Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום - 4 חודשים ו2000 ק"מ עם רנו קליאו החדשה 1.2 ידנית


dorsht
שימו לב! השרשור הזה בן 4299 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

החלטתי לכתוב סיכום לתקופה הזו עם הקליאו.

אז כן, היא לא נסעה הרבה עקב הגיוס שלי, אבל בין לבין הספקתי לנסוע איתה הרבה בתוך העיר וגם לבצע מספר נמוך של גיחות בינעירוניות ספורות.

 

 

נתחיל במחיר - הרכב נמכר ב-70 אלף ש"ח, כיאה לקטגוריית הסופר מיני. ההתלבטות העיקרית הייתה בינו לבין הניסאן אקו מיקרה, שנפסלה לאחר נסיעת מבחן ועיון בנתונים, לניסאן גיר פחות נוח לתפעול וכנ"ל לגביי הקלאץ', בטיחות נמוכה יותר וציון נמוך יותר במבחני הריסוק, אין לה קרוז קונטרול (שהתגלה דווקא כמאוד שימושי עבורי), לא אהבתי את המראה שלה, אין לה ברקסים מסוג דיסק מאחורה אלא תופים פשוטים, למנוע שלה יש צליל מצחיק ומעצבן בו זמנית, והוא רועד בעצירות, ואת זה אני לא יכול לסבול עוד מימי נהיגה אחת באלטו.

כל הדברים האלו הובילו אותי לרכישת הקליאו. גם האופציה של ריו ופיאסטה נבדקו, אך הן לא עמדו בתקציב שלי, ולכן לא רכשתי אותן.

 

 

תחום האבזור - הרכב מאובזר די טוב, מגיע עם מערכת מקורית שתומכת בMP3 ועם חיבור AUX, שליטה מההגה, קרוז קונטרול ומגביל מהירות, 2 חלונות חשמל (אי קיומם של שני החלונות מאחור איננו מפריע לי), מראות חשמליות, פנסי ערפל וכל זה בצד האבזור המקורי שאיננו אבזור בטיחותי.

בסך הכול מספק אותי מאוד, היה נחמד אילו היו מביאים גרסה מעט יותר מפוארת, עם דיבורית בלוטות' מובנית מקורית, חיבור USB וכו', דברים שמעט חסרים לי.

 

תחום הבטיחות - כיאה לרנו, רכב בעל 5/5 כוכבים במבחני הריסוק על מבוגרים, עם 6 כריות אוויר, ABS, ESP. אבזור בטיחותי הוגן להיום ומספק בכללי. נחמד היה להוסיף מערכת לעזר בזינוק בעליה כמו שיש בVAGיות.

 

תחום צריכת הדלק - הסיבה העיקרית בגללה נרכש הרכב הוא צריכת הדלק. אז כן, הגטס לא הייתה שתיינית כמו שעושים ממנה, אך בשבילי בתוך חייל שרוצה להגיע בסדיר עם הרכב שלו לבסיס, צריך משהו יותר חסכוני, יותר מודרני, יותר נוח, יותר בטיחותי.

בתחום הזה הקליאו עושה עבודה טובה, ובצריכת הדלק בעיר אפילו לא רחוקה מנתוני היצרן - בעיר אני משיג נתון קבוע שבאיזור של 1:12.5-1:13, עם מזגן, עם הרבה עליות שבהן צריך למשוך הילוכים. צריכה טובה מאוד.

בנסיעה משולבת, שכללה נסיעה מבאר שבע לאשקלון וחזרה, מבאר שבע למיתר (יישוב שנמצא כ-20 ק"מ מבאר שבע) וחזרה ונסיעות בתוך העיר, הגעתי לצריכה משולבת של 1:15.5. בהחלט מכובד וטוב.

 

תחום הביצועים - מראש ידעתי שאני לא קונה קליאו RS. בסך הכול הביצועים סבירים מאוד, מספיקים כדי לשמור על קצב סביר עם התנועה, גם בעיר וגם מחוץ לעיר. אין בעיה לנסוע במהירויות החוקיות של כביש 6, מעבר לכך לא בדקתי. המנוע מראה גמישות סבירה יחסית.

