Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יעוץ בקניה בין סקודה יטי לפוקוס סטיישן ( טורר) החדשה


flatbon
שימו לב! השרשור הזה בן 4333 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם, אני מתחבט בין היטי של סקודה לבין הטורר של פורד ואני פשוט אובד עצות.הדרישות שלי לגבי הרכבים הללו נובעים מאהבתי לטיולים ברחבי הארץ.צפיתי בעשרות צפיות וידאו גם ברכב של סקודה וגם בסטיישן החדשה של פורד ואף נהגתי בשנייהם בנסיעות מבחן מה שהעצימו את הדילמה שלי בקניה הנכונה.בשניי הרכבים הרכבים הנוחות היתה טובה מאוד עד מצויינת, בשני הרכבים דרך אגב נהגתי על גיר אוטומט ( בגלל אשתי היא לא אוהבת גיר ידני..מה לעשות אני לא יכול לקנות שני רכבים..חחח).אני אף יודע שהן שני קטגוריות שונות במהות , ובכל זאת אני מבקש בכל לשון של בקשה אנא עיזרו לי אני פשוט לא יודע מה לקנות ( מודל 2012 ) . הדבר היחיד שאולי אבל אולי עלול להשפיע זה שבאת קניית הרכב הבא אני עלול ״להיתקע״ עם היטי ... לא בגלל שלא נהניתי ממנו נהפכו מאוד נהניתי בדיוק כמו מהטורר של הפורד, זה העניין של הדעות הקדומות,חוק העדר..וכו׳ וכשמדובר

על הנהג הישראלי ששומע ....סקודה שלא נומר סטיישן שמאוד מקובל באירופה ובארהב. אני חסיד הסטיישן אבל כפי שאמרתי ״ נתקלתי ״ ביטי של סקודה ופשוט התאהבתי.אני מחבט בין היטי לבין הפורד טורר ( ברצוני להוסיף ולסיים שאני פשוט מאוהב במכוניות פורד ( שריטה אישת ..) ובעיקר סטיישן ) אודה מכל ליבי למשיבים על מנת שיעזרו לי בקניה הנכונה בין היטי של סקודה לבין הטורר של פורד.דרך אגב אני מתחבט אך ורק בין שני מכוניות אלו.ושוב תודה מראש.מבחינת הטורר אני מתכוון למנוע 2 ליטר גירסת רכב טיטניום,וביטי של סקודה אודה ולא אבוש ואומר לא מכיר את המקבילה שלו לטורר של פורד ( לא ציינתי כמובן בשני הסוכנויות הן של פורד והן של סקודה שאני מתחבט בין שיניהם ) .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעניות דעתי הסיכוי שתתקע בעת המכירה הוא דווקא עם הפורד. תשאל את כל מי שקנה מאזדה 3 ומנסה למכור אותו...

 

מה גם שרכבי פנאי (לדעתי) נהנים מביקוש חזק בשוק המשומשות.

 

הפוקוס (בודאי בגירסת הטיטניום 2 ליטר) היא עם ביצועים טובים יותר משמעותית.

 

תבדוק גם את תעריפי הביטוח של שתי המכוניות.

 

דווקא אם אתה משתף את איש המכירות בהתלבטות יש סיכוי שתקבל הטבות כדי לעזור לך להחליט.

 

שים לב שהניסאן קשקאי נמכרת כרגע במצע במחיר קרוב למחיר הפורד וגם היא שווה בדיקה.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעניות דעתי הסיכוי שתתקע בעת המכירה הוא דווקא עם הפורד. תשאל את כל מי שקנה מאזדה 3 ומנסה למכור אותו...

 

מה גם שרכבי פנאי (לדעתי) נהנים מביקוש חזק בשוק המשומשות.

 

הפוקוס (בודאי בגירסת הטיטניום 2 ליטר) היא עם ביצועים טובים יותר משמעותית.

 

תבדוק גם את תעריפי הביטוח של שתי המכוניות.

 

דווקא אם אתה משתף את איש המכירות בהתלבטות יש סיכוי שתקבל הטבות כדי לעזור לך להחליט.

 

שים לב שהניסאן קשקאי נמכרת כרגע במצע במחיר קרוב למחיר הפורד וגם היא שווה בדיקה.

