Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאזדה cx5 סיכום חצי שנתי


green
שימו לב! השרשור הזה בן 4068 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לאחר כל מיני אזכורים שכתבתי מעת לעת בשרשורים שונים לגבי המאזדה CX5, הגיעה הזמן לכתוב סקירה מסודרת.

 

את המאזדה cx5 קיבלתי באמצע חודש אוגוסט שנת 2012. צבע אדום בורדו (דגם אקזקטיב רמת האבזור הנמוכה).

 

אציין תחילה כי אני תמיד סלדתי מקטגוריית הג'יפונים. טוב אני חושב שזה רק טבעי כאשר אם בוחנים את כל הג'יפונים בקטגורייה שנמכרו לאורך השנים, ניתן להבחין על נקל כי מדובר ברכבים נחותים כמעט בכל פרמטר הן מרכבים משפחתיים קומפקטיים ולבטח שמרכבים משפחתיים גדולים וממיניואנים קומפקטיים.

 

ואולם המאזדה היא לדעתי היא יוצאת דופן בקטגורייה (היא והפיזו 3008 המצויינת). היא מביאה עמה איכויות אשר סוף כל סוף דומות ובחלקן עוברות את אלו אשר יש בקטגוריית הרכבים המשפחתיים ומתקרבות אף לקטגוריית רכבי המנהלים.

 

אני בכלל מתייחס למאזדה כאל רכב האצ'בק קומפקטי אשר תפח לגובה ולא כאל גי'פון. כאמור קטגוריית הג'יפונים לא מעניינת אותי, ההיפך מכך.

 

מכיון שהחלק המכריע של רוכשי הג'יפונים ובניהם גם אני לא נוסעים איתם בשטח ולא מתכוונים לנסוע עמם בשטח, הרי שכך צריך להתייחס אל הג'יפונים, כאל רכבים משפחתיים גבוהים ותו לא.

 

בהקשר זה אציין גם כי תוספת היוקרה אשר הוצמדה להם לא ברורה לי.

 

במחיר של 165 א' ש"ח (אני רכשתי את המאזדה במחיר של 161 א' ש"ח, לפני עלית המע"מ והמחיר), לדעתי המאזדה (וחלק מג'יפונים נוספים לצורך הענין) היא רכישה אטרקטיבית יחסית אל מול קטגוריית הרכבים המשפחתיים.

 

זאת משום שמדובר בתוספת שנעה בסדר גודל של כ- 20 א' ש"ח עד 25 א' ש"ח בלבד על המחיר של הרכבים המשפחתיים, בעיקר בדגמים המפוארים והחזקים שלהם.

 

בסופו של דבר בנקודת הזמן בה רכשתי את המאזדה, רכבים משפחתיים ו/או רכבי מנהלים ו/או מיניואנים קומפקטיים לא ענו על הצרכים והרצונות שלי מסיבות שונות.

 

עכשיו תעלה השאלה מדוע בכלל רכשתי רכב מקטגורייה שאני סלדתי ממנה. טוב אז זה התחיל כך. החויה הראשונה שלי מהמאזדה בהחלט לא הייתה חיובית, במפורש לא אהבה ממבט ראשון. כאמור היה לי קשה בכלל להתחבר לרכב מהקטגורייה. לאחר ישיבה קצרה בה בסוכנות הרכב, החלטתי שהיא בכלל לא אופציה ראויה. הרכב נראה לי צפוף יחסית, בעל תא מטען סביר בלבד ובעל מראה פנימי בינוני לכל היותר.

 

יצאתי מהסוכנות עם החלטה שאת הרכב הזה אני לא רוכש. המשכתי לחפש רכבים אחרים. לאחר חיפוש ממושך ולאחר שתי הזמנות של רכבים אחרים תוך תשלום מקדמה והתחרטות לאחר מכן וביטול ההזמנה לא הצלחתי למצוא אף רכב אותו אני רוצה לרכוש.

 

בלית ברירה חזרתי לבחון את המאזדה cx5 שוב בסוכנות והפעם הדברים נראו טובים בהרבה, איך שניתוח של עובדות, יכול להשתנות, אם קצת מעמיקים בבדיקה.

 

ומכאן לסקירת המאזדה-

 

רעש מנוע- חוויה ראשונה מאכזבת, התנעת בוקר ביום המחרת שלאחר קבלת המאזדה- רעש מנוע איום וחזק, סל"ד גבוה ודפוס פעולה לא סדיר של המנוע, קצת של באקפיירים אפילו! דומה למנוע דו פעימתי של אופנוע ישן. ממש מביך אפילו מהעוברים ושבים.

 

לאחר שניות ארוכות, סל"ד המנוע יורד והמנוע עובר לפעולה מתורבתת ומוכרת. בהמשך אגלה שדפוס פעולה זה חוזר בכל הדלקת מנוע קר.

 

בזמן נסיעה רעש המנוע נוכח כבר מסל"ד נמוך, לדעתי מעל הרצוי. לאחר מכן יש טווח מסויים בו המנוע פועל בשקט ולאחר מכן בסל"ד גבוה שוב מרעיש. בקיצור בידוד רעשים בינוני של רעשי המנוע.

 

נוחות הנסיעה- בנסיעות הראשונות ברכב, הייתי קצת בשוק, הנסיעה הרגישה נוקשה וקופצנית מאד בעיקר במעבר על שקעים רוחביים. חשבתי שאולי מדובר בלחץ אויר גבוה מדי מאחר ובסוכנות אמרו לי שלחץ האויר עמו מגיע הרכב באונייה גבוה מהוראות היצרן ויש לבדוק את הלחץ. ואלם לאחר כמה שבועות של נסיעה בדקתי את לחץ האויר והוא היה אף נמוך יותר מהוראות היצרן.

