Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אופל אינסגניה 2.0T או פורד מונדיאו 203 כ"ס.


Laurence
שימו לב! השרשור הזה בן 4433 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כמו בכותרת, ההתלבטות היא בין 2 הרכבים האלו.

 

באתר אחר, שקצת קשה לי עם הסגנון של העורך שלו, אבל אני מכבד את המקצועיות שלו, קבלה המונדיאו 5 כוכבים ואילו האינסגניה 4 כוכבים.

 

האינסגניה יקרה ב- 15K מהמונדיאו (האם היא שווה את ההפרש?) וצורכת 20% יותר דלק. עוד נקודה לרעת האופל. מצד שני, נראה לי שהיא ספורטיבית יותר. צמיגים יותר רחבים, יותר קג"מ ויותר כ"ס. זה לא ממש מתבטא בנתוני התאוצה של 0-100 יחסית למונדיאו אבל אני מניח שבתאוצות ביניים זה יורגש.

 

לטובת המונדיאו עומדים מרחב פנימי גדול יותר, 5 כוכבים של כתב הרכב המוערך, צריכת דלק טובה בהרבה. לרעתה ניתן לחשוב על כך שהדגם יוחלף בקרוב, הצורה קצת "זקנה," לטעמי והרכב קצת פחות ספורטיבי.

 

השאלה היא האם האינסגניה באמת יותר מהנה לנהיגה? האם היא שווה את ההפרש? האם שכחתי איזה פרמטר חשוב לטובת או לרעת כל אחת מהמכוניות האלו? (היבואן? המוסכים המורשים? עלות החלפים? ירידת ערך?)

 

אשמח לשמוע את דעתכם וגם מבעלי הרכבים האלו (למרות שהם לא אוביקטיביים).

הערה: אני יודע שהסופרב TSI היא מתחרה ראויה אבל היא לא באה בחשבון מבחינתי.

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אתה צריך לשאול את עצמך מה אתה באמת רוצה מהרכב?



 

כוח? זינוק?

התנהגות?

נוחות?

פרקטיקה? מרחב פנימי?

חסכון בדלק? (שתי המתחרות לדעתי לא משהו)

 

מישיבה באינסיגניה ומישיבה במונדאו - הופתעתי לגלות שהדגמים הנמוכים יותר של שני היצרנים - דהיינו אסטרא ופוקוס

 

נוחים יותר לישיבה! :shock: אבל זה רק אני.

 

מבין השתיים המונדיאו היתה לי גדולה באופן מגוחך כבר ולא נוחה במיוחד לעומת זאת האינסיגניה הרגישה הרבה יותר כמו חליפה גרמנית צמודה יותר על הגוף וגם העיצוב הן החיצוני והפנימי דיברו אליי יותר.

 

אני בטוח שמבחינת כוח, זמינות, גמישות והתנהגות כביש האינסיגניה תעלה לך חיוך גדול יותר על הפרצוף.

 

אבל האם זינוק מ0 ל100 זה באמת הנתון הכי חשוב ברכב? נראה שככה כולנו מתנהגים. סה"כ המהירות המותרת בכבישים מהירים נאה בין 90 ל120 וזה לא שאתה הולך לעשות ג'ימקנות או דראגינג עם אינסיגניה כן? אני פשוט מתקשה להבין את הפואנטה בהתייחסות לנתונים האלה למעט הרגע הקטן הזה של התענוג כשאתה מאיץ ל100 מעמידה ברמזור.

 

די מיותר בעיני אם להיות לגמרי כנה.

 

תעשה נסיעת מבחן בשתי המכוניות ותבחר את האחת שדיברה לך יותר אל הלב.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התשובה הראשונה (אני יחכה לנוספים)

בכל מקרה חשוב לי שהרכב יהיה וירגיש ספורטיבי למרות שהוא רכב "מנהלים" בקנה מידה ישראלי.

חשובה גם הבטיחות כי יש ילדים.

