Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אמינות הגיר הרובוטי בפיאט פנדה


yoni984
שימו לב! השרשור הזה בן 4465 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ערב טוב ומבורך!

 

אני לאחרונה י חצוי בהחלטה לגבי רכישת הפנדה שנת 2005 גיר רובוטי,כי מצד אחד אני שומע שהרכב אמין מאוד וחלקים זולים וכו' ומצד שני נאמר לי שהגיר הרובוטי נוטה להתקלקל ועלותו במקרה של קילקול נאמד בסכום אסטרונמי. מה הסדר כאן?

 

ומה הסיפור בתיפעול ובשימוש בגיר הרובוטי?

 

תודה רבה והמשך ערב מבורך!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בעליה של פנדה ידנית. במהלך תהליך הרכישה נסעתי גם על הרובוטית.

אני לא מכיר היסטוריה בעייתית של הגיר הזה. כמו כל מכלול מורכב אחר ברכב, זה יקר לתקן ולהחליף.

הרעיון שעומד מאחורי הגיר הרובוטי, הוא שברכב מותקנת תיבה הילוכים ידנית לחלוטין, שהמצמד שלה מופעל ע"י רובוט שמזהה בעצמו מתי יש להחליף הילוך.

היתרונות הן כשל רכב ידני: חסכון בדלק וביצועים מעט טובים יותר (עד כמה שהם יכולים להיות טובים ברכב כה חלש).

החסרונות: התנהגות של רכב ידני אותה לומדים להכיר תוך זמן קצר (מדרדר בעליה), ולוקח מעט זמן להכיר את התיבה ולדעת לזהות מתי היא עומדת להרחליף הילוך כדי שתוכל להסיר את הרגל מדוושת הדלק. אחרת זה ירגיש כמו ללחוץ על המצמד והגז בו זמנית.

סה"כ המערכת פשוטה (התיבה עצמה היא תיבה ידנית, כאמור) ולכן אני לא רואה מקום לתקלות מיוחדות.

 

אם בחרת בפנדה, אני ממליץ לך לחשוב על אופציה ידנית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בעליה של פנדה ידנית. במהלך תהליך הרכישה נסעתי גם על הרובוטית.

אני לא מכיר היסטוריה בעייתית של הגיר הזה. כמו כל מכלול מורכב אחר ברכב, זה יקר לתקן ולהחליף.

הרעיון שעומד מאחורי הגיר הרובוטי, הוא שברכב מותקנת תיבה הילוכים ידנית לחלוטין, שהמצמד שלה מופעל ע"י רובוט שמזהה בעצמו מתי יש להחליף הילוך.

היתרונות הן כשל רכב ידני: חסכון בדלק וביצועים מעט טובים יותר (עד כמה שהם יכולים להיות טובים ברכב כה חלש).

החסרונות: התנהגות של רכב ידני אותה לומדים להכיר תוך זמן קצר (מדרדר בעליה), ולוקח מעט זמן להכיר את התיבה ולדעת לזהות מתי היא עומדת להרחליף הילוך כדי שתוכל להסיר את הרגל מדוושת הדלק. אחרת זה ירגיש כמו ללחוץ על המצמד והגז בו זמנית.

סה"כ המערכת פשוטה (התיבה עצמה היא תיבה ידנית, כאמור) ולכן אני לא רואה מקום לתקלות מיוחדות.

 

אם בחרת בפנדה, אני ממליץ לך לחשוב על אופציה ידנית.

 

ומי מחליף את ההילוכים? גמדים קטנים בתוך הגיר? - גיר רובוטי לא דומה לגיר רגיל.

subaru grand leone 94 ידנית - נמכרה.

chevrolet spark 2014 1.0 manual רכב נוכחי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומי מחליף את ההילוכים? גמדים קטנים בתוך הגיר? - גיר רובוטי לא דומה לגיר רגיל.

 

גמדים זה ממש מיושן.

זה רובוט.

גיר רובוטי זהה לגיר רגיל (בהתאמות נדרשות). המצמד הוא כמובן שונה.

 

 

איזה גורמים מיוחדים יכולים להביא לידי תקלה בגיר הרובוטי?

 

כמו שאמרתי, אני אישית לא מכיר ולא שמעתי על תקלות. אני לא רואה מכלול בתוך הגיר שמועד לפורענות יותר מכל מכלול אחר במכונית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומי מחליף את ההילוכים? גמדים קטנים בתוך הגיר? - גיר רובוטי לא דומה לגיר רגיל.