 

מילאתי בדיוק כפי שרשום על קורת הדלת, 33 PSI לשלושה אנשים ברכב, למרות שבסוכנות אמרו לי שרצוי למלא מספר אחד למטה. אני סומך יותר על הוראות היצרן.

 

נוחות הנסיעה המשיכה להיות נוקשה עוד שבועות רבים אחר כך, אבל עם שיפור איטי מתמיד והולך. אני לא יודע להסביר את זה אבל יכול להיות שיש מצב כזה כמו שמנוע נפתח לאחר הרצה, כך גם קורה למיתלים, בולמים ואפילו הצמיגים, שכולם אולי הפכו לרכים יותר עם השימוש בהם. כעת הנסיעה הפכה לנוחה הרבה יותר ואפילו אפשר להגדירה כנוחה. הרכב כבר לא מקפץ אלא סופג בבגרות מפגעים בכביש וגם שקעים רוחביים.

 

איכות הרכבה- זה נושא שמאד איכזב אותי. מיומה הראשון אצלי, היו נשמעים צקצוקים מאזור הכיסויים של שתי הקורות הקדמיות. נסעתי כך במשך חודשים רבים ודי סבלתי מזה עד אשר התגברתי על העצלות ועל חוסר הזמן והכנסתי את הרכב למוסך לפני כמה שבועות. בהתחלה רצו ליישם תיקון קריאת ריקול ולהפריד פחים שאולי מתחכחים בתא המנוע בדיוק מתחת לקורות הקדמיות. אני ידעתי שזאת לא הבעיה ולא הסכמתי שיבצעו סתם תיקונים מיותרים.

 

הכיסויים פורקו ונמצא כי הם מחוברים לקורות הרכב באמצעות שני תופסנים בלבד הממוקמים למעלה ובאמצע הקורות ואילו בחלק התחתון של הכיסויים אין תופסן והכיסויים פשוט נתפסים בלחץ ברווח בין הקורה לדשבורד. בקיצור פשוט תכנון לקוי של מאזדה ומדובר בבעיה תכנונית של כל ה- CX5. המוסכניק הדביק ספוגים על קורות הרכב וחיבר את הכיסויים. בקורה השמאלית הבעיה נפתרה לגמרי ובקורה הימנית הבעיה נפתרה כמעט לגמרי אולם עדיין יש קצת ציקצוקים ממקום בו המוסכניק לא שם ספוגים.

 

כיסויי הקורות באזור בהם יש את הספוגים טיפה נפוחים אבל זה היה שווה את זה, השקט הופיע ברכב ועכשיו ניתן יותר להנות מאיכויות הרכב.

 

כמו כן קיימים ויברציות קלות מאד מדי פעם מאזור הפלסטיקה שבתחתית ההגה. לא נורא אבל בהחלט מאכזב ופוגם קצת בתחושת האיכות.

 

איכות החומרים- איכות החומרים לרוב גבוהה. הדשבורד יצוק מחומר רך ומוצק. הדלתות מחומר קשה עם טיפה רכות, אולם עדיין איכותי. ישנם מספר חלקים מפלסטיק פשוט (מסגרת מסך המגע למשל) אשר לדעתי רגיש גם לשריטות.

 

תנוחת ישיבה ונוחות ישיבה- תנוחת הישיבה והנהיגה פנטסטית. בכל פעם שאני נכנס לרכב ויושב על הכסא הגבוה, חיוך קל עולה על שפתיי. גם הכסאות עצמם פשוט מצויינים ותומכים. מדובר בכסאות בעלי בד רגיל (ולא קטיפה או בד מפואר אחר) אבל מעוצבים ברמה גבוהה, בעלי תמיכות שונות בדומה למושבים ספורטיביים ובעלי מבנה ארגונומי ברמה גבוהה. מעניקים תמיכה טובה ובעלי גודל טוב בכל הכיוונים. יחסית קשים אבל לדעתי בדיוק ברמה הרצויה בכדי לתמוך בגוף.

 

תנוחת הישיבה בכל הכסאות גבוהה יותר לא רק אבסולוטית בהשוואה לרכבים אחרים, אלא גם יחסית לריצפת הרכב עצמה, דבר שמאפשר תנוחת ישיבה נוחה יותר מברכב רגיל לדעתי, דהיינו הזוית של הברכיים היא בערך 90 מעלות ולא כמו ברכבים נמוכים יותר בהם הברכיים מורמות (יש שיאהבו זאת ויש שלא, מבחינת הנוחות אני אוהב זאת).

 

כמו כן המרווח לכפות הרגליים של נוסעי המושב האחורי, מבחינת הגובה בחלל שמתחת למושבים הקדמיים פשוט עצום, דהיינו אין שום מגבלה באספקט זה.

 

תנוחת הישיבה של הנהג מצויינת והיחס בין הרגליים לדוושות והידיים להגה מצויינים. ניתן גם להניח את מרפק יד ימין על הידית שבדלת שמאל (המשענת לא רחוקה או נמוכה מדיי כמו בחלק מרכבים אחרים) וכן ניתן להניח את מרפק יד ימין על המשענת המרכזית בין הכסאות.

 

בנושא כסא הנהג בכל זאת הייתה גם אכזבה, שכן כסא הנהג פשוט לא שמר על גובהו וכל כמה ימים היה צריך להרימו מחדש. במסגרת הביקור במוסך הרכיבו לי מנגנון כסא חדש שהוזמן בביקור קודם שלי במוסך. חתיכת סיפור להחליף את המנגנון הזה. צריך להוציא את הכסא החוצה מהרכב לגמרי והמנגנון הזה נראה כמו פאזל של 1,000 חלקים. לא קינאתי במוסכניק שלא מכיר את הרכב הזה ובעצמו הסתכל בחוברת הדרכה. בסוף המנגנון הוחלף והתוצאה טובה.

