Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום שנתי - קורולה 99


JimmyAcid
שימו לב! השרשור הזה בן 3798 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני שנה קניתי את הרכב הראשון שלי ונעזרתי המון בפורומים כאן. אומנם אני לא מגיב פה הרבה אבל החלטתי להחזיר טובה ולפרסם פה את התרשמותי מהרכב לטובת משתמשים עתידיים.

 

הרכב: טויוטה קורולה GLI 1600 אוטומטית שנת 99.

נסועה: היום 201K אחרי 9700 ק"מ השנה, 50:50 עירוני ובינעירוני באזור הררי (ירושלים).

צריכת דלק: ממוצע של 10.24 ק"מ לליטר על פני 24 תדלוקים. ערכים יציבים יחסית גם עם שימוש נדיב במזגן בקיץ.

טיפולים: אחרי ישור קו של 650 ש"ח לא היו שום תקלות מעבר לבלאי של מנורות פה ושם והחלפת צמיג. הטסט, הכל עם הכל, היה עוד 1400 ש"ח.

ירידת ערך: מ-26.5K לפני שנה ל-22.3K היום על פי המחירון של יד2. הדעה הרווחת אומרת שלקורולה יש ביקוש יפה יחסית.

התנהגות כללית: הרכב נוח יחסית גם בנסיעות של כמה שעות (עד גבול מסויים), שומעים רעשי כביש ורוח אחרי 90 קמ"ש בערך אם כי לא נוראיים והרכב מתחיל טיפה לרעוד אחרי 120. הרכב חזק יחסית לרכבים דומים (לאנטיס 01 ואימפרזה של חברים) ומאיץ יפה גם בעליות רציניות כמו של 443 מזרח (תוצאה של משקל נמוך- רכב יחסית קטן למשפחתית ויחסית הרבה כ"ס- 110 במקור). עם זאת כשעוברים לשלושה ומעלה אנשים ברכב ובעיקר אם מדליקים מזגן האוטו נחלש משהו.

 

אשמח לענות על שאלות נוספות אם יהיו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבר שלי גם קנה קורולה כזאת לפני שנתיים והוא מרוצה עד הגג ומעבר לו :)

 

נהגתי עליו מספר פעמים בנסיעות ארוכות והרכב מרגיש טוב אבל לטעמי הוא קצת נמוך והמושבים קשיחים..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני נוהג בקורולה 99,

ואני יכול לומר לך שההבדל בביצועים שהיא הייתה חדשה לכשהיום גדולים מאוד וזה קצת מבאס,

עם זאת היא עדיין מאיצה יפה מאוד אבל כמו שאמרת תחת עומס רציני+ומזגן מוריד ממנה כח אבל כמובן היא לא חדשה ואני לא מתפלא.

 

כחדשה היא הייתה באמת זריזה מאוד והמנוע 1.6 שלה לא השפיל ראש מול מנועים אוטומטיים אחרים, אפילו קצת יותר מ1.6.

אני לא חושב שהרכב קליל, לפי מה שמצאתי הוא דווקא שוקל 1200 !,

בגלל שהמנוע והגיר משתלבים מצויין אז הרכב מרגיש חזק,

יחסית המשקל שלו לא משהו.

אני לא יודע על איזה רעידות אתה מדבר ורעשי רוח, בעיקרון הרעשי רוח היחידים שיש לנו במהירות של 90-100 זה בגל המגני רוח האלו.

אני מסכים שב100 ומשהו האוטו די מתנדנד אבל עדיין די שקט.

 

 

אגב, אני רוצה לשאול שאלה,

 

האם הקורולה הזו נחשבת לנמוכה?לטעמי כן, אבל מה דעתכם?

 

והצריכת דלק יותר גרועה ממאזדה 3, אתה נוהג אגרסיבי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ד"א רעידות מעל 120 זה בד"כ בעיה באיזון גלגלים (הכיוון עם המשקולות שעושים בפנצ'ריה).

(למען הסר ספק: כשמדברים פה בפורום על 120 קמ"ש הכוונה היא 120 קילו מטר בשעתיים, או לחילופין: 120 קילו מטר בשעה בקפריסין)

subaru grand leone 94 ידנית - נמכרה.

chevrolet spark 2014 1.0 manual רכב נוכחי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אושריקו , שים לב.

כפסע בינך להודעתך ה1000.

מן הראוי שהודעתך ה1000 תהא חגיגית ומושקעת.

היא יכולה כמובן לעסוק בטויוטה קורולה ובתולדותיה, אך לא חובה.

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ד"א רעידות מעל 120 זה בד"כ בעיה באיזון גלגלים (הכיוון עם המשקולות שעושים בפנצ'ריה).

(למען הסר ספק: כשמדברים פה בפורום על 120 קמ"ש הכוונה היא 120 קילו מטר בשעתיים, או לחילופין: 120 קילו מטר בשעה בקפריסין)

 

אני לא חושב שמישהו הבין חוץ ממני 8)

 

לפותח השרשור,

תהנה. אחלה של רכב. אבא של חבר מחזיק אחת כזו מאז שהוציא אותה מהסוכנות לפני 12 שנה (שלו בציר 2000).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהגתי הרבה מאוד על קורולה 98, תכלס אותה מכונית.

