Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבקש ייעוץ לבחירת רכב ליסינג - i30CW/Forte/Focus


Voland
שימו לב! השרשור הזה בן 4409 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

במקום העבודה שלי הוצעו לי 3 רכבים לבחירה - i30CW/Forte/Focus.

אני קראתי לא מעט בפורום ורשת בכלל על המכוניות האלו אבל עדיין מתקשה להגיע להחלטה.

 

אז קודם כל אופי שימוש צפוי ברכב בסדר החשיבות:

  1. אני נוסע הרבה, בכל רכבי הארץ במסגרת העבודה - נוחות חשובה לי
  2. בזמני הפרטי אני נוסע לצפון/דרום ולכן נחמד כשיש מקום בבגאז', עם זאת, במסגרת העבודה אין לי צורך בבגאז' גדול
  3. אנחנו משפחה ללא ילדים, (כרגע) ברור שהליסינג ל-3 שנים, אבל נכון להיום זה רק שנינו וחברים שמצטרפים לנסיעות
  4. ברור שאלו רחוקים להיות רכבי "ביצוע", אבל אשמח אם הרכב לא יהיה עגלה לגמרי :-)

ולגבי מה שאני הבנתי עד היום לגבי "הרומן" הצפוי ביני לבין הרכבים הנ"ל:

  1. פוקוס - נהגתי תקופה ברכב בחברה הקודמת (דגם 2010 ותחילת 2011) - נכון להיום אפילו לא מוכן לקבל אותו כרכב חילופי, מאוד לא נוח, מינימליסטי באבזור ברמה של אבסורד (היום אני עם קורולה SUN וטוב לי לכן אני לא ממש מפונק), מבחינת הנסיעה פשוט זוועה :brickwall::bad-word:אבל! הבנתי שאין קשר בין הפוקוס החדשה למה שהכרתי, אז ככה שאני כנראה לא מכיר את הרכב. או שאני טועה ואין שינוי? :conf:
  2. i30CW - ברור לי שיש לו את הבגאז' הכי גדול, אם כי הוא בעיקר עמוק, ושיש אפשרות להוביל איתו איזה ארון אם צריך כי האכב 5 דלתות (ארוך יחסית). בנוסף, הסאן רוף זה נחמד וסה"כ מנהיגה שיצאה לי לנהוג ברכב כמה פעמים היה בסדר גמור. מצד שני הכל מרגיש קצת... כמעט איכותי. גם בידוד הרעש לא משהו וגם הגיר כאן רק 4 הילוכים... אבל יש כושר הובלה :-)
  3. פורטה - ... טוב, כאן יש לי 0 ניסיון אישי וגם לא מכיר מישהו שיש לו את הרכב... אבל על פניו ממה שאני קורא כאן וברשת מדובר על רכב מאוד איכותי לקטגוריה, כולל נפח איחסון לא רע בכלל לסדאן, גם 7 שנות אחריות מבחינתי מצביעות על משהו איכותי.

לסיכום - אם לא הייתי תוהה האם הפוקוס הוא נבלה מוכרת או הברקה חדשה של פורד הייתי נשאר כנראה לתהות האם אני באמת צריך את הבגאז' של i30CW יחד עם הסאן רוף או שנלך על רכב טיפה מתקדם יותר וכנראה מפנק יותר - פורטה.אבל יש את הפוקוס החדשה... :confused:

מאוד אשמח לדעתכם בנושא ותודה לכל העונים :-D

אבי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום קשר בין הפוקוס הקודמת לחדשה, זה רכב אחר לגמרי שהשתפר לאין ערוך מכל בחינה וכרגע לדעתי הוא אחד המשתלמים במחיר שלו, ובמסגרת הדרישות שהצגת, הוא הכי מומלץ לדעתי.

הI30CW הוא פשרה בהרבה דברים כמו איכות תא נוסעים, התנהגות כביש, רעש, וכו' - לטובת מרווח ותא מטען.

מאחר ואלה לא בראש מעייניך, ותר על היונדאי מראש.

לך תעשה סיבוב על הפורטה ועל הפוקוס, לדעתי לא תהיה לך הרבה התלבטות אחרי זה ותלך על הפוקוס.

אם יש לך אפשרות ורצון להוסיף כסף ולשדרג - הייתי שוקל בחיוב ללכת על הפוקוס ברמת גימור 'ספורט', שיש לה הרבה תוספות שוות ובמחיר לא מאד גדול. תבדוק כמה זה יוסיף לך בתשלום על הליסינג ובשווי מס.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה

לגבי האבזור - אין לי אפשרות לבחור, זאת חברה גדולה ולכן יש רק 3 אפשרויות וזהו.