 

תחום הגיר - הגיר בסך הכול יחסית נוח לתפעול, הקלאץ' גם הוא סביר, אבל יחסית גבוה ולכן צריך להתנהג אליו ברגש. לגיר 5 יחסי העברה קצרים יחסית, זה מקנה חסכון בדלק בתוך העיר, אבל מחוץ לעיר מרגישים את חוסרו של ההילוך השישי. זוהי נקודה לשיפור שהייתי משפר בדור הקרוב שיגיע לקליאו. למחשב הדרך יש נטייה להתריע על החלפת הילוך כל פעם שמגיעים לאיזור ה2000 סל"ד, מן הסתם - לא להתייחס כי זה לא ממש הגיוני, אתמול נסעתי בעליה די חדה באחת מהשכונות בבאר שבע, המחשב ראה שהגעתי ל2000 סל"ד בהילוך 3, ורצה שאעביר, אני כמובן ידעתי שאם אעביר לרביעי כנראה אראה את החץ כלפי מטה, שממליץ להוריד הילוך, לכן אין מה להתייחס אליו, הוא לא הגיוני בעליל.

 

תחום נוחות הנסיעה - כיאה למכונית צרפתית, מדובר במכונית נוחה מאוד, אני יכול לנסוע הרבה זמן ברכב בלי שיכאב לי הגב, מהר מאוד מוצאים תנוחת ישיבה נוחה, כל כיסא כמו כורסא, לא מרגישים כל בור בכביש, משכך טוב את הכבישים הרעועים שיש בארץ.

 

תחום המראה - בסך הכול נראה בסדר, לא הרכב הכי יפה שיש בקטגורייה, אבל גם לא המכוער ביותר, מראה יחסית סולידי, לי אין בעיה עם המראה שלו.

 

איכות הרכבה - לא גיליתי קרקושים או פלסטיקים רופפים וכו'. היה נחמד אם היו תופרים את העור על ההגה פחות גס.

 

תוספות ברכב: חיישני רוורס ודיבורית בלוטות'. למען הנוחות שלי.

 

אז מה קיבלנו ב70 אלף ש"ח? רכב נוח מאוד, עם ביצועים סבירים, איכות הרכבה טובה, צריכת דלק טובה, בטיחות גבוהה, אבזור נחמד ומחיר ריאלי בסך הכול.

באופן הכללי, אפשר לומר שאני מרוצה מהרכב.

אם אהיה מרוצה ממנו והוא יראה אמינות טובה ב3-4 השנים הקרובות, אינני פוסל את האופציה שהרכב הבא שלי גם יהיה רנו.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חסרים מספר דברים מהותיים כגון,צריכת דלק,דעה על המנוע מבחינת כוח,דברים שמצאת בתור חיסרון לאחר רכישה.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חסרים מספר דברים מהותיים כגון,צריכת דלק,דעה על המנוע מבחינת כוח,דברים שמצאת בתור חיסרון לאחר רכישה.

זה נעצר לי באמצע, עכשיו ערכתי וזה מסודר.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשיתי נסיעת מבחן על הדגם האוטומטי,אכן רכב מרווח ולדעתי ניראה טוב.

אהבתי את סגירת הדלתות,מרגישים בקליק הזה בטיחות.

 

תודה על הסקירה.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אותי יותר מעניין לדעת איך הרכב הזה שורד את מבחן הזמן.

 

הרכב הזה נמכר בגירסאות ה-1600 אוטומט שלו (שהיו יקרות יחסית בתור חדשות) ב- 35-30 אלף ש"ח לדגמי 2008.

 

אם ניקח בחשבון שהרכב נמכר לפני 4 שנים במחיר של 102 אלף ש"ח, זה מראה על ירידת ערך אסטרונומית, של כמעט 70 אלף ש"ח בתוך 4 שנים.

