Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום חצי שנה עם סיאט לאון 1.8TSI שנת 2012


Kreios
שימו לב! השרשור הזה בן 3941 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אתחיל בווידוי קטן - אני טמבל!

הייתה לי איביזה קופרה שנת 2008 מטופחת, משופרת, שמורה ומוערכת שקניתי כרכב חדש ראשון בחיי.

היום שבו הוצאתי אותה עם הניילונים מהחברה חקוק בזכרוני עד היום, הוצאתי עליה אלפי שקלים,

היא הייתה צמודה אליי יום יום וליוותה אותי לכל מקום בו טיילתי.

השנים עברו, הסטטוסים השתנו ולאחר מעבר לדירה עם החברה החלטתי שחייבים למכור את הקופרה על מנת

לשלם שכר דירה ושאר חשבונות. מכרתי את הפנינה הזו ב-15K מתחת למחירון. להלן טמבל.

האפילוג הנ"ל לא נועד על מנת שתרחמו עליי או תצדיקו את היותי טמבל אלא על מנת להמחיש

שג'וק הספורטיביות זורם בעורקיי וכמה שלא ניסיתי לא ראיתי את עצמי מתנייד ב-I20 למשל.

(בלי להעליב, רכב נהדר לכשעצמו, לאימי יש אחת כזאת)

לצערי הממון הרב עדיין לא מצוי בכיסי וחיפשתי רכב משפחתי מצד אחד אך עם פלפל ופוטנציאל שיפורים מצד שני.

הלאון קופרה/FR יכלו להיות בחירות מעולות אך לא היה לי את הסכום המבוקש.

לבסוף הוחלט על לאון 1.8TSI והמבצע הקודם של צ'מפיון פשוט הכריע את הכף.

אני לא מתיימר להיות כתב רכב אבל בעקבות הרבה שרשורים שנפתחים פה לגבי הלאון הנוכחית,

החלטתי לשתף מנסיוני למרות שאוטוטו מגיעה הלאון החדשה.

 

 

מבחוץ

אין מה להתווכח על טעם,

כבר שמעתי על הלאון שהיא נראית כמו ביצה/סטיישן/ג'יפ אבל אני באופן אישי ממש אוהב את העיצוב שלה.

הלאון מרשימה ובעלת נוכחות לטעמי (בעיקר בסגמנט המשפחתיות).

שני דברים עיקריים שמציקים לי -

הפגוש הקדמי ממש לא יפה, נראה סתמי ומשעמם, מעדיף בהרבה את הפגוש הקדמי של הלאון FR או הקופרה.

עניין שני הוא הג'אנטים - קוטר 16 אינץ' על חתך 55 לא תורמים למראה ספורטיבי ובהחלט גורעים מקרביות הרכב.

להוסיף חטא על פשע, לכל דגמי הלאון הנוכחיים, 1.2TSI - 1.8TSI יש את אותם הג'אנטים ומפלט כפול כך שלנהג לידך

אין באמת דרך לדעת מי ומה עומד לידו.

 

 

מבפנים

הלאון המדוברת היא בגרסת סטיילנס - שליטה מההגה, בקרת אקלים, מזגן מפוצל, קרוז קונטרול,

פנסי ערפל עוקבי פנייה ועוד קשקושים שממש לא מזיזים לי.

רציתי להוסיף גם את מערכת המולטימדיה המקורית אך 8K היו יקרים לי מידי.

בגדול, עיצוב הפנים הוא די מיושן ולא משתווה לעיצוב פנים עכשווי אך לי באופן אישי זה ממש לא מפריע.

איכות החומרים טובה מאד, הכל מרגיש נכון ובמקום, אחרי חצי שנה אין קרקושים ואין רעידות.

 

 

מרחב פנים

קודם כל יש מקום. הלאון די מרווחת גם מלפנים וגם מאחור.

אני די גבוה (1.86) וכשאני מסיע 4 מבוגרים אפשר לשבת גם אחרי.

