Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבקש מידע על טויוטה פריוס 1.8


green
שימו לב! השרשור הזה בן 4321 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אודה על חוות דעת ממשתמשי טויוטה פריוס בפועל, לגבי הדגם הנוכחי עם מנוע 1.8 ליטר, בכל הנושאים כגון, סחיבה, נוחות, רעש, שימושיות אמינות וכיוצ"ב ולרבות כמובן בנושא צריכת הדלק, תוך התייחסות לאזור הנסיעה: עירוני/ בינעירוני, הררי/מישורי, אופי הנסיעה: איטי/מהיר.

 

כמו כן נא התייחסות למתיחת הפנים האחרונה של הרכב, לפי טויוטה הם פתרו את בעיית רעש המנוע בהאצה ואת בעיית הנוחות בעיר. האם אכן אין יותר בעיות בנושאים הללו?

 

כמו כן אבקש לדעת את הסל"ד בו המנוע עובד במהירויות נסיעה בינעירוניות, במידה ויש מד סל"ד כי אני לא מצאתי כזה בנסיעת מבחן קצרה שערכתי. זאת משום שקראתי שלפריוס יש גיר רציף עם יחס העברה אחד! והחשש שלי הוא שקבעו יחס העברה קצר מדיי, כך שהמנוע עובד על סל"ד גבוה מדיי מחוץ לעיר.

 

תודה מראש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אמור לקבל את הרכב ממש עוד כמה ימים

אני יכול לתת לך רשמים מהנסיעת מבחן :

 

הרכב סוחב מצויין ויש מספיק כוח זמין ..

דבר אחד שקצת הפריע : כאשר מתחילים נסיעה מעצירה (בעיקר בעלייה) ולוחצים ברגל כבדה על דוושת המצערת על מנת לפתח מהירות גבוהה (לדוגמא אם אתה ראשון ברמזור) יש השהייה קצרה של כמחצית השנייה במעבר ממנוע החשמל למנוע הבנזין .

 

מאוד נוח ומרווח הן מקדימה והן מאחורה יש הרבה מקום לרגליים (מושב אמצעי בסספל אחורי טיפה לא נוח לנסיעות ארוכות)

מקדימה הכל מאובזר ואלקטרוני , שליטה ממהגה , אינספור תאים , בקרת אקלים וכו'...

, התחושה היא כמו בחללית.. ממבט קצר הבגאז בסדר גמור ויש אפשורת לקפל את הכיסאות קדימה

 

מבחינת נוחות נסיעה:

בידוד רעשים בסדר , המתלים מרגישים קצת קשים (אולי רק לי זה הרגיש אחרי 6 שנים עם אמריקאית)

 

צריכת דלק:

לא יודע כל כך להגיד לך אבל אני מבטיח שזה לא מצופה בדבש כמו שמציגים את זה בקטלוג .. אבל הצריכה בסה"כ הרבה הרבה יותר טובה ממנוע רגיל

מה שכן יש המון פונקציות במסף לראות נתוני התפלגות, גרפים וכו'.. בזמן נסיעה הבטרייה נטענת במהירות (לא רק בירידה ד"א , יש גם המרה של אנרגיית חום מהבלמים לאנרגייה פוטנציאלית חשמלית)

 

נסעתי גם על ההיברידית של הונדה (האינסייט) ואין מ הלהשוות אפילו .. הפריוס לוקחת פשוט בהכל ...

האינסייט כמו קופסת סרדינים , מרגישה אנמית ומרשרשת, סוחבת לא משהו , המנוע החשמלי שם לא מי יודע מה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סחיבה - דומה לשל מנוע בנזין 2.0 ל' אבל עם יותר מומנט.

נוחות - טובה.

רעש - אין הרבה.

שימושיות - גבוהה למדי.

אמינות - לא נראה שצריכה להיות בעיה מהותית.

צריכת דלק - 1:20 בנסיעה מעורבת. יותר אם אתה נהג רגוע, קצת פחות אם אתה לא. בנסיעה הררית תוציא הרבה דלק בעלייה אבל כמעט כלום בירידות. בתור העיר בנסיעות קצרות ורגועות הצריכה אפסית.

 

לא יודע לגבי מתיחת הפנים.

אין מד סל"ד ואין בו צורך.

גיר רציף הוא בעל אינסוף יחסי העברה, לא יחס אחד. הסר דאגה מליבך, בשיוט הסל"ד נמוך בהחלט.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב מעולה, לטעמי האישי.

אבא שלי כרגע נוהג בכזה, מבחינת נוחות הוא מאוד מבסוט וגם אני מרגיש בו טוב בפנים. יש מרווח טוב לכולם גם כשהרכב מלא 4 אנשים וציוד בבגאז'.

לרכב יש המון כוח כאשר אתה מעביר אותו למצב PWR MODE, משתחררים להם כל הסוסים ומרגישים את זה. מצב ECO מסרס את הרכב בשביל חסכון בדלק ונהיגה ביום יום.

