Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חוות דעת - ביקורת - פיאט פנדה 2012


amirdam
שימו לב! השרשור הזה בן 4031 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בס"ד 08/04/1012

 

לאור שימוש מסיבי ואינפורמציה רבה שקיבלתי מהכותבים בפורום זה, החלטתי גם לתת את חלקי.

 

חשוב לציין - הסקירה אינה מהווה המלצה/חוות דעת מקצועית לקניית הרכב ובכלל, ומהווה את חוות דעתו האישית שלהכותב בלבד.

 

רקע:

בשל עליית מחירי הדלק ומכיוון שהרכב הישן כבר עשה מעל ל – 300,000 ק"מ, החלטנו אני ואשתי שתחיה להחליף את הקיה (KIA) שומה 1600 אוטו' (אפרופו רכב עם מראה קצת מוזר אך עם אמינות מעולה) הלא כל כך חסכונית לרכב אחר שישאיר לנו עוד כמה גרושים בכיס בסוף החודש.

 

לפני בדיוק שלושה שבועות קיבלתי את הפנדה לידי. הפנדה נרכשה מחברת "ביי אנד דרייב" (אחלה חברה/יחס מעולה- למען הסר ספק, אני לא עובד שם). כאשר היא חדשה לחלוטין (ניילונים, 0 ק"מ על הספידומטר) ב- 57,000 ש"ח על הכביש (כולל אגרת רישוי/קודנית/רדיודיסק).מבדיקה מול היבואן, רכב זהה (פרט לעניין הבעלות) יעלה דרכו "עלהכביש"כ- 67,500 ₪ (כולל אגרת רישוי קודנית ורדיו דיסק). לאחר מחשבה בנושא החלטתי שהתוספת במחיר בקניה אצל היבואן לא משתלמת.

 

בטרם קניתי את הפיאט וכיאה לישראלי מצוי ביצעתי סקירת שוק מקיפה של כל הרכבים בסגמנט.דהינו: שברולט ספארק,סוזוקי אלטו, קיה פיקנטו, פג'ו 107, יונדאי I10 ופיאט פנדה (על חלקם גם ביצעתי נסיעות מבחן)- בסופו של דבר, פרט לעניין העסקה שפירטתי לעיל, החלטתי ללכת על הפנדה משיקול אחד מכריע הנוגע לגודל תא המטען (ככה זה שצריך גם מקום לעגלת תינוק). ייתכן ואם שיקול זה לא היה כל כך מכריע בהחלט הייתי מחליט לבחור ברכב אחר מהרכבים לעיל.

 

בטרם אכתוב את חוות דעתי ובכדי למנוע תגובות כגון: "איך אפשר לכתוב על פיאט פנדה שהיא נוחה!?!","זה לא אוטו" וכ"ד. חשוב לי לציין שדברי נכתבים בהתייחס לרכבים בסגמנט דומה ובמחיר דומה. לצורך העניין, משפט כגון: "הרכב עם יכולת סחיבה טובה" מתייחס לרכבים דוגמת ספארק/אלטו ולא ל BMW M-5...

 

ממצאים:

כפי המצוין בכותרת, הרכב נשוא המבחן הינו פיאט פנדה שנת 2012, 69 כ"ס, ידני וחדש לחלוטין (כרגע בתקופת הרצה). הרכב נמצא בשימוש כשלושה שבועות אינטנסיביים במהלכם נסעתי עימו כ- 2500 ק"מ בתנאים שונים.

 

מרחב פנים: הפנדה מפצה על גודלה הקטן בתוספת למימד הגובה. בנוסף, החלונות הגדולים מעניקים תחושה של רכב גדול יותר ורחב יותר. היושבים מקדימה ייהנו ממרחב פנים טוב ונוחות סבירה. שני מבוגרים או שלושהילדים קטנים יוכלו בקלות לתפוס מקום בכיסא האחורי. תא המטען של הפנדה הוא בין הגדולים בקטגוריה, אם זכרוני אינו מטעני, שני רק ליונאי I-10, אך עם סף טעינה נוח ועדיף. חסרון גדול הנוגע לשטחי הטעינה ברכב, נוגע לאי היכולת לקפל חלק מהספסל האחורי (בשונה מרכבים המשווקים באירופה), דבר שהיה יכול לתת שטח הטענה נוסף מבלי לוותר עלהושבת נוסע אחד נוסף מאחור.

