Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה ההבדל בן טויוטה לנד קרוזר ל פרדו ?


Elantra05
שימו לב! השרשור הזה בן 4181 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לנד קרוז זה שם כללי למגוון רכבי שטח של טויוטה.

 

פראדו זה שם ספציפי של דגם לנד קורזר סדרה 90 , הדגם שהגיע לארץ עד שנת 2002.

יכול להיות שגם סדרת 120 וסדרת 150, הדגים שהחליפו את הנ"ל מכונים בשם זה.

 

אני חושב שבארץ השם הזה נתפס רק לדור הישן יותר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פראדו זה הלנד קרוזר שכולנו מכירים משנת 1999 ועד היום.

 

בלנד קרוזר החדשים כבר יש כיתוב של "לנד קרוזר פראדו"

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי

 

אני הסביר.

 

כולם הם לנד קרוזר.

 

הפראדו שווק בארץ בין השנים 1999-2002 (תחילת הייצור החלה בשנת 1996) , גם ב- 2003 היו יחידות בודדות במנוע בנזין בלבד 4 ליטר.

בין השנים 1999-2000 היה מנוע 3 ליטר טורבו דיזל עם 125 כ"ס.

בין השנים 2001-2002 המנוע 3 ליטר קיבל אינטרקולר ומערכת הזרקה מסילה משוטפת והמנוע הגיעה להספק של 163 כ"ס.

זה הדגם שיש לי.

השם פראדו תפס פה בארץ אבל ברמת העיקרון זה הוא לאנד קרוזר סידרה 90\95 שה- 90 הוא הדגם הקצר וה- 95 הוא הדגם הארוך.

 

לאחר מיכן הגיעה מה שנחשב בארץ כהלנד קרוזר. גם בדגם זה היה אופציה למנוע בנזין 4 ליטר.

בין השנים 2004-2005 הגיעה עם מנוע זהה למנוע של 2001-2002 והספק נשאר 163 כ"ס.

וזה הדגם שיש אצל אבא שלי.

בין השנים 2006-2009 הגיר הוחלף לגיר 5 הילוכים ובאיזה שלב ההספק עלה ל-173 כ"ס.

 

הדם הזה הוא לנד קרוזר סידרה 120\125 שגם פה 120 הוא הקצר וה-125 הוא הארוך.

 

בין הלאנד קרוזר (פראדו, עד 2002) ללאנד קרוזר סידרה 120 היה שינוי מאוד גדול, הצורה החיצונית שונה לגמרי וגם פנים הרכב שונה בצורה קיצונית.

 

הפראדו בעל עיצוב פנימי וחיצוני מיושן ובנוי מחומרים פשוטים שמזכירים טנדרים משנות ה 90 המאוחרות.

בידוד רעשים שכמעט ולא קיים, ונוחות נסיעה של גי'פ.

 

בדגם החדש אתה כבר מרגיש בדיוק כמו ברכב מנהילם, נוחות הנסיעה שופרה ובידוד הרעשים ניסבל.

הדשבורד הוחלף ונבנה בחומרים רכים (יש בעיה של פיצוצים הדשבורד, בעיה מוכרת) ושילוב דיפונים מעץ.

 

בשני הדגמים היו מספר רמות גימור. בארוך שני רמות גימור שהרמה הגבוה כללה מושבי עור ועוד.

בדגם הקצר של גדם 120\125 כבר היו שלוש רמות גימור, רגיל, לאקצ'ורי ופרימיום.

עם זאת הדגם 120\125 הגיעה עם מערכות נוספות לשטח כמו נסיעה במידרון, ונעילת הדיפרנציאל הנישלטת שהיתה בגדם הישן פינתה מקום לנעילה אלקטרונית שלא ניתן לשליטה.

 

בשנת 2010 יצא הלאנד קרוזר החדש, האחרון שהוא לנד קרוזר 150.

אין לי עליו מספיק פרטים.

 

במקביל לזה הגיעה לארץ בשנת 2007 אם אני זוכר נכון, מה ששווק בארץ כלאנד קרוזר V8 שהוא בעצם לאנד קרוזר סידרה 200.

 

 

תמונות להמחשה:

http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Land_Cruiser_Prado

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתמול ראיתי לנד קרוזר שנראה חדש, כשבדלת האחורית היה הכיתוב לנד קרוזר פראדו. הוא היה קצת שונה מהרכב הרגיל (דלת תא מטען שונה, גוף מעוצב קצת אחרת ועוד הבדלים שאינני זוכר)

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סביר שראיתה את הדגם 150

 

ה-120\125 היה ללא כיתוב של פראדו, אלה רק לאנד קרוזר.

