Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[סקודה סופרב] - סקירת מערכות


Slow Sprinter
שימו לב! השרשור הזה בן 4280 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הגיע הרגע לשחק פעם נוספת בכתב רכב. זה כשבוע ימים שאני דוחה כתיבת שורות אלו, לא מצאתי את הזמן, דחיתי, יונה חירבנה על הגג ועוד. המלצה עיוורת נוספת על הסופרב בפורום יעוץ דחפה אותי לכתוב בכל זאת, בלי להרחיב שם.

אז תדלקתי, רחצתי, מצאתי נקודה שקטה וציורית בקצת - ואפילו התחפרתי בסוף, זמן פנוי בעבודה כבר אמרנו?

לפני שאני מתחיל אני מדגיש שוב כי כל האמור הוא חוות דעתי האישית והלא מקצועית בעליל ואני מתנצל על התמונות הגרועות שצולמו בטלפון ללא כל השקעה.

הערה חשובה - הסופרב שברשותי מצויידת בתיבת DSG7 שאינה מוצעת היום בדגמי 1.8TSI החדשים, חוות דעתי לגבי הביצועים מתייחסת אך ורק לשידוך זה. כמו כן כל האמור מתייחס לרמת הגימור ELEGANCE בלבד.

 

רבות אפשר להגיד על הסופרב II ששיווקה החל אי שם ב-2009 (זו שאצלי ממודל 2010), עבורי היא עולם ומלואו. רשימת האבזור ארוכה והתחושה היא כי הושקעה בה מחשבה רבה, ירידה לפרטים קטנים שעושים טוב על הלב, וכל זה במחיר הוגן מאוד, גאוני אפילו.

יש לומר שאלה מאיתנו שרגילים לסטנדרטים של רכבי יוקרה לא יזדהו עם ההתלהבות שלי, עבורם הסופרב תהיה צעצוע, חיקוי מפלסטיק. דיפוני "העץ" שנראים טוב מאוד הם בכלל מפלסטיק, מתגי הבקרה ודאי לא מוצקים כפי שיש במרצדס (מודה שמעולם לא ניסיתי) וטענות כאלה ואחרות ודאי יכולות להשמע.. עבורי, אדם שנהג עד היום ברכבים העממיים והסטנדרטיים ביותר, מדובר בפינוק של ממש. כן, סקודה עברו דרך ארוכה מאוד מאז הפייבוריט - הסקודה היחידה שנהגתי עליה לפני הסופרב.

ראשית, בעיניי, מדובר ברכב נאה. גם אני מודה שהתחת לא הכי מחובר לחזית ובכלל, אם החזית אופיינית לקונצרן הצ'כי אזי התחת ניטרלי ולא ניתן לשייך אותו לשום דבר. אבל בסה"כ מדובר בתוצאה נאה, נאה מאוד אפילו (אבל אולי זו סטייה, הייטי בכלל חתיכה בעיניי).

 

IMG_0291.JPG

 

אם אני לא טועה בתקציב של עד 200K ש"ח הסופרב היא הארוכה ביותר, עם 4.83 מ'.

 

IMG_0293.JPG

 

ברמת גימור ELEGANCE מבחוץ ניתן להבחין בפנסי בי-קסנון, חיישני קירבה מאחור ובחזית (ומעל קשת הגלגלים הקידמיים), חישוקי סגסוגת 17", שלל קישוטי ניקל (קיימים אפילו בספי הדלתות ונושאים בגאווה את הכיתוב superb, כמו גם פנסי החזית, כמו בכל הסקודות).

 

IMG_0318.JPG

 

אגב, כמיטב המסורת, גם בדור הנוכחי של הסופרב לפנסי החזית יש מנגנון התזת מים נשלף שטרם מצאתי לו שימוש.

 

מאחור צמד אגזוזים והפטנט הייחודי - מערכת ה-TWIN-DOOR שמאפשרת פתיחה של תא המטען כסדאן (4 דל') רגיל (כל זה קיים גם ברמת גימור AMBITION).