 

נוחות/אחיזה/התנהגות כביש: המנוע שקט מאוד ובעמידה ללא מזגן תתקשו להבחין באם המנוע עובד או לא. הרכב גבוה יחסית ומאפשר מעבר בשבילים מתונים. כסא הנהג נוח - מניסיוני, נסיעה של מעל לשעתיים לא משאירה את אותותיה על חוליות הגב יותר מרכב 1600 ממוצע. בנוגע לכיסא האחורי הדבר שונה בתכלית ונסיעה ארוכה תיתן את אותותיה על הנוסעים מאחור. מוט ההילוכים בולט מהדש בורד, יושב יותר גבוה ותפעולו נוח מאוד. עם זאת הקונסולה עליה יושב מוט ההילוכים ומתגי המזגן והחלונות החשמליים תופסת חלק ניכר מהמקום המיועד לרגליים, דבר המונע את האפשרות להתיישב בנוחות כשרגל ימין של הנהג/רגל שמאל של הנוסע לצידו מפוסקות במעט ומכריח את הנהג להעמיד את הרגל בצורה ישרה (על מנת ללחוץ על דוושת הגז) – עניין זה בהחלט פוגם בנוחות אך ניתן להסתגלות (כמו כל דבר בחיים). לחגורות הבטיחות אין אפשרות לכוונון בהתאם לגובהו של הנוסע והן מותאמות יותר לנהגים הגבוהים מבינינו, דבר הפוגם בנוחות הנהיגה ואף ממש מציק לנהגים שגובהם נמוך מ –1.7מ' (ניתן לפתור את העניין בקנייה של קליפסים בכמה שקלים בודדים). אין ידיות אחיזה כלל (הן לנוסעים מקדמה והן מאחור), עניין זה לא כל כך מפריע אבל בהחלט לא מובן מדוע בפיאט החליטו לחסוך בעניין זה. החיסרון הכי גדול מבחינתי בסעיף הנוחות נוגע לבידוד רעשי הרוחות. במהירות מתחת ל 60-70 קמ"ש העניין עוד סביל, מעללמהירויות אלה, שאון הרוח נכנס לתוך הרכב ברמה שאינה ניתנת להתעלמות ומזכירה לי אתהסובארו ג'סטי שהייתה ברשותי לפני מס' שנים לא מועט. אחיזת הכביש בהחלט סבירה, אם כי מי שמתכנן לחלוף על פניות במהירות של 150קמ"ש – כדאי שיבדוק באם קיימת אצלו נטיות התאבדותיות. בניגוד לכתוב בחלק ממבחני הנהיגה/פורומים, לא הרגשתי השפעה מהותית של רוחות צד.

המתליםעושים את העבודה בצורה מניחה את הדעת. ישנו קושי מובן להשכיח מהמורות רציניות (המדובר על בורות כתוצאה מנזקי כביש/בניה) בשל גודלם הקטן של הצמיגים.

כל הכתוב על הגה הרכב (מבחנים/פורומים) נכון מאוד. ההגה חשמלי, לא מתקשר עם הנהג וחסר תחושה ואיזון.

 

מנוע/גיר:מנוע הפנדה הקיימת ברשותי הינו המנוע המוכר הוותיק והנפוץ ביותר בארצנו בנפח 1250 סמ"ק. החל מסוף שנת 2011 שודרג מנוע זה במעט כך שהוא יכול להפיק 69 כ"ס במקום 60 כ"ס בגרסה הישנה. המנוע מרגיש הכי טוב בתפר של 2500-3500 סל"ד. בהתנהלות עירונית המנוע מספק את הסחורה, השתחלויות בתנועה העירונית מתאפשרות ללא מאמץ מיוחד כך גם האצות מהמקום עד למהירות של 50 קמ"ש. להפתעתי ובניגוד למרבית המבחנים/ביקורות שקראתי, גם הנסיעה בכביש הבינעירוני אפשרית ביותר מבלי מאמץ מיוחד כך שנסיעה במהירות של 110קמ"ש מתקבלת בהילוך חמישי ב – 2700 סל"ד לערך, מבלי לאמץ את המנוע יתר עלהמידה. טיפוס למהירות של 120 קמ"ש מחייב לעלות את הסל"ד לגבול ה- 3000 לערך. לעניות דעתי הרכב לא בנוי לנסוע במהירויות גבוהות יותר והדבר לא מומלץ הן מבחינת התנהגות הרכב והן מבחינת השמירה על בריאות המנוע.