 

בדגם 90 ו-150 בנוסף ללאנד קרוזר גם כתוב פראדו.

 

אגב הדגם 150 הקצר מגיעה עם גלגל רזרבי על הדלת.

והדגם הארוך ללא גלגל רזרבי על הדלת.

592185-5.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי

 

יש לנו פה אחד בשכונה.

 

אבל עיקר הבעיה שלו לדעתי הוא נושא השימושיות שלו בארץ.

הוא לא זול, אפילו מאוד יקר, מחירו סביב החצי מיליון שקל.

 

מי שמחפש גי'פ עירוני, שופע פוזה ועם זאת נוח מאוד בכביש סביר שיקנה טוראג, Q7, ML וכו'.

ובנוסף לזה אני די בטח שהם טובים בכל מה שקשור לשימוש יום יומי בכבישי ישראל.

 

ומי שמחפש רכבי כבישטח יכול ללכת על אופציות זולות בהרבה מהדגם הזה, אם זה הלאנד קרוזר "הרגיל" סידקברי וכו'.

 

הרכב נראה מתאים יותר לשוק האמריקאי,

אגב אחרי סיבוב קצר, הרכב פשוט מדהים, הוא ענק ומפנק מבפנים וחזק בצורה בילתי רגילה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמעט כל מה שפלג כתב מדוייק.

טויוטה מיספרו את הדגמים 73, 75, 80, 100, 105, 120, 150, 200 וכד'.

בארץ נתנו להם שמות על מנת להנות מההילה של הלנדקרוזר האמיתי סדרת ה 70 (שהם רכבי שטח קשיחים כמו הדיפנדרים אבל אמינים מאוד שלא כמו הלנדרוברים)

אתה שואל על הלנדקרוזר משנת 99 ששמו בטויוטה הוא גם פראדו - וכך הוא שווק בישראל.

החל מ 2003 הגיע הלנדקרוזר היותר מפואר ויותר מעודן. בשביל להבדיל בינו לבין הדגם המוחלף הורידו בארץ את השם פראדו.

במקביל הגיעו (יבוא אישי וכד') כמה אקזמפלרים של לנדקרוזר 80 שסיפק בשנות ה 90 עבירות מעולה עם נוחות ואמינות גבוהות מאוד.

ב 98 הוחלף ה 80 בדגם ה 100 וה 105 שנחשבים עד היום למוצלחים ביותר בשושלת. (ההבדל ביניהם הוא שה 105 בא עם שני סרנים חיים, וה - 100 עם סרן חי מאחורה, ומתלה נפרד מקדימה). בארה"ב הם נחלו הצלחה עצומה ושווקו גם כלקסוס.

רכבים אלו נדירים מאוד. מדגם ה 105 נוסעים בארץ גג 5 מכוניות, מדגם ה 100 אולי 15 מכוניות - חלקן בשירות כוחות הבטחון כרכבים לשיירות רוה"מ ושר הבטחון, ומיעוטן בשוק הפרטי. הן ה 80 והן ה 100/105 הם עצומי מימדים, וגדולים במידה אחת מהלנדקרוזר הרגיל. (הם במימדים של הפטרול, טיפה רחבים ממנו אם אני זוכר נכון, וטיפה קצרים ממנו.)

 

במקביל נחל הלנדקרוזר הרגיל הצלחה כבירה בשוק המקומי. הוא שילב נוחות גבוהה ועידון פנימי, יחד עם עבירות מצויינת בשטח ואמינות כמעט מושלמת. זה הספיק בשביל להפוך אותו ללהיט מכירות גם כחדש וגם כמשומש.

 

לשטח - באופן טהור - אני סבור שהפראדו הישן, זה ששווק עד (כולל) 2002 עדיף על זה שאחריו, אבל את המחיר משלמים בתא הנוסעים, וברמת העידון הכוללת.

הלנדקרוזר 200 (שהחליף את ה 100) שווק עם מנועי V8 בנזין או דיזל. הוא מפלץ עצום מימדים, עם המון אלקטרוניקה, אבל נחשב לפחות אמין מה 100 ופחות מוצלח ממנו בשטח. בעיר, ה 200 הוא ללא ספק מעודן מאוד ונוח לנסיעה.

מה שלא תבחר - תבדוק את המכוניות היטב, ואל תמהר לרוץ לקנות את הרכב הראשון שאתה רואה.

 

גילוי נאות - הח"מ מחזיק בלנדרקוזר 100...

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4181 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...