 

IMG_0295.JPG

 

וגם יחד עם השמשה האחורית, מה שמאפשר הטענה וגישה נוחה מאוד לתא המטען הענק (565 ליטרים)

 

IMG_0297.JPG

 

את תא המטען ניתן לפתוח מרחוק באמצעות המפתח-שלט, כך שאם הידיים שלך עמוסות בסלים מספיק רק ללחוץ על הכפתור (על סגירה לצערי הם לא חשבו). גם את חלונות הרכב ניתן לפתוח מרחוק, מה שמאפשר אוורור קל בטרם תיכנסו ביום חם. סגירת כל החלונות וקיפול המראות מתאפשר גם מהשלט בן שלוש הכפתורים (משך הלחיצה על הכפתור משפיע על פעולתו).

בתא המטען עצמו ישנה כמובן תאורה, שקע 12V, מספר וווים ותוספנים עבור סט רשתות האבטוח שקיים ברכב אף הוא. בנוסף שני תאים בצדדים, עבור אותן רשתות, ערכת עזרה ראשונה וכל דבר אחר.

 

IMG_0298.JPG

 

ניתן למקם בפנים גופות של שני מבוגרים וילד אחד כך שלא יהיה להם צפוף.....

IMG_0296.JPG

 

בנוסף, מלבד אפשרות קיפול הספסל האחורי, ניתן לפתוח בו "חלון" במקום משענת היד ולהכניס דרכו חפץ ארוך (כגון מגלשי סקי הרלוונטיים מאוד לארצינו או רהיט מפורק...), יכול להיות שימושי.

 

IMG_0303.JPG

 

אגב, בעת ההזמנה, למעט אבזור פרמיום (כגון מערכת מולטימדיה, סאן-רוף ודברים נוספים שאין ברכב שלי), ניתן לבחור את צבע הריפוד (שחור/בז') ואת צבע השטיחים (שחור/בז'). השטיחים מבד, האחוריים נצמדים לרצפה באמצעות חשמל סטטי, לקידמיים ישנם זוג תופסנים.

 

ריפוד המושבים מרגיש איכותי ונעים, משולב באלקנרטה (עד היום לא הצלחתי להבין אם זה בד או עור הפוך אבל בשורה התחתונה זה מעניק תחושה נעימה, די קל לניקוי (יצא לי להעלים כתמים לחלוטין וגם סימני דיו שהשאירו לי במוסך נעלמו לחלוטין בעזרת צעקות ונוזל לא ידוע). ידית בלם היד, ההילוכים וההגה מצופים בעור אף הם, בנוסף חלק מדיפוני הדלתות ומשענות היד.

למושבים פרופיל תומך, עוטף ונוח מאוד (למעט המרכזי אחורי, עליו בהמשך).

 

IMG_0332.JPG

 

 

היושבים מאחור נהנים מסט וילונות מחורצים בשמשה האחורית ובדלתות האחוריות. "המושב" המרכזי בספסל האחורי לא נוח לישיבה ממשוכת ומרגיש כאילו איננו מיועד להיות כזה. הרצפה איננה שטוחה ותעלת הכח מפלחת את תא הנוסעים לשניים. המשענת הנשלפת איננה רכה במיוחד ולכן אם תרצו להסיע שלושה נוסעים מאחור מוטב שתצטיידו בכרית כלשהי. המשענת עצמה בעלת תא אחסון ומחזיקי כוסות/בקבוקים נשלפים.

 

IMG_0301.JPG

 

IMG_0302.JPG

 

בנוסף בקורות ה-B ומתחת למושבים הקידמיים נמצאים פתחי האוורור של מערכת המיזוג המופצלת לשני אזורים, ימין ושמאל. בדלתות האחוריות יש תאי אחסון נוספים, כיסים לניירת יש בגב המושבים הקידמיים, ובדלת השמאלית האחורית ישנו גם תא אחסון עבור מטריה עם תעלת ניקוז מים, כך שתוכלו להכניס אותה לשם גם רטובה. יש גם מאפרה, שקע 12V וצג שמציג את השעה והטמפ' מחוץ לרכב. בכלל לא רע לשבת מאחור בסופרב!

 

IMG_0299.JPG

 

IMG_0300.JPG

 

IMG_0305.JPG

 

לרגליים, כמצופה מרכב ארוך, יש מקום בשפע. כמו שתתרשמו אדם בגובה שלי (173) הולך שם לאיבוד.

