Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום חודשיים עם יונדאי ולוסטר


שומאכר
שימו לב! השרשור הזה בן 2954 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הזמן עובר מהר, ככה זה כשנהנים. אולי קלישאה, אבל המשפט הנ"ל ממש קולע מבחינתי. אז נכון, בסך הכל מדובר בחודשיים, ונכון אני עדיין "נהג חדש" איתה ועוד לא הכרתי אותה לעומק, אבל לכל מערכת יחסית יש התחלה.

איך הכרנו:

נפגשנו לפני כ-9 חודשים משיטוטים באינטרנט. הופה, רכב מעניין אמרתי לעצמי. מעניין מה ההורים יגידו. טוב נו, הגיע הזמן להפעיל את הקסמים שלי, גם ככה הם רוצים למכור רכב אחד ולהתחדש באחד מהניילונים (כהרגלם).

טיול לצפון, אמא משוכנעת שהרכב מעולה, אבא סולד, אחי מתנדנד. הולכים לסוכנות - אבא מתאהב ומתבאס בו זמנית. "איך רכב כזה ייכנס לחניה שלנו? אני מרחם עליו"."צהובה? נכון שהיא פצצה?" ואבא זורם "מדהימה. אבל, אנחנו גרים בבת ים, וזה ימשוך אנשים כמו זבובים לח*א". כתומה בחניון, לא בשבילנו. סרטונים של אפורה, תפורה עלינו. אמא רוצה לבן, אבל מי שואל אותה :-P

וכך, הוזמנה לה ולוסטר סופרים אפורה בתחילת דצמבר. חיכיתי ל*ונה הזאת חמישה וחצי חודשים. כן, חמישה וחצי חודשים. עד אז מידי פעם נהגתי על אחת פה ושם, לא יותר מידי מה להכיר לעומק, רק בצורה שטחית. גם כן יונדאי.

הבחירה נעשתה בלב שלם. כן, ידעתי שיש לאון 1.8T בפחות מחיר, שיש אסטרה טורבו בפחות, שיש עוד שפע אופציות כגון מיטו, DS3 ועוד ועוד. אבל הפור נפל. התאהבתי. טוב, גם ההורים בעסק, לכן חשוב אוטומטית, אמינה ( כאן כבר עבדתי עליהם :lol: ), ביטוח במחיר שפוי (יש אלוהים! הביטוח באמת לא יקר) ו... זהו. כל השאר, זה בשבילי.

 

אדלג על עניין העצבים בציפיה לרכב, לא מעניין. רק אציין שהסוכן קיבל הרבה שיחות ואף צעקות. עבר.

 

והגענו לעוד שבוע של עצבים, אני יודע שהרכב בארץ, אני יודע את המספר ואני יודע שהוא בסיום ההתקנות. פאק! מגיע חמישי, מחר שישי, שוב אני בלי ולוסטר בחניה?! והטלפון המיוחל מגיע. "גיא? מה נשמע מדברים ממוסך התאומים. אתה יכול לקחת את הרכב מחר ב-10 בבוקר?" "בטח!!!!". מחייך חיוך שטני וערמומי לכיוון אבא "יששש! היא הגיעה".

10 בבוקר זה לא היה, אבל 11 כן. הבעלים של המוסך כבר התקשר "נו מה? ויתרת עליה?". "לא! עוד דקה מגיע!".

רואה אותה ממרחק, מדהימה. ככה זה, כשאתה יודע שהרכב הוא ש-ל-ך, הוא הכי יפה. ולא משנה כמה אפורות תשימו לידה, היא הכי יפה. נקודה. קורע את הניילונים עם אבא, לא משאיר שמץ של מדבקה אפילו. עוברים בקצרה על התפעולים (שאני מכיר כבר בעל פה), ויאללה, הביתה, להפתיע את החברה.

 

אינטריור:

מבחינתי, למרות שישבתי בהמון רכבים וגם בתוכה בערך שמונים פעם עוד לפני שקיבלתי, היא סוג של חללית (ההקצנה בכוונה כמובן). די הרבה כפתורים בקונסולה המרכזית, תצוגה כחולה מדהימה, הכל נפלא. מרגיש בבית, ולא בא לי לצאת ממנה אף פעם. אבל אף פעם.

הכפתורים בהישג יד - כיוון המזגן וכל כפתוריו, ידית ההילוכים, ידיות האיתותים, ניתוק ESP, מצב ECO ותאורת פנסים. הכל קרוב, הכל נשלט ומרגיש טוב.

