור לי - הרכב לא מרגיש לי זריז.

אני לא כתב רכב, לא ירדתי הבוקר ממגאן ספורט, לא נסעתי בסופ"ש על ואגית מוגדשת ואפילו לא על מונדאו ועל כן למרות הביקורות המוקדמות ציפיתי ליותר. משהו בהתנהלות ברכב מרגיש קליל, התגובה להגה מהירה ובסל"ד הנכון הרכב נענה אבל בשום אופן לא מרגיש מהיר או יוצא דופן ביחס לרכבים יומרניים פחות.

 

מתקדמים מזרחה והכבישים מתחילים להתפתל.

מפאת קוצר זמן, ניסיון ועומס הכבישים לא ניסיתי שום משחקים עם הזנב אבל עדיין בכמה מילים...

נהניתי מרעש המנוע, היה לו צליל פחות בוקסרי משציפיתי ולפחות בתוך תא הנוסעים מורגש יותר באס ופחות ניסור.

הלינאריות של תגובת הדוושה נטעה בי ביטחון בסיבובים אם כי עוד קצת מחץ, בעיקר בסל"ד ביניים היה מתקבל בברכה.

ההגה קשה ומדויק בסיבובים, הייתי שמח לו מהלכו היה מעט קצר יותר.

הופתעתי מהקלות בה הפציע תת-היגוי ומחוסר השינוי בתחושת ההגה בזמן החלקה. בלימה מעט מאוחרת מדי, גז כבד מדי והפנייה מתרחבת לה בקלילות לא צפויה. בזמן ההחלקה ההגה מאבד התנגדות אבל כאן נגמר הסיפור שהוא יודע לספר.

 

במידה מסוימת של צער אני מתוודה שלא עזבתי דוושה באמצע תת היגוי, לא 'הדבקתי' את דוושת הגז לרצפה באמצע סיבוב ואין לי שום דבר לספר לכם באמת על יכולת הדריפטינג של הרכב. כך שבעצם אני מלאה אתכם בביקורת מבלי שבעצם אגיע לפואנטה.

 

מבחינתי המחיר ביחס לתמורה מהווה סימן שאלה שעוד לא החלטתי איך ואם לאכול.

מצד אחד בהחלט יצאתי עם תחושה של עוד, הייתי שמח להמשיך לנהוג ברכב, ללמוד אתו ואותו ולהשתפר בתחום.

מאידך כשכיר בישראל האם זה הגיוני להוציא סכום כזה על רכב כזה?

האם 'הגיוני' זו מילה שבכלל רלוונטית לקבלת החלטה שכזו?

 

אני צריך לישון על זה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 82
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

 

מבחינתי המחיר ביחס לתמורה מהווה סימן שאלה שעוד לא החלטתי איך ואם לאכול.

מצד אחד בהחלט יצאתי עם תחושה של עוד, הייתי שמח להמשיך לנהוג ברכב, ללמוד אתו ואותו ולהשתפר בתחום.

מאידך כשכיר בישראל האם זה הגיוני להוציא סכום כזה על רכב כזה?

האם 'הגיוני' זו מילה שבכלל רלוונטית לקבלת החלטה שכזו?

 

אני צריך לישון על זה...

 

 

אם לא רכבת על ואגית מוגדשת, או על מיאטה עם הנעה אחורית, יכול להיות שאתה לא במקום הנכון להחליט האם זה הרכב שאתה רוצה.

בתג מחיר של 200K יש לך המון רכבים נהדרים שיכנסו בתקציב אפילו בשנתונים קודמים, ועוד ישאר לך עודף בצד לטפל בהן ולטפח.

עם הזמן, כשתהיה בעל רכב ספורטיבי אתה תגלה כל כך המון המון דברים בדרך, שבעוד שנתיים לא תהיה לך דילמה בכלל.

לקפוץ ממאזדה 3 לרכב ספורטיבי, חזק וכפליים במחיר זו די קפיצת מדרגה משמעותית, מציע לך להכנס לעולם הזה קצת יותר לאט.

 

גולף/פולו GTI מהשנתונים הקודמים ישאירו לך קצת עודף בכיס.

