Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התלבטות בין סיאט לאון 4 לרגילה


goose
שימו לב! השרשור הזה בן 4149 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם בקרוב מאוד אני עומד ככה"נ להחליף את הצרפתייה שלי (וולקן) לסיאט לאון טורבו , העניין הוא שאני בהתלבטות בין הלאון 4 ולדגם ההנעה הקדמית עד שנת 2005 TOP SPORT 4X2

ובכן יש כמה דברים שמעניינים אותי:

 

יותר כוח זמין

אחיזה טובה

אמינות

 

ראיתי שלאון 4 יש הרבה משנת 2002 ועברו כבר ק"מ רב כמו כן העניין של ה 4X4 הוא לא בדיוק אמפרזה טורבו אלה מערכת חכמה בהיבט הבטיחותי אך מכלולי השלדה האחרים לדוגמת הבלמים גדולים יותר גיר חזק יותר.

דגם ההנעה הקדמית מתקדם יותר בשנתונים והינו בסיס טוב לשיפור התנהגות כביש(בולמים/COILOVER )

 

ובכן הייתי שמח לקבל המלצות בנושא כמו כן ראיתי שניתן לכייל את מחשב ההלדקס למצב שבו במערכת תפעל כמעט תמיד האם זה אפשרי ?

 

אשמח לתגובות מבעלי הרכב

fly low drive fast

zx volcane- c4 vts-B4 spec b -Leon fr-Bmw e46 330i-Mustang gt 4.6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבר קרוב נהנה מה-TOP SPORT שלו במשך תקופה לא קצרה.

מבחינת אחיזה היא מצויינת, שלו נעלה רבעיית קונטיספורט קונטקט 3 - וסיפקה בהחלט את הסחורה בכבישים הנכונים.

גם מבחינת כח ותאוצת ביניים (לפחות לאחר עדכון תוכנה) היא לא אכזבה.

מה שכן - חשוב לציין כי הוא מכר את הרכב לאחר שאף על פי שהוא טיפל בה לאורך השנים כמו שצריך - היא הגיעה למצב שעקב ריבוי תקלות כבר לא השתלם להחזיקה.

 

בהצלחה,

אלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתיר אחד שהחזיק לאון 4 עד לפני כשנה בערך אני יכול להמליץ לך בחופ על הרכב, הייתי איתו באיזור ה5 שנים וביום שמכרתי אותו היו לי רגשות מעורבים, אך מה לעשות רציתי להתקדם.

בכל מקרה אם תמצא אחת שמורה במצב טוב עם קמ סביר אל תהסס לעשות לה בדיקה.

לדעתי ל4 יש יתרונות ובזמנו חיפשתי דווקא אותה ולא את הדגם הרגיל של 2003 צפונה.

אכן יש אפשרות לכייל את המחשב כדי שהכח יהיה מאוזן 50-50 בהנעה האחורית והקדמית.

זה דגם שמקביל לאודי tt, אחד על אחד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ללאון 4 יש יתרונות אבל גם חסרונות, מערכת ההאלדקס מכבידה מאד על הרכב ודורשת גם טיפול לא זול.

 

הייתי מעדיף הנעה קדמית משנתון 2005.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי זה אף פעם לא יתנהג כמו 4X4 אמיתי והמערכת סתם מכבידה על הרכב..

לך על דגם 2X4 יותר מוצלח לטעמי

אבל אני משוחד :)

לגבי תקלות , כל עוד הרכב מטופל כמו שצריך הוא משרת נאמן! אז שאתה קונה אחד תדאג לאחד שמור כי יש הרבה שלא..

בהצלחה

ואם תצטרך עזרה אז בכיף

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מסכים לגבי זה שהמערכת מכבידה,זאת ממש הגזמה בנושא הזה,נהגתי על 2 הרכבים ואין כמעט הבדל.

לא לחינם בחרתי את הלאון 4 וזה רכב מצויין,במידה ואתה מוצא אחד במצב טוב כמובן.

 

ההאלדקס דורשת טיפול לא זול?

אלה שטויות,אתה יכול לצלצל לאחד המוסכים שמתמחים בנושא ולשאול כמה עולה טיפול?

תצלצל לרון ואתה תופתע שהעלויות לא בשמים וגם הטיפול שעושים למערכת האחורית הוא פחות שכיח בהשוואה לקדמי(אם אני לא טועה כי אני לא זוכר) פעם אחרונה שעשיתי לה טיפול זה היה ב110 אלף ומכרתי אותה נראה לי עם 120 אלף ק"מ, אני לא בדיוק זוכר.

תברר את זה עם המוסכים.

אחלה רכב שבעולם נהניתי ממנו מאוד ומומלץ בחום.

בכל מקרה עם מערכת ההאלדקס יש לך הרבה יותר אפשרויות לשחק במידה ואתה בקטע של לשפר את הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאה ומשהו קילו אכן מכבידים, לכן לדעתי אם הכוונה לשמור על הרכב סטוק אין סיבה לגעת ב4 (אלא אם אתה גר באיזור מושלג).

אם יש כוונה לשפר ה4 עדיפה כפלטפורמה לספיגת 200 כ"ס בכיף. אז 100 ומשהו קילו כבר לא ממש משנים אבל יציאה חזקה מהמקום בלי איבודי כח והורדת כוח טובה לכביש בפניות יתנו ל4 יתרון משמעותי.

טיפול להאלדקס (פילטר+נוזל ויסקוזי) צ"ל סביב ה700-800 ש"ח.