 

גודל הרכב- התחושה היא של נסיעה ברכב גדול. מאד. נסיעה בכבישים צרים קשה יותר מרכב רגיל ואין גם את תחושת הזריזות בתמרון בין נתיבים ו/או בסיבובים שיש ברכב נמוך וקטן יותר.

 

כיול הגיר- גם כאן בחודשים הראשונים אכזבה. התחושה הייתה כי הגיר מכוייל לחסכון קיצוני בדלק והעביר הילוכים בסל"ד מאד נמוך ולא הוריד הילוכים לפני שסל"ד המנוע ירד מתחת ל- 1,200 סל"ד.

 

מאז חל שיפור בנושא זה, אולי מכיון שעברתי את שלב הרחמים על רכב חדש וכעת אני פשוט לוחץ יותר על דוושת התאוצה. כך חל שיפור במשיכת ההילוכים וביחד עם שיפור בכוח המנוע שאפרט עליו בהמשך וכן עקב כך שלמדתי גם את השפעת רמת הלחיצה על דוושת התאוצה על אופי החלפת ההילוכים, הנסיעה כרגע תקינה מבחינה זו בכפוף למה שאציין מייד.

 

עקב הדיוק הנ"ל של הגיר לרמת הלחיצה על הדוושה, עדיין מתקיימת תנודיות גבוהה מדיי של הגיר ועדיין בהרבה מצבים הוא מעלה הילוכים מהר מדי עם כל הרפיה קלה של הדוושה ובכדי למנוע את זה צריך להקדיש לכך תשומת לב בזמן הנסיעה. כמו כן יש מצבים בהם הגיר מגיב באופן מאד לא מהוקצע, מבולבל ואפילו מביך. בפירוש פאשלה בכיול הגיר. והכוונה היא למצבים בהם אתה נזקק לכוח נוסף הדרגתי ולוחץ על הדוושה במטרה להוריד הילוך אחד. בחלק מהמקרים הורדת ההילוך היא אגריסיבית הרבה הרבה יותר מדיי, נראה שהרכב מוריד 2 הילוכים בבת אחד והסל"ד קופץ לשמיים. הבעיה היא שאתה מופתע בכל פעם מחדש מכיון שאין לכך דפוס קבוע ולעיתים הורדת ההילוך היא נורמלית ושל הילוך אחד ולעיתים לא.

 

כמו כן הגיר לא לינארי בזינוק מהמקום יש מעין השהייה קלה, כאשר לאחר מעין קפיצה והרכב מאיץ חזק מדי. גם כאן חל שיפור מסויים ככל שעברו החודשים אולם התופעה עדיין קיימת.

 

עקב כך זהו בהחלט לא רכב לזינוקי רמזור. בכדי לזנק מהר, צריך להיות עדין עם דוושת התאוצה בהתחלה ורק כאשר מרגישים שהרכב מקבל כוח ניתן ללחוץ על דוושת התאוצה.

 

הגיר מזהה ירידות באופן פנטסטי ומוריד הילוכים בהתאם. זה בסך הכל דבר טוב אבל לפעמים זה קצת מטריד וגורם לתנודתיות נוספת בגיר.

 

התנהגות כביש- בשורה התחתונה מורגש בכל זאת שמדובר בג'יפון, הוא גדול מסורבל יותר מרכב רגיל וזויות הגלגול והשקיעה של המאזדה קדימה תחת עומס בסיבובים גדולה יותר מרכב סדאן. למרות זאת מדובר בתוצאה מצויינת לרכב כזה. שיכוך תנודות המרכב כתוצאה מגלים בכביש למשל מעולה במאזדה מצויינת בכל קנה מידה וטובה יותר מרכב רגיל. המזדה כמעט לא מושפעת מגלים כאלה ולא מתנדנדת כלל, היא נשארת מאוזנת. יש לכך תרומה ניכרת גם באספקט של תחושת נוחות טובה ונטולה נדנודים.

 

ההגה במשקל מצויין והאחיזה בו נעימה (הגה מצופה עור). כמובן שלאור היות ההגה חשמלי לא מרגישים את הגלגלים בסיבובים.

 

הנדסת אנוש ואבזור ועיצוב פנימי- מצויינים. המראה הפנימי מעוצב באופן מאופק, ישנו מיעוט של כפתורים וצג מסך מגע שמרכז את כל המידע הנחוץ. פתאום כל רכב ללא צג מגע נראה לי ארכאי.

 

יש חיבורית בלוטוס המחברת את הטלפון ישירות לצג המגע וכן ניתן לתפעל את הטלפון באמצעות צג המגע. נוח מאד. מסך המגע גם ממוקם במרחק אידיאלי לתפעול והוא שקוע בתוך ריבוע כזה המאפשר גם להניח עליו את היד דבר שמשפר את נוחות התפעול.

 

יש גם שליטה מההגה על הרדיו ועל מענה וניתוק שיחות טלפון. יש גם שליטה קולית שפועלת באנגלית, אבל לא ניסיתי אותה.

 

ישנה הנעה ללא מפתח, בלחיצת כפתור וזאת כאשר מפתח הרכב נמצא בתוך הרכב. אפשר למשל לצאת מהרכב כשהוא עדיין מונע ולקחת עמך את צרור המפתחות כולל המפתח של הביתעל מנת לקחת משהו ששכחת בבית ולא צריך לכבות את המנוע (כמובן שמישהו אחר נשאר ברכב ומשגיח) נוח מאד וגם כאן אחרי שמתרגלים לא נראה שאפשר לחזור אחורה.