 

 

הוספת את הקאשקאי בגלל שהוא ציין מפורשות שההתלבטות שלו היא אך ורק בין השתיים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבל שעוד לא החל השיווק של היטי 1.8TSI, ללא ספק היה מקל על הבחירה :wink:

 

לפוקוס שני יתרונות על פני היטי:

- תא מטען מעט גדול יותר בנפח (בגרסת הסטיישן כמובן).

- עדיפות ברורה בסעיף הביצועים (בגרסת ה-2.0).

 

אתה תשמע ותקרא כאן אין ספור תלונות לגבי צ'מפיון מוטורס (הרב בצדק רב, למען ההגינות), מה שכנראה יגרום לך לחשוב פעמיים לגבי רכישת רכב ממנו - לכן אחדש ואפתיע אותך שהסיבה העיקרית לכך שהפוקוס (והיא נהדרת. באמת) נפסלה מבחינתנו - כחודש (אולי יותר) ניסיתי לתאם מולם נסיעת מבחן, לאחר אין ספור דחיות וביטולים כאלה ואחרים - עד שויתרתי. היה לי ברור לחלוטין כי הם חסרי כל רצינות ועניין במכירה או עזרה ללקוח הפרטי - מן המניין. הם עסוקים בלמכור לליסינג, זה כל מה שמטריד אותם. יחס מזלזל ועלוב יש ליבואן הזה.

 

את היטי קיבלתי לנסיעת מבחן תוך 24 שעות מהמועד בו הזמנתי את הנסיעה. בנוסף לכך, הייתי הראשון שנהג ברכב ההדגמה - ששוחרר מוקדם בבוקר מהבונדד של היבואן, הוא הגיע אלי עם 80 ק"מ (בערך) בתוליים לחלוטין. אפשר לומר הרבה דברים על צ'מפיון (וכפי שציינתי מעלה - רובם נכונים לצערי) - אבל במקרה הזה - גילו שירות ברמה גבוה מאוד, מה שלא ניתן לומר על פורד - וחבל. המוצר בהחלט נהדר

 

לגבי דעות קדומות וכדומה, ZVIT סיכם זאת היטב. להתקע - כנראה שתתקע עם הפורד - ב"זכות" שוק הליסינג בו היא פורחת.

אמינות היא עניין שקשה לקבוע בצורה חד משמעתית. אתה יכול לפול על רכב לימון מהצד הזה והמצד הזה, גם בעיות יכולות להיות פה ופה - אין לזה סוף ואין דרך לצפות מראש מה יהיה בסעיף הזה, הוא תלוי בדברים שלאו דווקא תלויים בנו...

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקודה משווקת את הייטי כרכב "לייף סטייל", אבל לי הרגיש רכב "טכנאים" לגמרי.

אני נהגתי רק בייטי, אך לדעתי הטורר תספק לך תא נהג מהודק, איכותי ומרשים יותר.

 

בהצלחה,

ענת

אוויס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם נהגת בשני הרכבים, אני מניח שלא צריך לשכנע אותך מה עדיף ונדמה לי שעיקר ההתלבטות שלך היא בנושא שמירת הערך ודווקא כאן, ליטי יש יתרון. הוא אולי לא ישמור על ערכו הכי טוב באופן כללי, אך פורד ידועה בירידת ערך עצומה והשוק הולך להיות מוצף בפוקוסים (כבר עכשיו) והיטי תמיד יהיה ייחודי כך שאת הקונה שמחפש בדיוק את הרכב, יהיה הרבה יותר קל למצוא וגם לקבל מחיר ראוי על הרכב.

 

אמנם אנחנו לא יודעים עדיין איך יראה שוק היד השנייה בעוד שנתיים, אך כבר כיום אנחנו רואים שמכונית שנמכרת במספרים גדולים, לצרכן הפרטי מאוד קשה להתחרות בתמחור של חברות הליסינג ביד השנייה ולכן דגם שאין בחברות הליסינג, יהיה הרבה יותר קל למכור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שתי האופציות - מצויינות. הן לא ממש מתחרות אחת של השנייה. הפוקוס משפחתית מן המניין והיטי היא סוג של קרוסאובר קומפקטי.

 

בפוקוס נהגתי לי בגרסאות ה-1.6 (הרובוטית) וב-1.6 אקובוסט (ידנית. בארה"ב).

 

הבסיסית (מבחינת מנוע) הרשימה בכל הקשור לתא הנוסעים (נעים / איכותי / מאובזר), נוחות הנסיעה הטובה, מרווח פנים טוב והתנהגות נעימה ומהנה (למרות הליך הבגרות העובר עליה :-)).

