Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דו"ח משומשת: פג'ו 206, מודל 2004, 1.4, ידנית


MiKa_P
שימו לב! השרשור הזה בן 2523 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 219
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

נהנתי לקרוא.

אני גם קניתי 206 XT1.6 אוטומט כמה ימים לפניך :)

גם החלפתי ישר בקניה את כל ארבעת הצמיגים - אז ממש הזדהתי.

יש לי גם נורה שרופה בפאנל שאין לי כוח להחליף.

הצריכה שלי עומדת על 12 ק"מ לליטר בממוצע.

 

אני ממש לא מוכן להשקיע חיצונית - כל יום ציפורים מיירטות לי את האוטו.

ויותר גרוע, אנשים "טובי לב" שורטים את האוטו בכוונה.

מה לעשות שהוא נראה טוב לגילו :-P

- פיאט בראבו סנסשיין רובוטית 1.4 - 2011

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לינק נחמד שאני חושב שתזדהי איתו :

http://www.holesinthenet.co.il/archives/29543

אבא שלי במצב דומה קנה 107 חדשה אך עדיין מחזיק את הקרייזלר נאון 96 בחניה אבל לא מוכן לוותר עליו.

 

מי שקונה רכב שאוהב באמת אוהב מאוד קשה להיפטר ממנו לאחר כמה שנים.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לינק נחמד שאני חושב שתזדהי איתו :

http://www.holesinthenet.co.il/archives/29543

 

הזדהיתי מאוד! ה205 שלי נקנתה לפני כ-10 שנים מיד ראשונה. היא עשתה מאז כ-160 אלף ק"מ, ועומדת היום על כ320 אלף ק"מ, על המנוע המקורי שמעולם לא אכזב. ליוותה אותי בתקופת התואר הראשון, והעבודה הראשונה, טיולים בדרום ובצפון, מעברי דירה... ואם לא היו לוחצים עליי להתקדם כבר (ורצוי לאוטומט), לא הייתי חושבת בכלל להחליף אותה (עברתי ל306 אוטומטית, וכמה שהרכב הזה היה נעים וכיפי, לא התחברתי אליו רגשית באותה מידה).

מזה כמה שנים שהיא משמשת כרכב שני לאחותי ובעלה, שחוץ מטיפול שוטף פעם בשנה, לפני הטסט, לא מטפחים אותה יותר מדי. היא מזדקנת בשקט ולמען האמת- די בכבוד. אני ממש לא יודעת אם יהיה לי לב לגרוט אותה. עדיין משחקת ברעיון לקחת אותה כפרוייקט שיחזור אי פעם בעתיד, אפילו שזו לא גרסה מיוחדת במיוחד או בעלת ביצועים... "מיוחד" זה סובייקטיבי, ובשבילי היא הכי מיוחדת.

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי ,

האוטו נראה שמור מאוד

 

לגבי החיישן חמצן

חלקים בשאפט הם דיי יקרים וממליץ בחום ברוב גדול מהמקרים אפשר להזמין דרך חו"ל או למצוא פתרונות אחרים, אבל לא הייתי ממליץ לשים חלקים משומשים או תחליפים סינים.

 

 

ועוד משהו , למה החלפת מג'ימיני ? זה אחלה גיפון חמוד ואמין.

האם רק בגלל הצריכת דלק החלפת?

 

זה מצחיק כי אני מחזיק 206 XS ויש מצב שאעשה את המעבר ההפוך

PUNTO 16V

206 XS

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"שאפט" עובדים עם ג'אן חלפים, וזה המחיר לחלק הזה. חיישן חליפי שאיננו מקורי אכן מאוד לא מומלץ ברכב הזה, אבל אם ניצן אומר שמקורי משומש זה בסדר גמור, אני סומכת עליו בעיניים עצומות. כבר ראיתי על מה הוא מוכן להתפשר ועל מה אף פעם לא.