Para comer bien hay que saber manejar

"Dona Rosa"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. הלאון דור ראשון הנעה קדמית היא מוצלחת מאד ומהנה לנהיגה.

 

2. התקדמות בשנתון וממה שזכור לי יש גם הבדלים קוסמטים בלאון טורבו משנתון 2003 ואילך. הייתה לחבר שלי FR מדהימה עם ריפודי עור.

 

3. מערכת האלדקס דורשת אחזקה ושמעתי שהיא עושה בעיות לעיתים. היא כבדה, שוקלת מעל 100 ק"ג(למיטב זכרוני יותר לכיוון 200) ולא מונעת תת היגוי בצורה מוצלחת שכן לא מדובר על הנעה כפולה קבועה.

 

נראה לי שזה מספיק כדי להעדיף את הלאון טורבו ללא האלדקס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההבדל נע סביב ה150 ק"ג אם אני זוכר נכון..

 

לדעתי כמה שהשנתון יותר מתקדם ככה יותר טוב. גם ככה צריך לדאוג לתחזוקה שוטפת אם רוצים שהרכב יהיה במצב טיפ טופ ואין מה לעשות הזמן עושה את שלו וסביר להניח ששנתון מתקדם ילווה בפחות תקלות ובלאי.

 

קבל גם את המלצתי על ההנעה קדמית (שלי 2005), נהנה ממנה כל יום במשך שנתיים וחצי :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אולי אשמע קצת מטומטמם אבל לדעתי אין הבדל גדול בין לקחת שנתון 02 או 04,בשנתונים האלה כבר מה שמשחק תפקיד זה אך ורק איך ששמרו על הרכב,ככל הנראה מ04 ועד היום כבר הוחלף חצי רכב והשאלה איך שומרים עליו,בכל זאת לא מדובר על מאזדה 3 וברכבים האלה החלפת טורבו,מנוע,גיר,קלאץ' זה משהו יחסית נפוץ אז השאלה היא פשוט איפה טיפלו כמה טיפלו ואיך טיפלו.

 

100 ק"ג זה לא קצת אין ספק,אבל אם מתוכנן לקחת את הרכב בתור פרוייקט אז ההאלדקס רק יוסיף לעניין,הרכב הזה פשוט לא יכול לפרפר ויש לו יציאה מעולה מהמקום,ובמידה ואתה מכייל את המחשב על מנת שיהיה איזון בין ההנעה הקדמית לאחורית אז אפשר לקבל פה משהו בסגנון הSTI.

 

 

בכל מקרה אמרתי את שלי,אני בזמנו בחרתי בלאון 4 במקום בלאון 03-04 ונשארתי איתה 5 שנים כי ממש אהבתי את הרכב, אבל עוד הפעם כל אחד והטעם שלו והדעה שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים תודה על העזרה , עשיתם קצת סדר עכשיו צריך למצוא רכב הולם,ישנם לא מעט לאונים שעברו ידיים וק"מ 130000-200000קצת מרתיע האמת וממה שהצלחתי לראות גם החדשות יותר מודלים 07-08 TFSI עם לא מעט ק"מ וידיים.

 

מבחינת טיפולים תקופתיים אצלי בוולקן כל 5K טיפול קטן וכל 10K טיפול גדול עם כל המשתמע , האם בלאון הסיפור דומה .

 

ממה לצפות מבחינת הטיפולים התקופתיים והאם יש מחלות ספציפיות ללאון 4 /רגילה

 

 

הדברים חשובים ברגע שבאים לסכם האם כדאי ללכת על מודל זה או אחר ,

fly low drive fast

zx volcane- c4 vts-B4 spec b -Leon fr-Bmw e46 330i-Mustang gt 4.6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אולי אשמע קצת מטומטמם אבל לדעתי אין הבדל גדול בין לקחת שנתון 02 או 04,בשנתונים האלה כבר מה שמשחק תפקיד זה אך ורק איך ששמרו על הרכב,ככל הנראה מ04 ועד היום כבר הוחלף חצי רכב והשאלה איך שומרים עליו,בכל זאת לא מדובר על מאזדה 3 וברכבים האלה החלפת טורבו,מנוע,גיר,קלאץ' זה משהו יחסית נפוץ אז השאלה היא פשוט איפה טיפלו כמה טיפלו ואיך טיפלו.

 

100 ק"ג זה לא קצת אין ספק,אבל אם מתוכנן לקחת את הרכב בתור פרוייקט אז ההאלדקס רק יוסיף לעניין,הרכב הזה פשוט לא יכול לפרפר ויש לו יציאה מעולה מהמקום,ובמידה ואתה מכייל את המחשב על מנת שיהיה איזון בין ההנעה הקדמית לאחורית אז אפשר לקבל פה משהו בסגנון הSTI.

 

 

בכל מקרה אמרתי את שלי,אני בזמנו בחרתי בלאון 4 במקום בלאון 03-04 ונשארתי איתה 5 שנים כי ממש אהבתי את הרכב, אבל עוד הפעם כל אחד והטעם שלו והדעה שלו.

 

יש משהו במה שאתה אומר אבל עדיין שנתיים-שלוש זה לא מעט זמן וגם הקונה מקבל רכב יפה יותר ומעט מאובזר יותר וגם הסיכוי שעבר פחות "התעללות" קטנה יותר למרות שרוב האנשים שמחזיקים את הרכבים האלה שומרים עליהם מאוד.

 

והדור השני של הלאון הוא מ2006.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4149 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...