Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוגיה: קרסו וטיימינג - מה אתם הייתם עושים?


roiei
שימו לב! השרשור הזה בן 4327 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

 

ברשותי קליאו ספורט 2008 ובעברי הייתה קליאו ספורט 2001.

תמיד אני מטפל ברכבים שלי בזמן ואפילו לפני הזמן אבל הפעם יש בפניי דילמה ואשמח לשמוע דעות.

 

בקליאו ספורט 2001 מבוצע טיפול טיימינג כל 120 אלף ק"מ או כל 5 שנים בישראל וגם באנגליה.

בקליאו ספורט 2008 הורידו את זה לכל 80 אלף ק"מ או כל 4 שנים בישראל, באנגליה זה נשאר על 120 אלף ק"מ וכל 5 שנים.

לפי מה שידוע לי המנועים דומים, לא בוצעו שינויים מטורפים.

 

פניתי לקרסו ושאלתי למה בחו"ל הטיפול נעשה כל 5 שנים\120 אלף ק"מ ואילו בארץ כל 4 שנים\80 אלף ק"מ.

ענו לי כמובן בתשובה הברורה:

בהמלצת היצרן הוחלט להחליף את רצועת הטימינג במכוניות מדגם רנו קליאו ספורט ל 90,000 ק"מ או 4 בשנים- המוקדם מבניהם. זאת בעקבות תנאי מזג האוויר בארץ.

 

שלחתי מייל שוב ושאלתי אם האקלים פה כ"כ בעייתי - למה עם קליאו ספורט 2001 הנהלים היו זהים?

 

וקיבלתי:

היצרן עוקב אחר איכות מוצריו ועל סמך נתונים סטטיסטים מבצע הערכות מצב ורואה לנכון לעדכן את מפרטי הטיפולים מעת לעת בכל מקום שרואה לנכון. זאת בהתאם לכמות הנסועה, מזג האוויר, ושיקולים נוספים שהוא משקלל.

כפי שהובהר לך בדוא"ל הקודם, על פי המלצת היצרן במכונית מהדגם שלך הוחלט על החלפת רצועת תזמון כל 4 שנים או 100,000 לפי המוקדם מביניהם.

פעם זה 90 אלף אח"כ זה 100 אלף, נראה לי שמי שענתה לי (מנהלת יחידת איכות השירות) לא ממש מבינה מה הולך שם.

בשביל החברים פה, אני מצרף את הטבלת טיפולים.

 

 

מה אתם הייתם עושים?

clio-service-table-2008.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני לא הייתי לוקח סיכון ומבצע את הטיימינג במועד המוקדם יותר-4 שנים או 80 אלף (לא 90 או 100), מהסיבה שהתנאים בארץ לא דומים לתנאי מזג האוויר באנגליה, וגם בגלל מרווח הביטחון של 10000 ק"מ נוספים. לא הייתי רוצה להתקע בכביש עקב נזק שנגרם לרכב עקב טיימינג שלא בוצע במועד. דעתי האישית היא שגם לפעמים עדיף לקצר את מרווחי הטיפולים ברכב ולא ללכת על פי המלצות היבואן בלבד.

better safe than sorry.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתי אי פעם פנית לשירות לקוחות בנושא טכני וקיבלת תשובה עניינית ולא copy & paste מתוך בנק שאלות-תשובות?

 

בשורה התחתונה אתה הולך להחזיק את הרכב מעל 160 אלף ק"מ? אחרת אני לא רואה מה זה משנה יותר מידי.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה לא הגיוני בזה שמזג האוויר בארץ שונה מזה שבאנגליה?

הוא כמובן היה שונה גם ב-2001, אבל יתכן מאוד שבשנים שעברו מאז הבינו את זה גם ברנו. יתכן שהיו רצועות שהגיעו לסוף חייהן לפני ה-5 שנים/120ק"מ ולכן עבור הדגמים החדשים יותר היצרן שינה את ההוראה.

לגבי הסטירות בין דברי הנציגה... זה לא מפתיע אותי שאין לה מושג על מה היא מדברת.

 

בכל מקרה, אני בהחלט הייתי הולך לפי ההוראה המחמירה. במיוחד אם בדגמים החדשים קריעת רצועת הטיימינג עושה נזק חמור למנוע כמו בדגמים הישנים (עיקום שסתומים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה לא הגיוני בזה שמזג האוויר בארץ שונה מזה שבאנגליה?

הוא כמובן היה שונה גם ב-2001, אבל יתכן מאוד שבשנים שעברו מאז הבינו את זה גם ברנו. יתכן שהיו רצועות שהגיעו לסוף חייהן לפני ה-5 שנים/120ק"מ ולכן עבור הדגמים החדשים יותר היצרן שינה את ההוראה.

 

אני מכיר הרבה אנשים עם קליאו ספורט 2001, בסה"כ רכב אמין ובמיוחד לרכב ספורט.