 

מדהים באיזו נחרצות והתנשאות אתה כותב שטויות.

במקרה גם יצא לך נכון פרט למשפט המחץ השטותי של הסוף.

כן, ליד גיר רובוטי שהוא גיר רגיל לחלוטין יש גמד קטן או שניים שמעבירים את ההילוך עבורך.

 

לפותח השרשור, אין שום בעיה מיוחדת או סדרתית בגיר הרובוטי של הפנדה. זה רכיב ללא תחזוקה שמתוכנן, כעקרון , לגמור את חייו עם הרכב.

מצד שני אם הוא מתקלקל זה באמת חלק יקר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרגע אני במהלך בדיקת קנייה לפנדה. הכל תקין למעט נזילה קטנה במנוע ובגיר. עד כמה זה חמור? והאם מומלץ להתרחק מזה? ואם לא מהי בערך עלות התיקון לזה שנוכל להגיע ליישור קו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרגע אני במהלך בדיקת קנייה לפנדה. הכל תקין למעט נזילה קטנה במנוע ובגיר. עד כמה זה חמור? והאם מומלץ להתרחק מזה? ואם לא מהי בערך עלות התיקון לזה שנוכל להגיע ליישור קו?

 

 

בחיפושי אחרי הפנדה שלי, ראיתי שקיים היצע פנדות גדול מאוד.

זה מאפשר לך לקחת את הזמן אחרי חיפוש המכונית הטובה.

זה לא שזו תקלה שהיא בלתי נתנת לתיקון, אבל לתקן זה בלבול מוח ועלות כספית לא מבוטלת.

בנוסף, נזילה מעידה על זה שכנראה חלק מהזמן היה חסר שמן, וזה לא בריא למנוע/גיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישנם לפעמים מיקרו סוויצ'ים שנוטים להתפגר בתוך גירים רובוטיים ואוטומטיים. בד"כ במוסכים לא אוהבים להתעסק עם זה ואומרים לך להחליף הכל. קח בחשבון שגם אם תתקל בתקלה "גדולה" שכזו, אפשר להסתדר גם עם תיקון זול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרגע אני במהלך בדיקת קנייה לפנדה. הכל תקין למעט נזילה קטנה במנוע ובגיר. עד כמה זה חמור? והאם מומלץ להתרחק מזה? ואם לא מהי בערך עלות התיקון לזה שנוכל להגיע ליישור קו?

 

גם אני בעלים של גרנדה רובוטית, אכן ישנה בעייה באמינות הגיר ועלותו יקרה מאוד.

במידה והבדיקה העלת נזילות בגיר (מנוע פחות מפחיד אותי) אז התיקון בעתיד עלול ליהיות מאוד כואב .

 

הנזילה בגיר מאוד בעייתי וגם הוא גורם לליכלוך של החיישנים השונים של הגיר שכל חיישן קרוב ל2000 שקל! ולא תמיד מצליחים לאתר וללסדר את הבעיה בצורה פשוטה ומהירה.

מה גם שעלולות ליהיות צרות רבות מהגיר בעתיד עקב הנזילות שאולי ניגרמו מצורת השימוש ברכב(קרוע)

לכן מצאי לך פנדה שבמצב טוב יותר! או שתישחטי אותו במחיר.

 

אני ממליץ לך לדבר עם חיים ממוסך שמשון ביהוד. כל בעלי הפיאט מכירים את המוסך לטובה וימליצו לך עליו ותבקשי מימנו חוות דעת על המצב הרכב.

 

גם אני מטפל אצלו וגם לי הייתה בעיה בגיר והם טיפלו בתקלה במקצועיות .

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני בעלים של גרנדה רובוטית, אכן ישנה בעייה באמינות הגיר ועלותו יקרה מאוד.

במידה והבדיקה העלת נזילות בגיר (מנוע פחות מפחיד אותי) אז התיקון בעתיד עלול ליהיות מאוד כואב .

 

הנזילה בגיר מאוד בעייתי וגם הוא גורם לליכלוך של החיישנים השונים של הגיר שכל חיישן קרוב ל2000 שקל! ולא תמיד מצליחים לאתר וללסדר את הבעיה בצורה פשוטה ומהירה.

מה גם שעלולות ליהיות צרות רבות מהגיר בעתיד עקב הנזילות שאולי ניגרמו מצורת השימוש ברכב(קרוע)

לכן מצאי לך פנדה שבמצב טוב יותר! או שתישחטי אותו במחיר.