 

יש מצב טוב שאת דגמי 1.2 יהיה אפשר לרכוש בעוד שנתיים-שלוש במחירים של 30K בערך...ואם הרכב אמין זה נשמע כמו דיל טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה מה המצב של הרכבים הללו שנמכרים ב30-35 אלף ש"ח, ומהי הבעלות הקודמת, אני רק משער שיש להם ק"מ אסטרונומי ביחס לשנתון וככל הנראה בעלות קודמת של חברה/השכרה/ליסינג.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את האמת לא,אבא שלי חבש לקנות כזאת וזה באמת המחירים שלה ויש ק"מ ממוצע,זה פשוט רכב עם שוק לא חזק,אך כמו שד"ר סובארו אמר מעניין איך השוק של הידני יהיה.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את האמת לא,אבא שלי חבש לקנות כזאת וזה באמת המחירים שלה ויש ק"מ ממוצע,זה פשוט רכב עם שוק לא חזק,אך כמו שד"ר סובארו אמר מעניין איך השוק של הידני יהיה.

מקווה שטוב, הרכב לא נפוץ מדי על הכביש ולא נפוץ מדי בחברות השכרה וליסינג ואולי בבוא היום זה ישחק לטובתי.

לעומת זאת מכונית כמו אקו מיקרה, נפוצה יחסית בהשכרה וליסינג, מה שסביר להניח היה מקשה עליי במכירה בבוא היום.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את האמת לא,אבא שלי חבש לקנות כזאת וזה באמת המחירים שלה ויש ק"מ ממוצע,זה פשוט רכב עם שוק לא חזק,אך כמו שד"ר סובארו אמר מעניין איך השוק של הידני יהיה.

 

המחירים הם סביבות 40K במודעה לכאלה עם ק"מ ממוצע, כאלה עם עבר השכרה מבקשים במודעה 35K בערך, אני מניח שבפועל המחירים נסגרים על 5-8K פחות, בהתאם לטירוף של ימים אלה.

 

לכן, זו הסיבה שמעניין אותי מה יהיה המחיר של הקליאו בעוד שנתיים.

 

 

אגב - כבר עכשיו אפשר להשיג כאלה עם 0 ק"מ יד ראשונה מהיבואן במחירים של 65K...זה אומר משהו לדעתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם נכון,הדעה שלי שאם לא קונים רכב חדש לשנה או שנתיים שיכול להיות בעל שוק לא חזק,אני מעדיף להנות עם הרכב שלי כמה שנים ולא לחשוב בכמה אני אמכור אותו,אבל כמובן תלוי כמה זמן מחזיקים אותו.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיקולי ירידת ערך הם שיקולים משמעותיים אצל מי שאוהב למכור אחרי שנתיים ולשדרג. כאן אולי יש מקום לסגור גם עסקה עם היבואן על טרייד אין במחיר מחירון בקנייה של רכב חדש מאותו יבואן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור אחד שמנסה למכור את הקליאו בת ה 8 חודשים במחיר מחירון של 60000, המצב קשה מאד, מעט מאד טלפונים.

השוק של הרכב הזה לא טוב אבל מאידך אני רואה שכל שוק המשומשות במצב קשה. אחלה רכב בסך הכל למעט ההילוכים המעצבנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיקולי ירידת ערך הם שיקולים משמעותיים אצל מי שאוהב למכור אחרי שנתיים ולשדרג. כאן אולי יש מקום לסגור גם עסקה עם היבואן על טרייד אין במחיר מחירון בקנייה של רכב חדש מאותו יבואן.

בעקרון השאיפה שלי, אחריי השחרור שלי, לאגור סכום כסף מסוים ולשדרג לרכב חדש שוב מהניילונים.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תכננתי בחודש הבא לכתוב סיכום שנה ו- 30,000~ ק"מ עם הקליאו...:roll:

 

אבל אכתוב בכל זאת, כי לא התייחסת לכל הפרטים.

 

שמח שאתה מרוצה מהרכב:)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4299 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...