מסך הטאץ 7" לא רחוק מידי ועובד נפלא. כן, יש לו כמה באגים כמו שעון שנרדם בשמירה ולפעמים איזה שיר שלא נקרא טוב והמערכת נתקרעת (וזה נפתר ע"י לחיצה על כפתור הריסט). אבל בגדול, אני מבסוט, השליטה נוחה, הטאץ' גם טוב (לא גלקסי S3 או אייפו אבל טוב), רואים בבירור גם כשיש עליו שמש, וכל זה אפילו שהיבואן התקמצן על GPS מובנה, אפשרות לראות קליפים ועל שפת העברית.

איכות השמע סבירה, אבל אני לא האדם לשמוע ממנו חוו"ד לגבי זה, משום שכל חיי הרישיון שלי אני רק עם מערכות משודרגות (וחברי הפורום מהאודיו מכירים ויודעים).

מזגן - מעולה. לא פחות. גם בימים מאוד חמים כשהרכב עמד שעה (לכל היותר, וגם זה מקרים קיצוניים אצלי) בשמש הקופחת, המזגן עשה עבודתו נאמנה וקירר את תא הנוסעים תוך דקות ספורות. לאחר מכן אני תמיד נוהג על חצי כח במקסימום. לגבי חימום, עוד לא נבדק מין הסתם.

פינוקים: מחזיק משקפי שמש ששימושי לי מאוד, ריפודי עור משולבים בד שמרגישים יותר טוב מהגרסא הרגילה וגם מהבכירה של הולוסטר. הבד הוא בד נושם, כך שגם בשיא החום לא תזיעו בגב כשתשבו ברכב. המושבים עצמם מעולים, חובקים, אוחזים היטב ונוחים. לי אישית לקח כמה שבועות להתקבע על תנוחה טובה, אבל אני בעייתי מאוד בעניין הזה.

מחשב דרך מפורט - צריכת דלק רגעית, צריכה ממוצעת, 2 מונים לק"מ (עד 1000 ק"מ), מונה לשמן, ממוצע מהירות בנסיעה האחרונה, כמה ק"מ נשאר עד לתדלוק ואולי עוד משהו ששכחתי.

כמובן שיש את כל החיווים לבקרת ניתור לחץ אויר בצמיגים, כריות אויר, ESP ועוד.

בדגם הזה יש בנוסף גם את הגג שמש הפנורמי, שמייחד את הרכב עוד יותר ממה שהוא ומתאים אליו כמו כפפה ליד. לא מועיל יותר מידי, אבל זה כיף בערבי הקרירים לפתוח אותו או להשאיר אותו סגור ולראות את השמיים. אני אוהב 8).

חסרונות:

עדיין אין קירקושים בנסיעה רגילה אבל עם פול ווליום הרמקולים פשוט מרעידים את הדלתות והדיפונים עושים רעש מציק מאוד.

בתא נוסעים מאחור יכלו להשקיע ולהוסיף גם גימור של עור בדלת וגם בצד השני במקום להתקמצן ולשים פלסטיק בלבד שגם נראה לא קשור וזול מאוד.

אין מרווח ראש לאנשים גבוהים מאחור. גם מקדימה בגרסא עם הגג המרווח ראש קטן יותר מגרסאת הבסיס.

תא מטען די גדול בגודלו, אבל לפעמים הוא לא כלכך פרקטי, ואני נאלץ לקפל את המושבים האחוריים על מנת להכניס מטען גדול.

 

אקסטריור:

לדים בחזית, לדים מאחור, וזהו :lol:

האמת אני מניח שכולכם מכירים כבר בעל פה את הרכב, לכן אין לי מה להוסיף רק שיש מספר הבדלים בדגמים השונים:

הבסיסי- בלי עדשה בפנס, בלי לדים מסביב לעדשה, בלי גג פנורמי, חישוקים 17", גריל מקדימה ומאחורה שחור מט, אנטנטת הרדיו בצבע הרכב.

סופרים - עם עדשה + לדים, גג פנורמי, חישוקי 17", גריל מקדימה ומאחורה בשחור מבריק, אנטנה בצבע שחור.

אליט - כמו סופרים רק עם חישקוי 18" ופסים בתוך החישוקים בצבע הרכב (למעט כסופה אפורה ולבנה).