מבחינת דלק, ההורים שלי ששתיהם בעלי רגל כבדה על הגז יוצא כ-1:19 בד"כ, מידי פעם 1:20. לא כל כך מתאמצים בשביל לגרום לזה.

I Ride Because I Really Like Dessert

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אודה על חוות דעת ממשתמשי טויוטה פריוס בפועל, לגבי הדגם הנוכחי עם מנוע 1.8 ליטר, בכל הנושאים כגון, סחיבה, נוחות, רעש, שימושיות אמינות וכיוצ"ב ולרבות כמובן בנושא צריכת הדלק, תוך התייחסות לאזור הנסיעה: עירוני/ בינעירוני, הררי/מישורי, אופי הנסיעה: איטי/מהיר. תודה מראש.

כללית, האוטו לא מתאים למי שמחפש נהיגה אגרסיבית/ספורטיבית. מתאים לנסיעה רגועה.

 

הביצועים טובים, אבל בהאצה חזקה המנוע נשאר על טורים גבוהים (גיר רציף טיפש) ומרעיש.

המעבר בין חשמל למנוע מיידי וכמעט לא מורגש.

שימושיות טובה, תנוחת ישיבה לא כלכך טובה.

נוחות ורעש סבירים . לא טובים על כבישים גרועים.

צריכת דלק כ 40% טובה יותר ממשפחתיות אוט רגילות. יותר בעיר, פחות מחוץ לעיר. מזגן טוב.

אמינות, לפי קונסומר ריפורטס, טובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערכתי לפריוס נסיעת מבחן אחת לפני כשבועיים שבעקבותיה הזמנתי את הרכב. אולם נסיעת המבחן הייתה קצרה מדיי ולכן ערכתי נסיעת מבחן נוספת שלשום, מקיפה יותר.

 

בעקבות נסיעת המבחן הנוספת ביטלתי את ההזמנה של הפריוס באותו היום (שיגעתי את אנשי המכירות :wink:) וזאת מהסיבות הבאות (המהוות התרשמות אישית שלי מהנסיעה):

הפריוס לא נוחה, נקודה. מרגישים כל קפל כביש מהקטן ביותר והרכב פשוט רועד במעבר על שיבושים קטנים. בנסיעה במצב רגיל ולא במצב פאוור, הפריוס איטית, נקודה. אומנם קראתי את התגובות וכן מבחני רכב שנערכו לפריוס בה נמצא שהפריוס זריזה, אולם ממש לא הרגשתי כך. הרגשתי כי הפריוס מגיבה לאט בצורת מתסכלת ובדקתי זאת בזמן אמת גם בהשוואה לקצב התנועה המקביל.

ככל הנראה אחד הגורמים לכך הוא גיר רציף פשוט גרוע לטעמי. בכדי לגרום לפריוס לזוז צריך ללחוץ לחיצה הגונה על דוושת התאוצה ואז הסל"ד עולה ,המנוע מרעיש מאד למעלה מן המקובל והרכב מתחיל לצבור תאוצה באיטיות מרגיזה ובתחושת "אלסטיות", כמו מצמד מחליק, מוגזמת.

 

המגיב לפני תיאר זאת מצויין כאשר כתב גיר "רציף טיפש". במצב פאוור הביצועים טובים ואולם תחושת האלסטיוות המוגזמת ממשיכה ורעש המנוע מוגזם בעליל, כאילו שאין בידוד למנוע. בזינוק מרגישים השהייה קלה ותחושת רעידה קלה, ככל הנראה עקב מעבר ממצב חשמלי למנוע הבנזין. הנסיעה אינה זורמת ולא ניתן "לשייט" עם הפריוס כאשר מורידים את הרגל מהגז, כמו ברכב אוטמטי רגיל, ככל הנראה לצורך צבירת אנרגיה, וזאת גם במצב רגיל ולא במצב B אשר אוגר אנרגיה. לא נוח לבצע תמרוני עקיפה רגילים מנתיב לנתיב, מאחר ויש תחושת חוסר מחץ וחוסר של המנוע וחוסר חדות בתגובת הדוושה.

 

איכות החומרים פשוטה, פלסטיקים נוקשים. יש רעשי כביש ורוח ותחושת הנסיעה בכלל היא תחושה "רעועה משהו" הייתי אומר, חסר תחושת איכות. עד כאן החסרונות שבשבילי הם מהותיים מאד. עכשיו ליתרונות: הפריוס מרווחת מאד בציר האורך, המרווח במושב האחורי לברכיים מצויין. בגירסה בעלת צבע חיצוני לבן פנינה, גם פנים הרכב בהיר, לרבות חלקי הפלסטיקה השונים ולרבות ריפוד המושבים בצבע קרם. כפועל יוצא מכך מתקבלת תחושה מאד טובה ואיכות הפלסטיקה הירודה נשכחת.

