Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיאט בראבו כתחליף לפולקסווגן גולף


Tom87856
שימו לב! השרשור הזה בן 4371 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אחרי סקר שוק ארוך למדי, אני מתכנס להחלטה בקשר לרכישת רכב.

בגדול, אני מחפש רכב משומש (בן 3 לערך) משפחתי קומפקטי (5 דל'), בטיחותי, חסכוני בדלק, עם הדרישה הנוספת - שיהיה קצת יותר ספורטיבי מרכב 1600 טיפוסי. התקציב שלי הוא בסביבות 75-80k.

מעבר לזה, יש לי חיבה גדולה למנועי טורבו וגיר רובוטי (יש גם כאלו..), לכן אני נוטה לכיוון האופציות הבאות:

 

פולקסווגן גולף 1.4TSI

פיאט בראבו

סיאט לאון

סקודה אוקטביה

 

מכיוון שבשנתונים ובמחירים האלו יש מעט מאוד סיאט לאון וסקודה אוקטביה למכירה בלוחות באינטרנט (במיוחד כשמתעקשים על גיר לא-ידני), הדילמה העיקרית היא בין הבראבו לגולף.

 

אז דבר ראשון, רציתי לשאול אם יש עוד רכב שעונה לקטגוריות שציינתי למעלה שפיספסתי ושווה לי לשקול.

ודבר שני, בתקציב שלי אפשר למצוא גולף משנתון 2007-2008 או בראבו משנתון 2009-2010.

מבירור עם חברים וביקורות באינטרנט, הבנתי שהחסרונות העיקריים של הבראבו ביחס לגולף הם הגיר הרובוטי הפחות טוב וצריכת דלק קצת פחות טובה (בנסיעה קצרה על שני הרכבים לא הרגשתי בהבדל משמעותי).

אשמח לשמוע את עצתכם, אם היתרונות של הגולף שווים קנייה של רכב משנתון נמוך יותר (בסדר גודל של שנתיים) ואם מישהו נתקל בבעיות רציניות עם הגיר של הבראבו.

 

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עניין התיבה הרובוטית הוא לגמרי נתון לפרשנות ולטעם אישי. אני למשל, לאחר שנהגתי גם ב-DSG (גם 6 וגם 7 הילוכים) וגם בדואלוג'יק, לוקח את האחרונה בלי לחשוב פעמיים. מצד שני, תמצא המון שחושבים בדיוק ההיפך.

אין כאן נכון ולא נכון. עבור הדרישות שלי הדואלוג'יק מספקת מענה עדיף מזה של ה-DSG, זה הכל. יתכן שזה המצב גם אצלך ויתכן שלא. את זה רק אתה תוכל להגיד.

בתור התחלה אני מציע לך לעשות נסיעת מבחן על כל אחת משתי התיבות כדי להחליט לאיזו מהן אתה מתחבר יותר.

מבחינת אמינות: הרכב הקודם שלי היה פיאט 500 רובוטית שהוחזרה לאלבר עם 60K ק"מ, והנוכחי הוא פיאט בראבו רובוטית שעומדת כרגע על קרוב ל-23K ק"מ. באף אחת מהן לא היו תקלות כלשהן בתיבת ההילוכים.

שים לב שלא מדובר בשתי תיבות זהות מכיון שב-500 יש חמישה הילוכים ובבראבו שישה.

 

נ.ב.: שכחת להוסיף למבחר שלך גם אלפא רומיאו ג'ולייטה TCT, עם תיבה רובוטית בעלת מצמד כפול (בדומה ל-DSG). אין לי ניסיון עליה, אבל החודש מתפרסם מבחן שלה בעיתון "הגה" (וגם טור נחמד בעמ' 32 ;)).

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבן אדם שעל על רכב בין 75-80 אלף הTCT יש רק בחדשות ומחיר מתחיל ב130 אלף

 

אני ממליץ בחום רב על BRAVO רק תעשה נסיעת מבחן כי יש שתי דברים שאנשים לא מתחברים באוטו הזה.

 

1. מושבים מאחורה מאוד צפוץ ברגליים וראש

 

2. מושבים מקדימה היו אנשים שבנסיע של 20 דקות היבינו עד כמה לא נוח להם (לי היה נוח מאוד ולחבר שלי ואבא שלו ממש לא נוח) כולנו נהגנו על הרכב לפחות שעה

 

המנוע מתחיל לרוץ בסלד נמוך מאוד (רכב זריז מאוד)

 

הרכב מאוד בטיחותי עם תמצע דגם סנסיישן או מגניפיקו תמצא גם איבזור עשיר רק תשים לב שחלק מהרכבים בעים בלי ESP.

 

בכללי הרכב מאוד נעים וכיפי והסלון שלו נראה כמה רמות מעל גולף

You should never drive faster than your guardian angel can fly, mine is electronicly limited to 300 km/h.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע, אני יכול להגיד לך מנסיון עם בראבו שהיתה לחבר עד לפני שלושה חודשים(והוא שמח להיפטר ממנה),

מדובר בגיר לא פחות גרוע מהגיר של קורולה רובוטית.

