Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ייעוץ (בעצת zvit שונתה הכותרת - מתלבטת בין i30CW לפוקוס החדשה סטיישן)


michalperetz57
שימו לב! השרשור הזה בן 4467 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם אני חדשה באתר!

אני מתלבטת ברכישת רכב חדש

יש לי שתי אפשרויות

או יונדאיi30cw או פורד פוקוס סטיישן החדשה

אני אשמח לקבל חוות דעת כי אני ממש מתלבטת בעניים

תודה רבה לעונים!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברוכה הבאה לפורום!

 

על מנת שאנשים יכנסו ויענו על שאלותייך כדאי לכתוב כותרת עניינית:

 

למשל "מתלבטת בין i30CW לפוקוס החדשה סטיישן"

 

וכמו שאמרו קודמיי במקרה זה ההתלבטות קלה - חד משמעית פוקוס.

 

 

בהצלחה!

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתה לי אותה התלבטות לפני מספר חודשים ובחרתי ביונדאי בגלל מרווח פנימי, תא מטען יותר שימושי ובגלל שאני רוצה להמשיך להחזיק את האוטו לטווח ארוך ואין לי מושג האם הגיר הרובוטי של פורד אמין לטווח ארוך בעוד שביונדאי ידוע בוודאות שמדובר בדגם מוצלח מאוד ורכב אמין במיוחד למרות התיישנותו.

 

מצד שני, אני מכיר רבים שלקחו את הפוקוס והם מאוד מרוצים, הרבה בזכות הפינוקים, השקט של האוטו, המנוע שמרגיש בסדר גמור וצריכת דלק טובה.

 

אני לא יכול להגיד לך מה לבחור ואני גם נמנע מלקבוע חד משמעית לכאן או לכאן כי יש עוד שיקולים חוץ ממכונית ישנה יחסית (בסה"כ שנתיים וחצי לדגם הזה) לעומת מכונית חדישה במיוחד כשאין ניסיון עם הפורד ויכול להיות שיתברר בעתיד שהתחזוקה שלה יקרה, מצד שני, כרוכשת רכב תוכלי בפורד להזמין דגמים מפוארים יותר ולקבל הרבה יותר תמורת הכסף ולכן בכל מקרה את חייבת להתרשם באופן אישי כמה שניתן משתי המכוניות ולצאת לנסיעת מבחן. בקטגוריה הזו הייתי בהחלט שוקל גם את ה- KIA CEED סטיישן, אם אינני טועה יש 7 שנות אחריות על הרכב וזה לא הולך ברגל.

 

בכל מקרה, כדי להציג יתרונות/חסרונות ל- I30CW אותה אני מכיר מהניסיון בחודשיים האחרונים אני מעתיק לך משהו משרשור אחר שבו כתבתי את התרשמותי מהאוטו, יש פה שרשורים נוספים בהם תוכלי לקרוא על התרשמות של אנשים מהפוקוס ומרכבים אחרים:

 

1) הרכב מרווח מאוד גם מקדימה וגם מאחור, השוויתי לאחרים אין תחרות הוא בהחלט בין הכי מרווחים בקטגוריה

2) האוטו נוסע טוב, ההגה באמת לא מתקשר במאה אחוז ובהתחלה זה מוזר אבל כשמתרגלים אליו הוא ממש בסדר, נסעתי איתו בסופשבוע האחרון בכבישים הכי מפותלים בצפון ליד הגבול ולקחתי סיבובים בקלות ובמהירות מפתיעה

3) המנוע חזק זה בולט במיוחד במישור או אפילו בירידה, בעליה קטנה הוא קצת כבד אם לא לוחצים מספיק על דוושת ההאצה, אבל אם נוהגים נכון הוא נותן כוח כשצריך וגם הקיק דאון שלו במידה וזה נדרש לעקיפה עובד מצויין והרגיש לי הרבה יותר בטוח ממכוניות אחרות שבהן התיבה הגיבה באופן עצבני או עצל

4) הגיר חלק ונעים, זה תענוג כשאני משווה לקיה פורטה שהייתה לי קודם או למכוניות נוספות שנהגתי עליהם (כמו C4 הנוראית שעשתה לי בחילה), ההחלפה באה בזמן ונעשית בצורה חלקה, פשוט תענוג והמעבר להילוך נמוך אם צריך הוא קל ונוח

5) הרדיו באיכות טובה, כיף לשמוע מוסיקה מהנגן אבל היתרון הבולט שלו על פני המון מכוניות זה איכות הקליטה, היא פשוט מעולה והכי טובה שנתקלתי בה בהשוואה למערכות ייעודיות של יצרנים מובילים וזה מפתיע