 

העיצוב הפנימי גם נראה יפה יותר בגירסה זאת ומוסיף לתחושת הפרימיום. כך גם הצגים של הרכב תורמים לתחושה זו. בצבעים אחרים של הרכב גם הצבע הפנימי כהה והתחושה הפנימית מאד פשוטה. תנוחת הישיבה לנהג טובה מבחינת המרחב לרגל ימין שאינה מופרעת מהקונסולה המרכזית, כפי שקורה ברכבים רבים אחרים, מאחר והרגל נכנסת מתחת לקונוסלה המרכזית המרחפת וזה יתרון חשוב מאד בשבילי. מצד שני אם רוצים לשבת במצב כסא גבוה, אז הבעיה הנ"ל כן מתרחשת.

 

במצב נסיעה חשמלי ובנסיעה רגועה מאד כמובן שורר שקט מהמנוע. המראה של הרכב לטעמי יפה ומיוחד. יש פיצ'רים נחמדים של הנעה ללא מפתח וכניסה לרכב ללא מפתח. תא המטען ארוך ושימושי, אבל צר במימד הגובה. בשורה התחתונה למי ששם לב לאיכות נסיעה ממש ולא להשפעות חיצוניות כגון עיצוב ופיצר'ים, אני באופן אישי לא יכול להמליץ על הפריוס.

 

ועכשיו כמובן לצריכת הדלק, מחישובים שערכתי, לאור החסכון של הפריוס גם בנסועה של כ- 14 א' ק"מ בשנה, כאשר 10 מתוכם בתוך העיר ו- 4 בתוך העיר, הרכישה שלה במחיר של כ- 160 א' ש"ל על הכביש שקולה פחות או יותר רלכישה של רכב "רגיל" במחיר של כ- 130 א' ש"ח. דהיינו רוכשים רכב שהסטטוס שלו גבוה יותר מרכב משפחתי רגיל והעלויות הן זהות כאמור ויש אנשים שזה חשוב להם (רוכשי הכאילו ג'יפונים למיניהם הם הדוגמה המובהקת לכך). מי שירצה לקבל חישוב מדוייק של הנ"ל שיבקש ואפרט זאת. תודה ויום טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעיניין הביצועים, התחושה לא זריזה, בפועל האוטו זריז.

אפילו במצב ECO, בלחיצה בריאה על הגז תשאיר את רוב מהמכוניות מאחור ברמזור והעליות.

האוטו בולם יותר בעזיבת גז. בעיניי זה יתרון על ה"ריצה" של אוטומטי רגיל.

שיוט מחוץ לעיר בכביש 6 מעולה. על כבישים משובשים פחות טוב.

 

גם אני פחות התחברתי לאוטו, אבל רוב האנשים שאני מכיר מאוד מרוצים, אולי בגלל שהדרישות שלהם מבחינת בידוד מהכביש ונהיגה אגרסיבית נמוכים יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמנון - תודה על ההתרשמות.

 

אני מסכים שנוחות הנסיעה בינונית, אבל לא זכור לי שהיא "לא נוחה". אולי זה תלוי בלמה אתה רגיל.

ביצועים - לא מסכים. היא זריזה מכל ה-1.6 האוטומטיות וגם מחלק מה-2.0 ל'. העניין העיקרי הוא המומנט המגיע מהמנוע החשמלי, שמזכיר קצת טורבו באופי הפעולה שלו - נותן הרבה כוח בסל"ד נמוך יחסית. אולי לוקח חצי שנייה עד שהאוטו מגיב לגז, אבל אז יש הרבה כוח. אתה בטוח שלא נסעת במצב אקו?

 

בכל מקרה, מסכים עם שאר ההתרשמויות שלך. במיוחד עם מה שכתבת בסוף - מי שנוסע מעט (14 אלף בשנה זה מעט) הפריוס מיותרת עבורו. היא יקרה יותר מרכב רגיל מקביל והחסכון פשוט לא בא לידי ביטוי כשנוסעים כל כך מעט. אם תסע 30K בשנה תראה טוב מאוד את ההבדלים בכיס.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רוצה להדגיש כי המסקנות שפירסמתי לגבי הפריוס התבססו כמובן על נסיעת מבחן שערכה כרבע שעה לכל היותר. לדעתי יש בנסיעה כזו על מנת לתת אינדקציה לא רעה על תכונות הרכב אולם ברור שצריך לקחת מסקנות כאלו בערבון מוגבל. כמו כן כאשר מתרגלים לרכב ניתן לסגל צורת נהיגה אשר יכולה "לרכך" חלק מהפגמים המובנים בו. רציתי גם לשכור את הפריוס מחברת השכרה על מנת לנהוג בה זמן ממושך יותר ולהגיע למסקנות יותר וודאיות, אולם היא לא נמצאת בציי ההשכרה של חברות ההשכרה אליהן פניתי. חשבתי גם על הטויוטה אוריס ההיברידית שנראה שהיא מציעה איכויות גבוהות יותר, אולם תא המטען הקטן שלה פוסל אותה בשבילי. כמו כן הוצג דגם חדש ביפן וממילא לא רציתי לרכוש רכב שיוחלף בקרוב. אני בודק עכשיו שני רכבים אחרים, שלצערי פחות חסכוניים אבל נראה שהם מספקים איכות גבוהה יותר. יום טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4321 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...