מרווח הראש בהחלט מספיק גם לנוסעים מלפנים וגם לנוסעים מאחור.

הבגאז' די גדול יחסית להאצ'בק עם סף הטענה נמוך יחסית, לא פעם הצלחתי לדחוס פנימה תיקים וציוד רב.

 

 

נוחות והתנהגות

נוחות הנסיעה היא יותר מסבירה,

הלאון מגהצת מהמורות (יחסית לקופרה שהייתה מתרסקת עליהם) ובהחלט אפשר להגיד שהרכב רך מדי לטעמי.

על הגה מתקשר אין מה לדבר בכלל, אני יכול לפרפר את נשמתי למוות וההגה יפהק.

באופן מפתיע, בלאון יש הרבה פחות תת-היגוי מאשר באיביזה,

אני יכול למצוא את עצמי נכנס לסיבוב יותר מהר ומאיץ יותר מוקדם ובכל זאת הלאון תישאר בקו הפנייה.

זוויות גלגול מורגשות אבל היציבות והאחיזה בהחלט הפתיעו אותי לטובה.

האצה בסיבוב בשילוב עזיבת הגז וסיבוב ההגה תגרום ליציאת ישבן קלה אך לא מספקת.

 

 

והסעיף שלדעתי נותן ללאון הכי הרבה נקודות זכות - מנוע וגיר

באופן אישי הייתי מעדיף את הגרסה הידנית על פני ה-DSG אבל האישה התעקשה על אוטומט.

אתחיל מהמנוע, לאחר ירידה מקופרה עם יותר מ-220 כ"ס די פחדתי שכל רכב אחר ירגיש לי עגלה.

אך לא כך היה הדבר -

למנוע ה-1.8TSI משודך טורבו בשם IHI מעט יותר קטן מה-K03S המוכר.

160 כ"ס מאיצים את הלאון למאה קמ"ש תוך 7.8 שניות מציאותיות לגמרי. לא בדקתי אבל זה מרגיש אפילו פחות מזה.

לחיצה בריאה על הגז מעמידה פשוט תזניק את הלאון קדימה בדחף ליניארי חזק,

ובזכות הגיר אין נפילות בכוח עד 140 קמ"ש וצפונה משם.

כנ"ל לגבי תאוצות ביניים, הגיר יוריד הילוך ולפעמים גם שניים ויזניק את הלאון בכל קיקדאון מצוי.

המנוע גמיש מאד ולא חסר כוח כבר מתחילת הסל"ד.

הגיר המשודך הינו DSG-7 שדובר עליו כבר רבות בפורום.

העברת ההילוכים חלקה, מהירה ומדוייקת למרות שבמצב D הגיר תמיד ישאף להילוך הגבוה ביותר,

לא פעם מצאתי את עצמי בהילוך חמישי ב-60 קמ"ש.

לאלו שממש ממהרים ישנו גם מצב S שידאג למשיכת הילוכים גבוה יותר במעלה הסל"ד ולתגובות דוושה מהירות יותר.

בשביל אלו המחפשים פוזה יש גם פלאפרים בשני צידי ההגה להורדת והעלאת הילוך - מעולם לא השתמשתי בהם.

מילה רעה אחת - בנסיעה איטית ומזדחלת יש השהייה קלה כשלוחצים על הדוושה ועד שהרכב מתחיל לזוז,

דבר שיכול לחרפן נהגים לא מנוסים ולא רגילים לגיר - ההשהייה גורמת להם ללחוץ יותר חזק על הדוושה,

הרכב עף קדימה ואז הם ישר מרגישים צורך לבלום - לא בריא לתת לאחרים לנהוג ברכב כשאתה שיכור ורוצה להקיא...

 

 

עלויות אחזקה וצריכת דלק

ביטוח מקיף + חובה לשני נהגים מתחת לגיל 30 ללא תאונות - באיזור ה-5K.

צריכת דלק עומדת על כ-1:10 בנסיעה משולבת כאשר רוב הזמן הנסיעה היא בעיר ובפקקים של הבוקר והערב.