 

יחד עם זאת יש דבר קצת מביך לרכב במחיר כזה, אבל פתחי המיזוג המרכזיים לא ניתנים לסגירה (במאזדה 6 החדשה למשל הם כן ניתנים לסגירה) ובכל מצב שלא תזיז אותם האויר תמיד מגיע ישירות אליך הנהג וזה לעיתים מהווה מטרד כשאתה לא רוצה בכך.

 

כמו כן רק כפתור החלון של הנהג מואר וכיון מראות הצד בכלל לא מואר. בלילה אתה פשוט מגשש באפילה והרבה פעמים אתה מסובב את הכפתור של המראות למצב סגירה של המראות במקום לכוון אותם.

 

כמו כן כפתור הנעילה שיש לנהג של שאר החלונות של הרכב נועל גם את שאר הכפתורים שיש לנהג עצמו של שאר חלונת הרכב. כך כאשר הכפתור נעול והנהג רוצה לפתוח חלון אחורי למשל הוא צריך לשחרר את כפתור הנעילה ורק אז לבצע זאת. בקיצור חסכו שם במאזדה על שטויות, לא מתאים לרכב במחיר כזה.

 

מרווח- המרווח מקדימה גדול מאד בכל הכיוונים. הקונסולה המרכזית מפריעה רק קצת לרגל ימין. המרווח מאחורה גם הוא גדול מאד, כמו רכב מנהלים ממוצע וכאמור תנוחת הנהיגה הזקופה אף מנצלת את מרחב הפנים אפילו טוב יותר.

 

ביצועים- ראשית דבר המנוע אוהב לנסוע בסל"ד בינוני. לא נמוך מדי ולא גבוה מדיי. שם הוא עובד יפה ובצורה עגולה יחסית ומושך טוב. בסל"ד נמוך והן בסל"ד גבוה התחושה מחוספסת, מבחינת רעש המנוע לפחות. המנוע מרגיש קצת קשה בסל"ד גבוה.

 

כאשר באמת רוצים בכך הביצועים מצויינים ואפילו מפתיעים לרכב כבד כזה עם מנוע 2 ליטר אטמוספרי בלבד. גם כאן חל שיפור ניכר עם חלוף הזמן ומרגישים שהמנוע נפתח מאד ופעולותו יותר מעוגלת.

 

תא מטען- שימושי מאד ובעל נפח מספק לכל שימוש משפחתי. הנתון של 403 ליטר נראה לי תמוה שכן הנפח נראה גדול יותר, זאת גם בהשוואה ויזואלית שביצעתי לעומת רכבי סדאן בעלי תאי מטען גדולים יותר לכאורה.

 

לתא המטען יש פטנט שימושי מאד שלא ראיתי ברכבים אחרים. כיסוי הגלילה לתא המטען נפתח גם כלפי מעלה ביחד עם דלת תא המטען ואין צורך על כן לגולל אותו כמו ברכבים אחרים עם כיסוי גלילה על מנת לשפר את הנגישות לתא המטען.יחד עם זאת רעשים מחפצים בתא המטען חודרים היטב לתא הנוסעים וומפריעים לתחושת השקט והאיכות הרצויים.

 

מתחת לריצפת תא המטען, ניתן להכניס חפצים בתוך החלל שבגלגל הרזרבי. נכנסים לשם די הרבה דברים שלא צריכים שימוש באופן קבוע, כדוגמת כבל התנעה ומפתח לברגי הגלגלים ודברים נוספים.

 

כמו כן בצידי ריצפת תא המטען יש תאים שקועים יותר המאפשרים להניח בתוכם חפצים קטנים יותר, שלא יזוזו בתא המטען.

 

צריכת דלק- טובה מאד בשביל ג'יפון, תואמת את צריכת הדלק של דור הרכבים המשפחתיים הנוכחי, לפני האוריס והגולף החדשים. שעון הרכב מראה כעת 10.9 ליטר למאה קילומטרים, לנסיעות שרובם בעיר, רווית פקקים והמתנות עם מנוע דולק ובאזור הררי, אופי נסיעה רגוע ע"י אישתי, פחת רגוע על ידי בחלק מהזמן.

 

מראה- לטעמי האישי היא היפה בקטגוריה, פרופרציות טובות וניפוחים וקמטים במקומות הנכונים. יש רק זויות אחת שבו היא נראית כמו ברווז מעוך והיא במבט מקדימה בחצי פרופיל כשרואים גם את הצד וגם את הקדימה.

 

בשורה התחתונה, המאזדה CX5 היא בהחלט רכב טוב מבחינות רבות. המגרעות המהותיות שציינתי דלעיל שמאד הפריעו לי הסתדרו מעצמן או תוקנו ולכן חל שיפור ניכר בהתרשמות שלי ממנה, למרות שעדיין נותרו גם החסרונות שציינתי. לא מדובר ברכב מושלם ומי שמצפה לרכב איכותי כמו ג'יפוני הפרימיום הגרמניים ואפילו כמו הפולקסווגן גולף יתאכזב, יש בכל הרגשה של רכב קצת מחוספס ולא מהוקצע, תחושה טרקטורית מסויימת שהיא גם תחושה שקיימת בכל זאת קטגוריית הג'יפונים העממיים בין היתר מעצם המבנה המגודל שלהם.

 

יחד עם זאת יחסית לקטגוריית הג'יפונים העממית הוא עדיין מוביל ורכב טוב למדי באופן כללי.

 

אעלה תמונות בהמשך.

 

ערב טוב לכולם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 53
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

סיקור מעולה!

 

לא נהגתי או נסעתי במכונית ולכן איני יכול להשוות להתרשמות אישית.

יחד עם זאת, ניכר שאתה כותב בכנות ולא מסתיר דברים. דבר שנתקלים בו לא מעט.

