Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיאט בראבו 09, ישור קו, טיפול 60K, המלצה על מוסך


Doc Slow
שימו לב! השרשור הזה בן 4091 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כאמור רכשתי בימים האחרונים פיאט בראבו 1.4T-JET מודל 2009 עם גיר רובוטי.

בכמה עשרות ק"מ שעשיתי עם הרכב עד כה לצרכי התרשמות (עדיין לא נגמר חוזה הליסינג של הטויוטה!), הוא יציב מאוד, ללא קרקושים/רעשים/רעידות/חריקות במהירות עד 110 קמ"ש, בהאצות ובבלימות חזקות, הגיר עובר מעלה-מטה במהירות וללא קפיצות או רעשים חריגים. המכונית מאוד זריזה, הרבה יותר מהקורולה המתהדרת ביותר הספק (124 לעומת 120 בפיאט), המנוע מגיב במהירות מפתיעה והאצות הביניים מאוד מרשימות. אמנם קראתי את הביקורות שגרסו "שזאת לא ה-1.6 הטיפוסית", אבל הייתי צריך לסחוט את המצערת בשביל באמת להבין את משמעות הדבר.

 

עכשיו לתכלס --

הרכב עם 64KKM ולא הצלחתי להבין מסוכנות הטרייד-אין אם בוצע טיפול 60KKM אם אם לאו. האם מישהו יודע איך אפשר לברר אם הטיפול בוצע ומה הוא כלל?

אליבא דה ספר הרכב הטיפול אמור לכלול --

בדיקת בלמים, בדיקת פליטת מזהמים, סקירת תקלות במחשב המנוע, החלפת מצתים, החלפת מסנן-אוויר, החלפת שמן ומסנן-שמן, החלפת מסנן המזגן, החלפת שמן בלמים, בדיקת שמן בקרת הגיר, החלפת שמן של מערכת המצמד ההידראולית.

אני לא מתכוון לוותר על אף אחד מהסעיפים, אולם אם מדובר בפעולות פשוטות שאני יכול לבצע ובכך לבחור את החלפים המוצלחים למשימה - אשמח לדעת (לדוגמא החלפת מסנני אוויר).

לטובת שאר המשימות וכן בשביל להיות בטוח שאין פגיעות ונזקים שנסתרו על כה מעין, אני זקוק למוסך איכותי, אמין ואם אפשר לא יקרן מדי ברדיוס 50 ק"מ מרמת-גן. בגלל הגיר הרובוטי ומנוע הטורבו, המוסך חייב להיות מיומן בטיפול בדגמים החדשים ביותר של פיאט.

 

בנוסף --

פנס קדמי שרוף - הוזמנו זוג נורות osram night breaker ואם אראה כי טוב, אזמין זוג נוסף (המכונית מצוידת ברביעית נורות H1).

מגבים דורשים החלפה - הבנתי שמדובר במגבים שטוחים בגודל 26 ו-18 מלפנים ו-11, מישהו מכיר את התוצרת הזאת?

צמיגים חדשים - שרשור נפרד בהמשך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי יצא לעשות בינתיים טיפול אחד במוסך "יחדיו" ברעננה שהוא מורשה של סמל"ת. לא זאת בלבד שאין טענות, הם גם לא אמרו כלום כשהתעקשתי לעמוד לצד המכונאי בזמן הטיפול. בסה"כ התרשמתי מהם שהיחס שלהם לרכב משך כל זמן הטיפול היה מכובד וראוי.

לא מניסיון אישי שלי אלא של חבר שאני בהחלט סומך על שיקול דעתו, מוסך אמיר ביפו (גם הוא מורשה של סמל"ת) גם מומלץ.

 

ותתחדש על הבחירה המעולה.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

אם אתה מעוניין במוסך מורשה אז פנה אל מרכז שירות שמשון ביהוד.

אם אתה מעוניין במוסך כללי אשר מתמחה בפיאט אז פנה אל מוסך פיאטון בת"א.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובות עד כה.

שמשון ביהוד זה ממש קל"ב בשבילי. אני אברר עליו יותר.

אם למישהו יש תשובות לשאר השאלות שלי אני מאוד אודה לו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א) מיצטרף להמלצה על מוסך שמשון ביהוד- גם אני מטפל בגרנדה שלי ובספייס של אחותי אצלם ומאוד מרוצה.