צריכת דלק מחוץ לעיר עומדת על כ-1:13, בהחלט סביר בשביל מנוע טורבו 1.8 ליטר.

 

 

לסיכום,

לדעתי הלאון היא בחירה מצויינת למי שרוצה רכב משפחתי עם אקסטרה ספורטיביות.

בעזרת צ'יפ קטן ההספק עולה ל-200 כ"ס ואז החוויה אפילו מהירה עוד יותר.

כשחיפשתי רכב לא עניין אותי אבזור או פינוק, עניין אותי כוח בקו ישר, אמינות, נוחות, לוק ספורטיבי ואחזקה זולה יחסית.

לדעתי הלאון עונה על כל אלה ואף יותר.

 

 

 

מקווה שעזרתי לכל מי שמעוניין או יתעניין בלאון הנוכחית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמח שאתה מרוצה מהרכב ולחלוק זה תמיד טוב!

 

הסיבה שהפגוש הקדמי בגרסאות הנמוכות פשוט יותר לעומת ה-FR והקופרה היא כמובן עניין של מיצוב. לגיטמי.

 

מסכים שה-1.8 לא נראת ספורטיבית במיוחד מבחוץ - שוב, מיצוב.

 

הקופרה לא ממש מתרסקת על מהמורות. זה נכון שלא מדובר באוטו הכי רך בעולם אבל ממש לא מתרסק. רק מעט נוקשה,

בהתחשב בצמיגי 18' על חתך נמוך זה אפילו לגיטימי.

 

ואתה לא טמבל - אישה, ילדים - עדיין יותר חשוב מרכב.

 

תמשיך להנות,

 

גיא

Seat leon Cupra MK3 FL 2011 - sold

Seat leon Cupra 280 - sold

Golf GTI Performance - sold

Awaiting on new car :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואתה לא טמבל - אישה, ילדים - עדיין יותר חשוב מרכב.

 

אישה כן - ילדים עוד לא.

הטמבל התייחס לעובדה שמכרתי בסופו של דבר ב-15K מתחת למחירון על רכב שהיא שווה הרבה יותר.

 

כשדיברתי על התרסקויות, התכוונתי לאיביזה קופרה שהייתה לי ולאו דווקא ללאון קופרה.

 

לגבי המיצוב, מסכים איתך לגמרי.

בגלל זה מפריע לי שמבחוץ ה-1.2TSI נראית בדיוק כמו ה-1.8TSI.

אם כבר מיצוב ומיתוג אז עד הסוף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על השיתוף :mm_yeah:.

 

רק נקודה אחת, אני לא יודע עד כמה הייתי מגדיר את הלאון בתור נוחה.

היא הרבה יותר נוחה ופחות מתרסקת מנגיד GTI (אין לי ניסיון על קופרה או FR), אבל אם משווים אותה למשפתיות אחרות היא נופלת בסעיף הנחות לפי דעתי.

VW Golf GTI 2006 Manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק נקודה אחת, אני לא יודע עד כמה הייתי מגדיר את הלאון בתור נוחה.

היא הרבה יותר נוחה ופחות מתרסקת מנגיד GTI (אין לי ניסיון על קופרה או FR), אבל אם משווים אותה למשפתיות אחרות היא נופלת בסעיף הנחות לפי דעתי.

 

יכול להיות שביחס למשפחתיות אחרות היא אכן יותר נוקשה

אבל למי שמחפש מעט קשיחות וספורטיביות במשפחתית שלו, היא נותנת אחלה מענה.

 

 

אני חושב שלדגם בעל המנוע 1.2 אין מפלט כפול.

 

אם אני לא טועה יש פה חבר פורום עם 1.2TSI,

אשמח אם ייתן את דעתו על זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזמנו גם עשיתי מעבר מאיביזה קופרה ללאון 1.8TSI.

 

הלאון רכב הרבה יותר מוצלח בסה"כ. גם לטעמי היא רכה מדיי בגרסת ה-1.8 אבל אין לרכב הרבה נק' תורפה.