כפי שציינתי ההתנהלות העירונית טובה יחסית, כמוה גם ההתנהלות בכבישים הבינעירוניים.החיסרון הבולט בתחום זה נוגע להתמודדות המנוע בעליות כאשר כל עליה קטנה מחייבת הורדת הילוך - שניים. עליות חדות מחייבות ירידה להילוך שני –שלישי וטיפוס לסל"ד גבוה בכדי לגייס את מלוא הסוסים במנוע למשימה – עם זאת,ייתכן ולאחר תקופת ההרצה עניין הסחיבה ישתפר.

בעבר הייתה בבעולתי פיאט פונטו 2001 עם המנוע הישן (60 כ"ס) – לפחות לעת עתה, ניכרי תרון מסוים למנוע הישן, בעיקר ביכולת הסחיבה ובהרגשה שלמנוע הישן יש יותר"מיץ" בטיפוס בעליות ובהאצות ביניים. אך כפי שציינתי, ייתכן שיפור בעניין זה ככל שהמנוע יסיים את תקופת ההרצה.

הגיר ברכב הנבחן מאוד נוח והעברת ההילוכים נעשית ללא בעיות מיוחדות ובנוחות. כיאה לפיאט, הקלאץ' מחייב קצת הסתגלות לאחריה תפעולו בהחלט טוב ונוח.

בעיהי דועה בפיאט הייתה בעליית חום המנוע בעומסים גבוהים ו/או באקלים חם (הקיים בארצנו חלק ניכר מהשנה). נכון לזמן כתיבת שורות אלה, אין עדות לבעיה זו ולמעשה חום המנוע נישאר בתחום היעיל ביותר גם בנסיעות ארוכות/עומסים/הפעלת מיזוג.

 

אבזור ובטיחות: ככלל, איכות חומרי הפנים בהחלט טובה. הפלסטיקה מרגישה טוב ונראה שהרכבתה תעמוד במבחן הזמן. אם להיות קטנוני, לא הייתי מתנגד לקצת צבע בתא הנוסעים. קיימת נגישות טובה לכפתורי ההפעלה ברכב – אך מרגיש שמתגי הפעלת המזגן קצת רגישים וקיימת הרגשה שבשימוש קצת יותר אגרסיבי יישארו אצלי ביד (ישברו). המזגן עושה עבודה טובה מאוד ובעל יכולת קירור מעולה.

דיפון הגג קצת רעוע ובנגיעה הדיפון נמחץ תחת הלחץ (באזור מגני השמש).

הרכב מגיע עם מראות בתפעול ידני (לא מהווה בעיה מיוחדת), שתי חלונות חשמל קדמיים חשמליים (האחוריים מתופעלים ידנית). מפתחות הרכב מתקפלים וניתן לפתוח/לסגור את הדלתות באמצעותם. למרבה הפלא הרמקולים ברכב (ארבעה – שנים מקדימה ושניים מאחור) עושים עבודה טובה.

 

בפן הבטיחותי – ראשית כל, קיימות שתי כריות אוויר בלבד. קיימות מערכות A.B.S (מניעת החלקה בבלימות חירום) ו – E.B.D (חלוקת בלימה) ו – E.S.P (בקרת יציבות). לרכב ציון של 3 כוכבי ריסוק (לפי מה שהבנתי המדובר על הגרסה ללא מערכת בקרת היציבות).

 

צריכת דלק: ההבטחה לרכב חסכוני מתקיימת הלכה למעשה. בנסיעה עירונית ברובה, כולל מזגן לפרקים – צריכת הד'לק עמדה על 1:15.5-16. בנסיעה שברובה הייתה מחוץ לעיר צריכת הדלק עמדה על 1:17-17.5. בנסיעה בינעירונית (צפון – ירושלים) הצריכה עמדה על 1:19.5 בדיוק. הבדיקה הסתמכה על חישוב סך הק"מ בנסיעה בחילוק מס'הליטרים שנכנסו למיכל ולא בהסתמכות על מחשב הרכב(שאגב, מפתיע ברמת הדיוק שלו). בנסיעה יומיומית לעבודה (איזור כרמיאל – נצרת) 40 ק"מ לכל כיוון + נסיעות עירוניות מעטות, צריכת הדלק עומדת על 1:17-17.5 בממוצע. ייתכן שיפור גם בנושא זה לאחר הרצה נוספת של המנוע.