אבל, עם שוני כל כך גדול בצריכת הדלק (20%) ועלות של 15 אלף יותר זה מקשה על ההחלטה. אני גם לא בטוח בקשר לעלויות טיפולים, חלפים וירידת ערך באופל כמותג מחודש בארץ.

נתוני 0-100 פחות חשובים מתאוצת ביניים, למרות שברכב עם מעל 9 שניות למאה אני לא אגע. נראה לי שעם 18% יותר קג"מ ו' 17 כ"ס יותר, וצמיגים רחבים (אולי זו הסיבה לצריכת הדלק), האינסגניה תהיה ספורטיבית יותר.

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכבי המנהלים היחידיים כרגע שאני מכיר שיכולים לתת לך מתחת ל9 שניות 0 למאה פלוס צריכת דלק שפויה ובנוסף לכך תג מחיר שהוא באזור שאתה ביקשת הם עם מנוע TSI וקוראים להם סקודה בפרט סופרב

:-D

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממבחני רכב דווקא המונדאו יותר מהנה לנהיגה מהאינסיגניה. לתשומת ליבך. סוג של גולף GTI גדולה יותר.

אדי, עם 200 כ"ס ו-30 קג"מ של המונדאו, היא עושה 0-100 ב-8.2 שניות, שזה מכובד.

אגב, שים לב שהמונדאו מגיעה עם גיר הפאוורשיפט, בעוד האינסגניה מגיעה עם גיר אוטומטי רגיל, שמעט מסרס את כח המנוע.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התשובה הראשונה (אני יחכה לנוספים)

בכל מקרה חשוב לי שהרכב יהיה וירגיש ספורטיבי למרות שהוא רכב "מנהלים" בקנה מידה ישראלי.

חשובה גם הבטיחות כי יש ילדים.

אבל, עם שוני כל כך גדול בצריכת הדלק (20%) ועלות של 15 אלף יותר זה מקשה על ההחלטה. אני גם לא בטוח בקשר לעלויות טיפולים, חלפים וירידת ערך באופל כמותג מחודש בארץ.

נתוני 0-100 פחות חשובים מתאוצת ביניים, למרות שברכב עם מעל 9 שניות למאה אני לא אגע. נראה לי שעם 18% יותר קג"מ ו' 17 כ"ס יותר, וצמיגים רחבים (אולי זו הסיבה לצריכת הדלק), האינסגניה תהיה ספורטיבית יותר.

 

תודה

 

הסיבה של צריכת הדלק היותר גבוהה והנחיתות בביצועים למרות המנוע היותר חזק היא הגיר של האינסגניה, פלנטרי ולא מהמבריקים בין הפלנטרים, מול כפול מצמדים במונדאו.

ההחלטה סובייקטיבית, היתרון המאוד משמעותי של האינסגניה הוא העיצוב ההרבה יותר מרשים (וזה שיקול מאוד לגיטימי), בשאר הדברים כמו שאמרת המונדאו עדיפה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה בנוגע לעלויות חלפים וטיפולים באופל הגרמנית?

דלק מורידים את מחירי מכוניות ב.מ.וו והחלפים שלהם, אני מניח שעלויות חלפים לפורד לא יהיו גבוהים במיוחד, הרי בכל זאת זו לא ב.מ.וו.

 

למרות שזה לא נושא השרשור, אם הזכרתי ב.מ.וו, מפתיע שצריכת הדלק של ה- 535 החדשה עם 306 כ"ס, צמיגים רחבים מאופל, כבדה מהאופל וחזקה בהרבה היא 9.9 לעומת 8.5 באופל. מה עשו ב.מ.וו כל כך טוב? או ששוב האשמה בגיר של האופל?

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהגתי על האינסיגניה כחלק מבחינה שאבי עשה לקראת רכישת רכב חדש (הוא קנה בסוף לנצ'יה דלתא).

היו לי ציפיות ממנה לפני הנהיגה וקצת התאכזבתי. היא מרגישה חלשה יותר מכפי שהיא אמורה להיות על הניר אבל זה ניחא.

