Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טויוטה קורולה 98 'שקעה'


ARIEL5140
שימו לב! השרשור הזה בן 4120 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם

לאחרונה הרכב התחיל לשקוע מאחור ז"א שאי אפשר לסוע עם אטו מלא בלי להתנגש בכביש בכל במפר

המוסכניק אמר שיש אפשרות להוסיף גומיות ע"מ להגביה את האטו האם מישהו התנסה בכזה דבר? האם מומלץ?או אולי יש אופציות אחרות?

 

נ.ב. מדובר בקורולה דגם 5 דלתות

 

 

 

תודה רבה

אריאל

אני ידיד אתה ידיד כולנו ידידים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבחור אמר שעם רכב מלא הוא משפשף את הרצפה והבולמים נחלשים עם הזמן ולא קשיחים כמו שהרכב יצא מהחברה אז בהחלט יתכן שהוא יצטרך להחליף גם בולמים וגם קפיצים.

Bayerische Motoren Werke

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט כדאי להחליף את הבולמים יחד עם החלפת קפיצים, אבל עדיין - הם לא משפעים על גובה הרכב, הרכב משפשף את הרצפה כי הקפיצים נחלשו והשקיעה שלהם תחת עומס גדולה יותר.

 

 

לעצם השאלה - כמובן שעדיף להחליף קפיצים לחדשים.

הספייסרים שהציעו לך זה פתרון זול, וכן, הוא זמני אך יכול להחזיק די הרבה זמן.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא להתקרב להגבהה עם ספייסרים !

הגובה שיתקבל הוא ע"י דחיסת כריכות הקפיץ. תוצאת הלוואי היא קשיחות וקופצנות בעייתית.

להערכתי ידרש החלפת קפיצים + בולמים.

 

רענן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בולם זעזועים לא משפיע על גובה הרכב, הקפיץ כן.

 

 

הבולם לא משפיע על הגובה.

אבל הוא משפיע על הסגירה של המתלה. כך שאם אחרי פס האטה הוא מקבל מכה.

גם לבולמים יש חלק לא קטן בעניין.

 

בכל מקרה, הפתרון הנכון היה החלפת בולמים וקפיצים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבולם לא משפיע על מהלך המתלה.

 

כשהמתלה מגיע לסוף מהלף, מי שסופג את המכה זה לא הבולם, אלה נקודת עצירה יעודית.

 

הבולם אחראי לריסון תנודות המתלה, וכן, יש לבולמים בהחלט חלק בעיניין. הרכב יתנדנד פחות אחרי העילה על במפר עם בולמים תקינים ואולי לא יחטוף מכות.

 

נ.ב - פלג, ראיתי שערכת, עכשיו זה יותר נכון.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, הרגשתי שמשהו לא מסתדר לי שם כל כך 8)

 

כמו שאתה אומר שהבולם לא מתפקד,ועוד בנוסף לזה הקפיץ עייף אתה מגיעה לבאמפסטופ שהוא סוף המהלך.

שהוא מקבל את זה אחרי פס האטה או ירידת מדרכה הוא מקבל את המכה.

 

אני היתי מגיעה לבאמפסטופ גם עם רכב מוגבהה (לנד קרוזר) בגובה תקין, כאשר הבולמים היו גמורים (נוזלים).

זה היה קורה הרבה יותר מין הסתם כאשר הרכב היה עם משקל מאחור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך מגיעים למצב כזה ?

האם יתכן שהרכב נסע תקופה עם בולמים גמורים, כך שבעצם לא הייתה "התנגדות" וכל המשקל בעצם היה על הקפיץ ?

לדוד שלי היה לפני כמה שנים בדיוק אותו הדבר בקורולה שלו,הוא בלית ברירה החליף את 4 הקפיצים,לא היה צורך בהחלפת בולמים כי הרכב לא נסע הרבה והיה יחסית חדש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אני הלכתי עם הדיאגנוזה של בולמים + קפיצים למוסך שהומלץ כאן ע"י עזרה.

ישר קטלו אותי ואמרו לי לא קפיצים! רק בולמים!

 

אמרו לי להגיע עם הרכב לבדיקה, העלו אותו על הליפט ומצאו שבולמים קדמיים גמורים, אחוריים מאוד חלשים (ואפילו אחד נוזל).

לא אמרו כלום על קפיצים, למרות שכאשר נכנסים לרכב כל הרכב נופל למטה (נראה כאילו נמצא בשיפוע, צד נהג יותר נמוך מצד שני גם כאשר יש משקל בשני צדדי הרכב).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך מגיעים למצב כזה ?

האם יתכן שהרכב נסע תקופה עם בולמים גמורים, כך שבעצם לא הייתה "התנגדות" וכל המשקל בעצם היה על הקפיץ ?

 

כל משקל הרכב בכל מקרה הוא על הקפיץ.

 

בולם לא "עוזר" לקפיצים לתמוך ברכב. בולם אפשר לפתוח ולסגור בכוח היד, בתנועה איטית.

 

לבולם אין קפיציות ואין נטיה להפתח.

 

בולם רק מרסן תנודות משניות של הקפיץ.

 

דוגמא:

רכב עולה עפ פס האטה, הקפיץ נסגר.

לאחר מכן הקפיץ נפתח, נסגר שוב, נפתח עוד פעם וכך מספר פעמים, עד שנרגע, זה טבעו של כל קפיץ.

 

הרכב בינתיים עושה תנודות גליות.

 

בולם גורם לכך (במצב אידאלי) שהקפיץ נסגר פעם אחת, נפתח פעם אחת וזהו, הרכב מפולס ונוסע רגיל.

 

 

 

לגבי הבעיה - בחלק מהרכבים עם השנים הקפיצים מתעייפים ומאבדים מהקפיציות שלהם, עקב עייפות החומר.

 

גם זה משהו וטבעי, משום מה בדגמים מסויימים זה קורה יותר ובאחרים פחות.

 

במצב הנ"ל, תחת משקל של רכב ריק המתלה כבר סוגר חלק גדול מהמהלך שלו, כי התמיכה של הקפיץ חלשה. וכשהרכב עמוס, זה כמובן מחמיר.

 

לגבי הדיאגנוזה של המוסך- אם יש הפרשי גבהים בין ימין לשמאל - לא נראה לי בכלל שהחלפת בולמים בלבד תעזור כאן.

 

 

נ.ב.

שים לב שבהרבה רכבים משומשים מרווח בין הצמיג לבית הגלגל קטן יותר ממה שהיה, כשהרכב היה חדש.

לפעמים זה אפילו ממש בולט.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4120 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...