 

IMG_0306.JPG

 

 

גם לראש לא חסר מקום. מעל לראש בית תאורה משולש, נורה אחת כללית ושני ספוטים לשימוש הנוסעים.

 

IMG_0304.JPG

 

 

התאורה ברכב הונדסה בצורה נהדרת. ספוטים קיימים גם ליושבים בחזית, בכל ידית דלת חבוי LED לבן שמאיר עליה בעדינות מבפנים. גם מעל ראשם של היושבים בחזית ישנן שתי נורות LED לבן שמאירות את הסביבה באור חלש שאינו מסנוור או מפריע כלל.

יחידות תאורה נוספות מוסתרות בתחתית הסלון ונדלקות בעת כניסה או עזיבה של הרכב. בכל דלת מובנית יחידה נוספת שמאירה כלפי מטה ותמנע מכם לדרוך בשלולית. אגב, בהתאם לחיישן האור (אם חשוך) נדלקים פנסי הרכב על מנת להעיר את דרככם אל או מהרכב וגם במראות הצד ישנה נורה המאירה את הסביבה ותציל אתכם מאותה שלולית זדונית.

תאורה תמצאו גם בתא הכפפות (עם תריס ידני המאפשר לקרר אותו ביעילות באמצעות המזגן), בתא האחסון שבמשענת היד וליד סוככי השמש, אם תפתחו את מראות האיפור. ניצחו את החנוכיה שלנו בכמות הנורות, אין ספק.

 

אפרופו מראות. כל המראות ברכב בעלות מנגנון עמעום אוטומטי מונע סנוור. הן מתכהות והופכות ירקרקות באור צהוב או כחולות באור לבן. מראות הצד מתקפלות, מתחממות (להפשרת אדים בחורף, עם טמפ' הסביבה מתחת ל-20 מעלות) ובעלות זכרון של 3 מצבים משודך לכוונון מושב הנהג. העברת הגיר לרוורס יכולה להוריד את המראות לזווית שתאפשר ראות טובה יותר של שפת המדרכה, בהתאם למה שתכוונו ותשמרו באותו זיכרון. (כששמעתי על הפטנט לפני מספר שנים בלקסוס התלהבתי ואכן יש ממה).

למרות היותי נהג יחיד אני מוצא את הזיכרונות של המושב לשימושיים מאוד. זה מאפשר לחזור למצב נוח אחרי שהפלתם משהו ונאלצתם להזיז את המושב או כשאתם עוצרים בצד ופשוט חייבים לשלוח מייל מהמחשב הנייד שלכם. לשם כך שמור אצלי זיכרון מיוחד שלוקח את המושב אחורה.

זיכרונות בגירסה שמיובאת ארצה קיימים רק במושב הנהג. יחד עם זאת, שני המושבים הקידמיים מתכווננים - לגובה, מרחק, זוית הגב וזוית המושב, ותמיכה לגב תחתון שלא רק נעה קדימה ואחורה אלא גם למעלה ולמטה. אמנם תזוזה לאורך טווח הכיוונון לוקחת זמן אבל כמות האפשרויות פשוט אינסופית ובוודאות תמצאו את תנוחת הנהיגה/ישיבה המתאימה לכם. אם זכיתם בבת זוג החלטית כמו שלי, סביר להניח שתשמעו אותה משחקת עם המנגנון של המושב כל הדרך וכל שנותר לי הוא להשתתף בצערכם....

 

ההגה כמובן מתכוונן לגובה ולמרחק וגם המשענת המרכזית מקדימה מתכווננת למרחק ולגובה באופן מושלם!

 

סביבת הנהג בעלת מראה מכובד והנדסת אנוש טובה ופשוטה, כמיטב המסורת של VW והדמיון בין מה שתראו בסופרב לפאסאט לא יכול להיות מקרי

 

IMG_0309.JPG

 

הכל ברור, קריא, מוצק ובנוי היטב. הפלסטיק העותף את רוב הדש-בורד רך. הפלסטיק הקשיח ברובו מצופה בלקה מבריקה ועיתורי ניקל כך שנוצרת תחושה של חומרים איכותיים מאוד. ההגה עבה ומצופה בעור חלק שנותן תחושה נעימה. אפילו באזור הרגליים והרצפה כל הפלסטיק מצופה בלבד בצבע שתבחרו.