 

פחות אהבתי את המנוע - 125 סוסים יפים על הנייר. בפועל הם מרגישים פחות נמרצים ובשרניים מה-1.2TSI. גם מבחינת הצליל הוא נופל מול המנוע הקטן והגודש. תיבת ההילוכים הרובוטית הרגישה לי קצת יותר מעודנת מה-DSG במצב רגיל, בעוד שב-SPORT ה-DSG מרגישה טובה משמעותית. לא אהבתי את תפעול ההילוכים הידני מלחצנים על הידית - מה לעזאזל עבר להם בראש כשעשו את זה?! :roll:

 

ה-1.6T הורידה מעט מתחום הנוחות (עם שילוב של חישוקים גדולים יותר על חתך נמוך יותר ומתלים בעלי כיול נוקשה יותר), אך שיפרה משמעותית את כל הקשור ליחידת הכוח - היא לינארית להפליא, בלי דרמה והתפרצויות דחף מורגשת - גורם לה להרגיש נינוחה ממה שהיא באמת. יופי של מנוע ויופי של תיבה, למרות לא הייתי מתנגד לקבל קצת יותר דרמה (פחות לינאריות) מהמנוע :twisted:

 

לגבי היטי - אם היא רכב טכנאים, משמע שזה גם הכינוי לטיגואן של פולקסווגן (אותו הרכב, בשינוי סמלים ועיצוב. ולטעמי, תא הנוסעים של הטיגואן - שנלקח מגולף פלוס - הוא זה שראוי לכינוי "טכנאי", לא זה של היטי שדומה מאוד לזה של הגולף MK6).

 

לאחר 6 חודשים וקצת יותר מ-6000 ק"מ, אנחנו ללא ספק מרוצים. חשבתי שהביצועים יהיו נחותים משל הפאביה - וטעיתי (מתברר) :wink:

התלונה היחידה שלי נוגעת לגבי נוחות הנסיעה, עם הזמן היא ההפכה למעט נוקשה יותר. לא ברור לי איך ולמה זה קרה, אבל זה קרה גם עם הפאביה TSI, לפחות זאת התחושה שלי ושל כמה מחבריי. אולי אני מדמיין :lol:

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי יש את הפוקוס 2 ליטר טיטניום הצ'בק, הדבר העיקרי שיש לי להגיד לרעתו זה הגיר - שהוא ממש לא מעודן וסובל

מ"גליצ'ים" מדי פעם. אני מקווה שבעדכוני תוכנה הבאים יישפרו את זה. זה לא בלתי נסבל, ובנהיגה רגילה רוב הזמן

הוא בסדר גמור, אבל לי אישית זה מפריע מאד בנהיגה ספורטיבית.

מבחינת נוחות ותא נוסעים - ממש מעולה, פשוט כיף לשבת באוטו. לא מאד מרווח אבל גם לא צפוף במיוחד.

 

לגבי שמירת ערך וההצפה מהליסינג - דווקא אני חושב של-2 ליטר טיטניום יהיה יותר ביקוש כי יהיו מעט כאלה יחסית לגרסת ליסינג.

וההפרש במחיר יהיה קטן יחסית לתמורה שמקבלים, אז דווקא לדעתי יהיה יותר ביקוש לגרסאות החזקות והמאובזרות.

 

לגבי היחס של היבואן - אני בזמנו תיאמתי נסיעת מבחן על ה2 ליטר טיטניום מיד כשהוא הגיע לסוכנות, וגם חבר שלי, לא הייתה שום

בעיה. כנראה שזה יותר תלוי בסוכנות הספציפית ולא ביבואן באופן כללי.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוספת את הקאשקאי בגלל שהוא ציין מפורשות שההתלבטות שלו היא אך ורק בין השתיים?

 

מדבריו אפשר להבין שההתלבטות שלו בין השתיים היא בעיקר בגלל התקציב. מאחר שבימים כתיקונם הקשקאי בכלל לא באה בחשבון בגלל שהיא הרבה יותר יקרה - במקרה דנן, מחירה מתקרב מאוד למחירים של שתי המתמודדות, היא נהנית ממוניטין מצויין בשוק המשומשות, וידועה כאמינה למדי.

 

לאור הדברים לעיל נראה לי שהשואל ימצא עניין בדבריי.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקודה משווקת את הייטי כרכב "לייף סטייל", אבל לי הרגיש רכב "טכנאים" לגמרי.