 

לסיכום (יתרונות –חסרונות בולטים במודגש)

 

יתרונות:

  • מרחב פנים טוב יחסית לקטגוריה.
  • תא מטען נדיב עם סף הטענה נוח.
  • מנוע שקט מאוד.
  • הכיסאות הקדמיים נוחים.
  • תפעול נוח של מוט ההילוכים.
  • התנהלות עירונית טובה.
  • התנהלות בינעירונית טובה.
  • בעולם האמיתי, צריכת דלק חסכונית.
  • A.B.S, E.B.D, E.S.P

חסרונות:

  • חוסר יכולת לקפל חלק מהספסל האחורי.
  • הכסא האחורי לא נוח בנסיעות ארוכות.
  • מחסור בשטח לרגלי הנוסעים מקדימה בשל מיקום הקונסולה עם מתגי המזגן/ידית ההילוכים.
  • אין אפשרות לכוונן את חגורות הבטיחות.
  • אין ידיות אחיזה.
  • במהירויות גבוהות – כניסה של שאון הרוח לתוך הרכב.
  • הגה חשמלי – לא מתקשר וחסר איזון.
  • בהתייחס לתקופת ההרצה – קושי בסחיבה. חסר "מיץ" בסחיבות ובהאצות ביניים.
  • הרכב לא בנוי לנסיעה במהירויות הגבוהות מ – 120 קמ"ש.
  • 3 כוכבים במבחן ריסוק/שתי כריות אוויר מקדימה בלבד.

סוף דבר - בפרמטר צריכת הדלק, בגללו נקנה רכב בסגמנט הזה מלכתחילה (ולא 1600 אוטומט מליסינג ב- 50%ממחיר המחירון) הרכב בהחלט עומד ביעד ובסך הכול על כל יתרונותיו וחסרונותיו מספקאת הסחורה. כעת נותר רק לבדוק את אמינותה המפוקפקת של חברת פיאט בכל הנוגע לבעיותחשמל/התחממות לאורך זמן ואבדן ערך. מבטיח להמשיך ולעדכן.

 

מעבר לעניין צריכת הדלק, לדעתי, בהתייחס לרכב זה ולמחיר בו הוא נקנה, קיים יחס עלות – תועלת טוב מאוד. סה"כ הרכב מספק את הסחורה בהתייחס למחירו. עד עכשיו, בגדול, אני ואשתי דיי מרוצים.

 

מקווה שהצלחתי לסייע.

DSCF0599.jpg

DSCF0600.jpg

DSCF0601.jpg

DSCF0602.jpg

DSCF0603.jpg

DSCF0605.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה, רק הכותרת מבלבלת- לרגע חשבתי שאתה מסקר את הפנדה החדשה, אבל זו בעצם מהדור הקודם.

בכל מקרה, תתחדשו! אחלה צבע, המוצלח ביותר עבור הפנדה לטעמי...

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש,סך הכול מסכים עם הרוב,לי גם יש פנדה,בעוד חודש וחצי אפרסם סיכום שנה,אחרי הטיפול הראשון,ניסיתם האם העגלת תינוק נכנסת?

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתיבה מעולה, נהנתי לקרוא.

 

שתי הערות קטנות:

 

1. הקודן נראה פשוט מאוד והמיקום שלו בהחלט לא המיקום האולטימטיבי, לדעתי.

 

2. מהי ההרגשה מ-120 קמ"ש? כמובן שאני לא מצפה מכזו מכונית, לנסוע במהירות 200 קמ"ש, אבל 120 קמ"ש נשמע, איכשהו, נמוך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי אותו קודן באותו מיקום,לדעתי אין מיקום יותר טוב.

ב120 ההרגשה רגילה,אתה לא מרגיש שאתה ב150 אם זאת הכוונה.והיא גם יכולה יותר הגבול זה 160-165.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש :)

אבל לפי הפנדה שהייתה לחבר שלי לפני שנה בערך, דווקא היו "צבעים". המושבים היו בצבע כחול.

EX : Chevrolet epica X 2009 2.5L

Toyota avensis 2016 1.8L

suzuki celerio 2017 1L

יש כאלה שחיים את הרגע, אני חי את הסל"ד 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם.