והם יכולים ליבדוק במחשב אילו טיפולים בוצעו ומה צריך לעשות (במידה הורכב טופל במוסך מורשה)

 

ב)אני באותה ההתלבטות, צריך לעשות טיפול 60K +טיימינג וחושב לעשות את הטיפול הפשוט(מצטים,פילטרים ונוזל קירור) בעצמי ואת הטיימינג ובדיקת בלמים להשאיר למוסך (למרות המוסך שמשון ממש לא יקרנים ומאוד אדיבים ובאים ליקראת הלקוח).

 

בתור סטודנט כל שקל שלא בא על חשבון הבטיחות ניחשב, במיוחד אם אתה בעל רקע טכני מהחיים.

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי בשמשון.

כ-מ-ו-ב-ן שהרכב לא עבר שום טיפול 60KKM. אז אני אקבע טיפול כזה שגם יהיה חלק מבדיקה מקיפה והכנה לחורף.

פרט מכעיס - הרכב עבר שיפוץ/תיקון גיר במהלך חייו הקצרים. שלחתי בקשה (למעשה דרישה) לסמל"ת לקבל את כל ההיסטוריה של הרכב. אם מדובר בתקלה/פגם-יצור מוגדר שעבר רזולוציה, אז מבחינתי העניין סגור.

 

לגבי טיפול 60KKM - הצעת מחיר ראשונית של 2.5-3K כולל טיימינג - רק שאין שום אינדיקציה לעשות טיימינג (על פי הספר - כל 120KKM או 5 שנים או 4 שנים בתנאים קשים), אני אבקש הצעת מחיר מסודרת ומקיפה מהמוסך בהתאם.

אני מתכוון לפחות את הטיפול הגדול הראשון לעשות במוסך מורשה (מלבד מסנן המזגן שאני אחליף בעצמי) ובהמשך אני כבר אראה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי שיפוץ הגיר- רוב הסיכויים שפשוט "שיפצו" משאבת הגיר ההידראולי (כ2500 ש"ח ה"שיפוץ" או כ7000 ש"ח חדש, -בחו"ל החלק בקושי עולה 1500 ש"ח לחדש).

תעשה חיפוש קצר בפוסטים שלי ותימצא שה"שיפוץ" של המשאבה הוא פשוט מאוד ודורש רק החלפת פחמים של המנוע החשמלי(שקלים בודדים), אם אתה בעל ידע טכני זה לא צריך להדאיג אותך לעתיד.

 

לגבי הטיימינג - יש לך לפחות עוד שנה.

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצאתי את השרשורים הרלוונטיים למשאבה. משום מה פספסתי אותם לפני רכישת האוטו. לא יאמן הסיפור עם המשאבה.

אני גם לא מצליח להבין מה הסיפור עם האמינות. מצד אחד יש דיווחים על שיפור משמעותי באמינות של פיאט באופן כללי וגם שהגיר הרובוטי שלהם לא כזה נורא וגם אם הוא מתקלקל לא מדובר בנזק כמו במקרה של DSG. מצד שני כל הסיפורים שגורמים לך לחשוב שאתה נוהג עם תיבה קפריזית שכל רגע עשויה להתחרפן, תעבור לניוטרל באמצע הכביש המהיר ותיקונה יעלה 2500-7000 ש"ח (אם המוסך בכלל יצליח לאתר את התקלה).

 

האם יש משהו שאני יכול לעשות (כפעולות מנע) על מנת לצמצם הסיכון למאורע עגום שכזה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז זהו שלדעתי אין בעיית אמינות של הגיר- רק בלאי טבעי ומובן שלצערי לא המוסכים בארץ מומחים בטיפול בו וגם בחו"ל אין הנחיות ברורות לטיפול מונע.

 

למשל החלפת הפחמים במנוע החשמלי זה דבר טבעי והגיוני- ואם פיאט היו מפרסמים הנחיות למועדי החלפה כמו למשל החלפת טיימינג כל 4 שנים זה היה פותר את העניין.

שיב לב שהחלק הזה נימצא גם במכוניות פרארי, מזראטי ואלפא :-).

דבר שני- המחירים השערורייתיים הם רק באשמת היבואן בארץ, המשאבה עצמה עולה לי בתור קונה פרטי מחנות בחו"ל עם כל הרווחים שלה ללא הנחות כ1500 ש"ח, עכשיו תחשב מה תיהיה העלות של אותו החלק ליבואן שקונה ישירות מהיצרן ועוד מיתווכח על המחיר (ראש יהודי ישראלי לא? ) ובסוף מוכר לנו הפריארים בכ7500 שקל!!.