ואגיות הרבה יותר מוכרות בשוק, אמינות יותר, וסחירות בהרבה יותר.

 

את האהבה שלך לרכב, תשאיר לשלבים המאוחרים יותר, כשתתמכר.

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצעה ידידותית ולא חפה מאינטרס אישי..

אל תקנה חדש. ראיתי כאן בפורום מכירה BRZ למכירה.

 

מבחינת האינטרס האישי, יש מצב שאני מעמיד את המגאן RS CUP שלי למכירה. אחלה מכונית ספורט לחובבנים.

אם מעוניין צור קשר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהניתי לקרוא והערכתי את הכנות.

 

מספר תגובות, ברשותך;

1.אתה לא חייב לאהוב את הרכב הזה, על אף כל ההייפ שמסביב. זו לא מכונית לכל אחד ויש בה לא מעט מגבלות אובייקטיביות.

2.האוטומטית לא רעה, אך הידנית הרבה יותר מוצלחת - גם בהיבט של ביצועי מנוע וגם בהשפעה הישירה על התנהגות הכביש.

3.האם זו מכונית ההדגמה הכתומה(תוקנה?) או שזו אחת אחרת? מה היה הקילומטראז' של המכונית?

4.בעת תת-היגוי, ההגה אמור להיות קל יותר. אתה מדווח שחווית את זה, אז איפה הבעיה?

5.להגה יש 2.5 סבובים מנעילה לנעילה. מפתיע אותי שציפית ל"מהלך קצר יותר". אגב, מכונית זו מאד ננהגת ע"י הדושה הימנית ולא רק ע"י ההגה וממש אין צורך בתנועות הגה מוגזמות.

6.הפלסטיקה זולה למראה אבל איכותית - ומן הסתם גם תשאר כזו, להבדיל מהרבה אירופאיות, לדוגמה.

7.כמובן שכבר על ההתחלה הציעו לך ואגיות מוגדשות. כמה צפוי. אסכם את הסוגייה בהתייחסות לשירוקו 2 ליטר, הקרובה ביעודה ובמחירה לטויוטה; השירוקו יותר חזקה, יותר מהירה, יותר קלה לנהיגה מהירה וגם יותר שימושית. אבל אני מעדיף על פניה את הגולף GTI ועל שתיהן את הטויוטה, משום שהיא מעוררת בי חשקים ורגשות ששום ואגית שנמכרת בארץ(למעט R8) מסוגלת לעורר.

8.גם באזור ה-200K, המכונית אינה זולה. האם זה שווה גם לשכיר ממוצע הכנסה? לטעמי כן, כי הדיבידנד שתקבל כל בוקר בדמות חיוכים, הנאה וסיפוק כשתראה את המכונית חונה מתחת/ליד ביתך שווה כל גרוש - ואם תיקח את הזמן ותצא עימה לטיולי נהיגה, אז קל וחומר. עזוב טיולי נהיגה. כל נסיעה לקניות היא טיול נהיגה במכונית הזו.

9.איזה מחיר/תנאים הציעו לך? האם הוצעה לך מכונית מהמלאי?

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע שנהנית אפילו שאין לך ניסיון עם רכבים כאלו.

לאט לאט, אולי עדיף לך להתחיל עם רכב ספורט יקר פחות בשביל לראות שאתה בכלל רוצה ומעוניין באחד כזה למטה בחניה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

hissi ,כל הכבוד! כתבת יפה וביושר. על עצמי יכולתי לכתוב: "נסיעת מבחן של אידיוט ב GT86 " רק כאשר חזרתי לסוכנות אחרי 40 דקות נהיגה ,שמתי לב שהתקרה שחורה, שדשבורד לא נראה מפואר משהו ושארמברקס קצת תקוע לי במרפק. אבל ההחלטה כבר נפלה - ואני הזמנתי אחת כתומה. רציתי ידנית, אך כבר לא היו במלאי. לא נורא, חשבתי לעצמי, לאשתי יהיה יותר קל לספוג את המכה עם גיר אוטומטי. אני לא יודע להסביר, מה כל כך אהבתי באוטו... יש לה אופי, היא מתנהגת אחרת, היא גורמת לך לרצות לנהוג. אני לא נהג ספורטיבי, יש לי ותק של 35 שנים מאחורי ההגה ואני אוהב מכוניות. וכאן אנחנו מגיעים נקודה עיקרית: מכונית ספורט כמו GT86 -זה חלום שלי מגיל צעיר. ואני כבר די זקן. כך שאין לי היסוסים - זה או היום או אף פעם! זה לא נוח לכנס לרכב קופה עם הליכון:-( כך שהחלטתי לקחת סיכון. אני יודע שזה קצת מצחיק כאשר איש מבוגר נוסע במכונית ספורט כתומה ומה יגידו הילדים והנכד?