בתשובה ל - yulianx: ראשית כל, תודה רבה לך על הסקירה המעולה שכתבת בפורום - הסקירה הזו שימשה אותי בטרם קניתי את הרכב. כוונתי בנוגע למגבלת המהירות לא נוגעת לעצם היכולת של הרכב לחצות את ה - 120 קמ"ש (מניסיוני, עוד לפני תום ההרצה, הוא יכול לעשות זאת בקלות), אלא שלדעתי לנסוע פרקי זמן ארוכים בסלד שהוא מעל 3000 יכול להזיק למנוע שלא נועד לחיות בסלד כזה לפרקי זמן ממושכים. עגלת התינוק היא הסיבה שבגללה קניתי את הרכב הזה - עגלת התינוק שלנו נכנסת בקלות ועוד משאירה דיי מקום לחלק העליון ולשני תיקים (עוד בטרם קניתי את הרכב בדקתי את העניין עם מטר 8))

בתשובה ל - Black Joker: תודה על הפירגון. בנוגע למהירות ראה תשובתי לעיל. אני לא חושב שהרכב הנדון נועד לחיות במהירויות גבוהות מ - 120 קמ"ש לפרקי זמן ממושכים (ניתן לנסות באופן חד פעמי לראות כמה הרכב "סוגר" אבל לא בשגרה...). בוא לא נשכח שהרכב הזה ביסודו עירוני ובאירופה לא מעיזים לצאת איתו לכביש המהיר (בארץ אנחנו פשוט רוצים את הכל מהכל). בנוגע לטענתך שמהירות של 120 נשמעת נמוכה - אם תחשוב על זה במרבית כבישי ארצנו, בשגרה, פרט אולי לכביש 6, אתה על פי רוב לא חוצה את גבול ה - 100-110 קמ"ש. בנוגע למיקום הקודן, אני לא רואה חיסרון במיקום שלו. על כל פנים אני קיבלתי את הרכב עם הקודן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רב תודות, נהניתי לקרוא!

אני אוהב רכבים של פיאט. פחות בגלל הרכבים, יותר בגלל 'חסד נעורים'

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מחר מגיע לתערוכה מת לבדוק את הפנדה החדשה.

אני שמח שעגלת תינוק נכנסת,ככה לא אצטרך להחליף את הפנדה.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שכבר הוזכר לפני, שכחת חיסרון משמעותי: הרכב כבר הוחלף והפנדה החדשה נמכרת בישראל בסביבות 70K לפי הפרסומים. למה זה חיסרון ?! ככה זה ! הדגם המוחלף תמיד יפסיד מערכו אחוז ניכר בגלל העדפה של הציבור לדגם העדכני. בדוק את המחירונים בחצי שנה הקרובה ותראה שערכו של הרכב יורד מהר מן הצפוי.

מצד שני, קנית רכב טוב ומוכח שעונה על צרכיך, חסכוני, אמין (אין מה שיתקלקל ...), אפילו נראה טוב לרכב שכזה.

תתחדש, תהנה ותזכור תמיד שמכירה היא הדבר האחרון שנהג עושה עם רכבו, תתרכז בזמן שבין הרכישה למכירה ותהנה ...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום ישבתי בפנדה החדשה - האיכות שמה פשוט זוועתית, הרכב נראה נוראי מבפנים, ירידת רמה מהקודמת.

 

ושלא נתחיל לדבר בכלל על היאריס. :oops:

 

לא יודע על מה אתה מדבר...לי יש פנדה 2011 וישבתי בפנדה החדשה באוטומוטור והרכב יפהפה בעיניי במפנים...וגם האיכות בסדר לגמרי. להגיד שזו ירידת רמה מהקודמת זה נשמע הזוי...בתור מישהו שנוהג בקודמת, הכל מאוד מאוד בסיסי ולמרות ההרכבה המצויינת, הכל פלסטיק פשוט...ועוד אצלי יש רדיו מקורי. אני חושב שלגמרי עדכנו את המראה לטובה, חבל רק שבחרו להביא 2 רמות גימור כשבאירופה נמכרות אחרות...

אני מת לבדוק את הטווין אייר. חסר לי קצת כוח בפנדה והבנתי שבטווין אייר הוא מאוד זמין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4031 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...