 

בנוסף ישנם חיישנים פשוטים (X3) שעוד מתקופת 106 ראלי (חיישן מצערת) והם מוכרים אותם כ2000 ש"ח ליחידה!!

בחנות בחו"ל נתנו לי הצעה של כ480 שקל לחיישן המקורי ובאייבי ניתן להשיג חליפי תוצרת גרמניה בפחות מ200 שקל כולל המישלוח לארץ.

 

אהה- הטסה המקורית של הגרנדה לי מפלסטיק עולה יותר מגאנט! (כ240 ש"ח ליחידה). בחו"ל כ35 ש"ח.

 

בקיצור, יש לך רכב מדהים (אני גם חושב לכיוון) ופשוט תילמד עליו ככל האפשר ואז ברגע האמת אם יגיעה תידע כיצד לינהוג בלי ליקרוע את הכיס.

 

תיתחדש ותהנה!!

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מ-50 ק"מ עד כה הרכב אכן מדהים. הגיר הרובוטי לא רק שלא פוגע אלא, ברגע שמבינים איך צריך לעבוד איתו, הוא מוסיף לכיף. יש לי נסיעה ארוכה בשבת וכל-כך לא בא לי לחזור לקורולה...

 

ולגבי האמינות ועלות החלקים והתיקונים ---

טוב, התופעה הזאת אופינית לרוב היבואנים בארץ. בנתיים מחסלים באפקטיביות כל ניסיון ליבוא מקביל מסודר של חלפים.

 

אני אחכה להיסטוריה של הרכב מסמל"ת ואעדכן בהמשך כאן ובפורום של מועדון פיאט. אני אביא לתשומת ליבי את המלצתך לתחזוקה מונעת במהלך השנה הקרובה. אולי, כמו שהצעת, נארגן קבוצה וננסה להשיג חלקים ועבודה באופן זול יותר.

כמו כן ניתן לנסות לשלוח מייל ליצרן עצמו לגבי המלצות מסודרות לתחזוקת מנע, מקסימום הוא יתעלם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...

אהלן,

 

מצטער על הקפצת השרשור אחרי כל הזמן הזה, אבל איפה עשית בסוף את הטיפול, והאם היית מרוצה?

 

יש לנו פיאט 500 פופ (מנוע 1.4 100 כ"ס ידני) שנת 2009 ומחפשים איפה לעשות את הטיפול הראשון בה (טיפול 40K אם לא טועה). הבחור שקניתי ממנו טיפל בה כל הזמן במוסך הראשי בראשל"צ, אבל רציתי לברר אלטרנטיבות אחרות.

 

תודה!

אדם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן,

 

מצטער על הקפצת השרשור אחרי כל הזמן הזה, אבל איפה עשית בסוף את הטיפול, והאם היית מרוצה?

 

יש לנו פיאט 500 פופ (מנוע 1.4 100 כ"ס ידני) שנת 2009 ומחפשים איפה לעשות את הטיפול הראשון בה (טיפול 40K אם לא טועה). הבחור שקניתי ממנו טיפל בה כל הזמן במוסך הראשי בראשל"צ, אבל רציתי לברר אלטרנטיבות אחרות.

 

תודה!

אדם

 

אני ממליץ בחום על מוסך שמשון ביהוד- המוסך שכל חובב פיאט ישמח להמליץ עליו :-).

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ממליץ בחום על מוסך שמשון ביהוד- המוסך שכל חובב פיאט ישמח להמליץ עליו :-).

 

תודה, אתקשר אליהם מחר בבוקר :)

אעדכן פה בתוצאות ורשמים אם מעוניינים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיברתי איתם, נורא נחמדים.

 

מסתבר שבגלל הטיפול 30K הגדול שעשה באוקטובר 11', אין מה לעשות כרגע ברכב מעבר להחלפת שמן ופילטר, וב60K יצטרך טיפול נוסף.

 

אמרו בטלפון שיעלה סביבות ה400-450 ש"ח. אני עדיין לא מנוסה בחלקי פיאט או בטיפולים, וזה נשמע לי די יקר לטיפול מינורי כזה, זה נכון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4091 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...