הביצועים יפים מאוד. צפוי להיות מהיר יותר מכל משפחתית 1.6 אוט' מאותם שנים מלבד סיוויק. אם המנוע במצב טוב תהיה מהירה לא פחות מרוב האוט' 1.6 גם היום.

התנהגות הכביש גם לא רעה - כמובן תדאג לבולמי זעזועים בתוקף, בלמים טריים וצמיגים טובים. הכל כמובן צריך להאמר בפרופורציות - זאת לא 306 או פורד פוקוס דור ראשון. ממש לא.

הרכב קטן וצפוף, ממש צפוף. החזקתי קליאו דור ראשון והקבינה שלה הייתה יותר מרווחת.

הרכב די נמוך (מרווח גחון וגם גובה כללי). יכול להיות שחלק מבעית מרווח הגחון נובעת מבולמים גמורים. היא אמנם נמוכה אבל לא ממש נראת ספורטיבית, הרכב הנוכחי שלי גבוה בכ-10 ס"מ ונראה הרבה יותר ספורטיבי (וגם הוא ממש לא מכונית ספורט).

צריכת הדלק דומה למה שהיה אצלי - 10-11 ק"מ לליטר. לא משהו. כחדש היה קצת יותר טוב.

 

סך הכל אוטו טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתעלק, יש איזשהי סיבה שהרכבים משפחתיים היפניים של אז היו יחסית מאוד נמוכים?

 

הצריכת דלק יותר גרועה מסתבר ממאזדה 3 אחרי שנים לפי מה שאתם אומרים.

אתם נוהגים אגרסיבים או שאתה מתייחס לנהיגה מתונה ורגילה עם מזגן כשצריך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

עד לפני חצי שנה הייתה ברשותי קורולה 99 יד ראשונה שגמעה 154000 ק"מ ללא תאונות כלל וצבע מקורי

רכב מאוד איכותי , חשוב לטפל לפי ספר הייצרן , בכל השנים חוץ מבלמים וטיפולים לא הוחלף ברכב כלום .

הרעידות שיש לך ב 120 גם אני חוויתי לאחר בדיקה התברר שיש כיוון לסרן האחורי ונמצאה התכנסות מזערית ,

לאחר כיוון הרכב לא רעד בשום טווח מהירויות ,

זה רכב עם חיי נצח אם הוא מטופל כמו שצריך ( אני מצטער שמכרתי את שלי)

טיוטה.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם בעלים של קורולה. 99.

שלי ידנית.

האמת שאצלי גם עם ארבעה אנשים באוטו ובעליות 'רציניות' האוטו סוחב בסדר גמור.

לא 120 אבל 90 זה בסדר גמור בהילוך חמישי.

אני מצליח להוציא ממוצע של 15.8 ברגוע כשהשיא כרגע עומד על 16.5.

 

תודה על ההצעה לתיקון הרעידות מעל 110-120!

 

חוץ מזה שהיא מחליקה נהדר ומגיבה יפה מאוד להעברת משקלים :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקשיב, הרכב הזה בגיר ידני הוא ממש מהיר, ולא משנה לי מה יגידו אנשים שחושבים שאני חושב שזה מטוס. תשווה ידנית כזו לכל מיני אחרות בקטגורייה באותן תקופות והיד של הקורולה הזו היא במקומות הראשונים. העניין הוא שגם כשהיא יצאה מהמפעל עם גיר אוטומטי היא הייתה זריזה דאז די הרבה (עד כמה שאני זוכר מביקורות ומנסיון של ילד כשמשפחה נהגה). בפועל, כיום, הרכב שלי מרגיש כמו עגלה על סוסים ואם לא מושכים עד 3 סל"ד היא לא תזוז...אולי שמן גיר הרס את הגיר ואני לא יודע.:-(

 

 

תדעו לכם שזה אחד הדגמים הכי איכותיים ואמינים שיצאו לטויוטה בדגמי הקורולות, ורק מי שיש לו\היה לו רכב דומה יודע. כל מי שממליץ על יונדאי שמויונדאי וקיה מתפרקת שיחשוב טוב. הקורולה משעממת רצח, יודעת רק ללנסוע, אבל נוחה(הדגם הזה), אמינה ברמה הזויה יחסית לדגמי קורולה, תא מטען ענק ובגיר ידני היא ממש מאיצה מהר...אגב, גם הפלסטיקה נשמרת טוב גם אחרי עשרות שנים. מה שבטוח, זה לא רכב ספורטיבי, לא רכב לנהגים, רכב משעמם, רכב עם עיצוב הזוי, ואיכות הצבע של הרכב גם לא מי יודע מה, מה גם שהיא ממש קטנה מבפנים ומרגיש קצת פדיחה כשאני מסיע חברים ממוצעים+. כמובן שהרכב צריך להיות מטופל בחלקים תקניים ולהקפיד על להשקיע עליו. שום רכב אמין מאוד לא יהיה אמין מאוד בלי טיפולים נכונים וטובים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שרכשנו צמיגים ירוקים ואני קצת מרוזה וקצת לא כי עם צמיגים כאלו אין אחיזה מי יודע מה בשמיים(בטח אחרי פרונט מוזר) אבל מצד שני גם אין חוסר אחיזה. תמיד רציתי לקנות צמיגים ספורטיבים ולהרגיש אותם, אבל בינינו על רכבים כאלו זה לא כלכך שווה כי גם אורך החיים יהיה נמוך וזה לא רכב בשביל זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3798 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...