אני נהגתי רק בייטי, אך לדעתי הטורר תספק לך תא נהג מהודק, איכותי ומרשים יותר.

 

בהצלחה,

ענת

אוויס

 

אני מוכן להיות טכנאי אם אקבל ייטי.

Peugeot 406 2L turbo 1998 Škoda Octavia RS 245 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהבוקר אני עוקב אחר השרשור ולא מבין היכן הדילמה? ההבדל הכי משמעותי הוא בסגמנט ולדעתי בזה צריך להתמקד. מילת המפתח - שימושיות. אם שבילים הם חלק מטיוליך הרי שבייטי תגיע ליעדים המאתגרים יותר הודות למרווח הגחון. לא מדבר בג׳יפ סופה אבל יש זיקה כלשהי... אני נזכר איך נסעתי בשביל מזעזע בערבה לאורך 11 ק״מ ובעלי ג׳יפים שפגשו אותי עמוק במסלול שפשפו עיניהם ולא האמינו (נפלאות הליסינג).

חוץ מזה בעיניי הייטי דווקא יפה ואני הייתי שוקל לבחור כזה (לא בגלל שיש לי סקודה, חשקתי בו עוד בימי המאזדה).

הפוקוס גם נראית בחירה מצויינת ולכן ינצח רק הלב וההתחשבות בשימושיות.

Live fast, die young - leave a better looking corpse

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית אני מבקש להודות לכל העונים.שנית,אני חוזר ומבקש להדגיש שציינתי שבמידה ואני ירכוש את ״ הטורר ״ של פורד זה יהיה אך ורק גירסת הטיטניום 2 הליטר. הרכב הקודם שלי היה פוקוס 1.6 ליסינג של פורד ואני מודה שאם לא הייתי משפצר אותו בתוספות מיוחדות כגון מולטימדיה ועוד אני הייתי עלול להיתקע איתו ( הרכב נמכר כעבור 9 ימים מרגע שפרסמתי על מכירתו וב 2K מעל המכירון ). קשה לי להאמין שחברות הליסינג יחזיקו ״ כמויות ״ של ״ טורר ״ גירסת הטיטניום,שלא נדבר שגם אצלי הוא יעבור בנוסף שיפצור רציני ( אוהב דאג'טים ).לא נתקלתי לא בסוכנויות סקודה ולא פורד בהמתנות או בעיכובים כלשהן.מעניין אותי הגירסה שציין אחד החברים RS בקשר ליטי של סקודה ( הגירסה 1.8tsi ) אם תוכל בבקשה לפרט או לנמק מה הייחודיות שלה אני אודה לך,( האם בכלל יש מצב שהיא תגיע לארץ )ושוב אני מודה לכם על תשובתכם ואם ובמידה יש למישהו משהו נוסף להעיר / להאיר את עייני מאוד אשמח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מבקש מראש להתנצל על ההודעה הכפולה היות ומשום מה לא ניתן באפשרותי לערוך ( אנני מבין מדוע ) ובכל זאת אבקש להוסיף משפט נוסף , בקשר לתגובתו של החבר slow sprinter יפה ניסחת זאת ״ שימושיות ״ ! אני מאוד אוהב לנהוג לתור וטייל בארץ,חשובה לי הנוחות בנסיעה ושלא נדבר על אמינות הרכב כמובן. רק עוד הערה קטנה - זאת לא בעיית תקציב - יסלחו כל אוהבי המכוניות מהחלק המזרחי של הגלובוס ( אסיה ) אני פשוט לא מתחבר למכוניות ממדינות אלו ולא משנה מאיזה קטגוריה תגיע מכונית זו .ושוב אני מתנצל תגובתי הכפולה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאוד מזדהה עם פותח השרשור בכך שהוא לא מתחבר לרכבים ממדינות המזרח הרחוק- יפניות וקוריאניות.

 

אכן, רבים רבים סבורים שלמכוניות האלה אין "נשמה", גם העיצוב הוא הרבה פעמים מעין חיקוי של מכוניות מהמערב, הוא חיקוי של מכוניות אחרות מהמזרח.

 

אכן, ההתלבטות של פותח השרשור הינה התלבטות בין 2 רכבים שאינם מאותו הסגמנט.

 

 

בסופו של דבר ההחלטה תיפול על פי הרגש.

 

 

בהצלחה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4333 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...