Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טויוטה קורולה VS פולקסווגן ג'טה - שתיהן 08'


rmilter
שימו לב! השרשור הזה בן 4323 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אם יוצאים מנקודת הנחה שהם באותו מחיר...

מה מהם עדיף? (מבחינת תיקונים, תחזוקה שוטפת וביצועים)

מהבחינות האלו, סביר להניח שהקורולה עדיפה. היא חסכונית יותר בדלק, זולה יותר לביטוח ועלויות האחזקה שלה מעט נמוכות יותר.

 

הבעיה של קורולה 2008 היא הגיר הרובוטי, שיצר לעצמו שם רע מאוד בישראל ופגע קשות בביקוש שלה בשוק.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפחות תשתדל למצוא קורולה פרטית GLI שקצת יותר נעים לשהות בה והיא גם טיפה יותר מצ'וחללת

וביום פקודה גם יהיה לה ביקוש גבוה יותר (כמובן שיחסית) מדגם המיליון קורולות מליסינג אנדר דה SUN

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

מנסיון עם שתיהן - הג'טה מרגישה איכותית יותר, עקב שימוש בחומרים איכותיים. נותנת תחושה יוקרתית יותר. וזהו.

 

מכל שאר הבחינות - הקורולה משתווה או אף עולה עליה:

נוחות = תיקו

התנהגות כביש = בטוחות (ומשעממות...)

ביצועים: הקורולה, למרות הגיר הרובוטי המסרס, זריזה בהרבה בגלל יתרון 20 כ"ס לערך

חסכון: כאן הגיר הרובוטי אמנם נחות מה-DSG 6 הילוכים החלק שתמצא ב-VW, אבל עדין הקורולה שלי עשתה בקלות 15-16 ק"מ/ליטר, ולא הגעתי לזה בג'טה. מן הסתם בגלל שהדוושה הימנית מבלה בה הרבה יותר צמודה לרצפה מאשר בקורולה...

 

בקיצור - דוקא משום הירידה במחירים של הקורולות הרובוטיות, שווה לדעתי לחפש אחת ברמת גימור GLI ומעלה, מיד פרטית, ולהנות מסוס-עבודה שעושה הכל בסדר גמור.

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע ה-1.6 של פולקסווגן הוא אותו מנוע עתיק בעל הספק זעום, ויחד עם זאת אמין למדי. שים לב שתיבת ה-DSG בדגם הזה מונה שבעה הילוכים - לא ששה.

ריבוי ההילוכים בתיבה הופך את המנוע הזה לראוי למאכל אדם מכיון שבכל שידוך עם תיבה בעלת יחסי העברה מעטים יותר הוא חסר מחץ באופן בולט.

מבחינת ביצועים הקורולה אמורה להיות עדיפה. אינני מכיר את תא הנוסעים או האבזור שלה, אבל קח בחשבון שלמרות התחושה המכובדת שמתקבלת בפולקסווגן, מדובר בגירסת בסיס עירומה מאבזור.

אומנם אין לי היכרות עם התיבה הרובוטית שמותקנת בקורולה, אבל DSG אני כן מכיר, ובזכותה אני יודע שאני באופן מובהק מעדיף תיבה רובוטית חד-מצמדית. סטייה אישית שלי.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יוצאים מנקודת הנחה שהם באותו מחיר...

מה מהם עדיף? (מבחינת תיקונים, תחזוקה שוטפת וביצועים)

 

לפי דעתי : התשובה הריי ברורה לא?!

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי הקורולה מבחינת ככל מה שציינת ואם הגיר לא מפריע לך אז ניתן למצוא קורולה ב60K עם 50 אלף KM שזה חצי.

לטעמי היא גם נראת יותר טוב-אבל זה עניין של טעם.

בהצלחה!

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסיון עם שתיהן - הג'טה מרגישה איכותית יותר, עקב שימוש בחומרים איכותיים. נותנת תחושה יוקרתית יותר. וזהו.