לא רק שהעברות לא היו חלקות ונעימות, הרכב היה זקוק לשיפוץ גיר כבר ב-58 אלף ק''מ בעלות של 10אלף ש''ח.

 

גם הDSG7 לא כזה אמין וטוב, ככה שאני לא ממליץ כאן על שום דבר אם הוא לא ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין מה להשוות גיר רובוטי עם dsg, מכל סוג. ה-dsg חובט לעיתים די נדירות בפקקים וכדו׳, ולא בצורה ממש בלתי נסבלת. מנסיוני, הגיר גם משתפר עם הזמן, ועם עדכוני התוכנה הופך כמעט חלק לחלוטין. ברור שהוא לא בלתי מורגש כמו אוטו׳ בהילוכים הנמוכים (מרגישים קצת שהקלאץ׳ מתחבר, מין ׳זינוק בעלייה׳), אבל לטעמי, זה שווה את ההחלקה של ההעברה בהילוכים הגבוהים שלא מורגשת כלל. על הרובוטי של בראבו נהגתי, ולמרות שהוא היה טוב לאין ערוך מהגיר של סיטרואן למשל, הוא היה פשוט לא נוח. בעיר ובפקקים עוד אפשר איכשהו לסבול, אבל דווקא בכביש מהיר בהתחברות למחלף בהאטה, הגיר מתבלבל כל הזמן וגורם לרעידות מורגשות היטב בתא הנוסעים ובדוושה. הקטע הוא שגם בהילוכים הגבוהים הגיר ממש לא חלק, ומורגשת היטב ה׳לחיצה׳ על הקלאץ׳. ייתכן שגם הוא משתפר קצת, ושיש עדכונים. תכל׳ס, אני לא ממליץ למי שנוחות חשובה לו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתה בעיה ב-DSG7, נפתרה תחת אחריות, וכיום יש לגירים הנ"ל אחריות של 5 שנים/150 ק"מ.

 

אני לא מכיר את הגיר של הפיאט, אז לא אגיב לגביו, את ה-DSG אני מאוד אוהב (בייחוד בשימוש ידני).

 

לגבי הפיאט, יש סרטון חביב של חביבנו רוני:

 

אני מניח שחוסר הפופלריות שלה יכול להביא למחירי שחיטה כמשומשת חדשה יחסית, שזה טוב לך...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתה לנו פיאט בראבו ידנית למשך 45K ק"מ, לא עשתה שום בעיה, הרכב נוח ומאוד כיפי, מומלץ בחום. זו לא בדיוק פרארי, אבל היא גם רחוקה מהשיעמום של הגולף. (לא שהגולף לא רכב טוב, אבל מדובר באחד מכלי הרכב האפרוריים ביותר על כבישי הארץ...)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשיתי 2000 ק"מ כמעט על גולף 1.4TSI שכורה באירופה לפני כחודשיים, אז אני יכול להשוות לבראבו שלי בכל הקשור למנוע והתנהגות. לגבי גיר, שתיהן ידניות, אבל עשיתי נסיעות מבחן קצרות הן על בראבו רובוטית והן על גולף GTI DSG, אני אתייחס לזה.

 

מנוע - מנוע הגולף מאוד "דיזלי". דוחף יפה מסל"ד אפסי, נגמר מהר יחסית, אין טעם למשוך לסל"ד גבוה וב-4,000 הוא מרגיש שגמר את ההילוך. מנוע הבראבו יותר "איטלקי", לא עושה יותר מדי מתחת ל-1,750 (שם נכנס הטורבו) אבל אפשר למשוך לסל"ד גבוה יחסית והאופי שלו קצת יותר אטמוספרי ומתוך כך גם מרגיש יותר מתאים לנהיגה ספורטיבית.

 

צריכת דלק - אכן התרשמתי שצריכת הדלק בגולף היתה אף היא "דיזלית" והרכב חסכוני יותר מהבראבו. אבל זה מאוד קשור לאופי המנוע ולאופי הנהיגה שהוא מעודד - מנוע הבראבו כפי שתארתי אכן מעודד נהיגה פחות חסכונית.

 

לסיכום הפרק הזה - לנהיגה ספורטיבית, המנוע של הבראבו יותר מתאים ונותן הרבה יותר כיף, לנהיגה סולידית ורגועה - הגולף תתאים יותר ותעניק צריכת דלק טובה יותר.

 

שילדה והתנהגות - אין מה לומר, כל הסופרלטיבים של כתבי הרכב, סטריאוטיפיים ככל שיהיו, התבררו כנכונים. הגולף אכן מרגישה מאוד בטוחה, אוחזת, נעימה ו... משעממת. היא לא גרועה ולא תהרוס נהיגה בכביש טכני טוב - אבל גם לא תוסיף על החוויה. הבראבו לעומתה מרגישה הרבה יותר חיה, נותנת יותר משוב - לא דווקא מההגה אלא מה"תחת", ובפירוש מצדיקה את תדמיתה הספורטיבית גם בהשוואה הישירה לגולף. מצד שני היא מעט יותר קופצנית ומגיבה להעברות משקל בתנודות מורגשות יותר, כך שלאוהבי הנסיעה השקטה והחלקה, הגולף תהיה נעימה יותר.