לפי מה שאני מבין מהתגובה שלך שאני בעצם נשאר בין הבחירה של פוקוס-פורטה. האם יש העדפה לאחת מהן לפי מה כתבתי קודם?

אבי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי כל חוות הדעת שקראתי, גם בפורום וגם במבחני דרך - הפורטה לא ממש מהווה תחרות לפוקוס, בכל התחומים.

תעשה חיפוש ממוקד על הפורטה שוב ותקרא קצת.

לדעתי לך על הפוקוס ותהנה.

גם מבחינת מרכב יש לך קצת התלבטות בפוקוס - סדאן/הצ'בק/טורר.

אם אתה בלי ילדים, כמוני, ממליץ לך על ההצ'בק, היא גם יותר יפה וספורטיבית בעיניי וגם יותר גמישה - אפשר לקפל את המושבים האחוריים למשטח ישר ולקבל שטח הטענה ענק כשצריך (אפשר גם לקפל רק אחד או שניים ואז גם אפשר לשבת שם).

הסדאן לדעתי מיותרת, גם בגאז' קטן וגם לא נוח להטענה וגם פחות גמיש.

הטורר יפה גם, ועם נפח מכובד, אם כי פחות מסטיישן ממוצעת כמו I30CW. מומלצת יותר למשפחות או לכאלה שנוסעים עם הרבה מטען לרוב.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. תבדוק טוב טוב שאתה מקבל את הפוקוס החדשה - לדעתי נשארו מלאים של הישנה שהופצו לחברות הליסינג - שלא תהיה לך הפתעה לא נעימה.

2. אני מאוד הופתעתי לטובה מהקיה פורטה. מרגישה מאוד נעימה.

 

תלך תסתובב באולמות התצוגה ותעשה נסיעות מבחן - זה ישתלם לך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בצע נסיעות מבחן, כמו שהמליצו לך. ה-I30 מוחלפת השנה, אז הייתי מוותר עליה מראש.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכללי אני חושב שאם אין לך צורך בסטיישן (למרות שלדעתי יש למרכב סטיישן המון יתרונות) אז ה- I30CW יוצאת מהתמונה.

אבל שים לב לפרט אחד מעניין, הפוקוס והפורטה הם רכבים ארוכים כך שנוצר מצב שאתה מקבל רכב שהוא כמעט באורך של I30CW אבל במחינת מרווח הוא לא מרווח באופן בולט במיוחד בפוקוס, פחות בפורטה אז אם אתה מרבה לקחת חברים ואתה גבוה קח זאת בחשבון.

 

מבחינת אבזור בליסינג הפוקוס מציעה הכי הרבה, אח"כ היונדאי ורק בסוף הפורטה, צריך גם את זה לקחת בחשבון.

מבחינת ביצועים, דווקא כאן ה- I30CW תתן לך ביצועים לא רעים בכלל, טובים משל הפורטה ולא שונים מהותית משל הפוקוס, הפוקוס לעומת זאת תהיה הכי חסכונית אם היא לא במרכב סטיישן.

 

הכסאות בפוקוס לא השתנו מהותית ולכן אם לא היה לך נוח בדגם היוצא מומלץ שתבחן את הדגם הנכנס בנסיעת מבחן (קח מחבר בעבודה) לפני שאתה מחליט.

 

בקיצור לשלוש שנים הקרובות ניראה לי שהפוקוס האצ'בק תהיה הבחירה המועדפת בשבילך בהנחה שבחנת את הישיבה והיא נוחה לך כי זה לא שהחליפו הכל מהכל כמו שניתן לחשוב, יש אלמנטים עיצוביים דומים ויש כאלו שהפוקוס החדשה לא נוחה להם או מרגישה להם צפופה (עניין של הרגלים, זווית ישיבה וגובה). מה שכן תא המטען בפוקוס האצ'בק הוא בדיחה לא מצחיקה, אם תא מטען חשוב לך, תתרשם לפני שאתה מחליט.