האמת - לא אכפת לי. זה כל כך נעים שסוף-סוף אני יכול להרשות לעצמי להגשים חלום.

אני אוהב את הפורום הזה. סעו בזהירות!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

baget,

אני סה"כ ילדון בן 23, אבל בלי להכיר אותך אני מעריך אותך רק על השורות שכתבת.

זה בסדר, יש גם כאלו שמסורים לקורולות שלהם כאילו היו בנות משפחה ולא חתיכות מתכת ופלסטיק כמו מיקסר למשל. הענין הוא שבאלפא משום מה זה גם נראה הגיוני.
:wink:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצעה שלי בדוק את הסבוארו המתלים קצת שונים שם.

 

אהבתי את הכתיבה, יום אחד שיהיה לי תקציב גם אני אצטרף למועדון הזה =]

האמת על באמת מאת דן אריאלי.

ספר שרשום בו את כל האמת בפרצוף שלנו :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאכזבת יחסית לרכב ב200K.

יש לה לוק,יש לה נוכחות,היא מתנהגת לא רע אבל חוסר הכוח הדיי מורגש פוגע קשות בחוויה.

לא הצלחתי להבין מגזיני רכב שהגדירו אותה כ"מכונית השנה".

אני מנסה לחשוב על תשובה שלא תוציא אותי גייז, לא תגרום לי לתאר לך את הג'ונסון שלי ולא תזכה אותי בהתראה. אין כזו.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכתיבה אובייקטיבית, ונעימה לקריאה. תודה על הסיקור המפורט, נהנתי לקרוא.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב עכשיו נזכרתי לא צריך להגיע לדגם הבא מנוע עם הספק יותר גבוה? אני זוכר שהיו תלונות על השנתון (2012) או שזה לדגם שיבוא עוד שנתיים....

האמת על באמת מאת דן אריאלי.

ספר שרשום בו את כל האמת בפרצוף שלנו :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

baget, תתחדש. איתך לאורך כל הדרך.

 

לא בדקת לגבי אופציה להזמין ידנית ולחכות מספר חודשים?

 

תודה, חברים, על המילים הטובות! אופציה להמתין אולי היתה, אך לא היתי בטוח ב 2 מרכיבי העיסקה - מחיר הרכב (לא ידוע האם ההנחה של 32000 ש"ח תשאר, האם זה יהפוך למחיר חדש או שיבואן תצמצם מספר חתיכות שהוא מזמין) ונקודה נוספת - trade in במחיר כמעט מחירון על הרכב שלי, שלא קל לקבל בשוק ה"פרטי". בסופו של דבר, היתי צריך להתחשב גם באישתי, כשמדי פעם נצטרך להתחלף במכוניות - יהיה לה יותר קל עם האוטומטית. היא גם ככה כבר פוחדת מהרכב:oops: ולי יש את האפשרות לעבור למצב "ידני".

דרך אגב, ב"סובארו" הודיעו לי בגאווה, כי אין להם הנחות ואין גם רכבים במלאי. יש בליבי חשד, שגורל שתי האחיות בארץ המסים ונפלאות שלנו יהיה דומה ל MX5 - פרח אקזוטי נדיר לאנשים מוזרים. מה שטוב בזה - שכאשר תראה אחד משתי טויוברות - מיד תדע- הבעלים - הוא האח שלך בנפש. אנשי "פוזה" וסטייל" לא יקנו "טויוטה" ואם יקנו - לא יחזיקו איתה הרבה זמן...:?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4060 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...