Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נורת מנוע דולקת לסירוגין סוזווקי איגניס 2001


poratnir
שימו לב! השרשור הזה בן 4317 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום רב,

ברכב סוזוקי איגניס שנת 2001 נדלקה לפני כשבועיים נורת מנוע, הרכב כבה מספר פעמים , הוכנס תוסף ניקוי מחשש לשימוש בדלק לא איכותי, לאחר מכן מילאתי דלק 98 ונסעתי מיכל שלם, הרכב נסע מצויין , אך הבעיה חזרה, ניגשתי למוסך שם עשו איפוס מחשב וניקוי בית מצערת ללא הועיל, האם מישהו נתקל בבעיה דומה ויכול ליעץ מה יכולה להיות מקור הבעיה?

אולי פילטר דלק סתום , משאבת דלק וכדומה ? איך ניתן לנקות? לבחון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתחיל בהתחלה

עשה לעצמך טובה ותבטיח לא להישתמש יותר בשום תוסף............אף פעם...גם לא בחינם

 

הנורה מסמנת "בעיה" במערכת emission שזה בקרת האויר\פליטת אויר

למה הרכב כבה אני לא יודע,יכול להיות לא קשור ויכול להיות שהמנוע התחמם גרם לתערובת עשירה שהדליקה את הנורה והמנוע כבה מתקלה

 

בדרך כלל יש סנסור או שניים באגזוז שאומרים למחשב שהמנוע נוסע "עשיר"

והמחשב מגיב בהתאם

כשהסנסור מלוכלך או לא תקין המנורה תדלוק

 

כנראה שקיויתם שהתוסף ינקה את הסנסור,..אבל אם יש בעיה שגורמת לו לדלוק ולא סידרו אותה הנורה תדלוק שוב

אני אמנה מספר אפשרויות,..תבדוק אולי תמצא משהו

תתחיל בבדיקה של צינורות הוואקום ותוודא שהם תקינים ללא "נזילות" אויר

תיגע תזיז...כל שינוי בטורים של המנוע ואולי מצאת את הבעיה

יש לוודא שהאגזוז תקין,שהוא לא סתום או סתום חלקית ובכך נצברים גזים במערכת שיגרמו למנוע לכבות.. ואין נזילות ממנו לפני ואחרי הסנסור

 

בנוסף יש לוודא שחוטי הסנסור לא מקצרים,החוט לא חשוף מהמעטפת ובוודאי לא מתעופף ונוגע בגוף הרכב או באגזוז

נתקלתי ברכב שלא נדלק..בבדיקה שעשיתי גיליתי שחוטי הסנסור נמסו ממגע עם האגזוז והחוט החשוף נגע בגוף

 

מקווה שעזרתי

בהצלחה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נדלקה נורת זיהום לאחר איפוס המחשב לא הראה תקלה, לכן ההנחה היא שבאמת אולי הדלק היה לא איכותי או שיש לכלוך במערכת,

האם ניתן להחליף פילטר דלק ברכב הזה?, האם ניתן להחליף חיישן חמצן ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב,

ברכב סוזוקי איגניס שנת 2001 נדלקה לפני כשבועיים נורת מנוע, הרכב כבה מספר פעמים , הוכנס תוסף ניקוי מחשש לשימוש בדלק לא איכותי, לאחר מכן מילאתי דלק 98 ונסעתי מיכל שלם, הרכב נסע מצויין , אך הבעיה חזרה, ניגשתי למוסך שם עשו איפוס מחשב וניקוי בית מצערת ללא הועיל, האם מישהו נתקל בבעיה דומה ויכול ליעץ מה יכולה להיות מקור הבעיה?

אולי פילטר דלק סתום , משאבת דלק וכדומה ? איך ניתן לנקות? לבחון?

אין שום בעיה בתוספים כל עוד משתמשים בתוסף איכותי ולפי ההוראות.

 

האם אתה יודע או זוכר מה קוד התקלה שנמצא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כיצד לבדוק אם הממיר סיים את חיו? תתחבר למכשיר 4 גזים ותראה את הנתונים של הממיר.