מלבד בקרת האקלים, הרכב מצוייד במערכת שמע פשוטה למדיי שנשמעת לא רע בכלל (לאוזן בלתי מזויינת כמו שלי) על 8 הרמקולים שלה. ישנה כמובן מערכת בקרת שיוט, חיישני גשם להפעלת מגבים וחיישני אור שמעפילים את יחידות הקסנון הנפלאות בהתאם לצורך. תאורת החזית נדלקת גם בשיוט במהירות גבוהה וכשהרכב נרטב. במהלך כל נסיעה בתחתית הפגוש הקודמי דולקות שתי יחידות תאורה. במידה ופנסי החזית דולקים, יחידות אלה כבות ונדלקות בהתאם לסיבוב ההגה, ובכך מאירות את צד ימין או שמאל. למרבה ההפתעה אלו נמצאו יעילים מאוד בכבישים חשוכים ומאירים היטב בפניות. בבתי תאורה אלו ישנן נורות נוספות המשמשות כפנסי ערפל.

לא מצאתי דרך לכוון את פנסי החזית אבל בתחילת כל נסיעה הבחנתי כי הם מכיילים עצמם ועלומות האור עולות, יורדות ואף פונות לצדדים.

 

בצמוד לידית ההילוכים מספר כפתורים נוספים המפעילים את חיישני המרחק. ניתן להפעיל ידנית במקום צפוף. הפעלה עצמית תתרחש בשילוב לרוורס. מערכת השמע תחליש עצמה ובצג תופיע תמונה של הרכב ופסים יסמנו התקרבות לחפץ כלשהו. בנוסף יישמע צפצוף שתדירותו תעלה עד שיהיה רציף לחלוטין (כאילו החולה מת). אם תתקרבו לחפץ עם החזית הרמקולים הקידמיים ישמיעו את צליל ההתראה ואם תתקרבו על החפץ עם הישבן אז ההתראה תשמע ברמקולים האחוריים (ובצליל שונה). חכם מאוד.

 

IMG_0326.JPG

 

חוץ מחיישני המרחק בצמוד לידית ההילוכים תמצאו את כפתור ניתוק בקרת ההחלקה, כפתור כיול בקרת לחץ אוויר בגלגלים ואת מתג סייען החניה. בקרת לחץ האויר התבררה כיעילה למדיי, עם מילוי הלחץ בצמיגים עליכם לאפס את החיישן. ירידה בלחץ תגרור התראה מציקה של המערכת. מומלץ לבדוק את לחץ האויר בצמיגים לפחות אחת לחודש, אבל לעצלן שכמוני :oops: לא נשארת ברירה וכשההתראה מופיעה אני מוצא עצמי ממלא אוויר בתוך דקות ספורות. אגב, ישנה התראה גם על ירידת מפלס שמן (ומד טמפ' שמן במחשב הדרך) וירידה במפלס נוזל השמשות.

 

מערכת סיוע החניה מיועדת לעזור בחניה מקבילה למדרכה. היא מודדת את המרחק וקובעת אם יש די מקום בין הרכבים החונים. לפעמים היא מפספסת מקום מסיבות כאלה ואחרות ואפשר להיכנס בלחץ אבל לרוב היא איננה טועה. בתחילה חשבתי שהיא לוקחת מרווח בטחון וחונה רק במקומות אליהם יכולה להיכנס בתמרון יחיד אבל התברר שלפעמים היא עושה גם מספר תנועות קדימה ואחורה בכדי להשתחל למקום הצפוף. לפעמים היא מפתיעה לטובה וחונה אפילו כשנדרש טיפוס עם שני גלגלים על המדרכה, ולפעמים היא לא מצליחה (כאשר אתה בעליה/ירידה ומקרים אחרים). לא הייתי מסתמך עליה יתר על המידה אבל בהחלט נוח לתת להגה להסתובב בעצמו במיוחד כשאתה חוסם את התנועה ולא רוצה לעקב אנשים.