עיצוב הפנים שלה מרגיש לא בשל. נראה שהם מאוד השתדלו כדי שלא תהיה בה אוירה גרמנית קודרת אז מלאו אותה באורות ומתגים נוצצים מידי. השילוב של השניים יוצא מוזר בלשון המעטה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכמה מבחנים השוואתיים שנערכו בין המונדאו לאינסיגניה, ידה של המנודאו הייתה על העליונה. מנוע האקובוסט החדש מרשים, המרווח במונדאו עדיף, איכות החומרים והרכבתם טובה יותר מאשר בגרמנייה, לדעתי החיסרון היחיד של המנדו מול האינסגניה הוא העיצוב. למרות שהלדים בחזית המונדאו גרמו קצת לרענון הרכב. אני הייתי קונה את המנודאו, הרכבים של פורד תמיד נחשבו לבעלי שלדה מצויינת ומתקשרת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה בנוגע לעלויות חלפים וטיפולים באופל הגרמנית?

דלק מורידים את מחירי מכוניות ב.מ.וו והחלפים שלהם, אני מניח שעלויות חלפים לפורד לא יהיו גבוהים במיוחד, הרי בכל זאת זו לא ב.מ.וו.

 

למרות שזה לא נושא השרשור, אם הזכרתי ב.מ.וו, מפתיע שצריכת הדלק של ה- 535 החדשה עם 306 כ"ס, צמיגים רחבים מאופל, כבדה מהאופל וחזקה בהרבה היא 9.9 לעומת 8.5 באופל. מה עשו ב.מ.וו כל כך טוב? או ששוב האשמה בגיר של האופל?

 

תודה

 

ב.מ.וו סדרה 5 זה מחוץ לליגה שלי :) אבל עם כל הכבוד לאופל (ויש הרבה) הם לא החברה הבוואריה, גם הנסיון של יצרן יוקרה ותיק במנועים וגירים אוטומטיים הרבה יותר רחב מיצרן רכב עממי שרוב המכירות שלו זה מנוע 1.4 עד 2.0 וגירים ידניים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאשר האופל הגיע לארץ שקלתי להחליף את המונדאו שלי (שנת 2008) באופל.

לאחר בחינה קצרה של הרכב, והעובדה שיש לי צורך במושב אחורי מרווח, פסלתי את הרכב.

 

3 מבוגרים לא יכולים לשבת בצורה נוחה בגלל מרווח הראש. הגג משתפל בצורה חדה ולכן לא נוח למבוגר לשבת מאחור.

 

לדעתי, תעזוב את כל הנתונים הטכניים, תשב ברכבים, תבחן אותם פיזית,תערוך נסיעות מבחן ותחליט עפ"י ההרגשה שלך !!!

 

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש, אבל ממש לא מונדאו.

המחליפה כבר הוצגה (והיא מעוצבת הרבה יותר ומרשימה הרבה יותר מהנוכחית) וזה רק עיניין של זמן עד שתגיעה לישראל.

ברגע שתגיעה המונדאו שלך (שרכשת בלא מעט כסף) תראה לך מיושנת ולא מושכת כלל ותתחיל לפזול לכיוון שידרוג (דבר שככל הנראה יהיה התאבדות כלכלית).

 

אם האינסניה מספקת אותך אז לך על זה, אם לא אני אישית הייתי מתאפק וממתין בסבלנות לבואה של המונדאו החדשה.

 

אגב, C5 או 508 עם מנוע 1.6T וגיר אינסין 6 הילוכים מציגות ביצועים לא רעים בכלל.

בעזרת כמה שיפורים קלים (מסתכם בתוכנה חדשה ועוד איזה ירק אחד או שניים) שעלותם אלפים בודדים ההספק עולה לכמעט 190 כ"ס והרכב הופך למטוס קל (אם זה מה שחשוב לך).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המונדיאו החדשה יכולה להגיע גם עם תג מחיר חדש. אין לי בעיה לחכות חודשים בודדים אבל יש אי וודאות בקשר למחיר וזמן האספקה. בכל מקרה, לדעתי לא יהיה שינוי במנוע או בגיר.