כמובן כשהרכב כבר חם, אם הממיר יהיה קר אז גם אם הוא תקין המכשיר 4 גזים יציג נתונים של ממיר קטליטי גמור.

 

פעם הבאה תביא איתך קוד תקלה, ואם אתה יכול תרשום את התקלה על דף ושתף אותנו ונוכל לעזור לך.

 

אופציה יחידה שאני רואה שהממיר יכבה את הרכב זה אם הוא היה ממש ממש סתום והגזים לא יכלו לצאת וחנקו את המנוע, אבל זה לא המקרה שלך כי הרכב כן נסע במשך שבוע כרגיל.

קובי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך לבדוק בסורק תקלות את הקריאה של חיישן החמצן קדמי ואחורי כאשר המנוע בטמפ' עבודה ולפי זה ניתן לדעת את יעילות הממיר.

לבדוק תיקוני תערובת טווח קצר וטווח ארוך ולבדוק אם התיקונים קיצוניים מידי והבעיה בכלל לא בממיר אלא בחיישן אחר שגורם לתערובת לא נכונה, או בקיצור ולעניין צריך לפנות לבעל מקצוע מומחה שיודע לעבוד עם סורק תקלות כמו שצריך.

 

חבל על המאמץ לחבר מכשיר 4 גזים, צריך כאן דיאגנוזטיקה מדוייקת..

 

אני ממש משער שיש לך בעיה בהצתה כמו סליל הצתה תקול שמידי פעם גורם להחטאת בעירה והדלק חי מגיע למממיר ומדליק את הנורה, לפי זה שגם המנוע מתכבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מסכים איתך, אני לא חושב שקריאת נתוני החיישנים במחשב תגיד אם הממיר תקין או לא.

 

בעזרת המחשב אתה יכול לבדוק את החיישן השני ועל פיו לדעת אם הממיר תקין או לא( אתה בודק בסקופ אם הוא מתקן הרבה או קצת, אם הוא מתקן הרבה אז הממיר דפוק) אבל הבדיקה הסופית (לדעתי לפחות) היא בעזרת מכשיר 4 גזים.

קובי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ידידי אתה טועה ואתה לא חייב להסכים איתי, ואם הממיר תקין ב100% אבל יש לו סליל הצתה תקול שגורם לדלק חי להגיע למע' הפליטה, מה שווה כל הבדיקה של ה4 גזים, תקבע כי הממיר תקול, תחליף ממיר ובסוף שוב הנורה תידלק ושוב תחבר 4 גזים ותגלה כי הממיר החדש תקול?, נו ואם תגלה ערכים לא תקינים ב4 גזים איך תדע מה גורם לזה לפי מה?..

 

המנוע מתכבה לו ויש לו בעיה אחרת שהמחשב כניראה לא "גילה" אותה והוא רושם קוד תקלה תוצאתי של "זיהום אוויר" משמע יעילות ממיר נמוכה, אבל זה בא כתוצאה ממשהו לא תקין כמו סליל הצתה או משהו כזה.

 

ע"י סורק תקלות, אבל לא קריאת קודי תקלות, אלא השוואה של גרפים בין חיישני החמצן בזמן אמת לפי זה ניתן לקבוע את יעילות הממיר, מי שיודע לעבוד עם סורק תקלות יודע על מה אני מדבר, ולפני בדיקת יעילות הממיר הייתי בודק נתונים אחרים, כי הקוד תקלה על ממיר זה קוד תקלה תוצאתי שבא ממשהו אחר, משום שהמנוע מתכבה, ולא יתכן כי המנוע יתכבה בגלל יעילות ממיר נמוכה או חיישן אחורי/קדמי תקול. לכן לא הייתי בכלל מתייחס לקוד תקלה הזה, אך ורק בגלל דימום המנוע שזה כבר אומר שיש תקלה אחרת.

 

ולידיעתך חיישן חמצן אחורי לא מתקן שום תערובת ולא משפיע בכלל על תיקונים במערכת, אז אתה יכול להסתכל על הסקופ והערכים שלו כמה שאתה רוצה זה לא יתן לך שום דבר .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי אני טועה אבל לידיעתי- אתה יכול בוודאות לדעת עם התערובת עשירה או עניה על סמך בדיקת 4 גזים.

