Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ניסאן אלמרה - שאלה על גיר אוטומט


Ohio
שימו לב! השרשור הזה בן 4099 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום! אני חדש בפורום...

 

יש לי רכב ניסאן אלמרה שנת 1996 שרכשתי לא מזמן, מנוע 1600 גיר אוטומט, עם 230K קילומטר.

 

יש לי קצת חשש שהגיר מחליק, בהילוכים שני ושלישי, כשאני רוצה תגובת האצה מהירה, אך ללא קיק-דאון, הרכב לא מאיץ מהר כשם שאמור להיות

יש לציין שהמנוע במצב טוב למרות הקילומטראז' הלא נמוך, קומפרסיה תקינה ובכללי המנוע היה מטופל לאורך השנים, כך שכוח יש.

 

בהילוך ראשון, תחילת תזוזה של האוטו, הרכב מזנק כאילו היה חדש, אך בהילוכים האחרים, תגובת הרכב ללחיצות חזקות על דוושת ההאצה, מתבטאת בהאצה חלשה ומתונה...

 

עכשיו, מי שקניתי ממנו את הרכב, אמר לי שהיה מוסיף פעם בחצי שנה-שנה, תוסף לשמן גיר, משום שלגיר יש בעיה קטנה בהעברת הילוך מראשון לשני. מכה בהעברת ההילוך...

 

ולפני כמה ימים בדקתי את מפלס נוזל הגיר, והיה בערך כמות כפולה מהקו העליון של המדיד (רכב מפולס כמובן)

רוקנתי קצת, את מה שהיה צריך לרוקן, ועכשיו יש את אותו הנוזל שהיה רק בכמות הנכונה (בין הקו העליון לתחתון), יש איזה שהוא שינוי, אך עדיין, תגובת הדוושה(האצה) של הרכב בהילוכים 2-3 היא לא טובה, כאילו הרכב לא נמרץ...וידוע לי שהרכב הזה מאוד חזק.

שתי שאלות:

האם, לאורך זמן, המצב שבו היה הרבה נוזל גיר מעבר למה שצריך להיות, יגרום לנזק לגיר?

ומה באפשרותי לעשות כיום, כדי לשפר את המצב?

 

שכחתי לציין, שכשאני נותן קיק, הרכב מרגיש מצויין ומזנק טוב מאוד כמו שצריך.

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יאללה, כמה טוב שיש אינטרנט ואת האתר הזה...

בדקתי עכשיו כשמנוע מונע ואין כמעט בכלל שמן על המדיד....

OOPS :) MY BAD

תודה לך!

מחר אלך לקנות נוזל ממסרה, דקסרון 3 זה מה שמתאים לרכב הזה נכון? ACDelco זה מספיק טוב? איזה עוד חברות איכותיות יש?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה תודה!

 

המוכר אמר לי שהוא היה מוסיף תוסף לנוזל ממסרה, אז כשראיתי שיש הרבה על המדיד, ישר אמרתי: יאללה איזה דפוק, הוא בטח הוסיף כל פעם את התוסף, ולא היה מרוקן את ההפרש. בסוף אני יצאתי הדפוק.

 

כמו כן, קראתי כאן בפורום שבאופן כללי בגירים אוטומטיים, יותר מידי נוזל ממסרה, יגרום להחלקה של מצמדי החיכוך בגיר. אז עשיתי אחד ועוד אחד.

לא נורא, נזק לא נגרם, ולפחות למדתי משהו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבל שעושים שטויות

דקסרון שלוש זה בסדר

יש כבל קיקדאון ברכב הזה

 

המליצו לי גם דקסרון 3...הוא לא מינרלי? אני אישית לא היתי מוכן שישימו לי אותו ברכב.

Opel Adam S 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז היום קניתי שמן ממסרה של ACDelco מסוג 3 (ככה רשום על האריזה...ATF TYPE 3-H)

רוקנתי את כל הנוזל שהיה, פתחתי בורג ניקוז, חיכיתי שיירד הכל, סגרתי בורג הנעתי המנוע, הזזתי ידית הילוכים לכל המצבים, נתתי קצת גז שהגלגלים יסתובבו, פתחתי בורג, וכיביתי המנוע. ישר איך שכיביתי המנוע, התחיל לנזול עוד הרבה שמן...את כל זה עשיתי עוד פעם...שמתי עוד איזה קצת נוזל חדש, ורוקנתי גם אותו, ורק אז שמתי 3 וחצי ליטר נוזל ממסרה חדש!

 

אין כל שינוי, הרכב עדיין מרגיש "כבד" וחלש...רכב עומד במישור, המנוע כבר בטמפרטורת העבודה, נותן פול גז, ההאצה חלשה והגלגלים לא מסתובבים במקום ("מתפרפרים") אפילו קצת...

 

למישהו יש גם ניסאן אלמרה אוטומטית עד שנת 2000 (הדור הקודם)?

איך התאוצה של הרכב הזה אמורה להיות? אולי אני סתם אוכל סרטים על זה שהרכב הזה אמור להיות חזק...?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין כל שינוי, הרכב עדיין מרגיש "כבד" וחלש...רכב עומד במישור, המנוע כבר בטמפרטורת העבודה, נותן פול גז, ההאצה חלשה והגלגלים לא מסתובבים במקום ("מתפרפרים") אפילו קצת...

 

סל"ד המנוע לא מזנק למעלה, אלא נשאר נמוך והרכב מאיץ לאט?

 

אם כך, למה החלטת שזו בעיה בגיר?

זו יכולה להיות בעיה במנוע, שלא מפתח את ההספק המלא שלו.

או ממיר קטליטי סתום, ועד הרבה סיבות.

 

למה החלטת שזה הגיר?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות בעיה של הגיר תפוס בהילוך שלישי אבל עכשיו אחרי כל המשחקים של נסיעה בלי שמן גיר ונסיעה עם מפלס נמוך מידי יכול להיות שהגיר כבר גמור בלי שום קשר לתקלה הנוספת שאולי קיימת

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מה שהוא כתב:

הרכב עדיין מרגיש "כבד" וחלש...רכב עומד במישור, המנוע כבר בטמפרטורת העבודה, נותן פול גז, ההאצה חלשה והגלגלים לא מסתובבים במקום ("מתפרפרים") אפילו קצת...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או קי, זה אחרי כל המשחקים.

 

בתגובה הראשונה עדיין היה זינוק טוב מהמקום :lol:

 

הילוך ראשון, תחילת תזוזה של האוטו, הרכב מזנק כאילו היה חדש

 

חוץ מזה, כנראה שאתה צודק ועצם העובדה שעוד בעל הרכב הקודם היה מוסיף תוסך לשמן גיר כל חצי שנה (!) נשמעת מאוד לא טוב.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4099 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...