Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קיה סראטו 2009סיכום 3 שנים


SurfHigh
שימו לב! השרשור הזה בן 4344 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

החלטתי להעלות סיכום על הרכב לאחר שאני מחזיק אותו 3 אצלי.

 

מדובר ברכב סדאן 4 דלתות, האחרון של קיה לפני התקופה הנוכחית עם העיצובים החדשים. בארה"ב הוא נמכר תחת השם קיה ספקטרה.

הרכב נקנה חדש ביוני 2009 מהחברה ועבר עד היום 24,000 ק"מ. הרככ גומע בסביבות 1:10 אבל אני נוסע בעיקר בעיר מלאה עליות וירידות (חיפה) ככה שזה כמעט כמו בכל משפחתומטית. בכביש החוף מדדתי 1:15 עם 4 אנשים באוטו.

 

יתרונות:

הרכב גדול. מבין כל המשפחתיות שנהגתי/נסעתי בהן לזאת יש את מרווח הפנים הגדול ביותר. גם הבגאז' גדול. הרכב יכול לספק בקלות הורים + 2, וגם ש 4 מבוגרים נסעו בו היה די מרווח כולל מקום לרגליים ליושבים מאחור.

אמינות מופתית, אמנם לא עברתי הרבה ק"מ, אבל פרט לטיפולים שגרתיים הרכב לא היה זקוק לדבר. היו גם פעמים שהרכב עמד למעלה משבוע והניע בנגיעה. מעולם לא היה חסר לו שמן או נוזל קירור והוא לא הראה סימנים של התחממות יתר גם בפקקים בימים החמים ביותר בקיץ. שני הדברים הבעייתים בכל זאת הם האנטנה החשמלית שאיתה מגיע הרכב שכבר לא נפתחת עד הסוף. אני מניח ששימון פעם בכמה חודשים יכול למנוע את התופעה. הדבר השני הוא החגורה של הנהג שכבר לא חוזרת באותה מהירות למקום.

צמיגים - הרכב מגיע עם צמיגים מקוריים של ברידג'סטון פוטנזה במידה 195/60/15 וכשהם חדשים אפשר להרגיש את האחיזה הטובה (למרות היכולת הדינמית החלשה שתקראו עליה בחלק של החסרונות).

מנוע וגיר - בניגוד לביקורות אני חושב דווקא ששניהם מעל הממוצע והשילוב בינהם עובד יפה. המנוע מפיק 122 סוסים ו 16 קג"מ ב 4200 סל"ד. הגיר אומנם 4 הילוכים, אבל יש אפשרות לתפעול ידני והוא מגיב מהר ללא השהיות והתמהמות. מעולם לא הרגשתי שחסר לאוטו כח להאיץ גם לא כשהמזגן עבד, וגם בעליות הקשות של חיפה. הסל"ד מעולם לא עלה מעל 4500 וגם זה לעתים רחוקות.

יש ברכב הכנה לרדיו דאבל דין (2 קומות). אני עדיין מתלבט האם להחליף את הרכב או לא, במידה ולא אני לחלוטין הולך לדחוף שם מערכת חביבה.

 

חסרונות:

למרות שיש לו 6 כריות אוויר לרכב יש רק 3 כוכבי בטיחות. אין מה להוסיף בתחום זה. עקב כך אני שוקל להחליף אותו באחד עם 5 כוכבים. עדיין מתלבט.

האבזור דל ביותר, בעצם שני הדברים היחידים ה"המפנקים" הם משענת יד מקורית לנהג עם מקום אחסון מתחתיה ותא אחסון עילי למשקפיים. פרט לכך אין כלום. גם הצבעים של "הסלון" אפורים ומשעממים כמיטב העיצוב מהמזרח הרחוק.

החומרים מהם עשוי הסלון פשוטים מאוד. אמנם איכות ההרכבה טובה אין שום קרקושים ויש הרגשה סולידית, אבל הפלסטיק מרגיש פשוט מאוד.