 

סע בדרכים טובות!

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה מצויינת - תודה.

 

ניתן להבין שלפני רכישת המזדה, בחנת גם את ה-3008. מדוע העדפת את המזדה בסופו של דבר?

אני לא מחזיק באף אחת מהן (וגם לא מומחה), אך מנהיגה בשתיהן ה-3008 הרשימה יותר - בעיקר בתחושת הפרימיום והאיכות הנתפשת שאותה אתה מדגיש בסקירתך, וגם בתחום הביצועים וההנאה מהנהיגה

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה מצויינת - תודה.

 

ניתן להבין שלפני רכישת המזדה, בחנת גם את ה-3008. מדוע העדפת את המזדה בסופו של דבר?

אני לא מחזיק באף אחת מהן (וגם לא מומחה), אך מנהיגה בשתיהן ה-3008 הרשימה יותר - בעיקר בתחושת הפרימיום והאיכות הנתפשת שאותה אתה מדגיש בסקירתך, וגם בתחום הביצועים וההנאה מהנהיגה

 

הבנת נכון :wink: ותודה.

 

ההחלטה לרכוש רכב נפלה אצלי כבר בשנת 2011. מאז הייתי בהתלבטויות ובדיקות.

 

הרכב שהייתי נעול עליו היה הפיז'ו 5008 אבל עדיין התלבטתי בינו לבין הפיז'ו 3008.

 

ה- 5008 יותר שימושית ומרווחת אבל בפיז'ו 3008 המראה הפנימי פשוט כבש אותי לחלוטין, הדשבורד דמוי הטייס והמושבים הבהירים נותנים בהחלט מראה פרימיום מפואר מאד, ממש בליגה של אאודי ושות ויותר מהמאזדה כמובן.

 

בחודש אפריל שנת 2011 התקיים מבצע "חבר" עם הנחות יפות על הדגמים הנ"ל. הזמנתי נסיעות מבחן על שני הדגמים בהפרשים של שבוע, מאחר ולא יכלו להזמינם לסוכנות באותו היום.

 

הנסיעה הראשונה שביצעתי הייתה על הפיז'ו 3008, ביחד עם בוחן לצידי ואישתי מאחורה ועם מזגן עובד.

 

אני מתחיל לנסוע והרכב לא זז, כלומר זז אבל בעצלתיים. אני ממשיך לנסוע ועולה בככביש החדש מנשר לכיוון אוניברסיטת חיפה, עליה מאד קשה וארוכה והרכב סוחב בצורה בינונית בלבד.

 

אני יודע שזה נשמע מוזר וגם אני קראתי בכתבות הרכב שנכתבו עליה שהביצועים מצויינים, אבל אני הרגשתי כאמור בדיוק ההיפך.

 

אולי זה בגלל שהרכב היה כאמור בתפוסה די מלאה ועם מזגן עובד ולא לקחתי זאת בחשבון ואולם זה הספיק לי ומייד לאחר נסיעת המבחן ביטלתי גם את נסיעת המבחן על הפיז'ו 5008.

 

חודש אחר כך היה פשוט מבצע פנטסטי של פיז'ו של פעם בחמישים שנה ליבואן לובינסקי משהו כזה, בחוות רונית, העניקו גם הנחה של 11 אלף ש"ח, גם טרייד אין במחיר מחירון וגם מערכת מולטימדיה. שוב התלבטתי והגעתי לסוכנות אבל עדיין תפסתי רגליים קרות.

 

על כך מאד התחרטתי דרך אגב מאחר ורכב המיצובישי לנסר שלי שמחיר המחירון שלו היה 64 אלף ש"ח באותה העת ירד למחיר של 50 אלף ש"ח בחודש אוגוסט שנת 2012, כשנה וארבע חודשים בלבד לאחר מכן ומתי שרכשתי את המאזדה, באחוזים מדובר ממש בקריסה. בפועל מכרתי אותו בסך של 42 אלף ש"ח בלבד. בפיז'ו כאמור הייתי מקבל 64 אלף ש"ח, 22 אלף ש"ח יותר! + ההנחה והמולטימדיה.

 

שנה לאחר מכן בחודש מאי שנת 2012, שלושה חודשים לפני שרכשתי את המאזדה, לובינסקי שוב ערכו יום מכירות בחוות רונית והעניקו שוב הנחות של כ- 11 אלף ש"ח פלוס טריד אין אבל לא במחיר המחירון אלא בהפחתה של 3% ממחיר המחירון וללא מערכת מולטימדיה שמאד רציתי ועלותה בנפרד היתה בסך של 8 אלף ש"ח וזה קצת ביאס אותי. באותו הזמן התחלתי גם לבדוק את ירידת המחיר של הרכבים הנ"ל ומצאתי כי קיימת ירידה של 15% לשנה ירידה די גדולה, שעשיתי חישוב שתקזז לאחר כמה שנים את ההטבה לעומת רכב אחר בעל שמירת ערך גדולה יותר וכן בדקתי ומצאתי שלפחות לפי נתוני צריכת הדלק התיאורטיים צריכת הדלק של הנ"ל לא מבריקה למרות מנוע 1.6 טורבו והרגליים הקרות המשיכו לתת את הטון.

 

הדברים הובילו לכך שבסוף רכשתי את המאזדה CX5 ובשורה התחתונה עד עכשיו אני חושב שרכישה של אחת מהנ"ל במבצע הראשון הנ"ל הייתה טובה יותר מהמאזדה בסך הכל מבחינה כלכלית, כאשר הפערים בטיב הרכב בין הפיז'ו למאזדה הם הרבה עניין של טעם אבל אין ספק שמבחינת תא הנוסעים הפיז'ו מנצחת בגדול ואולם סוגיית הביצועים מצריכה גם בדיקה נוספת (אבל ללא הטבה של מערכת מולטימידה עדיין לא הייתי רוכש את הפיזו) ואין ספק שהפיז'ו 5008 המיניואנית מבחינה אובייקטיבית של טיב הרכב עדיין נותנת הרבה יותר משתיהן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לך לנהוג על הגירסה היותר בכירה?