 

עוד הערה קטנה, I30CW אכן רכב שיוצא אבל זה לא שיקול נכון לפסול אותו על הסף כאשר מדובר בליסינג מהסיבה הזו כי במקרה שלהלן מדובר על רכב מאובזר יותר מהפורטה, אמין ונוח והמחליפה שלו תגיע רק לקראת סוף השנה ויש עוד זמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין איך אתה אומר שI30CW תיתן ביצועים יותר טובים מהפורטה

בעיקר שיש להם את אותו מנוע ולפורטה יש תיבת 6 הילוכים (וליונדאי רק 4) מניסיון אישי לתיבה של הפורטה יש הרגשה זריזה יותר מהI30CW ויחסי העברה קצרים יחסית לתיבת ה4 הילוכים (מה שמסביר את ההרגשה הזריזה בהשוואה ליונדאי)

האבזור ברמת הליסינג דיי דומה (בין הקיה ליונדאי), ומבחינת טעם הפורטה לדעתי נראית בהרבה יותר טוב מהI30CW וגם מהפוקוס

הפוקוס החדשה היא אוטו מעניין (בעיקר בזכות התיבה החדשה והאבזור הרב שמגיע גם בבסיס) אבל לא בטוח שתתחבר אליו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשו השוואה במגזין "אוטו", וה-I30 נמצאה טיפה יותר זריזה מהפורטה, עד שהגיעו למהירויות גבוהות (כנראה 100 קמ"ש ומעלה). תתפלא :wink:

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין איך אתה אומר שI30CW תיתן ביצועים יותר טובים מהפורטה

בעיקר שיש להם את אותו מנוע ולפורטה יש תיבת 6 הילוכים (וליונדאי רק 4) מניסיון אישי לתיבה של הפורטה יש הרגשה זריזה יותר מהI30CW ויחסי העברה קצרים יחסית לתיבת ה4 הילוכים (מה שמסביר את ההרגשה הזריזה בהשוואה ליונדאי)

האבזור ברמת הליסינג דיי דומה (בין הקיה ליונדאי), ומבחינת טעם הפורטה לדעתי נראית בהרבה יותר טוב מהI30CW וגם מהפוקוס

הפוקוס החדשה היא אוטו מעניין (בעיקר בזכות התיבה החדשה והאבזור הרב שמגיע גם בבסיס) אבל לא בטוח שתתחבר אליו

 

כמו שנאמר מעליי, תתפלא, כיול כיול ועוד פעם כיול ובנוסף יש גם פער של 2 כ"ס לטובת היונדאי שדווקא אצלה בזכות התיבה יש תגובה טובה יותר עד מהירות 100, לאחר מכן מקבלים בערך אותו דבר.

האבזור דומה ועדיין עדיף ביונדאי (חלון גג, רדיו משוכלל יותר, מזגן בתא כפפות, מושב עם כרית גב תחתון, תא מטען עם תאים פנימיים לאחסון, יותר תאי אחסון בפנל הרכב), מבחינת מראה עניין של טעם, אני ממש לא אהבתי את הפורטה ויש לי חברים שממש אהבו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שנאמר מעליי, תתפלא, כיול כיול ועוד פעם כיול ובנוסף יש גם פער של 2 כ"ס לטובת היונדאי שדווקא אצלה בזכות התיבה יש תגובה טובה יותר עד מהירות 100, לאחר מכן מקבלים בערך אותו דבר.

האבזור דומה ועדיין עדיף ביונדאי (חלון גג, רדיו משוכלל יותר, מזגן בתא כפפות, מושב עם כרית גב תחתון, תא מטען עם תאים פנימיים לאחסון, יותר תאי אחסון בפנל הרכב), מבחינת מראה עניין של טעם, אני ממש לא אהבתי את הפורטה ויש לי חברים שממש אהבו.

 

הפוך לקיה יש 126 וI30 "רק" 124 למרות שזה אותו המנוע

נסעתי על הI30 הרגילה והיא הרגישה כבדה יותר לעומת הפורטה (בעיקר בגלל אופן פעילות התיבה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין בכלל על מה לדבר הפוקוס לוקחת ובגדול! רכב נדהים כבר חודשיים אצלי בתור רכב ליסניג נהנה כל יום מחדש ביצועים מצוינים הרכב שונה לגמרי מהדגם הקודם שהיה לי אני מציע שתלך על פוקוס בעניים עצמות יש שם טכנולוגחה שבקורולוה לא תהיה בעוד 20 שנה! ממליץ בחום המושבים נוחים ביותר ואוחזים לא צריך,סתם להגיד,. באמת אחלה רכב

לעוד שאלות בכל תחום בפוקוס החדשה דוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טכנולוגיה שבקורולה לא תהיה עוד 20 שנה? אתה אמיתי?

בוא נתחיל מזה שלפחות בקורולה האנטנה לפחות מוסתרת בשימשה, בפוקוס אפילו את זה לא טרחו לעשות. אתה זוכר את הימים שבסלולר האנטנה היתה בולטת מגוף המכשיר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4409 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...