6) יש מספיק תאים, תא קטן מקדימה, תא כפפות מואר, תא משקפיים ותאורת מפות, זה נוח ולא מעצבן כמו בפוקוס שהדברים האלו פשוט חסרים

7) התא מטען הוא התענוג האמיתי, מצד אחד האוטו קצר יותר מהמתחרים בקטגוריית הסטיישנים, מקבלים תא מטען סביר בהחלט אבל מה שמגניב זה שיש תאים ממש שימושים למטה ובצדדים ככה שאת כל הדברים שתמיד אין להם מקום אפשר לאפסן בצורה טובה וככה התא מטען נשאר ריק ולא מלא בדברים שמטלטלים מצד לצד, בנוסף יש ווי תליה בשני הצדדים שזה התברר כשימושי מאוד לקניות בסופר ובכלל (עד 3 קילו), תאורה טובה ויכולת להרחיב בקלות את התא מטען באמצעות הורדת הכסאות וקבלת מפלס אחיד (מה שנקרא "מצב איקאה). בנוסף גם יש "תאורת ליווי עד הבית" ככה שניתן להשאיר את האור דולק והוא ייכבה לאחר כחצי דקה מרגע סיום השימוש באוטו.

למרות כל ההשמצות בכל מיני תגובות לכתבות הכסא שלו נוח מאוד (לטעמי) ויש לו כוונון מאוד עדין לגב באמצעות גלגלת שזה הרבה יותר נוח משיטת הידיות ובנוסף יש כרית לניפוח הגב התחתון

מבחינת חסרונות: שאון הגלגלים נשמע בקבינה והופך את האוטו לקצת פחות שקט מהצפוי אבל האטימה סבירה ככה שלא שומעים רוח, המושבים האחוריים טיפה בזווית לא נוחה והם קשים, הוא לא הכי חסכוני בדלק אבל הוא בסדר כ- 11.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת, הלוק שלו בפנים קצת פשוט ומאוד שחור אבל הפלסטיקים באיכות הרכבה טובה.

 

והחסרון הכי גדול, יצא לו כבר מחליף והוא התיישן, לזכותם של יונדאי אני יכול לציין שהם שינו את הצבע האפור לבהיר יותר (יותר אפור עכבר) וזה מחמיא לאוטו וגם החליפו את הטסות ליותר יפות בדגמים האחרונים שמגיעים בגלל הגדלת קוטר הצמיג מ- 15'' ל- 16''.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ם תגידי למה דווקא שני אלה, מה השימוש הצפוי ומה חשוב לך ברכב אז יהיה אפשר לענות.

 

היום אין כמעט רכבים גרועים אלא הרבה עניין של טעם אישי.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בין שני אילו ההעדפה צריכה להיות חד משמעית וברורה לטובת הפוקוס החדשה, היונדאי בסוף דרכה ויש מחליפה כבר בדרך, מה עוד שכרכב מול רכב נטו הפוקוס עדיפה ובפער גדול.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרגע אני עם היונדאי ומחכה לקבל פוקוס בעוד שבועיים-שלושה

 

לאחר נסיעת מבחן בפוקוס בוודאות הרכב טוב יותר, שקט יותר,מאובזר יותר ונעים יותר לנסיעה ושקט הרבה הרבה יותר מהיונדאי שהמנוע שלה בטורים קצת גבוהים משמיע את קיומו וזה יוצר תחושה מאוד לא נעימה בתא הנוסעים.

 

לא יודע מאיפה הנתונים של הבחור מעליי אבל הפוקוס גם מרווחת יותר מהיונדאי וגם תא המטען בגרסת הטורר גדול יותר מהCW

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרגע אני עם היונדאי ומחכה לקבל פוקוס בעוד שבועיים-שלושה

 

לאחר נסיעת מבחן בפוקוס בוודאות הרכב טוב יותר, שקט יותר,מאובזר יותר ונעים יותר לנסיעה ושקט הרבה הרבה יותר מהיונדאי שהמנוע שלה בטורים קצת גבוהים משמיע את קיומו וזה יוצר תחושה מאוד לא נעימה בתא הנוסעים.

 

לא יודע מאיפה הנתונים של הבחור מעליי אבל הפוקוס גם מרווחת יותר מהיונדאי וגם תא המטען בגרסת הטורר גדול יותר מהCW

 

אתה צודק באופן כללי וכפי שאתה רואה גם אני המלצתי בהחלט לשקול את הפוקוס, אבל יש כמה דברים שיש לשים על דיוקם:

1) היונדאי בפנים מרווחת יותר נקודה, זה לא עניין של תחושת בטן, זה עניין מדוד לחלוטין שגם קל לראות מהשוואה פשוטה של שני המפרטים של הרכבים אחד מול השני, יותר מרווח ברכיים וראש ביונדאי לעומת הפוקוס גם מקדימה וגם מאחור והרבה אנשים חשים שהפוקוס מקדימה צפופה בגלל מבנה הרכב וזה במיוחד בולט אצל אנשים גבוהים.