בהמשך יש גם תמונות :-)

 

מניעים:

נוחות הנסיעה היא סבירה. אני רגיל למאזדה2, כך שהנוחות מבחינתי לא נפגעה, למרות הירידה בחתך (מ-55 ל-45), למרות שהרכב יותר מוקשח ונמוך. היא גם יחסית מגהצת (מבחינתי, שוב ההשוואה היא למאזדה שיש לנו בבית) מהמורות בצורה סבירה, ולא מתפרקת לרסיסים (למרות שאני מרחם עליה ונוסע בעדינות בכבישים לא כבישים). המושבים טובים (מבחינת נוחות), אבל לפעמים זה כבר קשה לשבת בנסיעה של שעתיים ויותר, אולי הבעיה היא אצלי ובכיוון של הכסא.

בסך הכל ציון עובר, דיי בקושי.

איכות הנסיעה טובה, אין קירקושים, הכל פיקס, הרכב מרגיש מעולה.

 

יצאנו לנהוג:

הרכב יושב טוב על הכביש, יש אחיזה בשפע למרות שהייתי ממליץ לשדרג את הצמיגים. ההגה מרגיש קל מידי ובמהירויות גבוהות למרות שהוא נעשה מעט כבד יותר, הוא עדיין קל מידי ולא משרה את הביטחון שאתה מצפה שהוא ישרה ברכב כזה. טיפה יותר משקל, והיה מעולה.

פידבק מההגה תקבלו אבל ממש בקמצוץ קטן, הוא לא אילם לגמרי אבל קל מידי כמו שציינתי. מה שכן ייאמר לזכותו שהרכב מגיב היטב לכל הפניית הגה, והרכב מרגיש טוב מאוד בסיבובים והעברות משקל, מה שמעלה אצלי חיוך לא פעם ולא פעמיים. עדיין לצערי לא לקחתי אותו לכבישי נהיגה, אבל בכבישים שאני מכיר הוא מתנהג מעולה ופונה בחדות, אוחז, וכשדוחקים בו ורוצים גם להנות הוא יודע להוצייא את הזנב :wink: . כמובן שלא מדובר באיזו קליאו שהיא סכין חדה, אבל גם לא מדובר באיזו ניסאן טידה.

בסך הכל הרכב מתנהג טוב, הוא בעל יכולות גבוהות שכדי למצות אותם צריך לשפר ברכב דבר אחד או שניים (מתלים וצמיגים זה מה שחסר לי בכל אופן).

מנוע-גיר:

נקודה כואבת? לא כלכך. אני לא בא מעולם הטורבו (למרות שכן נהגתי על רכב או שניים עם טורבו אבל לא של הספקים מטורפים), ועד היום נוהג רק על אטמוספריות (למרות שאין לי רזומה מרשים כלכך :lol:). 138 סוסים ו-17 קג"מ. אממ, על הנייר נשמע... סביר. בפועל? זה זהה. יש כוח, אבל אתה מצפה לעוד כוח, ולכן בסופו של עניין חסר כוח.

נתחיל מהגיר:

גיר לא פחות ממעולה. 6 הילוכים, 2 מצמדים, נפלא. תענוג. בפקקים הוא לא דופק כמעט ובכלל, ויודע מתי להעביר הילוכים ומתי להשאר בהילוך הנוכחי בצורה כמעט מושלמת.

מצב ECO גורם לגיר להעביר הילוכים מהר ובסלד נמוך יחסית על מנת לחסוך בדלק ולהיות על ההילוך הנכון על מנת לחסוך דלק בצורה הכי יעילה. במצב הזה האוטו גם עגלה, אלא אם כן מדביקים את הדוושה לרצפה (כמו כן הוא מוריד מעט כח מהמנוע כדי לחסוך בדלק).

מצב D רגיל, מצב נהיגה רגיל, המחשב מעביר הילוכים ולא בסלד כלכך נמוך.

מצב S - מצב ספורט. העברת הילוכים מהירה יותר כמובן בהתאם לצורת הנהיגה, משאיר את ההילוכים ב-3 אלף סל"ד על מנת לשמור על רצועת כוח יעילה, מגיב מהר, תענוג.

לכל המצבים כמובן יש תפעול ידני מההגה, ובמצב ספורט ההתנהלות טיפה שונה: יש אפשרות לתפעול מהגיר עצמו ויש אפשרות לתפעול מההגה. ברגע שאתה מעביר הילוך לבד, אתה בשליטה מלאה על ההילוכים, אלא אם כן תגיע למנתק ושם הוא כבר יעביר הילוך לבד.

בשורה התחתונה: גיר מעולה, ולכל בעלי ה-DSG 6 אתם יודעים במה מדובר.