 

לגבי הג'ימני: אכן ג'יפון חמוד ואמין למדיי, עם יכולות שטח לא מבוטלות (שלי היה גם מעט משופר- מוגבה עם סט בולמים וקפיצים, צמיגים רחבים, ואפילו עם נעילה אחורית בתקופה מסויימת). עם זאת, תחביב השטח לא "תפס" בצורה שתצדיק המשך החזקה שלו. הוא היה הרכב היומיומי שלי, ונסעתי איתו כמעט כל יום 60-80 ק"מ, גם בבינעירוני, וזה היה פשוט סבל. היתה לו תאוצה מגוחכת, פחד לעשות איתו עקיפות, נסיעה מעל 80 קמ"ש והמנוע צווח, לא מרגיש יציב על הכביש.

בשטח הוא מכפר על כל זה, אבל גם שם היו חסרונות: מיכל דלק קטן מאוד, מעט מאוד מקום לציוד, בעיקר אם יש יותר מ-2 אנשים ברכב (לפחות את שלי קניתי עם גגון, אבל זה עדיין סיפור לקשור ולפרוק בכל פעם, ואבק, וגשם...).

עם הזמן הבילוי שלי בשטח הלך וקטן לפחות מאחוז מהנסועה החודשית, והחלטתי לחזור לרכב כביש ולחזור לשטח רק על אופניים.

 

מי שרוצה לטעום קצת שטח, וגם להחזיק רכב עירוני שימושי ואמין, בעלויות קרובות לרכב פרטי- הג'ימני מלך. יש לו שוק ער, וכך גם אם התחביב לא נתפס, או לחילופין- נתפס מאוד ורוצים לעבור למפלצות הרציניות יותר, אפשר למכור יחסית בקלות ולהמשיך הלאה.

שיהיה בהצלחה, בכל מקרה :)

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"המחיר לחלק" שאת מקבלת הוא עדיין גבוה בכ25% ממחיר השוק.

ותהיהי בטוחה שהם קונים אותו ממנו בהנחה ומוכרים לך אותו יותר יקר.

 

מה שמקפיץ לך את המע"מ בעוד כמה מאות שקלים, ועבודה שצריכה לעלות 1000 עולה בסוף כמעט 2000.

ואני בטוח שגם המחיר על משומש היה מחיר גבוה.

 

בכל מקרה מקווה שלא תדעי עוד צרות.

 

 

לגבי הג'ימיני , האם ההתנהגות כביש שדיברת עליה , האם היא נבעה בגלל ההגבעה? או שזאת ההתנהות הסטנדרטית?

PUNTO 16V

206 XS

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, על עלויות של חלקים אני לא אתווכח אותך, נסכים שלא להסכים :)

 

לגבי הג'ימני: ההגבהה לא משנה בהקשר הזה. דוקא הבולמים שהחלפתי לו עשו אותו נוח ורך יותר גם לנסיעה מנהלתית, והצמיגים המעט יותר רחבים הוסיפו קצת יציבות ביחס לגודל המקורי (והיו צמיגי 50/50, לא שטח מלא). אחרי שהורדתי את הנעילה האחורית, הנסיעה עוד השתפרה בהרבה. ועדיין- כל רכב שטח ייתן נוחות כביש נחותה ביחס לרכב כביש. בג'ימני זה נעשה אולי קצת יותר מציק כשמדובר בשילוב עם המנוע החלשלוש והגיר האוטומטי המיושן. נסיעה באופן קבוע בבינעירוני היא לא חוויה מלבבת איתו, ואם מדובר בכביש עם מעט עלייה (שלא לדבר על עליות לחיפה או ירושלים) אתה משתרך הרבה מאחור, עם רעש מנוע של טרקטור. בעליה לירושלים היו קטעים שלמים שלא הצלחתי לנסוע על יותר מ30 קמ"ש, גם כשהורדתי את ההילוך ל"2".

מי שינסה לטעון שמדובר בבעיה במנוע הספציפי הזה- הרכב נבדק בקומפיוטסט לפני שמכרתי אותו והמנוע והגיר יצאו פיקס.

