Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צריך חוו"ד על opel astra gsi 2.2 , 2001/2


zl@tnik
שימו לב! השרשור הזה בן 4442 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם ,

 

לאחר חיפוש קצר בפורום לא מצאתי מספיק נתונים וחוו"ד עדכנית על הרכב (אופל אסטרה GSI 2001/2 ),

לכן אם משהו מכיר את הרכב או היה בעלים של אחד , אשמח לקבל מידע האם שווה ללכת לכיוון הזה .

 

תודה :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להבדיל מהדגם שהוחלף (אסטרהF ) הדגם עליו אתה מדבר אינו באמת "רכב ספורטיבי" אלא פשוט אסטרה משפחתית לכל דבר עם מנוע בעל נפח גדול יותר וקצת תוספות "ספורטיביות" חיצוניות ופנימיות.

 

בהחלט מדובר על רכב זריז (בייחוד כאשר הוא ידני) אבל ממש לא רכב ספורטיבי.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע, שזה לא עוזר ולא עונה על השאלה, ולכן מתנצל מראש.

 

אני עוקב אחרי הפורום כבר כמעט 10 שנים, ולא זכור לי שהיה חבר פורום פעיל, שהחזיק את הדגם הזה.

 

אם היית מחפש עכשיו רכב "ספורטיבי" בסדר גודל מחיר כזה, והייתי מוצא אסטרה כזאת ידנית יפה, הייתי קונה בלי לחשוב פעמיים. מכל מיני סיבות לא רציונאליות, ולכן זו כמובן לא המלצה.

 

 

להערכתי מדובר בסדר גודל של 20-30 יחידות בלבד, שמסתובבות בארץ.

אני גם כמעט בטוח שהמנוע הזה נמצא גם בווקטרה, מה שיכול לעזור בהשגת חלפים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המנוע לא נמצא רק בוקטרה אלא במגוון רחב מאוד של רכבים וביניהם:שברולט קווליר 2002-2005, שברולט קובלט 2005-2008, שברולט HHR, אולדמוביל אלרו, פונטיאק גראנד אם, פונטיאק G5, דגמים שונים של סאתורן, אופל ספידסטר/VX220, אופל זאפירה. אם לא די בכך גם בפיאט כרומה וגם באלפא 159 שוכן אותו המנוע אך בהספק ומודיפיקציה שונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אם המנוע הזה מופיע בכ"כ הרבה מכוניות ניתן להסיק שהוא טוב , לא ?

 

וחוץ מזה מה דעתכם הל תחזוקה/אמינות של הרכב הזה ? (בואו לא נשכח הוא בן 10 לפחות ), צריכת דלק ?

 

שכחתי לציין שהיום אני נוסע על גטס GLS 1.6, 2003 שתוכלו להשוות .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באופן כללי מדובר ברכב אמין ובמנוע מוכר ובלי יותר מידי בעיות ידועות.

 

הכל תלוי באיזה מצב הרכב וכיצד הוא טופל.

מחירון זול ותדמית ספורטיבית הביאה את מרבית הרכבים האלה לידיים של נהגים צעירים, מתלהבים וחסרי תקציב (בדומה לכל הספורטיביות המזדקנות האחרות) ולכן רובן במצב רעוע!

 

קח בחשבון שלאופל בארץ יש מחירי חלפים יקרים יחסית ובהחלק מהם אין אופציה של חלקים חליפיים.

מרבית התחזוקה תהיה סטנדרטית לחלוטין אבל אין בעיה לשרוף קויל הצתה ולגלות שאתה אמור לשלם 1400 ש"ח על קויל אחד.

אם שרפת 3 אז זה כבר חבילה!

 

אם מצאת אחת במצב טוב, אז תעשה את השיקולים שלך ותחליט מה שתחליט.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחירון זול ותדמית ספורטיבית הביאה את מרבית הרכבים האלה לידיים של נהגים צעירים, מתלהבים וחסרי תקציב

 

 

דווקא במקרה של הדגם הספציפי הזה אני חושב שהמצב שונה.

 

מיעוט היחידות בשוק, התדמית האפרורית של מותג אופל באותן שנים, חוסר "הילה" שיש בארץ לדגמים מתחרים מקבילים, עיצוב לא מושך במיוחד, פחד מעלות אחזקה גבוהה ובעיקר העובדה שהרבה מהן אוטומטיות לדעתי תרמה לכך, שלפחות חלק מהמכוניות האלו נמצאות עדיין אצל נהגים מבוגרים ומבוססים יותר.

 

חיזוק מסוייים לתאוריה הזו אפשר לראות בכך, שהדגם הנ"ל כמעט אף פעם לא הוזכר על גבי הפורום, בניגוד לכל הדגמים המקבילים, שהוזכרו ונידנו מאות פעמים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. תקרא את המבחן של ynet. אני מסכים עם הכל חוץ מצריכת הדלק.

 

ב. אם תכתוב מה אתה מחפש ברכב (כוח, התנהגות ספורטיבית, צריכת דלק, תחזוקה וכו) אז כנראה תקבל גם תשובה עניינית.