 

מכל שאר הבחינות - הקורולה משתווה או אף עולה עליה:

נוחות = תיקו

התנהגות כביש = בטוחות (ומשעממות...)

ביצועים: הקורולה, למרות הגיר הרובוטי המסרס, זריזה בהרבה בגלל יתרון 20 כ"ס לערך

חסכון: כאן הגיר הרובוטי אמנם נחות מה-DSG 6 הילוכים החלק שתמצא ב-VW, אבל עדין הקורולה שלי עשתה בקלות 15-16 ק"מ/ליטר, ולא הגעתי לזה בג'טה. מן הסתם בגלל שהדוושה הימנית מבלה בה הרבה יותר צמודה לרצפה מאשר בקורולה...

 

בקיצור - דוקא משום הירידה במחירים של הקורולות הרובוטיות, שווה לדעתי לחפש אחת ברמת גימור GLI ומעלה, מיד פרטית, ולהנות מסוס-עבודה שעושה הכל בסדר גמור.

 

אני לא ממש מסכים, הג'טה הרבה יותר נוחה גם מבחינת כסאות וגם בספיגת מהמורות, הקורולה מתנדנדת ורוכנת, הג'טה יותר קשיחה אבל לא מתרסקת על מהמורות ובהחלט עדיפה בתחום הזה על הקורולה. בנוסף היא שקטה ממנה בפער ניכר גם ברעשי רוח וגם ברעשי צמיגים למרות חישוקי 16 אינץ'.

התנהגות הכביש של הג'טה עדיפה, בגלל אותה נוקשות שציינתי קודם יש הרבה פחות זויות גלגול, ההגה פחות אלסטי ומנותק ולג'טה יש בקרת יציבות שלרוב הקורולה אין בשנתון הזה (מלבד GLI פלוס שהם נדירים למדי).

לג'טה 1.6 ב-2008 אין DSG, יש גיר אוטומטי 6 הילוכים עם אפשרות לטיפטרוניק. הגיר בעל הילוכים קצרים וממצה היטב את כוחו של המנוע לרוב בליווי רעש בסל"ד גבוהה. לקורולה אמנם ביצועים עדיפים אבל הגיר, אוי הגיר אני לא יודע איך אפשר להסתדר עם זה. בפיאט זה עובד סביר אבל בקורולה מבחינתי זה קטסטרופה.

לג'טה יש יתרון נוסף בדמות 6 כריות אויר ובקרת יציבות בזמן שלקורולה SUN ו-GLI ב-2008 יש רק 4 כריות אויר ואין בקרת יציבות. הקורולה קיבלה עם 7 כריות ובקרת יציבות 5 כוכבי ריסוק אבל בגלל שהיא לא הוצעה איתם בארץ הציון לא רלוונטי. הג'טה צויידה ב-6 כריות ובקרת יציבות בכל הדגמים ומבוססת על הגולף שזכתה ב-5 כוכבים.

 

מבחינת עלויות אחזקה יכול להיות שהקורולה תהיה זולה יותר, בדוק מחירי ביטוח, התעניין במוסכי היבואן לגבי טיפולים ובדוק את מצב הצמיגים וכמובן התקלות שיתגלו בבדיקה ברכבים הספיציפיים. בקורולה הרובוטית יש גם קלאץ' שזקוק להחלפה כאשר הוא מתבלה. אני לא חושב שהפערים יהיו מאוד משמעותיים וכמובן שצריך לדעת היכן לטפל.

 

אני אישית הייתי בוחר בג'טה, רכב נוח ואיכותי שלא נותן לנהג ולנוסעים הרגשה מעליבה שמישהו חסך עליהם בכל פינה שאפשר, יש ריפודים נעימים, תאורה עשירה, חלונות שנפתחים ונסגרים בנגיעה ודיפון הרבה יותר עשיר.

 

בהצלחה ושבוע טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4323 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...