 

אני ממליץ לך לדבר עם חיים ממוסך שמשון ביהוד. כל בעלי הפיאט מכירים את המוסך לטובה וימליצו לך עליו ותבקשי מימנו חוות דעת על המצב הרכב.

 

גם אני מטפל אצלו וגם לי הייתה בעיה בגיר והם טיפלו בתקלה במקצועיות .

 

 

 

 

איזה קטע נסעתי מירושלים לאור יהודה לראות את הרכב ושם בקומפיוטסט עשינו את הבדיקה שקבעה את ההמצאים הנ"ל, שום מוסך לא היה מוכן לתת חוו"ד בקשר לאומדן התיקון עד שהוחלט ליסוע ליהוד לפיאט-שמשון ואכן בחור מדהים ממש חיוך על הפנים,שיא הסבלנות וכו'!

ואחרי שהוא בדק את הרכב הוא קבע חד משמעית שאין שום נזילת שמן בגיר אולי קצת זיעה לא משהו רציני שצריך להתיחס אליו ובנזילה במנוע שבקומפיוטסט קבעו שזוהי דליפת יתר הוא גם קבע שזה לא רציני והמסקנה היתה שמכוני הבדיקה אוהבים להקצין בשביל להתנער כמה שיותר מהאחריות.

בכל אופן אם כבר אז כבר,עשיתי את התיקון בנזילת שמן במנוע בעלות של 290 ש"ח וגמרנו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש,במסגרת יישור הקו אני מציע לבדוק שהנוזל הקירור הוא פאפרלו שהוא יעודי לפיאט,במידה וחלילה יש מים להחליף.

 

ברוך הבא למשפחת הפנדה.:wink:

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחת התמורות הכי טובות לכסף, לדעתי.

 

מה הנתונים? ק"מ, יד, ואם לא מפריע לך, אשמח לדעת בכמה רכשת את הרכב.

 

ד"א גיר מפרוק כולל עבודה שמנים וכל מה שנחוץ עולה 6000 ש"ח במוסך מורשה.

אבל הקפדה על נסיעה נכונה (כאמור זהו גיר "ידני" יותר מאשר אוטומט), ובדיקת נזילות יכולה למנוע נזק גדול.

לגיסי יש פנדה כזו מאותו שנתון ו(טפו, טפו) הגיר מצוין ולא עבר תיקון מעולם. לעומת זאת לחבר יש כזו מ2008 והוא נאלץ להחליף גיר, אך לדברי המוסכניק זה לא עניין של מזל כי אם התעלות בגיר הנ"ל (בעיקר נהיגה לא רחמנית וללא הרפיה של הגז לשם העברת ההילוך).

 

בהצלחה ונהג בזהירות.

שמרנות היא עצלנות מחשבתית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב הינו שנת 2005 יד שנייה 100k (יד ראשונה היתה בהשכרה 5 חודשים 6000 ק"מ) נרכש ב 17500 ש"ח, הוא ציין בפני את העובדה ששנה אחרי שרכש את הרכב היתה בעיה בגיר ובמסגרת האחריות הוחלף גיר חדש לחלוטין (לא משופץ) ומאז הכל היה חלק ולא עבר שום תקלה.

בסה"כ מדובר ברכב שמור לחלוטין שגם בקומפיוטסט זה הודגש,למעט בעית נזילת השמן בגיר ומנוע-שזה כמוזכר חיים ממוסך פיאט שמשון קבע שהיתה כאן הקצנה וזה ענין זניח שסודר בסופו של דבר...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה שבדוחות בדיקה איפה שכתוב "נזילה" צריך לקרא "הזעה מזערית" זה ידוע. בד"כ אם יש נזילה ממש או שהרכב לא יגיע עד המכון, או שהבודק יגיד לך במפורט שיש בעיה של ממש. אצלי הפנדה הרובוטית נוסעת 6 שנים בלי כל בעיה בגיר. בכל מקרה אם יש צורך להחליף, זה יקר אבל לא מגדיר כ"אסטרונומי", בשרשור אחר ראיתי שמישהו החליף גיר רובוטי בפנדה ב-5K ש"ח, שזה חצי מעלות רובוט מקביל באלפא למשל (ואני מניח שרובוטי DSG למיניהם יעלו הרבה יותר) ככה שגם במקרה זה, המחירים של פיאט שפויים יחסית.

ערן | חבר IAROC - הבית לבעלי וחובבי אלפא רומיאו* - נפגשים כל יום שישי בהרצליה פיתוח!

*וגם אבארט :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4465 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...