מעניין אותי עד כמה (אם בכלל) פוגעים ה 19" בנוחות הנסיעה.

 

 

לא יצא לי, אבל חבר שלי רכש כזאת לפני כחודש ואם יצא לי בקרוב לנסוע עליה אעדכן אותך.

 

אין ספק שתהיה פגיעה בנוחות הנסיעה, השאלה עד כמה זה קריטי.

 

אבל אני חושב בכלל שתוספת המחיר בסך של 14 אלף ש"ח לא מוצדקת, מקבלים תוספת של הג'נטים הגדולים הנ"ל, גג נפתח ומצלמת רוורס. זה כל ההבדלים.

 

עכשיו מצלמת רווס זה דבר מיותר כאשר יש לך חיישני חנייה שמצפצפים ממילא, גג נפתח לא שימושי בארץ החמה שלנו והג'נטים כאמור פוגמים בנוחות הנסיעה.

 

לגבי דבר אחד אין ספק, המראה של המאזדה יפה יותר משמעותית עם הג'נטים הגדולים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן סיקור מפורט ונכון, גם לי יש את הרכב הזה (בדיוק אותו הדבר, צבע ורמה).

בתור אדם גבוה יחסית (185) הרכב נקנה (עוד לפני שהיה לי רישיון [היום אני כבר נוהג]) אמא שלי בחרה את האוטו מתוך מחשבה כדי שיהיה לי מקום לרגליים מאחורה ובאמת יש הרבה מקום.

מבחינת הקשיחות אתה צודק לגמרי, זה דבר שמאוד הפריע לי בהתחלה (זה מורגש הרבה יותר מאחורה) אבל היום מורגש הרבה פחות.

 

הדבר שהכי הפריע לי הוא פתחי המזגן מאחורה, בחלק האחורי של המשענת יד (שאגב החלל בפנים נחמד מאוד ופרנדלי לכבלים) אין פתחי מזגן ונוצר מצב שכדי שגם לאחורה יגיע המזגן (והפתחי מזגן אצלי הגיעו מנותקים מהמכוון שלהם) צריך להפעיל את הפתחים לרגליים, אחרי כמה דקות פשוט הרגליים קופאות (בקיץ), בכלל המזגן הוא או מקפיא אם מרתיח, אין מצב ביניים.

עוד דבר, אצל הנוסע מקדימה ברגליים, בקצה בקצה (יש לי רגליים ארוכות) אין חיפוי ואני הגעתי למצב שבו קיבלתי כוויות באצבעות.

 

בקשר לדברים אחרים (תנוחת ישיבה, רעש מנוע, כיסא נהג, גודל הרכב, התנהגות כביש) אני לא יכול להעיד כי אני לא נהגתי עדיין בהרבה רכבים ואני מגיע מעולם הטרקטורים (יש לטרקטור התנהגות כביש בכלל ? )

Renault Clio sport 2001 - Sold

תקשיב מה דניקס אומר לך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

הנסיעה הראשונה שביצעתי הייתה על הפיז'ו 3008, ביחד עם בוחן לצידי ואישתי מאחורה ועם מזגן עובד.

 

אני מתחיל לנסוע והרכב לא זז, כלומר זז אבל בעצלתיים. אני ממשיך לנסוע ועולה בככביש החדש מנשר לכיוון אוניברסיטת חיפה, עליה מאד קשה וארוכה והרכב סוחב בצורה בינונית בלבד.

 

אני יודע שזה נשמע מוזר וגם אני קראתי בכתבות הרכב שנכתבו עליה שהביצועים מצויינים, אבל אני הרגשתי כאמור בדיוק ההיפך.

 

אולי זה בגלל שהרכב היה כאמור בתפוסה די מלאה ועם מזגן עובד ולא לקחתי זאת בחשבון ואולם זה הספיק לי ומייד לאחר נסיעת המבחן ביטלתי גם את נסיעת המבחן על הפיז'ו 5008.

 

באותו הזמן התחלתי גם לבדוק את ירידת המחיר של הרכבים הנ"ל ומצאתי כי קיימת ירידה של 15% לשנה ירידה די גדולה, שעשיתי חישוב שתקזז לאחר כמה שנים את ההטבה לעומת רכב אחר בעל שמירת ערך גדולה יותר וכן בדקתי ומצאתי שלפחות לפי נתוני צריכת הדלק התיאורטיים צריכת הדלק של הנ"ל לא מבריקה למרות מנוע 1.6 טורבו והרגליים הקרות המשיכו לתת את הטון.

 

הדברים הובילו לכך שבסוף רכשתי את המאזדה CX5 ובשורה התחתונה עד עכשיו אני חושב שרכישה של אחת מהנ"ל במבצע הראשון הנ"ל הייתה טובה יותר מהמאזדה בסך הכל מבחינה כלכלית, כאשר הפערים בטיב הרכב בין הפיז'ו למאזדה הם הרבה עניין של טעם אבל אין ספק שמבחינת תא הנוסעים הפיז'ו מנצחת בגדול ואולם סוגיית הביצועים מצריכה גם בדיקה נוספת (אבל ללא הטבה של מערכת מולטימידה עדיין לא הייתי רוכש את הפיזו) ואין ספק שהפיז'ו 5008 המיניואנית מבחינה אובייקטיבית של טיב הרכב עדיין נותנת הרבה יותר משתיהן.