אולי במנועים החדשים יותר, VVT (נדמה לי מאמצע 2005 ומעלה), זה אחרת, לא ממש יצא לי לנסות.

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

וואוו אני יודע שאני מעלה נוסטלגיות, וזה כבר לא אקטואלי, אבל..... איזו שמירה!, איזו פרנואידיות! ( בצורה טובה :-)) איזה השקעה!, ( ואני חשבתי שאבא שלי יחיד סגולה :lol:) אבל מסתבר שיש אנשים טובים:wink:, איזה כיף לראות אנשים ורכבים כמוך, וכמו שיש לך שתדעי רק טוב, עם האוטו המצוין האמין והכיפי הזה! ( מנסיון ראי חתימה) שירבו כמותך נסיעה טובה בטוחה ונוחה כמו שה206 יודעת להעניק :) !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

חלפה ועברה לה עוד חצי שנה, וכעת אנחנו:

 

שנה ו20 אלף ק"מ עם פג'ו 206

 

בחצי השנה שעברה מאז הדיווח האחרון (וכ-10K ק"מ), ובכן... לא קרה כלום :)

האדמונית שירתה נאמנה ללא שום תקלה. כרגע היא עם קצת מעל 110 אלף ק"מ על השעון.

 

בשבוע שעבר הכנסתי אותה לטיפול שנתי + הכנה לטסט אצל "שאפט". מכיוון שאת הדברים ה"כבדים" כבר כיסיתי ביישור קו, נעשה טיפול קטן של החלפת שמן ופילטרים + החלפת מגב אחורי שהתחיל להיקרע, ונורת לוחית רישוי שנשרפה.

הטיפול עלה 500 ש"ח, ועוד כמה שקלים למגב.

 

attachment.php?attachmentid=309420&stc=1&d=1349652700

 

 

את הטסט נסעתי להעביר ב"מבדק" בפ"ת, שם נכשלתי על פיזור אור בפנס הקדמי ועל צינורית בלם קידמי.

נראה שלאחרונה הוחמרו מאוד הבדיקות בתחום הבלימה, כנראה כהפקת לקחים מאז התאונה שמחקה משפחה שלמה בגלל איבוד יכולת בלימה. על כל סימן מזערי של תחילתו של יובש בצינורות- מכשילים.

הנזק: החלפת 2 צינורות בלמים (תמיד מחליפים את שניהם): 211 ש"ח כולל מע"מ.

את הפנסים סידרתי כבר במכון טסטים עצמו, תמורת המחיר המופקע של 60 שקלים שניתנו עבור חיטוט בפנס עם מברג.

 

לאחר תשלום מס הנדכאים השנתי וקבלת המדבקה המיוחלת, קפצתי לפנצ'ריה הקבועה שנמצאת בסמוך. מזה כמה ימים שההגה רועד במהירויות 100-110 קמ"ש- סימן ידוע לצורך באיזון גלגלים- וניצלתי כבר את ההזדמנות לבקש הצלבה של הצמיגים קדימה-אחורה (החלפה של הצמיגים הקדמיים עם האחוריים תוך שמירה על הכיוון/צד).

מכיוון שהצמיגים הקדמיים נשחקים מהר יותר מהאחוריים, ביצוע הצלבה מאפשר לאזן את השחיקה בין הצמיגים. מכיוון שאת הצמיגים קניתי לפני שנה ו20 אלף ק"מ, זה בדיוק הזמן לבצע הצלבה כזו.

יש כאלה שטוענים שזה מיותר, ואני עצמי לא עשיתי את זה לפני כן באף רכב שלי, אבל הפעם רציתי לנסות. אין מה להפסיד, גם ככה משלמים רק על האיזון, ואיזון מומלץ לעשות בכל מקרה כל כמה זמן.