 

IMG_0321.JPG

 

לוח המחוונים פשוט, ברור וקריא. מואר באור לבן הניתן לעמעום ואינו מציק בחושך. לא חסכו במד טמפ' מים, כבוד!

במרכזו מסך MAXIDOT המוכר מ-VW. השליטה במחשב הדרך ומידע בצג מתבצעת בצורה אינטואיטיבית לחלוטין מההגה (ששולט גם על מערכת השמע. למעשה יש לפחות שלוש דרכים לדלג על שירים/תחנות רדיו). בצג האינפורמטיבי תוכלו להיכנס למסך ההגדרות המאפשר לבחור באילו יחידות מדידה המידע יוצג, מה יוצג ובאיזה שפה. מלבד מסך ההגדרות ניתן לבחור להציג מידע ממרכז ההודעות (התראות לגבי מצבים המצריכים בדיקה - מפלסי נוזלים, טיפול מתקרב, לחץ אויר ותקלות אחרות, אגב הוא המערכת מאבחנת גם את כל הפנסים ומודיעה אם אילו מהם נשרפו או מקצרים). בנוסף ניתן להציג מידע ממערכת השמע או את מחשב הדרך עצמו שמראה ספידומטר דיגיטלי ביחידות mph באופן קבוע, את הקילומטרז', הילוך, שעון ומידע משתנה על פי בחירתכם. נתוני צריכת דלק, מהירות ומשך נסיעה, טמפ' שמן ועוד.

 

שליטה במערכת בקרת השיוט מתבצעת ממוט האיתות מאחורי ההגה וכוללת זכרון אחד.

 

IMG_0323.JPG

 

ליושבים בחזית יש שלל תאי אחסון. מלבד תא הכפפות המקורר והמואר והתיבה המוארת (עם שקע AUX בתוכה) במשענת היד,

תוכלו למצוא רשת מהודקת לדופן באזור הנוסע (משמש אצלי לפחיות ריחניות), מחזיק לשתי כוסות עם "וילון" בקונסולה המרכזית

ומתחת ליחידת בקרת האקלים, כמיטב המסורת, שקע 12V עם מאפרה שנסגרים באמצעות מדף שהולך רחוק פנימה ומאפשר אחסון מעולה בשני מפלסים.

 

IMG_0310.JPG

 

IMG_0315.JPG

 

כיסים קיימים בדלתות הקידמיות. כמו כן תא אחסון קטן אך מכובד ומצופה בתוכו בלבד גם כן נמצא מצד שמאל של הנהג ותא ללאחסון משקפיים נמצא בתקרה.

 

IMG_0320.JPG

 

IMG_0319.JPG

 

מכסה המנוע נפתח באופן קונבנציונלי ומחזיק את עצמו באמצעות מוטות הידראוליים/פנאומטיים (אני לא חזק בתחום), בקרי נעילה מרכזית קיימים בשתי הלדתות הקידמיות ומאפשרים גם לנוסע לשחרר את הדלתות. כמו כן הדלתות הקידמיות (לא בדקתי אחוריות) נפתחות מבפנים למרות הנעילה, ונעולות רק לבאים מחוץ לרכב. טוב לטרמפיסטיות במצוקה.

 

לשבת בפנים בהחלט מרגיש טוב ונשאר החלק הפחות גרפי והלא פחות חשוב - נסיעה ונהיגה.

ההגה החשמלי בעל מנגנון ה-SERVATRONIC (מתקשה ככל שהמהירות עולה) מעביר תחושה די טובה וברורה אבל לא מדוייקת ב-100%. מי שרגיל להגה חשמלי ירגיש במגרש הביתי ומי שלא, יבין על מה אני מדבר ויתרגל מהר מאוד בכל מקרה.

כיול המתלים מרגיש מאוזן יחסית, לא רך מידיי וגם לא קשה מידיי. הרכב לא קורס בבורות ובמהירות איטית חוצה מחשולים באלגנטיות, בהחלט מרגיש שהוא שט על פני הכביש. יחד עם זאת מפגעים עדיין מוצאים דרכם אל גבם של הנוסעים תודות לצמיגים בחתך נמוך 225/45 R17. מעניין כיצד מרגישים אלה שרכשו את דגם ה-2.0TSI עם ג'אנטים בקוטר 18".