2) נכון, תא המטען ב- CW קטן יותר מבפוקוס, אך ביונדאי הוא יותר שימושי גם בגלל התאים הפנימיים, גם בגלל המתלים וגם בגלל מבנה פתח ההטענה והגובה.

3) היונדאי רועשת משמעותית לעומת הפוקוס אין ויכוח, אך הרעש נובע מרעשי כביש ולא מנוע, בטורים גבוהים הפוקוס רועשת לא פחות מהיונדאי, הרעש אולי פשוט נשמע קצת אחרת והאטימה בפוקוס טובה יותר.

4) הפוקוס מאובזרת יותר, אבל בפוקוס חסרים תאי אכסון מקדימה ובכלל ברכב ובאופן בולט, לא קריטי אבל גם זה נחשב אבזור

 

הסיבה כפי שציינתי קודם ואני עומד מאחוריה, לטווח ארוך ולא למשתמש ליסינג אין לי בטחון בתיבה של פורד כי פשוט כרגע אין ניסיון איתה ויש תלונות ומחמאות לכאן ולכאן, מי שמחפש רכב אמין על בטוח (שיש לו היסטוריה) יכול לשקול את היונדאי, כמובן שזה לא השיקול היחיד. לגבי מרווח, לאנשים גבוהים הפוקוס בעייתית, שכל אחד יבדוק את הצרכים שלו ולפי זה יחליט.

 

אין ספק שהיונדאי שכבר בסוף דרכה הרבה פחות רלוונטית אבל היא לא נפסלת על הסף כי רכב בסופו של דבר זה עניין אינדיבידואלי ויש בתוכו עוד הרבה שיקולים ועד כמה שישמע מצחיק, גם גג שמש כאבזור סטנדרט זה שיקול וכל מה שכתבתי רק נועד לציין את היתרונות והחסרונות של הרכב, צריך כמובן לעשות את אותו הניתוח על הפוקוס כדי לקבל החלטה רצינית ובכלל אין כמו מראה עיניים ונסיעת מבחן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחת מסיבות הגדולות ביותר שאני מחליף את הI30 שלי לפוקוס זה מרווח הראש

 

אני בחור גבוה (192) וכשכיסא של הI30 עד הסוף למטה השיער שלי מגרד את התקרה של הרכב, שלא לדבר על זה בכל במפר הראש ממש נכנס בתקרה, אז אני לא יודע שוב מאיפה הנתונים שאתה לוקח אבל בפוקוס התקרה הרבה יותר גבוה ואין את הבעיה הזאת.

 

אחת הסיבות יכולה להיות שישנו סאן רוף בדגם ליסינג הזה שמנמיך את התקרה אבל זה ממש בלתי נסבל, לגבי הרעש, הרעש הוא גם מהצמיגים וגם מהמנוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זו אחת הסיבות שבגללן אתה מחליף אז נשמע שהשד לא נורא כל כך... בכל מקרה גם אני במקרה 192 וגם אני עם כסא הכי למטה ומעולם לא הרגשתי שאני נתקע בתקרה ומעולם לא נכנסתי בתקרה בשום במפר (ויש לי 4 כל ערב בכניסה לבית) אז אולי השיער כבר לא כמו שהייתי צעיר וייתכן שלו היו לי קוצים מאוד גבוהים הייתי חש אחרת (אחרת אין לי הסבר למה שאתה מתאר) אבל אני ממש לא חש שיש ברכב הזה תקרה נמוכה באופן מוגזם אם כי אני מסכים שאולי הסאן רוף גונב איזה סנטימטר או שניים.

 

גובה הרכב הוא גבוה יותר מהפורד ולגבי כל המרווחים שרשמתי למטה, פתח את המפרט של כל אחד מהמכוניות ותשווה... אני לא כתבתי את הטבלאות, אז אלה אם אחת היצרניות משקרת הנתונים מצביעים חד משמעית על יתרון ליונדאי במרווח כפי שרשמתי:

 

יונדאי I30CW

מרווח ראש קדמי: 1023

מרווח רגליים קדמי: 1105

מרווח רגליים אחורי: 926

גובה הרכב: 1520

 

פוקוס טורר

מרווח ראש קדמי: 993

מרווח רגליים קדמי: 1094

מרווח רגליים אחורי: 848

גובה הרכב: 1472-1505

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4467 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...