התנהגות כביש בינונית. האוטו רוכן בפניות, מעביר את תלאות מע"צ במהירויות נמוכות וכו'. זה לא רכב להנאה מנהיגה. המקום היחידי שבו אפשר להנות הוא בשיוט בכביש הפתוח שם ב 120 קמ"ש. הוא מרגיש טוב וגם אין רעשי רוח משמעותיים. מהבחינה הזאת הוא מזכיר רכב אמריקאי רק בצורה יותר מעודנת.

 

הוצאות:

3 פעמים טיפול שנתי קטן, סה"כ 1500 ש"ח + ברקסים קדמיים שאני עושה השבוע 250 ש"ח. כל המחירים הם של מוסך היבואן, אני מאמין שאפשר למצוא בזול יותר או אפילו לעשות לבד.

ירידת ערך - אני קניתי את הרכב במחיר נמוך משמעותית מהמחירון שלו דאז במסגרת חיסול הדגם. לאחרונה קיבלתי הצעה מטרייד שמשקפת ירידה של 27,000 ש"ח בשלוש שנים. אני לא מאמין שיש דרך אחרת למכור את הרכב ככה שמדובר 9000 ש"ח לשנה.

 

לסיכום:

מדובר ברכב אמין ומרווח למי שמחפש כלי שיקח אותו מנקודה א' לב', ובלי התעסקויות נוספות. כל מחפשי הפינוק הנוסף, אבזור, פוזה - לכם אין מה לפזול אפילו לרכב הזה. אותי הוא שירת טוב מאוד עד עכשיו. לפי דברי המוסכניק הרכב ממשיך לגולת אמינות טובה גם בהמשך.

אפשר למצוא אותו היום במחירי שחיטה, ולדעתי תמורה טובה לכסף הוא נותן.

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה סיכום. אם אני לא טועה בחו"ל הוא גם נקרא יונדאי אלנטרה?

Peugeot 208GTI 2017 and Hyundai Tucson 1.6T 2019. 😀

Hyundai Tucson 2.0L Open sky 2016-2019- Sold Hyundai Elantra 2006 2.0L 2006-2016-Sold, Peugeot 206XS 2015-2021 Sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה לנו את הרכב כרכב חלופי לתקופה של כמה ימים.

רכב נקודה א' לנקודה ב'. שום דבר פרט לזה.

 

תא נוסעים פשוט זה אנדרסטייטמנט לעומת לעומת כמה פשוט התא ופשוטים החומרים.מה שכן הכל מורכב היטב ולא מקרקש כלום

וזה ברכב ליסינג המשמש כרכב חלופי.

 

יחד עם זאת, גם אני הופתעתי (יחסית, כן?) מהזריזות שלו.

במה אני מתגלגל ?

פורד פוקוס 2012

פורד פיאסטה 2012

פורד מונדאו 2011

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה סיכום. אם אני לא טועה בחו"ל הוא גם נקרא יונדאי אלנטרה?

 

עד כמה שידוע לי הקשר בינהם הוא בערך כמו קיה סיד ו I30. זאת אומרת יש הרבה חלקים משותפים.

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מדוייק, הסראטו התבססה בכבדות על היונדאי אלנטרה שנמכרה בישראל בין 2001 ל-2005.

האלנטרה ששווקה בארצות הברית עד להצגתה של ה-I35 היא גירסת סדאן ליונדאי I30 שכולנו מכירים ושווקה שם עם תא נוסעים זהה כמעט לחלוטין. באופן מעניין דגם הסטיישן ששווק שם היה למעשה I30CW ללא שינוי (למעט מנועים).

האלנטרה הקודמת גם צוידה במתלה אחורי רב חיבורי כמו ב-I30 שהוא מתקדם יותר ודומה לאלה המותקנים במאזדה 3, פורד פוקוס ופולקסוואגן גולף. ה-I35 צודייה במתלה סטנדרטי יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4344 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...