במהלך הנסיעה שורר בתא הנוסעים שקט מופתי. רוב רעשי הדרך נבלעים ונשמעים בחרישיות שכלל אינה מעיקה. נהמה מתגברת אך לא עוצמתית ולא צורמת נשמעת באזור ה-6000 סל"ד וצפונה. נשמע שהרכב לא מתאמץ. בהאצות נשמעת שריקה משכרת של מגדש הטורבו. הנוסעים שומעים היטב זה את זה ונסיעות ארוכות נסבלות יותר בזכות השקט היחסי.

גיר ה-DSG7 כפול המצמדים עושה את עבודתו היטב ומפיק ממנוע ה-1.8TSI על 160 סוסיו את המירב. האצות מ-0 ל-100 אורכות כ-8.5 שניות. עם ההפעלה הידנית אני קצת מתקשה בגלל ריבוי ההילוכים (אולי אם ברכב שלי היו מתגי העברה מאחורי ההגה זה היה פשוט יותר, שהם אופציונליים). למרות המצב הידני, ובעיקר בגלל השקט, הגיר עדיין מעביר הילוכים בכדי לא לרדת מסל"ד מסוים (אני מפספס את זה) ולכן אני אישית כמעט ולא משתמש במצב הזה. עם הזמן אני אמנם משתפר ולפעמים מתרגל בראש ועוקב אחרי התיבה שמעבירה בדיוק מתי שאני חושב שצריך להעביר, אלא שהיא בכל מקרה עושה זאת ולכן אינני מוצא לנכון להשתלט עליה בעצמי.

למרות מנגנון מניעת פרפור אלקטרוני, האצות חדות מעצירה ולפעמים גם מנסיעה איטית יגרמו לפרפור קצר.

מצב S מרגיש אחרת לחלוטין, הייתי אומר אפילו ברוטלי ולא סתם קרבי. הסל"ד נמשך גבוה בסקאלה, ההילוך ה-7 כמעט שאינו מופעל ואפילו ה-6 הרבה פחות מהרגיל (ואנחנו מדברים על מהירויות שקרוב לודאי ייקנו לרכב שלכם 30 יום מנוחה במגרש המשטרתי).

בבלימה מרגיש כאילו הגיר ממהר קצת ובולם את הרכב בעצמו, תוך שהוא משמיע נהמה עצבנית ומד-הסלד זוחל מטה באיטיות.

אגב, בכל מצב, במקרה של ירידה תלולה הגיר מזהה כי הרכב מאיץ למרות חוסר השימוש במצערת ויורד להילוך נמוך, שאולי פחות חסכוני בדלק אך מאפשר להיות בשליטה טובה יותר ובמומנט הנכון.

בשורה התחתונה הגיר הרובוטי מרגיש נפלא, ההתנהגות מזכירה מאוד גיר ידני, והרעידות המדוברות בתחילת נסיעה נעלמות עם הזמן, כשלומדים לזהות את ההבדלים בינו לבין גיר פלנטרי. במקרה שלי לאחר 91K ק"מ לא נרשמו תקלות בגיר למרות שאינני חס עליו וגם לא קודמיי....

למרות היציבות היחסית כוחו של המנוע מרגיש רב ובדרכים מפותלות נדמה כי קל להיכנס לתת היגוי ולאבד שליטה. הרכב לא מרגיש עצל אלא כבד ולכאורה אינו מתאים לנהיגה ספורטיבית. גם בפקקים אני מוצא את עצמי פותח פערים קלים ולא מזנק מהמקום צמוד לתחת של זה שלפניי. לא כי לא ניתן לעשות זאת אלא כי זה מרגיש לי פשוט לא נכון.

חשוב לי להגיד שהרכב "גדול עליי", הוא החזק ביותר שנהגתי עליו, היקר ביותר וגם אחד הכבדים (למעט טנדרים) ולכן קשה לי להגיע למגבלות שלו (מתוכנן קורס נהיגה). הבלמים אגב מרגישים קצת חלשים, ככל הנראה בגלל אותו פחד לאבד שליטה ולא כי הם באמת כאלה.