הפיג'ו והסיטרואן לא ברשימה שלי (מי אמר ירידת ערך?) הרכב נקנה כפרטי ולא בליסינג. בנוסף, אני לא מתעסק בשידרוגי תכנה, בטח לא ברכב חדש עם אחריות וכנ"ל בנוגע ל"ירקות".

 

ואגב שידרוגים, לדעתי השיפור המשמעותי ביותר שתכנה תיתן היא בסופרב. מ- 160כ"ס ל- 206כ"ס. אבל גם הסופרב לא ברשימה.

 

שוב תודה לכל העונים והעוזרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תברר בסוכנויות השונות לגבי מועד הגעתה של המונדאו החדשה. אם יש לך זמן וסבלנות, תזמין כבר מעכשיו על מנת שתקבל את שלך ישר על המשלוח הראשון.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המונדיאו החדשה יכולה להגיע גם עם תג מחיר חדש. אין לי בעיה לחכות חודשים בודדים אבל יש אי וודאות בקשר למחיר וזמן האספקה. בכל מקרה, לדעתי לא יהיה שינוי במנוע או בגיר.

הפיג'ו והסיטרואן לא ברשימה שלי (מי אמר ירידת ערך?) הרכב נקנה כפרטי ולא בליסינג. בנוסף, אני לא מתעסק בשידרוגי תכנה, בטח לא ברכב חדש עם אחריות וכנ"ל בנוגע ל"ירקות".

 

ואגב שידרוגים, לדעתי השיפור המשמעותי ביותר שתכנה תיתן היא בסופרב. מ- 160כ"ס ל- 206כ"ס. אבל גם הסופרב לא ברשימה.

 

שוב תודה לכל העונים והעוזרים.

 

אם כבר הזכרת את זה, ניכנסתי למחירון יד-2 (כי לוי יצחק עולה כסף :wink:) ובדקתי מה המחיר של סיטרואן C5 2009 בסיסית מול פורד מונדאו 2009 בסיסית (כחדשות המחיר היה זהה).

והרי התוצאות...

סיטרואן C5 2009 מחירון יד-2 126,5000.

פורד מונדאו 2009 מחירון יד-2 83,500!!

 

נו אז מי אמר ירידת ערך?!

 

אה, ועוד משהו - חיפוש ביד-2 אחרי סיטרואן C5 2009-2012 העלה 14 תוצאות, אותו החיפוש אחר מונדאו העלה 102 תוצאות, וזה עוד לפני היציאה המסיבית משוק הליסינג בתום 3 שנים והצפת השוק.

אז איזה רכב אתה חושב יהיה קל יותר למכור?

 

אם אתה רוכש רכב חדש אני ממליץ לך בחום לא להתעניין מה תהיה ירידת הערך שלו (זה רק יוריד לך ת'חשק) אבל אם כבר אתה כבר מתעניין אז תבדוק את הנתונים עד הסוף ולא על פי דיעות קדומות.

 

ולגבי עדכון תוכנה, אתה מודע לזה שזה אותו המנוע ללא כל שינויים מהותיים אשר בגרסא הבכירה שלו מגיע עם 200 כ"ס?

אני לא מבין מה הבעיה לצרוב את התוכנה שמגיעה עם ה THP 1.6L 200BHP.

 

לגבי הסופרב אתה עושה בשכל שאתה לא הולך עליה, גם אני הייתי באותה הדילמה ולבסוף ירדתי מהעיניין בגלל הגיר המהולל (ממש השפיץ של הטכנולוגיה).

 

לגבי המונדאו, המחיר ככל הנראה לא יעלה מאחר והם עדיין צריכים להתחרות עם שאר ההיצע (הסיגמנט מלא במכוניות מעולות והמחירים בדגמי הבסיס דיי זהים) מה שאומר שגרסת הבסיס ככל הנראה תעלה 161,000 ש"ח (פלוס מינוס 200 ש"ח :lol:).

 

אני בהחלט הייתי ממתין למונדאו החדשה ואז בודק איזה רכב הכי מדבר אלי מההיצע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4433 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...