 

לסיכום - שוב - לנהיגה ספורטיבית, בראבו. לנהיגה נינוחה - גולף.

 

גיר - כאמור, ההשוואה פחות מעמיקה. גם קצת לא הוגנת, כי ציפיתי להרבה מהגיר DSG והתאכזבתי (הוא לא היה חלק כמובטח ולא גרם לי להעדיף אותו בכל אופן שהוא על גיר ידני) - וציפיתי למעט מהגיר הרובוטי והופתעתי לחיוב (לפחות במובן זה שהוא ממש לא קילקל את הרושם החיובי של הבראבו בנסיעת המבחן ולכמה שניות אפילו שקלתי לרכוש אותו. אבל רק לכמה שניות...). לגבי אמינות - לא יכול להתייחס ישירות אבל אשתי כבר כ- 6 שנים על קרובת המשפחה פנדה רובוטית, היא לא עושה הרבה קילומטרים אבל מתעללת ומזניחה ככל שנהג רק יכול להתעלל ולהזניח (אני הרמתי ידיים...) והפנדה בשלה - ממשיכה לנסוע, גיר והכל.

 

על כל אלה אפשר להוסיף את העיצוב של הבראבו, שהוא לדעתי מהמוצלחים על הכביש היום, ואיכות הרכבה הגבוהה ביותר שקיימת בפיאט כלשהי, ומוניטין אמינות בסה"כ טוב מאוד.

 

אם אתה יכול לרכוש בראבו 2010 ברמת הגימור הגבוהה במחיר של גולף 2009 - לדעתי זו הבחירה הנכונה.

ערן | חבר IAROC - הבית לבעלי וחובבי אלפא רומיאו* - נפגשים כל יום שישי בהרצליה פיתוח!

*וגם אבארט :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, סקירה יפה וברורה מאוד. נהניתי לקרוא.

 

לגבי ה-DSG, אחרי אלפי ק"מ על הגיר, לא מבין ממה יש להתאכזב.:shock:

שומדבר שאני מכיר לא מעלה ומוריד הילוכים חלק ומהר כמו DSG, בטח שלא אני. אני אשמח לפירוט שלך לגבי הגיר.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנשים שמוכנים לשלם למעלה מ 100K על פיאט נתפסים בעיני הסביבה כמועמדים רציניים לאישפוז בשל הפרעה נפשית. וכידוע סטיגמה של "פסיכי" אינה מסוג הדברים שאנשים נורמטיביים שואפים לו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש סיבה מהותית למה יבואן פיאט מוכר יחידות בודדות מהדגם בשנה?

 

 

סטיגמה, ביקוש וסחירות

Pioneer 80PRS

Celestra FA2150x : Hertz HV 165 XL ||| Boston Acoustics GT275 : Hertz HT 28

DC 3.5k : Sundown Z v.3 15

XS Power D2400 , D5100

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעל ל20k קילומטר עם הבראבו ומאוד נהנה עם הרכב, הצמיגים שמגיעים עם הרכב באמת בינוניים אבל אני מפחד לחשוב מה תשים חברת הליסינג כשזמנם יגיע. השלדה מגיבה מצוין וממש תענוג לנהוג עם הרכב בכבישים הררים. הגיר הרובוטי מתפקד מצוין עם שתוף פעולה קל מצד הנהג, יש לו ממש ״אישיות״ ובכבישים מפותלים עם ירידות הוא ממש מתזמן העברות בצורה מדויקת עם משיכה של ההלוך מתי שצריך בלי קשר למידת הלחיצה על דוושת התאוצה.

 

לגבי למה פיאט מוכרים כל כך מעט? שאלה טובה. אני חושב שתמחור לא נכון וקמצנות בכמות הדגמים (דיזל חזקה וחסכונית או בנזין ספורטיבית אמיתית היו יכולים לקחת נתח מכובד מצמפיון)

בשיפוצים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בכנות חושב שהוא יבואן דפוק שלא מבין מה הסחורה (הטובה) שלו ואיך מוכרים אותה. תראה מה נעשה בקיה מרגע שיצאה מסמל״ת.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על כל התגובות!

אני חושב שאני באמת אלך על הפיאט פראבו.

בינתיים יצרתי קשר עם חברת אלדן, שהציעו לי בראבו שנת 09 אוטו' (גרסא מאובזרת עם חישוקי מגנזיום), קילומטרג' 60k מהשכרה, ב- 73,000 ש"ח (וב 58,000 תמורות טרייד אין לפורד פוקוס שנת 2000). נשמע לכם כמו עסקה הוגנת?

 

ועבור המשתמש bravo09: כמשתמש חדש אני לא יכול לשלוח לך הודעה פרטית - אז צור איתי בבקשה קשר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4371 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...