במהירות של 140-160 קמ"ש נראה שהמנוע כלל לא מתאמץ ונמצא בסל"ד נמוך יחסית (אם אני לא טועה באזור ה-4000 סל"ד), האחיזה מרגישה בסדר גמור וגם השילדה נינוחה למדיי, אין טלטלות או רעידות מיוחדות.

צריכת הדלק סבירה ובממוצע עומדת על כ-1:10 בנסיעה משולבת ללא רחמים. בנסיעות ארוכות ורגועות במיושר עם מזגן ניתן להגיע ל-1:14 בקלות ובנסייעות עירוניות בלבד, בפקקים ועם מזגן תיתכן גם צריכה של 1:6 במקרים קיצוניים.

מבחינת בטיחות - לסופרב 5 כוכבי NCAP בעבור שלל אביזרי האקטיביים והפסיביים. למעט מוטות חיזוק, חלקים קורסים, ושלל מערכות בנות 3 אותיות לועזיות בשמן, היא מצויידת במיטב הפירוטכניקה - קדם מותחנים ו-9 כריות אויר (התשיעית מיועדת לברכי הנהג ונמצאת מתחת להגה).

 

לסיכום - הסופרב מלאה בכל טוב, מרגישה יוקרתית ממה שהיא (זהיתי לא מעט חלקים וחומרים שנעשה בהם שימוש בדגמי אאודי), חזקה יחסית ונוחה למדיי, אלגנטית ועושה את העבודה במחיר שפוי. את התמורה למחיר הקבלתי בעבר למשפקי שמש או שעונים. אפשר לקנות שעון נאה מתוצרת שוויצרית ב-1500 ש"ח (כאשר יש שעונים גם זולים מכך) באיכות לא רעה ואפשר לעשות זאת גם ב-7000 ש"ח, אלא שאת השעה הם יראו באותו אופן וההבדלים יהיו מינוריים ביחס להבדל במחיר.

כמובן שאם התקציב היה מאפשר הייתי חולם בגדול ונוטה למותגים יוקרתיים יותר אבל הבחירה בסקודה רחוקה מלהיות פשרה והיא יכולה להיות נבונה מאוד.

"הלימוזינה הצ'כית" עבורי מוכיחה עצמה כאלגנטית, איכותית ומספקת בזכות השקעה יוצאת דופן של המהנדסים במחשבה על כל אחד מהמשתמשים בה.

 

תודה מיוחדת לכל מי שהגיע עד כאן!

 

נ.ב. - חוזה הליסינג שלי מסתיים במהלך השנה הקרובה. במידה והתקציב לא יגדל ולא תימצא כלה חדשה בכוונתי לבחור בסופרב נוספת ללא היסוס, בתקווה שזו תהיה ה-2.0TSI, לא בגלל שחסר לי כח אלא כיוון שהיא משודכת לגיר DSG. ה-2.0 מגיעה היום עם חבילת תוספות כגון ג'אנטים R18, ספוילר אחורי מעודן, סאן-רוף, מערכת מולטימידה+מצלמת נסיעה לאחור ומתגי העברת הילוכים מאחורי ההגה.

Live fast, die young - leave a better looking corpse

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

סיקור מפורט ביותר שנהניתי לקרוא, בייחוד על כל הפיצ׳רים וההמצאות שיש ברכב, לא משהו שנכתב על כל רכב.

רמת

הכתיבה טובה ומספקת. סה״כ מצוין.

ואני לא אתחיל לדבר עכשיו על החשק שעשית לי לנסיעה בסקודה הזאת ):

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תענוג, פירוט על כל דבר + כל מיני פיצ'רים ברכב, במגזינים לא מגיעים לרמה כזו.

חובה על כל מבחן רכב בארץ להגיע לרמת פירוט כזו, כי אנשים קונים רכב ולא יודעים על פיצ'רים מגניבים בסיסיים שיש להם בו.

נהניתי מאוד לקרוא!

"If you can't explain it to a six year old, you don't understand it yourself."

- Albert Einstein

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה!

כבר אמרתי בעבר שאני מפרט ומחפש מבחנים שכוללים כמה שיותר פירוט על הפיצ'רים.