 

כבעלים של 3008 אני רק יכול להניח כי הייתה תקלה ברכב המבחן.

מנוע ה-1.6THP בשילוב עם הגיר המצוין הם פשוט תענוג, הרכב סוחב בכל מצב [עם נוסעים] ללא כל בעיה וללא צורך לעלות לסל"ד גבוה [עקב מומנט בריא אשר מושג בסל"ד נמוך מאוד].

במקום העבודה שלי יוצא לי לנסוע הרבה על ה CX5 וההיפך הוא הנכון, המאזדה פשוט מרגיש עצל מאוד לעומת ה-3008.

אני מניח שבלחיצה מלאה על דוושת הגז המאזדה מהיר כמעט כמו הפיג'ו, אך בחיי היום יום הוא פשוט עצל [הכל בגלל הגיר, אן שהוא מעלה הילוכים מהר מידי ומזדחל, או שהוא מוריד פתאום שני הילוכים וקופץ קדימה].

ברוב ההאצות שלי ב-3008 [בקצב התנוע++] הרכב לא נאלץ לעבור את ה2.5K סל"ד, ממש מרגישים את המומנט הבריא.

 

לגבי צריכת הדלק, הנסועה שלנו היא בפקקים של חיפה-קריות, עם נסיעות קצרות של עד 10 ק"מ [לרוב הרבה פחות] וגיחות פה ושם לת"א, כלומר רוב הנסיעות עירוניות בפקקים. צריכת הדלק הממוצעת על פני 25K ק"מ עומדת על 9.2 ליטר ל-100 ק"מ, נתון מעולה וטוב יותר מקורולה 2003 שהייתה לי בעבר.

 

לדעתי האישית, גם בשאר התחומים הפיג'ו עדיפה על המאזדה.

 

לגבי ירידת הערך, אכן היא לא כמו של יאריס אך לא ממש חריגה בתחום של רכבי "מנהלים".

לגבי הירידה העתידית של המאזדה, לדעתי כל ניחוש נכון, בימינו כבר אי אפשר לנחש - המחיר יקבע ע"י היצף הליסינג בתקופה שבה תנסה למכור, אם תעשה זאת עוד שנה אז כנראה שלא יהיה היצע גדול, אם בעוד שנתיים שלוש תתכונן להילחם על הלקוח עם כל חברות הליסינג אשר יציעו מאות רכבים ובהנחות גדולות מאוד [כאשר התעניינתי בפיקאסו בת שלוש שנים, חברות הליסינג הציעו לי הנחה של 20-25K ש"ח ממחיר המחירון עקב כך שהמגרשים שלהם היו מלאים עד אפס מקום].

הפיג'ו לעומת זאת תהיה נדירה יחסית, כך שלא ניתן לחזות.

 

סה"כ עושה רושם שנתת לדעות קדומות לשלוט לך על הרכישה [אתה לא לבד, זה קורה לרוב הרוכשים].

רוב הרוכשים נמנעים מלרכוש פיג'ו/סיטרואן על אף שבמספר מקרים מדובר ברכבים מעולים ואולי אף הטובים בקבוצתם [כמו ה-3008, 5008, 508].

התרוצים מרובים, החל מאמינות [הרכב אצלנו כבר שנה וחצי ו-25K ק"מ ולמעט כפתור בידית של מחשב הדרך שאחד המוסכים שבר והוחלף באחריות, לא התגלתה אף תקלה] ועד ירידת הערך...

 

 

סיקור יפה, מסכים כמעט עם כל מילה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה פשוט מעולה, הרבה יותר אינפורמטיבית מכל מבחן דרכים שנערך לרכב הזה בארץ.

אני מאוד מחבב את ה-CX ואולי מתישהו בתור משומש אני גם אחזיק אחד כזה.

 

יש לי שאלה לגבי החיישנים הקדמיים שאני רואה שמותקנים ברכב שלך, איך זה עובד? רק כשהרכב ברוורס? ע"י כפתור?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבעלים של 3008 אני רק יכול להניח כי הייתה תקלה ברכב המבחן.

מנוע ה-1.6THP בשילוב עם הגיר המצוין הם פשוט תענוג, הרכב סוחב בכל מצב [עם נוסעים] ללא כל בעיה וללא צורך לעלות לסל"ד גבוה [עקב מומנט בריא אשר מושג בסל"ד נמוך מאוד].

במקום העבודה שלי יוצא לי לנסוע הרבה על ה CX5 וההיפך הוא הנכון, המאזדה פשוט מרגיש עצל מאוד לעומת ה-3008.

אני מניח שבלחיצה מלאה על דוושת הגז המאזדה מהיר כמעט כמו הפיג'ו, אך בחיי היום יום הוא פשוט עצל [הכל בגלל הגיר, אן שהוא מעלה הילוכים מהר מידי ומזדחל, או שהוא מוריד פתאום שני הילוכים וקופץ קדימה].

ברוב ההאצות שלי ב-3008 [בקצב התנוע++] הרכב לא נאלץ לעבור את ה2.5K סל"ד, ממש מרגישים את המומנט הבריא.

 

לגבי צריכת הדלק, הנסועה שלנו היא בפקקים של חיפה-קריות, עם נסיעות קצרות של עד 10 ק"מ [לרוב הרבה פחות] וגיחות פה ושם לת"א, כלומר רוב הנסיעות עירוניות בפקקים. צריכת הדלק הממוצעת על פני 25K ק"מ עומדת על 9.2 ליטר ל-100 ק"מ, נתון מעולה וטוב יותר מקורולה 2003 שהייתה לי בעבר.

 

לדעתי האישית, גם בשאר התחומים הפיג'ו עדיפה על המאזדה.

