Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

השוואה בין סובארו B3 לפורד פוקוס (2008)


eaglehorse
שימו לב! השרשור הזה בן 4332 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני באופן אישי ממליץ יותר על הפוקוס. שני הרכבים מהשנתון הזה לא ממש מהירים או זריזים, אבל הפוקוס נותנת קצת יותר תמורה לכסף והיא בכל זאת גם קצת יותר זריזה מה-B3. הסובארו, יאמר לזכותה, נראית הרבה יותר טוב בדגם של ה-5 דלתות.

 

מבחינת צריכת דלק - אינני יודע מה כתוב באתר KML אבל לא תמיד הנתונים שם מדויקים. גם בפוקוס וגם ב-B3 צריכת דלק ממוצעת היא באזור ה-10.5 קילומטרים לליטר, שזה די סביר וממוצע בקבוצת הרכבים הזו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפוקוס רכב הרבה יותר טוב, בכל הפרמטרים.

תדאג למצוא את הפוקוס 2008 לאחר מתיחת פנים. היא מוצלחת יותר, יפה יותר ויש לה בקרת יציבות.

Kia Sportage Premium 2023

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעבר למה שהוסיפו כאן, לאחר מתיחת הפנים ב2008, הדגם ה"חדש" שקט יותר בשיוט שזה חשוב.

 

לגבי הסובארו, אני לא חושב שהיא ברת תחרות לפוקוס, אבל מה שחשוב זה שאם אתה צריך תא מטען, הרי שהבגאז' בסובארו הוא פשוט אומלל. יותר בכיוון של סופר מיני.

במה אני מתגלגל ?

פורד פוקוס 2012

פורד פיאסטה 2012

פורד מונדאו 2011

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן לא ציינת אם את אתה מדבר על גרסאות 4 או 5 דלתות.

פוקוס בגירסה שלאחר מתיחת הפנים הייתה ברשותי במשך כשלושה שבועות כרכב גישור. הרכב הרגיש רועש, משענת יד לנהג הייתה חסרה לי, לא אהבתי את הפלסטיק שהרגיש לי נורא זול (אפילו ההגה הרגיש לא נעים במיוחד), כמו כן הרכב הרגיש עגלתי. שליטה על המערכת מידית עזר מאחורי ההגה דווקא הייתה נחמדה. למיטב זכרוני לא הייתה בקרת אקלים אבל אולי אני טועה. הרכב גישר בין מאזדה 3 מדור קודם למאזדה 3 חדשה ולמרות שהיא חולקת פלטפורמה עם הפוקוס זה הרגיש לי כמו עולמות נפרדים לגמרי.

צריכת דלק אכן בסביבות ה-10.5 ק"מ לליטר.

 

B3 5 דלתות ידנית 1.5 RX הייתה לאמא שלי. בידוד רעשים טוב יותר מזה של הפורד, איכות חומרים די טובה (למעט חלקי הפלסטיק הכסופים שנוטים להישרט או להשתפשף עם השנים), בקרת אקלים. הרבה מהרכבים מגיעים עם מערכת מולטימדיה שהיבואן דחף. אצלינו הייתה מערכת של פנסוניק אבל עם דיבורית בלוטות' מובנית שגם זה בונוס נחמד. גם הביצועים שלה היו עגלתיים למדיי ואי אפשר היה לקרוא לה רכב זריז. תא המטען מגוחך. צריכת הלדק השתנתה כמובן לפי סגנון הנהיגה, בין 10.5 ק"מ לליטר ל-12 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת רגועה.

Live fast, die young - leave a better looking corpse

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדובר בשתי מכוניות דיי עצלות, מנוע הפוקוס טוב יותר, היא בנויה טוב יותר, מתנהגת טוב יותר ובעלת מרווח מאוחר עדיף.

 

לדעתי בלי לחשוב פעמיים לך על הפוקוס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף אחת מהן לא מהירה במיוחד. חוץ מזה, הפוקוס נחשבת למכונית משפחתית מומלצת וטובה. היא נוחה, מרווחת, שימושית, איכותית, בנויה ומורכבת בצורה טובה, שקטה, בעלת אחיזת כביש טובה, הגה מתקשר ונעים גם במהירויות גבוהות, מהנה לנהיגה, ונותנת תמורה עדיפה למחיר. הבעייה בפוקוס היא צריכת הדלק שעומדת על 1:9.5 בנסיעה משולבת שזה נחשב הרבה גם ביחס למתחרות. גם הביצועים די עצלים, אבל היא מרגישה מעט יותר זריזה מהB3.

ל-B3 יש מושבים נוחים יותר, בידוד רעשים מוצלח וצריכת דלק עדיפה משל הפוקוס. אבל היא בעלת תא מטען קטן (גם בסדאן 4 דלתות), המנוע מאוד רועש במאמץ וגם אז הביצועים פחות מפושרים, האיכות פחות טובה משל הפוקוס והפלסטיק רגיש לשריטות והוא מרגיש זול יותר, היא פחות מרווחת ובעלת אחיזת כביש פחות טובה.

אני ללא ספק הייתי בוחר בפוקוס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה חברים עזרתם לי המון

הסובארו B3 באמת נראית יותר "סקסית" אבל נדמה לי שכאן נגמרו כל היתרונות

אם הפוקוס באמת ""גומע" 9.5 לליטר נדמה לי שאני בכלל אלך לכיוון ההונדה סיוויק 2008

צריכת הדלק לפי האתר זה בסביבות 1 ל 15

נראה לי עדיף על שניהם מה אתם אומרים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמעתי שבהיברידית הצריכה בסביבות 1 ל-16. נשמע לי מופרך שהצריכה כל כך טובה בגרסת הבנזין. קח בחשבון שרוב הרכבים בקטגוריה: מאזדה 3, B3, CIVIC, FOCUS וכל השאר אוכלות בין 1:10 ל-1:12 ברוב המקרים. תלוי באופי הנסיעה. זה מה שהראה לי הניסיון.

מודה שאני לא חסכן בדלק (כי אני לא משלם עליו) ואין לי סבלנות לשייט על 80-90 קמ"ש בהילוך גבוה וכו'... אני בטוח שאפשר להגיע לתוצאות טובות ולחסוך בכל אחד מהרכבים, השאלה אם זה מתאים לאופי שלך.

 

אה, ועצה שלי, אל תקשיב לבעלי רכבים כשהם אומרים לך כמה הרכב שלהם חסכוני בדלק... לרוב הם לא אובייקטיביים.

הרכב הקודם שלי היה מאזדה 2... במקרה הטוב הגיעה ל-1:12.5, במקרה הגרוע ל- 1:9.8 בערך.

שכן של חמי גם בעלים של מאזדה 2 וכשחמי חיפש סופר מיני השכן התחיל לספר לו כמה הרכב חסכוני וכו'...

חמי לא ידע למי להקשיב בגלל הדעות הסותרות ואמרתי לו על זה את הדבר הכי נכון לדעתי -

הרכב שלי מליסינג, לא שילמתי עליו ממיטב כספי, אין לי צורך להצדיק בפני עצמי את הרכישה ולהתפאר - אז אני אומר דוגרי מה שיש.

תחשוב על זה....

Live fast, die young - leave a better looking corpse

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4332 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...