 

האיביזה מצטיינת רק בקו ישר. היא שוברת חוליות ואפילו הגיר שלה בעייתי.

 

אל תתבאס יותר מדיי. כן אולי מכרת במחיר נמוך אבל לא בהרבה ממחיר השוק, איביזה קופרה זה רכב שנסחר דיי חזק מתחת למחירון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזמנו גם עשיתי מעבר מאיביזה קופרה ללאון 1.8TSI.

 

הלאון רכב הרבה יותר מוצלח בסה"כ. גם לטעמי היא רכה מדיי בגרסת ה-1.8 אבל אין לרכב הרבה נק' תורפה.

 

האיביזה מצטיינת רק בקו ישר. היא שוברת חוליות ואפילו הגיר שלה בעייתי.

 

אל תתבאס יותר מדיי. כן אולי מכרת במחיר נמוך אבל לא בהרבה ממחיר השוק, איביזה קופרה זה רכב שנסחר דיי חזק מתחת למחירון.

מה לגביי הלאון ? חבר פורום אחד מכר ב110 , במחירון של יד 2 הוא 120 ואילו בלוי יצחק 96 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא מכר רכב כמעט חדש(זה מקרה בעייתי) וקיבל עליו מעל ומעבר. המחירון של יד 2 לא קשור למציאות, הרכב נמכר חדש ב-120K.

 

מכרתי את הלאון 1.8, ידנית, 52K ק"מ, ראשונה,2008 . הרכב היה במצב חדש, אפילו בלי מכות פתיחת דלת וכו'.

 

המחירון היה 83K, מכרתי ב-80K. זה היה תוך חמישה ימים מיום הפרסום, סביר להניח שיכלתי לגרד עוד כמה אלפים אבל לא הייתה לי הסבלנות והקונה היה בחור לעניין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא מכר רכב כמעט חדש(זה מקרה בעייתי) וקיבל עליו מעל ומעבר. המחירון של יד 2 לא קשור למציאות, הרכב נמכר חדש ב-120K.

 

מכרתי את הלאון 1.8, ידנית, 52K ק"מ, ראשונה,2008 . הרכב היה במצב חדש, אפילו בלי מכות פתיחת דלת וכו'.

 

המחירון היה 83K, מכרתי ב-80K. זה היה תוך חמישה ימים מיום הפרסום, סביר להניח שיכלתי לגרד עוד כמה אלפים אבל לא הייתה לי הסבלנות והקונה היה בחור לעניין.

אתה מכרת במחיר מחירון פחות 3 אלף ש"ח, הרכב שלי במחירון הוא 121500 כחדש 139 בערך עם התוספות .

אז 110 זה סביר והגיוני או שאני טועה ?

ברור ש121500 זה הזוי, אבל גם 80 .

חדש זה 120 + רישוי + צבע + רמת אקסלנס+ מיגון + מ.מולטימדיה מקורית =141 אלף ש"ח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא מכר רכב כמעט חדש(זה מקרה בעייתי) וקיבל עליו מעל ומעבר. המחירון של יד 2 לא קשור למציאות, הרכב נמכר חדש ב-120K.

 

מכרתי את הלאון 1.8, ידנית, 52K ק"מ, ראשונה,2008 . הרכב היה במצב חדש, אפילו בלי מכות פתיחת דלת וכו'.

 

המחירון היה 83K, מכרתי ב-80K. זה היה תוך חמישה ימים מיום הפרסום, סביר להניח שיכלתי לגרד עוד כמה אלפים אבל לא הייתה לי הסבלנות והקונה היה בחור לעניין.

שלך 2008 ושלי 2010 שנהם 80 אלף ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשהוא מכר אותה, לפני XY זמן - המחירון היה 80K...

אכן נכון .

לפי דעתי 110 זה סכום ראוי לרכב במצב מושלם וריאלי למחירו כחדש . 80 זה לא הגיוני .

מה הרכב ירד בשנתיים ב50 אחוז ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3941 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...