 

לגבי שני הדברים שכן ציינת:

ג. תחזוקה: ברכב אין רצועת טיימינג אלא שרשרת. בדגמים שציינת היה פאק בייצור של החלק שמשמן את השרשרת ולכן חלקן נקרעו וגרמו נזק למנוע. בדוק אם הוחלפה שרשרת תיזמון (לשרשרות שיוצרו מ2003 אין את הבעיה הזו) ובדוק איך האוטו מתוחזק.

כבעלים של אחת אוטומטית מ-2002 עד עכשיו (שנתיים שהאוטו אצלי) נתקלתי במודול הצתה, מחזירי שמן במנוע שהיה צריך להחליף ובשביל זה היה צריך להוריד את הגיר ותקלה מוזרה במשאבת ABS שהלכה לעולמה והיה קשה מאוד למצוא מחליפה.

אם הרכב טופל כמו שצריך לא אמור להיות יותר מידי הפתעות. מכיר רכב זהה עם 350 אלף קילומטר ומנוע וגיר (אוטומטי) מקורי שלא נפתחו עד עכשיו.

 

ד. צריכת דלק - בינעירוני על 110 עם קרוז קונטרול - 12 ק"מ לליטר.

הצלחתי להגיע כבר ל-13 אבל נסעתי 100 מקסימום 100 והאצתי מאוד לאט.

משולב בערך 9-10 תלוי בכמה משולבת הנסיעה.

חבר עושה עם רכב זהה 9 ק"מ לליטר קבוע אבל הוא נוסע כמו מטורף.

 

ה. מבחינת הנאה מנהיגה, עם הבולמים המקוריים יש הרבה תת היגוי. אחרי שהחלפתי לבולמים וקפיצים ספורטיביים וצמיגים אוחזים המצב השתפר פלאים.

 

ו. נקודת תורפה היא שאין הרבה מוסכים שמכירים את הרכב. אני מטפל בשאפט שמטפלים בעוד 3 רכבים זהים והם מעולים אבל אם יהיה לך בעיה שלא ידעו לפתור אז זה אתה והאינטרנט. נכנסתי פעם אחת למוסך של UMI ולא התרשמתי יותר מידי לטובה ומאז לא חזרתי אליהם.

 

ז. ידנית? אם אתה לא קונה אז שלח לי את הפרטים...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין פה התלבטות בגלל שבדגמים שיובאו לארץ אין מחשב דרך, חישוב של מספר קילומטרים שעברו מהתידלוק האחרון חלקי כמות הליטרים שנכנסה. תידלוק אחרון שלי עמד על 12.2 ק"מ לליטר (מיכל בין-עירוני לגמרי), אבל שוב זה תלוי בהרגלי הנהיגה שלך - בנהיגה רגועה מאוד אפשר גם לקבל קצת יותר ק"מ לליטרים (אבל לא הרבה יותר).

צריכה עירונית זה סיפור אחר.

 

תבדוק איך הרכב מטופל. לא הייתי מסתכל על רכב שאין לו קבלות על כל הטיפולים התקופתיים שבוצעו בזמן.

 

ד"א חפש בגוגל "מועדון אופל" בפורום המקביל אוטוספורט. יש שם עוד כמה משוגעים לדבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים, אני בדילמה ...:?

אני כרגע נוסע על גטס 1.6 GLS עם61000 ק"מ שנת 2003 (אמיתי !!)

מה דעתכם האם כדאי להחליף לGSI 2001 עם 140000 ק"מ ?

 

אשמח אם תגיבו לכל מה נראה לכם בין שני הרכבים : איכות חומרים , צריכת דלק , נהיגה, שנתון , "יותר / פחות אוטו" וכו'

 

אני יודע שאני לא ממוקד כ"כ בשאלה , אבל אני דיי אבוד ...כן , גם אחרי הדברים שרמתם לי כאן ואני מודה לכם !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יכול לעזור בזה, זו שאלה שתצטרך לענות עליה לבד. את התשובות לכל אחד מהפרמטרים אתה כבר יודע. קצת בנאלי, אבל אין מנוס מלשבת ולהחליט מהו הסכום שאתה מעוניין להוציא על רכב מידי חודש, ומהם הפרמטרים החשובים בשבילך ברכב.

אני לא כל כך עוקב אחרי האתר אבל אם יש לך שאלות נוספות לגבי האסטרה ואני לא עונה שלח לי הודעה פרטית ואשמח לעזור.

 

ד"א לגבי דברים שנכתבו:

א. לדעתי דווקא האסטרות הנ"ל נמצאות בידי "זקנים" יחסית בשל התדמית האפורה שלהן (לפחות בארץ) ולכן לדעתי רובן עוד במצב טוב וטופלו כראוי.

ב. הקוילים במנוע באים כחלק מיחידת הצתה שאינה ניתנת לפירוק שעלותה לחלק OEM ממחסן היבואן היא כ-800 ש"ח (נכון לקנייה שלי לפני כשנה).

 

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4442 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...