Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום של שנתיים ו 80K עם מיצובישי גרנדיס


ceyal
שימו לב! השרשור הזה בן 4423 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

טוב. הגיעה זמנה של המיצובישי גרנדיס להאסף לבית עולמה (מגרש המכירות של אלדן)

אני מסכם איתה שנתיים ו 80 אלף ק"מ.

לטובת קוני היד השניה,(הרכב כבר לא מיוצר יותר לרווחת המתחרים) אני כותב כאן התרשמות ארוכת טווח עם החברה הפורשת.

 

צריכת דלק:

הנתון המטורף ביותר ברכב הזה. מעולם לא איפסתי את נתוני הצריכה הממוצעת כך שהוא משקף פחות או יותר את המציאות במשך כל השנתיים.

מדובר בצריכה ממוצעת של 7.8 קילומטר לליטר כשרובם נעשו בכבישים מהירים בין עירוניים. הזוי .

בנסיעות עירוניות הראה המחשב השני (זה שמתאפס אחרי 4 שעות של מנוע כבוי) צריכה שנעה בין 4 קילומטר לליטר ל 6.

אני לא אגיד שאני נוסע רגוע אבל הדבר הזה פשוט לא נורמאלי .חישוב זריז מראה שהמחיר הוא כמעט שקל לקילומטר.

חסכונית היא לא.

 

תקלות.

למרות נסיעות אינטנסיביות בכל רחבי הארץ הגרנדיס הפגינה אמינות מרשימה למדי. לא היתה שום תקלה משביתה. פשוט למלא דלק, להניע ולנסוע.

מה שכן, היו דברים מציקים.

צלחות הבילום מתעוותות בצורה קבועה כל בערך 15K ק"מ וצריך לחרוט/להחליף. כמו כן בבלימות חזקות חוזרות ונשנות בפרק זמן קצר, הבלמים מתחממים והאוטו מתחיל לרעוד.

ישנה נקישה בהגה בזמן סיבוב והאצה. טופל כבר 3 פעמים וחוזר על עצמו.

המצבר מחזיק בגבורה למרות שהוא כבר מראה סימני חולשה. כל הנורות החזיקו מעמד למרות שהם דלוקים קבוע בכל הנסיעות. ביום ובלילה. המגבים המקוריים החזיקו יפה כשנה וחצי והוחלפו בסטנדרטיים מה שגורם לרעשי רוח מעצבנים מכוונם.

כדאי מאד להשקיע בסט המקורי. מדובר במגבים מהסוג החדש שגם מאד אווירודינמיים.

הבולמים סיימו את חייהם. לדעתי זה זמן קצר מאד. מורגש מאד במעבר על כבישים משובשים ובמיוחד בפניות שאז יש איבוד אחיזה לכל הצמיגים. הבנתי שזאת בעיה ידועה.

 

איכות חיים.

עיצוב הפנים משרה אווירה נעימה. החלק העליון בצבע קרם בהיר והתחתון אפור. בשילוב עם דשבורד שחור/קרם ישנה תחושה של מרווח ויוקרתיות מה.

המושבים רחבים ונדיבים בריפוד. כל ה 7. אין דבר כזה יותר באף רכב מהקטגוריה וחבל מאד.

7 מבוגרים ממוצעים יכולים לנסוע ברכב לנסיעות ארוכות בלי להתלונן. זה גם קרה בפועל כמה פעמים.

תא המטען סביר פלוס בגודלו. בנסיעה משפחתית בתפוסה מלאה יש מקום לכל התיקים והמזוודות ללא צורך בגגון.

המיזוג הוא חוויה. ישנם 4 פתחי אוורור לנהג ולנוסע ועוד 4, שניים בכל צד לאורך הרכב לרווחת הנוסעים בשורות מאחור. ישנה בקרת מהירות נפרדת למאווררים מאחור. בכלל המזגן בעל עוצמה גבוהה, מקרר יפה מאד וגם בחום המטורף בקיץ שלנו, בתפוסה מלאה בכבישי הבקעה, הטמפרטורה ברכב נשמרה באיזור ה 24 מעלות נעימים קרירים ויציבים.