אני מסכים איתך שאם התערובת עשירה זה יכול להיגרם כתוצאה מהספק הצתה בלתי מספיקה, שיכול להיגרם על ידי קוויל או מצת שהגיע זמנו.

אם תגלה דלק חי בממיר, תגלה תערובת עשירה ואז צריך לבדוק:

קווילים, חוטי הצתה עם התנגדות גבוה מידי, מצתים, תזמון הצתה.

או לחץ דלק גבוה מידי, מזרק דולף, פילטר אוויר סתום.

או המרה לא מספיקה בממיר הקטליטי.

 

חיישן חמצן אחורי אומר על יעילות הממיר אבל לא רק על פיו ישק דבר.

 

אתה מתעסק עם רכבי מאזדה, אני בטוח שאתה יודע שהרבה רכבי מזדה לנטיס בשנתונים 2001-2004 אם איני טועה נכנסים למוסכים עם נורת בדוק מנוע דולקת, ולאחר בדיקה עולה תקלת יעילות ממיר, אתה יכול לבדוק במחשב את החיישנים אבל בסופו של דבר אם תחליט להחליף ממיר או לא להחליף ממיר זה יתבצע בעזרת בדיקת 4 גזים שתקבע את יעילות הממיר( ואז תשלח את המחשב מנוע לשיפוץ).

 

לגבי השוואת החיישנים, אם תרצה אני יוכל להעלות לפורום בהזדמנות כיצד אני בודק עם המחשב את הערכים של החיישני חמצן בהתאם לסל"ד המנוע כאשר אני מעביר את הנתונים מהמחשב לסקופ.

קובי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תעזוב רכבים אחרים תתיחס לבעיה של פותח האשכול.

 

כרגע יש לו נורת בדוק מנוע דולקת, עם קוד תקלה ככל הניראה של יעילות ממיר נמוכה ומנוע מתכבה לעיתים.

 

במצב הזה מתעלמים לגמרי מהממיר, לא בודקים אותו כרגע הוא מחוץ לתמונה, בודקים למה המנוע מתכבה, ובודקים ערכים בסורק, בודקים מצתים חוטים פלאגים ולא חסר מה לבדוק, אחרי שמגלים למה המנוע מתכבה אם זה כתוצאה מהחטאת בעירה- דלק חי למערכת הפליטה ותתקן אותה התקלה של הממיר לא תחזור.

 

אם אתה מתמקד רק בקוד תקלה של הממיר והיעילות ממיר במקרה הזה לא תגיע לשום מקום, אתה תחליף ממיר וחיישן חמצן אחורי והבעיה תישאר, כי המחשב לפעמים מטעה, רק מי שיודע לעבוד עם סורק תקלות ויודע מה לבדוק יעלה על הבעיה מבלי להחליף סתם דברים.

 

לגבי הלאנטיס 2001-2004 זה כללי מידי, יש לאנטיס(מה שזכור לי בשנים בין סוף 2002 ל 2004) עם 2 ממירים אחד בסעפת ואחד בצינור הפליטה, מעולם לא נתקלתי במחשב תקול של לאנטיס שהתקלקל ככה לבד והציג לי תקלה של ממיר ובגללו החלפתי מחשב, מה שדופק את הממירי ברכב הזה זה הקויילים(סלילי הצתה) במנועים 1.6 בעיקר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק במקרים חריגים של ממיר בעל יעילות אפסית או מאוד נמוכה אפשר יהיה לזהות זאת דרך חיישן חמצן אחורי וגם דרך 4 גזים.

במקרים של יעילות נמוכה מעט, כזו שמדליקה נורה אחד לכמה ימים, בבדיקת החיישנים הטכנאי לא יזהה כלום, כנ"ל לגבי 4 גזים.

 

לרוב קוד תקלה על יעילות ממיר קטליטי נמוכה מעידה על ממיר קטליטי לא תקין אך יש לבצע מספר בדיקות לשלילת בעיות של מצב מנוע, מרססים, הצתה, דליפות אויר ליניקה והפליטה ורק אם הכל תקין מחליפים ממיר קטליטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4317 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...