מנוע: אנמי בתחילת נסיעה כשלא מאיצים מהר, אבל כשדוחקים במנוע מעבר ל-4.5K סל"ד, יש כוח והוא מגיע היטב. האצות ביניים טובות, עדיין לא מדדתי, אבל בעת עקיפה לא חסר לי כוח.

אבל, ברור שמיום ליום אני מתרגל למנוע, וכן, חסר לי איזה טורבו או איזה מנוע 2 ליטר עצבני שמגיע ל-8-9 אלף סל"ד ויביא לי 200+- סוסים. אין לי את זה, אבל זה לא כזה נורא.

בסך הכל, אני נהנה משילוב הגיר-מנוע הנ"ל, ותמיד מנסה ומשתדל להוציא ממנו את המקסימום בנהיגה אגרסיבית :-)

 

צריכת דלק: בתוך העיר כשאני בלי רחמים על הגז, 1 ל-10.1. בשילוב בינעירוני עם עירוני ונסיעה רגילה (מידי פעם נוהג עצבני), 1 ל-13. לא צריכה איומה, גם לא צריכה מעולה. סבירה + לרכב כזה, ששוקל בסך הכל 1230 קילו.

 

מה עוד שכחתי? שאני מבסוט עד הגג (והגג לא רחוק מהראש). וברצינות, אם יש לכם שאלות, הערות או הארות לדברים ששכחתי, אשמח אם תגיבו ואענה בהתאם.

 

IMG_1972.jpgIMG_1973.jpgIMG_1975.jpgIMG_1977.jpgIMG_1985.jpgIMG_1991.jpgIMG_2112.jpgIMG_2117.jpg

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 58
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

IMG_0576.jpgIMG_0584.jpgIMG_0596.jpgIMG_0605.jpgIMG_0611.jpgIMG_0613.jpgIMG_0621.jpgIMG_0624.jpg

 

18 התמונות האחרונות הן באדיבותו של אוראל RS. תודה אוראל!

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש! אני מאמין שכל פעם שאתה רואה את הרכב עולה לך חיוך ענקי וזה שווה את זה בין אם זה רכב שווה ובין אם לא, ממש תתחדש ותהנה!.

עכשיו שאלה של ילדון חצוף בן 19, 0-100 בדקת?8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אושריקו, זה לא מעניין אותי האמת. תאוצות ביניים כן.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו בסדר, לא נורא. אני עושה פעם בחמישים שנה סיקור על הרכבים שלי :-)

מי שמעוניין שיקרא, מי שלא, לא.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המבחן שלך הוא לא מקצועי בעליל, תשאל את הבנאדם הכי חובבן שיש והוא ישר יגיד לך שאם אין לך אבטיח בתמונות, אז אתה לא רציני.

תתחדש :)

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש נהנתי לקרוא , נשמע מצויין (כמובן שיבואו בקרוב בעלי הVAG להוריד מההתלהבות) , שאלות:

כמה ליטרים התא מטען?

מה לגבי מרווח ונוחות ברכב , מבחינת נוסעים , מקום לרגליים , ראש , וכו'. ?

איך הנוסעים מסתדרים עם דלת בצד אחד?

 

עוד משהו קטן , ההבדל היחידי בין הסופרים לאליט זה 18" אינץ?

9.5 שעות דייט ? בערך המערכת יחסים הכי ארוכה שלי
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש נהנתי לקרוא , נשמע מצויין (כמובן שיבואו בקרוב בעלי הVAG להוריד מההתלהבות) , שאלות:

כמה ליטרים התא מטען? 440 ליטר

מה לגבי מרווח ונוחות ברכב , מבחינת נוסעים , מקום לרגליים , ראש , וכו'. ? יש מקום ל-4 נוסעים. בכללי יש מרווח מקדימה, אבל בגלל הגג לא לגבוהים במיוחד. מאחורה העסק עוד יותר נמוך, לכן אין מרווח ראש כלכך לאנשים שגבוהים מ-1.75 מטר. מרווח לרגליים יש בשפע

איך הנוסעים מסתדרים עם דלת בצד אחד? מסתדרים. זה לא הכי נוח או פרקטי, אבל יחסית לרכב קופה להוסיף עוד דלת זה דיי נוח. אני אישית קשה לי לנקות את הצד של הנוסע שמאחורי הנהג, אבל זה מה יש :wink:

 

עוד משהו קטן , ההבדל היחידי בין הסופרים לאליט זה 18" אינץ? ממש לא. יש גם חיישני גשם ואורות, BT מובנה, מערכת משודרגת עם סאב ומגבר, בקרת שיוט, מושבים מלאים עור

 

תגובות באדום.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2954 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...