עבור משתמש ממוצע כמוני הביצועים של רכב הרכבים בסגמנט מספקים* והאבזור משמעותי כיוון שהוא זה שיקבע את רמת שביעות הרצון והנוחות (במיוחד בנסיעות ארוכות).

 

* - ככל שעולים ברמה, מטפסים על עץ שקשה יותר לרדת ממנו. לאחרונה כתבתי סקירה קרירה על מאזדה 6. אני מניח שאם הייתי מתיישב באותה מאזדה אחרי אחד הרכבים הישנים שלי, היא הייתה מרגישה טוב. אלה שמאז שהתרגלתי למה שיש לסופרב להציע, ה-6 הרגישה כמו עגלה. בשורה התחתונה כמעט כל משפחתיות עם טכנולוגיה מודרנית נותנת מעבר לנסיעה מ-A ל-B. זאת הסיבה שאני שם דגש על דברים אחרים ופחות סובייקטיביים.

Live fast, die young - leave a better looking corpse

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו גישה מצויינת ונכונה, בייחוד כאשר הרכבים הנידונים נמצאים איפשהו מתחת לרכבי gti/ספורט/הנעה אחורית בכל הקשור ליחידת ההנעה, דהיינו רכבים עממיים.

אשמח בהזדמנות לקרוא ממך או מאחר שישאב השראה, ביקורת לרכב שיותר מותאם לי תקציבית, אני בטוח שמסיקור שכזה אפשר להסיק מסקנות רבות בקשר לקניית רכב חדש, בייחוד כשנחסך ״מה, אין גם את זה? טוב נו״ בקניית רכב חדש.

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פוסט נהדר, באמת כיף לקרוא ולהתרשם !

הדעה שלי באופן אישי על סקודה השתפרה פלאים בשנים האחרונות, אם מדובר על אוקטביה, סופרב (בפרט) והיטי .

הדבר היחידי שהיה חסר לי ברכב עליו נהגתי (בדיוק כמו שלך) היה הכח.

 

תהנה וסע בדרכים טובות !

Audi A3 2.0T FSI DSG 2006

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על ההשקעה. תענוג לקרוא את הפוסטים שלך.

האם נתקלת בתקלות כלשהן ברכב (מכנית, חשמלית וכו')?

 

לא במשך כל חייה היא הייתה אצלי ואני מתעצל לשלוף הסטוריית טיפולים מחב' הליסינג למרות שזה ודאי אפשרי.

מהידוע לי שום דבר רציני, נורות ומצבר.

הבעיה האמיתית היא זלילת שמן. אחת לרבעון כמות נכבדה של שמן פשוט נעלמת לה. בטיפול האחרון הסבתי את תשומת ליבם והרכב היה כמה ימים במוסך. לא נמסר לי שנמצא מקור לבעיה או שבוצע משהו מעבר לטיפול 90K רגיל והחלפה של המצבר. אעקוב אחרי זה. הבנתי שהבעיה די מוכרת ב-VAGיות המוגדשות.

חשוב לי מאוד להגיד את זה - האחזקה יקרה יותר משל משפחתית קומפקטית וזה טבעי לחלוטין. המגבים פה מיוחדים, הצמיגים יקרים, יש שלל חיישנים שהשטן לא ברא, נורות הקסנון יקרות, המצמדים של ה-DSG וחלקים כאלה ואחרים. גם צריכת הדלק לא כשל היברידית מתונה. לא הייתי ממליץ להתקרב למי שתקציבו דל כיוון שרכישת הרכב יכולה להיות רק קצה הקרחון (וזה נכון לגבי רוב רכבי "הפרמיום", בין אם מדובר ברכבי יוקרה של ממש ובין אם זה עממית משודרגת).

מכיוון שמדובר ברכב צמוד מהעבודה אני יכול להרשות לעצמי בכלל לא לחשוב על הדברים הללו.

Live fast, die young - leave a better looking corpse

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני קורא וככל שאני קורא יותר,גובר הרצון שלי לעשות סיבוב על הסופרב.

סקירה מעולה.

תודה רבה.

את טעם נרכש,את כמו בירה,כמו סיגריות,כמו קפה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4280 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...