 

תוך כדי פירוק ואיזון, התבשרתי שבאחד הצמיגים יש פנצ'ר בדמות בורג ארוך שנעוץ בו, פנצ'ר שלמזלי גרם לבריחת אוויר איטית מאוד, ולמזלי הגדול עוד יותר- התגלה בהזדמנות חגיגית זו ולא בבוקר בו אני ממהרת לעבודה...

 

הפנצ'ר תוקן, ההצלבות הוצלבו, ולסיום היום גדוש החוויות הזה התפנקנו בשטיפת פנים וחוץ, וכשחשבון הבנק יירגע קצת נעשה גם פוליש-ווקס לקראת החורף הקרב.

 

 

מכיוון שסביר להניח שרוב מי שקורא את השרשור הזה הוא מישהו שמחפש/מתלבט אם לקנות את הרכב הזה, להלן פרטים חשובים נוספים:

 

1. המזגן מקפיא! אני לא מהבחורות שתמיד קר להן, להיפך- תמיד חם לי, ואת כל החורף העברתי על רמה 1-2 במזגן (יש עד 4), וזה הספיק לי מעל ומעבר. האוטו מתקרר תוך דקות ספורות ונשאר ככה. תענוג.

2. נשאלתי בפרטי, ואני אציין את זה גם כאן: ב100 קמ"ש הרכב עומד על סל"ד של כ3000-3100. כן, מנוע לא חזק במיוחד, אבל עושה את העבודה. על שאלת מליון הדולר "את ירושלים היא תעלה?", התשובה היא: "כן, בקלות".

3. המושבים האחוריים מתקפלים שטוח, בתצורת שליש-שני שליש. את המושבים עצמם (איפה שמניחים את הישבן) מושכים למעלה מחלקם הקדמי, מרימים ודוחפים קדימה מחלקם האחורי, ואז מורידים את גב המושב למטה עד הסוף, למקום שהתפנה. בספר רכב מסבירים את זה ויזואלית יותר טוב... בכל מקרה, עם קיפול כזה, והורדה של המגש האחורי, מתקבל נפח העמסה לא רע בכלל. עברתי דירה לפני כחודש, והגיבורה הקטנה נשאה בכבוד ציוד רב וגדול, כשהשיא היה ארון 4 דלתות, כוננית טלויזיה וספריה בינונית ב"נאגלה" אחת (מפורקים לחלקים כמובן).

 

ו... זהו.

אשמח לענות על כל שאלה, טענה, התלבטות וכדומה, כאן או בהודעה פרטית.

תודה שקראתם, חג שמח ושבוע טוב :)

391759_312406025533562_581177508_n.jpg

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיישן חמצן: מקורי חדש עולה 1300 ש"ח, מקורי משומש בכחצי מחיר. אצלי הוחלף למשומש.

נראה לי שהמוסך לא נתן תמורה סבירה לתשלום שלך.

מה זה חיישן מקורי?

סביר שהחיישן תוצרת בוש. בוש מיצרים מגוון עצום של חיישנים. אם החיישן שלך הוא עם 4 חוטים, כל חיישני בוש עם 4 חוטים מתאימים לרכב שלך, ורק צריך להחליף את השקע שבקצה החוט.

מה עושים?

מבררים אצל יבואן בוש כמה עולה חיישן לרכב שלך. יכול להיות שהעלות קרובה למה שהמוסך שלך קורא "חצי מחיר".

מבררים אצל יבואן בוש כמה עולה חיישן עם 4 חוטים (או אחר, לפי מה שמורכב אצלך) לרכב אחר, וזה יכול להיות חצי מה"חצי מחיר" שאמרו לך. במקרה כזה קונים את החיישן האחר ומלחימים ומחברים את התקע של החיישן הישן לחוטים של החיישן החדש.

 

כללית, לפני שמסכימים להצעת המוסך, כדאי לבדוק ולהשוות מחיר לכל חלק שעולה מעל 200-300 ש"ח, והוא לא יחודי של פיז'ו.

 

בהצלחה

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2523 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...