לא ידוע לי על מקרים שרצועות הגיעו לסוף חייהן לפני ה 5 שנים\120 אלף ק"מ.

 

לא אמרתי שאין הבדלי מזג אוויר אבל אם ב 2001 זה היה בסדר להוציא נהלים כאלו, אין סיבה שב 2008 הנהלים ישונו.

לפני שמוציאים נהלים בודקים טוב טוב, הרי היצרן לא רוצה להתחייב למשהו ו"לאכול אותה" אח"כ לכן זה נראה לי תמוהה שנהלים ישונו, נשמע לי תירוץ COPY PASTE כמו שרשמו פה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שאתה מסכים איתי שמזג האוויר בארץ מאוד שונה מזה שבאנגליה. עכשיו, אם נצא מנקודת ההנחה שמזג האוויר משפיע על אורך חיי הרצועה, נבין שהמלצת היצרן להחלפת הרצועה בישראל ובאנגליה צריכה להיות שונה.

אם 5 שנים זה הגיוני לישראל, אז כנראה שדפקו את האנגלים כל השנים האלו.

אם לא, אז כנראה שקיצור הזמן בין החלפות הוא הגיוני.

 

לגבי זה שלא לך ולא לחבריך לא נקרעה רצועה... אשריכם, אך זה לא מהווה סטטיסטיקה טובה מספיק.

 

למען הסר ספק, אין לי שום דבר נגד רנו (נגד מוסכי קרסו דווקא יש). הרכב הקודם שלי היה רנו מגאן 2002.

קניתי אותה בשנת 2010 עם 180K ק"מ. לא עניין אותי אם עשו לה טיימינג ב-90K או ב-120K, אלא הלכתי והחלפתי את הרצועה ועל הדרך גם את משאבת המים (לא במוסך היבואן כמובן) בהקדם האפשרי כדי להיות רגוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצד אחד אם תעשה טיפול בכל 80K או 100K או 120K לא באמת משנה לך כספית כי מעטים האנשים המחזיקים רכב לאורך ק"מ כזה (קיימים אבל מעטים).

מצד שני הייתי ישן טוב בלילה גם עם 120K.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתיעץ עם משה מגינתון אני יודע שמטפלים אצלו כבר כמה דור 3, אני מניח שהוא יתן את התשובה שניתן יהיה לסמוך עליה.

 

אם תרצה אחפש לך בזמנו הייתי מדבר הרבה עם היבואן מדרום אפריקה וקניתי משם פעם חלק, אם תרצה אחפש לך את המייל שלהם ותוכל לברר מה הוראות היצרן אומרת לגבי האקלים שלהם (שלבטח קשה יותר משלנו)

פעם Clio b 2001 ידנית/Clio b Sport MK2 2003/פיאט פונטו 98

 

מגאן RS 225 למכירה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, אתה תשלם סכום נכבד מאוד בגין החלפת רצועת הטיימינג, תשקול טוב טוב אם לא עדיף לך לעשות את הטיפול הזה במוסך שהוא לא של החברה, בתנאי שהוא מוסך טוב, מדובר בלפחות 40% פחות בעלות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תשכחו שלפעמים השיקולים הם כלכליים מצד היבואן להרוויח עוד כסף.

לא חייב לטפל במוסכי היבואן אפשר לפנות למוסך מקצועי שיש עליו המלצות לביצוע הטיפול בעלות נמוכה יותר עם חלקים איכותיים.

 

אני במקומך הייתי מבצע את הטיפול כל 90 או 4 שנים המוקדם מבניהם. או שפשוט נצמד להוראות כדי לא לקחת סיכונים מיותרים לא מדובר בהפרש גדול במרווחי החלפה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתיעץ עם משה מגינתון אני יודע שמטפלים אצלו כבר כמה דור 3, אני מניח שהוא יתן את התשובה שניתן יהיה לסמוך עליה.

 

אם תרצה אחפש לך בזמנו הייתי מדבר הרבה עם היבואן מדרום אפריקה וקניתי משם פעם חלק, אם תרצה אחפש לך את המייל שלהם ותוכל לברר מה הוראות היצרן אומרת לגבי האקלים שלהם (שלבטח קשה יותר משלנו)

 

משה היה מטפל בקליאו הקודמת, מזמן לא דיברתי איתו ומשום מה לא חשבתי לשאול אותו - אני אשאל תודה.

 

לגביי המייל, שלחתי מייל פניה לרנו העולמית (אין לי מושג לאן זה מגיע), אני מחכה לתשובה.

בכל מקרה אשמח למייל נוסף, לא עולה כסף לשאול.

 

תודה לכולם על התשובות, בכוונה אני לא נוקט עמדה אלא שואל, אני אעדכן בהמשך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר עשית על הרכב 90-100K

 

תפסיק לחקור את המופלא ממך ולך תעשה ככה יעלה לך עוד חצי אגורה לק"מ נסועה.

 

מתי ראינו קראנו דו"ח נסועה / הנאה

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4327 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...