 

לגבי ירידת הערך, אכן היא לא כמו של יאריס אך לא ממש חריגה בתחום של רכבי "מנהלים".

לגבי הירידה העתידית של המאזדה, לדעתי כל ניחוש נכון, בימינו כבר אי אפשר לנחש - המחיר יקבע ע"י היצף הליסינג בתקופה שבה תנסה למכור, אם תעשה זאת עוד שנה אז כנראה שלא יהיה היצע גדול, אם בעוד שנתיים שלוש תתכונן להילחם על הלקוח עם כל חברות הליסינג אשר יציעו מאות רכבים ובהנחות גדולות מאוד [כאשר התעניינתי בפיקאסו בת שלוש שנים, חברות הליסינג הציעו לי הנחה של 20-25K ש"ח ממחיר המחירון עקב כך שהמגרשים שלהם היו מלאים עד אפס מקום].

הפיג'ו לעומת זאת תהיה נדירה יחסית, כך שלא ניתן לחזות.

 

סה"כ עושה רושם שנתת לדעות קדומות לשלוט לך על הרכישה [אתה לא לבד, זה קורה לרוב הרוכשים].

רוב הרוכשים נמנעים מלרכוש פיג'ו/סיטרואן על אף שבמספר מקרים מדובר ברכבים מעולים ואולי אף הטובים בקבוצתם [כמו ה-3008, 5008, 508].

התרוצים מרובים, החל מאמינות [הרכב אצלנו כבר שנה וחצי ו-25K ק"מ ולמעט כפתור בידית של מחשב הדרך שאחד המוסכים שבר והוחלף באחריות, לא התגלתה אף תקלה] ועד ירידת הערך...

 

 

סיקור יפה, מסכים כמעט עם כל מילה.

 

 

תודה רבה :)

 

מה שהכריע את הכף באותה הנקודה זאת באמת הייתה האכזבה מהביצועים בפועל והפער בינהם לבין מה שנכתב במבחני הרכב שערכו לה. ייתכן שהייתה גם תקלה ברכב המבחן. אני זוכר שעם הלחיצה הראשונה על דוושת התאוצה הרכב בקושי הגיב, חשבתי שאולי מדובר בהשהיית טורבו אבל גם המשך הנסיעה היה בינוני, בעוד שאני ציפיתי לתאוצה חייתית לפי התיאורים במבחני הרכב. אני כזכור הגעתי למבחן עם רכב של 98 כ״ס והתאוצה מהמקום הרגישה חלשה מהרכב שלי.

 

למרות זאת אני עדיין התלבטתי בהמשך אם לרכוש את מי מן הפיז׳ו האלה, האמת שפשוט נדלקתי עליהם למרות בעית הביצועים הנ״ל ואולם אז גם נכנסו גם שיקולים כלכליים שונים שנובעים בין היתר בעקיפין גם משם המותג פיז׳ו. דרך אגב בעוד שדגמי פיז׳ו הנ״ל סובלים מירידת ערך שנתית של 15% הרי שלסיטרואן c4 פיקאסו ירידת ערך שנתית מצויינת של 10% בלבד.

 

בתוספת ההטבות הדומות שניתנו גם ברכישתה של הסיטרואן הרי שהיה מדובר בעיסקה כלכלית אפילו טובה עוד יותר. הסיטרואן גם באה בחשבון באותה העת, אבל נוכחתי שהכיסאות הצידיים שלה בשורה האמצעית צמודים מדי לדלתות בניגוד לפיז׳ו 5008 וכן הגיר הרובוטי והעובדה שהיא כבר הייתה דגם וותיק גרמו לי לפסול גם אותה.

 

דרך אגב לי נראה שדווקא הדגמים שנמכרים לחברות הליסינג כמו הסיטרואן c4 פיקאסו שומרות טוב יותר על מחירן הרשמי, בין היתר לאור לחצים שמפיעלות חברות הליסינג על עורכי המחירונים (לוי יצחק, יד 2). בזמן המכירה העתידית כמשומשת ייתכן שיהיה צורך להוריד יותר מחיר מרכב שלא נמכר בליסינג אבל ההורדה תהיה ממחיר מחירון גבוה יותר.

 

בדיעבד לגבי דגמי הפיז׳ו הנ״ל, אפילו אם לוקחים בחשבון את החישובים הכלכליים האלו הרי שלאור ההטבות המצויינות שלובינסקי הציעו היה מדובר בכל זאת בעסקה מצויינת.

 

באותה תקופה של המבצע הראשון מאזדה cx5 עוד לא יוצרה והפיז׳ו 3008 בהחלט התבלטה לטובה. אבל הזמן עבר מאז והמאזדה הגיעה והיא בכל זאת מודרנית יותר ומציעה כסטנדרט מסך מגע והנעה ללא מפתח שלא מוצעים בפיז׳ו. אם הייתי צריך לבחור כיום והפיז׳ו הייתה מוצעת בתנאי המבצע הראשון שציינתי הכוללת גם מערכת מולטימדיה המפצה על החסרון במסך מגע סטנדרטי ובהנחה שאתה צודק והביצועים של הפיז׳ו טובים בפועל, הבחירה הייתה מאד קשה ואולי הייתה אחרת, למרות שמאז עבר זמן נוסף והפיז׳ו הפכה לוותיקה יותר וכעת פחות אטרקטיבית ולו מסיבה זו. ללא תנאי המבצע לא הייתה התלבטות ועדיין הייתי בוחר במאזדה.

 

דרך אגב בעברי הרחוק היו בבעלותי 4 סיטרואנים, אין לי ממש פחד ממותגי סיטרואן פיז׳ו, אלא רק ניתוח כלכלי קר שמושפע בין היתר מהפחד שיש לאנשים אחרים מהמותג הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4068 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...