מגשי אוכל בגב המושבים הקדמיים הם תוספת מועילה ונחמדה לנסיעות ארוכות. הרעבים בין הילדים תמיד יכולים לאכול בנוחות עם מקום לכוס שתיה.

איכות הפלסטיקה וההרכבה בינונית וגסה אבל העסק עמיד מאד ולא נרשמו קרקושים שברים או התפרקויות ספונטניות כמו במזדה5 למשל.

בשילוב מתלים רכים בגבול הסביר המיצובישי מובילה את הנוסעים בצורה נוחה אבל מתרסקת לבורות ושברים גדולים. התשלום הוא בהתנהגות.

 

חוויית נהיגה.

ביחס לגודל ולמשקל מדובר בנהיגה מהנה יחסית. ההגה מעביר פחות או יותר את מה שקורה למטה. יש מספיק רגש כדי להבין מתי האוטו הולך לאבד אחיזה.

האחיזה של הרכב די מפתיעה. קשה מאד להוציא את הגרנדיס משלוותה. למרות שההיגוי כבד יחסית ויש נדנוד מוחשי ורכינות בפניות, הקו הנבחר נשמר בצורה טובה. כשהגרנדיס מחליטה שעברנו את הגבול, היא יוצאת במחול עם 4 הגלגלים, אבל בקרת המשיכה לוקחת את העסק לידיים ומחזירה את הילדה השובבה למקומה תוך נזיפה קלה.

בקרת המשיכה והיציבות כמו גם ה ABS עושים עבודה מצויינת. בלי הרבה דרמות רעשים ומכות המערכת עובדת ועובדת יפה.

המנוע חזק מאד. 167 כ"ס שמושכים את הגרנדיס למהירויות לא שפויות בלי מאמץ. המנוע די רועש כך שכדאי להשאיר אותו בסל"ד נמוך.

הגיר מיושן מאד בעל 4 הילוכים מה שמסרס מאד את המנוע אבל זה לא מה שישבית את השמחה.

לסיכום.

מי שצריך מובילת נוסעים מאובזרת אמינה נוחה ושגם נראית טוב, לא ימצא מתחרה ראוי במחיר ובקטגוריה שבו מוצבת הגרנדיס.

במחיר שלה הגרנדיס נמצאת בפסגה. רק צריכת הדלק הגבוהה פוגמת בחבילה. או כמו שאמר לי נציג מכירות מסוים, "אנחנו מאד שמחים שהגרדניס כבר לא מיוצרת..."

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרחם על מי שזקוק לרכב כזה. צריכת דלק איומה ונוראה אבל בהחלט הגיונית בהתחשב בגודל ובמנוע.

 

האם יש גירסאות דיזל חסכוניות לרכב הזה? סה"כ רכב שמעוצב מדהים וכמו שאתה אומר, נותן חבילה מצויינת ללקוח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק בישראל,אמרת דיזל לקונה פוטנציאלי\סוכן מכירות - וזה נחשב כאילו קיללת את אמו.

 

אחלה סיכום,גיסי גם סוכן מכירות ונוסע כפול ויותר ממך (עכשיו נפרד מיונדאי טרג'ט טורבודיזל עם 370K ב4שנים,אחרי החלפת מנוע) והבוס שלו התלבט קשות.

 

בסוף הלכו על מאזדה 5 חדשה מתוחת פנים.

GTI

I'm not insane,My mother had me tested

סאאמק כולכם.

:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם באמת מסתכלים על הדלק?

זה מיני-ואן, לא סוזוקי אלטו.

 

היה לי את הרכב לכמה ימים בודדים, מהשכרה (אוויס), נסעו בו 5 מבוגרים ו2 ילדים, ב"ש-ירושליים הלוך חזור, כולם נהנו, באמת הופתעתי מהרכב!

 

מנוע באמת חזק, מזגן חלומי (מקרר את הרכב מהר מאוד! משהו כמו 15 דקות והרכב כבר קריר וכיפי).

 

 

לדעתי ברכב כזה לא צריך להסתכל על הדלק, בעיקר בגלל שהוא מפנק ביחס לאחרים בקטגוריה, והוא אמין מאוד (יפני).

חוץ מזה ביחס לשאר המיני-ואנים אין הרבה הבדלים בצריכה, אז מיני-ואן חסכוני יותר יעשה 1\9 נגיד, אין הרבה הבדלים.

 

 

מה המשפחתית הבאה שלך?

 

 

 

עוד דבר, דיזל הכי חכם לרכבים כאלה, לא מבין את היבואנים הטיפשים, מביאים בנזינים כאשר יש לכ80% מהמכוניות על הכביש, גרסאות עם דיזל ואיזה גיר שרוצים.

בשנים האחרונות קיבלו שכל, אבל לא מספיק. (פלואנס דיזל לדוגמא).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסוף הלכו על מאזדה 5 חדשה מתוחת פנים.

 

תנחומי.:lol:

 

מה המשפחתית הבאה שלך?

רציתי שברולט אורלנדו. אבל בדיוק כמו שכתבתם, דיזל מפחיד את מר ישראלי שרואה ענני עשן שחורים ורעש של מונית.

 

התמחור שלה בליסינג יותר גבוה מפורד גלקסי שעולה 200K.

למה? ככה.

לכן לקחתי פורד SMAX שחורה :twisted:.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהי צריכת הדלק בפורד?האם היא יותר מרווחת מהגרנדיס או כמוה?

 

תודה. לפי מה שראיתי בפועל הצריכה נעה סביב ה 11-12 משולבת.

הפורד פחות או יותר באותו הגודל של הגרנדיס אבל השורה השלישית קטנה ותא המטען קטן יותר. וזה למרות שבסיס הגלגלים של הפורד ארוך יותר.

 

העדפתי את השברולט אורלנדו אבל כמו שכתבתי, תמחור הזוי של הליסינג גורם לה להיות לא אטרקטיבית.

הפרש של 1000 שקל ויותר בחודש בין האורלנדו לבין המתחרות הישירות (מזדה 5/רנו גרנדסניק/סיטרואן פיקסוC4ֹׁׁׁׂׂׂׂׂׂׂ) תעלים אותה מהשוק וחבל.

 

חג שמח.8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העדפתי את השברולט אורלנדו אבל כמו שכתבתי, תמחור הזוי של הליסינג גורם לה להיות לא אטרקטיבית.

 

לא מבין אף אחד שהיה מעדיף את האורלנדו על האס מקס, ולמען האמת גם לא שום רכב אחר, בטח לא במחיר שהיא נמכרת בו היום (175k).

 

אין לי ספק שלא תצטער על הבחירה שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה. לפי מה שראיתי בפועל הצריכה נעה סביב ה 11-12 משולבת.

הפורד פחות או יותר באותו הגודל של הגרנדיס אבל השורה השלישית קטנה ותא המטען קטן יותר. וזה למרות שבסיס הגלגלים של הפורד ארוך יותר.

 

העדפתי את השברולט אורלנדו אבל כמו שכתבתי, תמחור הזוי של הליסינג גורם לה להיות לא אטרקטיבית.

הפרש של 1000 שקל ויותר בחודש בין האורלנדו לבין המתחרות הישירות (מזדה 5/רנו גרנדסניק/סיטרואן פיקסוC4ֹׁׁׁׂׂׂׂׂׂׂ) תעלים אותה מהשוק וחבל.

 

חג שמח.8)

 

אתה יודע מדוע יש כזה הפרש? דיזל דיזל, אבל זה מופרך כזה הפרש כאשר המחיר לא כזה שונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4423 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...